Tom Staal staakt voor meer verkansie
De leraren zijn BOOS omdat minister Van Bijsterveldt de ophokplicht door wil drukken. Gaat ten koste van de vakantie en om daar mag u niet meteen om grinniken, want zo veel vrije tijd als iedereen denkt hebben die leraren helemaal niet. Dus liep de Jaarbeurs vandaag vol met 10k volwassen spijbelaars die de Vakantiebeurs nog een keer wilden herbeleven. Politiek begrip kregen ze niet. Wegblijven van school is nou eenmaal onverantwoord. Vooral als je spijbelt om een soort examenstunt te houden, met bordjes en ludieke pruikdingen en sneren naar de volwassen mensen die de regels maken. De opstandige quotes liegen er niet om. Massaal van school wegblijven. Ziek melden. In de kroeg zitten onder schooltijd. Leraren zijn net leerlingen, maar dan met extra bevoegdheden.
Reaguursels
En dat is dan het niveau van een leraar/lerares?!?!
...maar één met een zinnig antwoord. Echt triest dit en al helemaal voor de kinderen.
Slap filmpje met slappe staal.. Het lijkt mij evident dat je kwaliteit niet verhoogd door leerlingen meer uren in een klas te zetten zonder kundig en/of bevoegd personeel. Je kan dan beter kiezen om de Wet BIO uit augustus 2010 meer kracht bij te zetten door meer op te leiden in de school en docenten actief te laten werken aan hun bekwaamheidsdossier. Kameleon van Bijsterveld lijkt nu in de cijfertjes te kunnen zeggen, leerlingen krijgen meer les maar scholen krijgen niet meer geld per leerling dus zal het opgevangen worden door onderwijsassisten of op het bord komen van docenten..
Ik vind het maar mooi, ga zo door dan hebben wij volgend jaar geen school meer
@ DiederikJanWaldemar | 26-01-12 | 21:22 |
wat bazel je over geld, scholen krijgen geld zat, dat het op de verkeerde plek blijft hangen zal best maar geld is er genoeg.
Alleen de man op 1:26 heeft het in dit filmpje begrepen, kudos voor hem.
helft van de hippies die daar staan sporen ook niet kennelijk...
tuurlijk slaat het nergens op dat de overheid er 40 uur bij knalt terwijl niemand daar behoefte aan heeft (muv vh speciaal onderwijs), maar als je gaat staken zorg dan in ieder geval dat je weet waar je het over hebt...
zonder die vh uiteraard
7 weken zomervakantie en nog zeiken. Ik ben ook niet voor die uren waarbij je 'zelfstandig' te werk moet gaan, zonder leraar in de buurt of wat dan ook, maar dat gejammer over die vakantie is wel erg triest hoor.
-weggejorist-
Ik begrijp wel wat die leraren willen. Maar om nou te gaan staken vlak voor een toetsperiode? Dat vind ik niet kunnen. Juist nu hebben de leerlingen hun zo hard nodig en dan gaan ze staken. Zeker met de aangescherpte examennormen is dit een ontzettend domme zet.
Ach gun die leraren toch die vakantie. Dat verdienen ze wel na een jaar voor een klas kut kinderen te staan.
Slap gelul over 'niet staken voor een toetsperiode'. Als die luie kutscholieren ook maar enigszins hun best hebben gedaan gaan maakt dat dagje echt niet uit.
Ik vind het helemaal niet erg, meeste leerkrachten geven zo slecht les dat je beter geen les kan hebben en even googled.
minister marja niet-bijster-intelligent maar opzouten met dat inteelt cda van jou
Ik had voordat ik dit filmpje keek, nog nooit gehoord van 'verzwaardering'. You go, teachers!
@GoogIeIaar | 26-01-12 | 21:32
Dat zijn lesuren. Het docentschap bestaat uit 'iets' meer dan lesgeven.
man man man wat een volk...
Een gemiddelde VMBO-er lult nog beter uit z'n nek!
kinderbijslag afschaffen! => minder kinderen
=> minder leraren nodig + kleinere klassen
=> beter onderwijs
=> hoger opgeleide leerlingen
=> productiviteit blijft gelijk bij kleinere wereldbevolking
=> geen milieu problemen meer
Als iedereen appels met peren gaat vergelijken, kan je net zo goed heel werkend Nederland 24/7 laten werken.
Die week extra les/werk werkt alleen maar averechts; de leraren willen het niet, laat staan de leerlingen. Misschien is het denken aan een alternatief een betere optie dan continu al die waardeloze ideeën door te duwen daar in Den Haag.
En wat betreft dat staken voor een toetsperiode: typische Elias-reactie, niet ingaan op de inhoud van de kritiek maar in de verdediging schieten en een punt proberen te vinden waardoor je de staking kan bekritiseren. En Marja: als je je eens iets beter zou (laten) informeren, dan zou je weten dat scholen toetsperiodes zelf in mogen plannen en er dus altijd wel ergens een school toetsperiode heeft, wanneer je staking ook houdt. Of was dat ook een 'Eliasje'? "Docenten hebben het recht om te staken, maar jammer dat ze dat op een lesdag doen". Aldus de niet door enige kennis van onderwijs gehinderde Elias.
Hoe durf ik te zeggen dat het onderwijs een links indoctrinerend bolwerk is. Niets van waar. De posters waar Wilders belachelijk op staat hebben ze alleen maar bij zich om tevens te protesteren tegen de demonisering van Wilders. Of zo iets!
Tweederde van de werktijd van leraren gaat op aan andere klussen dan lesgeven. Stel je prioriteiten. Ik zou leerlingen willen oproepen: storm die lerarenkamer binnen en sleur ze achter die vergadertafel vandaan. Uit je schuilbunker en voor de klas, stelletje over het paard getilde lamzakken!
Ik durf te wedden dat Geenstijl op alle middelbare scholen vanaf nu verboden is...
Typische afspiegeling van de Nederlandse mentaliteit. Nederland slaapstaat, we zijn simpelweg allemaal veel te verwend. 80% van die lui weten niet eens waar ze over praten, maar o wee als ze aan die +/- 12 weken vakantie, die deze leraren gemiddeld per jaar genieten, komen! We denken ten slotte dat we overal zonder mee recht op hebben in NL. Nee dat hebben we niet, dat moet je zelf verdienen...
Wat is de onderwijswereld toch verziekt. 3 minuten en 58 seconden lang luie, linkse uitvreters op mijn beeldscherm.
Nu kan ik ook wel een flinke vakantie gebruiken...
Het is al een luizenleventje dat je als leraar hebt, 40 uur, nou nou nou. Als je 'm nou niet betaald kreeg begreep ik het nog, ga eens werken luie flikkers.
Zegt alles over die mauwbakken, en dan ben ik de laatste week van de vakantie ziek, ik hoop dat je dan echt ziek wordt, zo ziek dat je de rest van het jaar kotsend onder de douche ligt, met haar-en tanduitval, kijken hoe je dan praat over ziek zijn.
De man op 1:25 verwoordt het goed. De mevrouw op 1:01 en later in het filmpje weet het ook wel aardig te vertellen. De rest doet het allemaal wat minder, maar niet iedereen kan zomaar een helder verhaal vertellen voor een camera.
Het kabinet moet het onderwijs niet verder slopen, onderwijs en goede docenten zijn enorm belangrijk. Al ben ik wel jaloers op hun vakanties.
@saintinel
Zag toch echt twee goede... die dame die wist wat die uren inhielden mag je ook minimaal half goed rekenen van mij.
Wat een vreselijk domme linkse wijven allemaal. Met dat verhaal 'dat ze door de directie worden ontslagen en dat het jaar erop er geen scholen meer zullen zijn.'
Zo handarbeidslet die zich op haar leeftijd nog graag belangrijk wil voelen, wat een afknapper.
Ik sluit af met de Braboneger: Niet mauwen, gewoon werken!
Ik vind het een beetje vreemd hoe ze die 40 uur in een week willen proppen.
Ga er van uit dat een gemiddelde school om 8 uur begint en om 2 uur vrij = 6 uur.
40 uur in 1 week erbij = 8 uur p/d.
6+8= 14 uur per dag.
Dat zou dus een 70 urige werkweek worden en dat lijkt mij nou niet de bedoeling dus hoe willen ze dat in godnaam doen?
mijn oude natuurkunde leraar op 3:05
dacht dat ie al met penioen was
Meester Hoekstra op 3:02, fantastische leraar, echt, geeft natuurkunde, bouwt zijn eigen draaimolens enzo, volgens mij ook een CDA'er dus die kan het weten....
Heeft Trol 20 jaar geleden(!) proberen wijs te maken dat je de kleur zwart niet kan zien, want er is altijd licht nodig, haha. "En een zwart gat dan?" vroeg Trol. "Nou ik bedoelde op aarde...." jaja.
Wat een idioten zeg, en die kop op 0:55 spastische rot kop! Gewoon werken, moeten we allemaal..
Mocht u zich ooit af hebben gevraagd of (en onder meer waarom) dit land het op de lange termijn niet zal gaan redden, zie hier uw antwoord.
Het heeft verdomme het niveau van argumentatie van een Griekse ambtenaar. Ja 7 weken verkansie is veel maar wij gaan dat niet opgeven. "Maar de rest van Nederland met 20 vakantiedagen dan?" Ja die hebben pech. Ik ben een klein kind en ik wil altijd mijn zin.
Die ene man heeft tenminste een redelijk argument en staat daar niet voor zijn verkansie maar voor de kinderen.
Trol
U heeft niet opgelet. Een zwart gat kun je niet zien. Het is enkel aannemelijk te maken dat er 1 is door bijvoorbeeld te kijken naar de omliggende sterren en gaswolken.
Omwenteling, uw definitie van zien?
Als je kinders in de klas hebt met een beetje niveau, dus geen mavo klasje vol allochtonen dan lijkt het mij prima te doen. Elke dag vroeg vrij, elke zaterdag vrij, genoeg weken vakantie, niet zo zeiken.
12 weken vakantie is natuurlijk veel te weinig, voor de 56 weken die ze betaald krijgen.!
Wat veel reaguurders hier over het hoofd zien is dat de afgelopen regeringen inderdaad steeds geprobeerd hebben het de leraren moeilijk te maken. Eerst de jammerlijk gefaalde tweede fase waar leraren voor een groot gedeelte van hun lesgeef-methodes werden ontvreemd, het lerarenloon dat al decennia-lang niet meegestegen is met andere lonen (daar waren ook ooit demonstraties tegen), en nu deze onzinregel die inderdaad, en dat zullen de PVV-apologeten hier nu leuk vinden om te horen, door druk van de PVV erin is gekomen. En houd eens op met dat burgerlijke "zij heeft een rotkop dus ze is dom" gezeik, luister eens naar wat de mensen zeggen. Slechte gemotiveerde leraren=slecht onderwijs=land naar de klote.
Als ik enkel luister naar dit filmpje bloeden m'n oren net zo goed als m'n ogen dat doen als ik ook kijk.
mijn leraren hadden wel wat betere argumenten als deze hier in dit filmpje.
Mij maakt het niet zo veel uit, wel vandaag een lekkere vrije dag gehad hierdoor.
De wet BIO verplicht mensen die actief zijn in het onderwijs een bekwaamheidsdossier bij te houden en zich te blijven ontwikkelen.
Ik heb vandaag niet gestaakt en gewoon voor de klas gestaan. Ik geef Maatschappijleer en Geschiedenis met veel plezier. Generaliseren is uiteraard makkelijk maar veel docenten doen hun werk met passie en voor zingeving in het leven en niet voor de lange vakanties. Je krijgt als docent genoeg te doen naast je lesactiviteiten en werkt gedurende het schooljaar structureel over wat zich deels kan compenseren in de vakanties.
Als dit het gemiddelde niveau van een leerkracht is.....
vincent uit groninge | 26-01-12 | 22:34 | + -1 -
Ben jij nou zo dom, of ben ik nu zo slim? Ze gaan een weekje extra werken :) Misschien volgende x eerst het filmpje kijken alvorens een domme opmerking neer te plempen..
leuk momentje op 2:55, haha.
Ik ben 50, in mijn jeugd waren er nooit problemen in het onderwijs, o en de leraren waren goed opgeleid ... verzwaardering ???
Ik zag een heleboel tendentieus knipenplakwerk, waarbij ik niet overtuigd ben dat een week exxstra les een wezenlijk verschil uitmaakt op de kwaliteit van het schooljaar. Daarentegen maakt de omgeving waarin les gegeven wordt, dus zonder mongooltjes, die een ander omgeving verdient hebben met hun extra chromosoompje - en ook zonder fundi vmbo-ers, die dit zelfde verdient hebben - een met polystyreen bekleede onderwijsomgeving, maakt de qualiteit der leeromgeving uit. Dit en het aantal uren die per strekkende meter leerling besteed kunnen worden.
Het is eigenlijk te lang, de zomervakantie, het zou hooguit vier weken mogen zijn vind ik, vooral voor de leerlingen, die vervelen zich te pletter de laatste twee weken van de zes weken nu, ik ben dus tegen de demonstratie, en voor de brabo neger, je moe nie mauwe, je moe werke !
@Cybershooter | 26-01-12 | 23:11
Jammer dat die goede leraren je niet het verschil tussen dan en als konden uitleggen. Maar, kop op! Je hebt volgend jaar 40 uur extra om het nogmaals uitgelegd te krijgen!
En iedereen maar zeuren over die leraren, stelletje hypocrieten, die mensen hebben je wel een hoop dingen bijgebracht hoor! Hoewel de meeste zichzelf zwaar intelligent vinden en overschatten en denken dat ze dat vooral zelf gedaan hebben...
mening over de 1040 urennorm vind ik dan wel weer onzin... ik had er een stuk of 1200 tot 1300 in een jaar (en nee, dat is niet vaan héél lang geleden!) niemand die over al die uren klaagden en dat zijn er een stuk meer dan een luttele 40 uurtjes waarover ze nu zeuren.(ook leraren klaagden niet, had ook maar 6 weken zomervakantie), .
die ene leraar had het bij de juiste eind hij had schijt aan die week vakantie ging hem om de kinderen in het speciale onderwijs die op een (normale)school moeten gaan zitten wat in mijn ogen ook een misdaad is.die geeft om de kinderen de rest geven alleen om vakantie als ik dat filmpje zo bekijk iig
Jezus christus wat een kut-item en wat zijn mensen toch slecht geïnformeerd over wat docenten doen. Gevalletje frustratie van je eigen middelbareschoolcarrière uiten?
Het is heel simpel mensen: docenten werken gemiddeld per week (!) 5 tot 10 uur over. Dat komt door die stapels toetsen die ze mee naar huis nemen. Daar begint het werk van een docent pas. En waar je vroeger misschien een paar klassen van 15 leerlingen had, is het nu doodnormaal (vooral in de randstad) om als docent 10 klassen van 30-40 leerlingen te hebben. Maar dan laat Geenstijl alleen de imbecielste leraren zien die een beetje zenuwachtig worden van de camera, en voilá we kunnen ongezien bitchen op de docenten. Ik zeg: wees trots op de leraren, onderschat beroep.
Ik heb mafkezen als leraar gehad, maar dit is wel het uitschot van alle leraren in heel Nederland Als je deze mensen als leraar hebt kun je net zo goed de leerlingen zelf voor de klas zetten
Tja je zou ook verder moeten kijken dan 7weken zomervakantie het lijkt alsof de leraren ontzettend veel vakantie hebben maar dat valt eigenlijk wel mee. Een beetje een goeie leraar heeft thuis veel nakijk werk en doet veel moeite om lessen goed voor te bereiden. Als ik zelf terug denk aan mijn oud leraar geschiedenis,die kon je na school online de hele dag vragen stellen als iets niet duidelijk was, die maakte online toetsen,kruiswoordpuzzels met begrippen samenvattingen,filmpjes opzoeken en ga zo maar door. Leraren kunnen het na hun werk ontzettend druk hebben en het lijkt allemaal wel alsof het een heel relaxt baantje is maar als je ziet hoe sommige leerlingen doen tegenover leraren dan snap ik wel dat sommige zich goed moeten opladen in een vakantie om weer voor de klas te gaan staan.
@copyraaight
mijn excuus, ik was er niet helemaal bij op dat moment
Wat een ongebruikelijk mild commentaar hier, is de GS achterban ineens verstandig geworden ofzo? Ben zelf leraar (nee die leven niet in een life-support pod onder de school en JA die hebben computers) en zag Tom gisteren hard op zoek naar de grootste stotterende mongool die er te vinden was..maar het is in de montage toch nog best vriendelijk gebleven. Het grootste deel van de "manifestatie"was tenenkrommend, iets met rappen...en onverstaanbare brabanders op t podium. Maar gelukkig stond mr Tom-niet-zo-leuk-als-Rutger-Staal toen alweer buiten.
Leraren werken hard genoeg, hebben leuk werk, verdienen niet slecht en hebben het recht om die overblijfjuf die nu op het OCW de touwtjes in handen heeft af te zeiken!
Ik zocht alleen naar bekende maar ben er geen tegengekomen.
Tom Staal is veel te soft voor dit soort items, deze interviews zijn zo saai en correct.
@zorg(elijke)staat
En de vergrijzing, hoe zou jij de lasten daarvan willen dragen? Nog meer polen, roemenen etc. binnen laten?
Het is mij ineens duidelijk waarom zoveel leerlingen met een achterstand de middelbare school verlaten.
OMG moeten die dit jeugd opleiden???!?!?!?!?!?!
Nou gaan we allemaal massaal ziek worden.. En worden we allemaal ontslagen en laten we dit land gewoon naar de KLOTE gaan.. Wat een grafkk wijf!
@ Watnou!
Helemaal mee eens.. Opvoeding komt van 2 kanten.. op school leer je ook normen en waarden, en met anderen om te gaan.. Thuis ook maar op school net zo
Enigste reden dat ik op tv / geenstijl naar die leraren filmpjes kijk is om een van mijn leraren met zo'n gekke pruik op te zien. Helaas niet gevonden.
Haha en dan zie je je oude geschiedenisleraar nog even voorbij komen (die met de rode rugzak).
Maaruh geen wonder dat het zo triest gesteld is met de jeugd van tegenwoordig, als ze worden opgeleid door dit soort kneuzen.
OMG moeten die dit jeugd opleiden???!?!?!?!?!?!
Nou gaan we allemaal massaal ziek worden.. En worden we allemaal ontslagen en laten we dit land gewoon naar de KLOTE gaan.. Wat een grafkk wijf!
demilord | 27-01-12 | 11:11 | + 0 -
_______________________________________
Echt he ik heb er ook geen andere woorden voor. Wat een grafkk wijf! Kutkop van der, bah!
BTW als ze nou eens antwoorden geven zoals die ene meneer die niet over de uren zeikt. Ik weet dat leraren veel in hun eigen onbetaalde tijd moeten doen en dan ook nog 40 uur erbij. Ik snap het wel.
7 weken vakantie, waarvan 3 weken vergaderen en nakijken.
Als die leraren volgend jaar geen les geven ga ik naar privaat onderwijs.
Egoïstisch links tuig.
Hahahaha die stakers zijn ook allemaal hetzelfde. Geen FLAUW idee waarom ze der staan! Wat zou de gedachte gang er achter zijn; Laten we gekke pruiken op zetten, dat geeft ons punt nog meer kracht.
Nu ben ik wel van mening dat er veel meer geld in de educatie sector moet worden gepompt. Alleen al die leraren opleidingen schrappen. En mensen uit het bedrijfsleven halen en die leren lesgeven. Want het enige verschil met de meeste leraren en de huidige studenten is dat de leraar het zelfde boekje net wat vaker door heeft gelezen dan de student. Dat klinkt mij persoonlijk niet echt als het recept tot succes..
Als je gaat staken, prima, maar het is handig als je weet waar je voor gaat staken ipv een uitje met collega´s! Als deze leraren hoort spreken dan maak ik me wel zorgen over het onderwijs! Ik ga er maar vanuit dat de leraren met hart voor het vak aan het lesgeven zijn! ipv vechten voor hun extra week vakantie terwijl heel NL moet inleveren in deze tijd! (je houdt nog steeds 12 weken over!!)
@allenickszijnbezet @Trol: Ik ben blij dat ik ook les van hem heb mogen hebben (afgelopen drie jaar). Inderdaad een geweldige leraar.
We weten allemaal dat geenstijl de stommelingen uitzoekt onder de stakers.
Er wordt niet onderhandeld over het CAO, als er bij jou in eens een week vakantie wordt afgehaald denk je toch ook "sodemieter op".
De werkgever, de school in dit geval, is het er zelfs niet mee eens. ( Mijn school, vandaag gesprek gehad met 2 leraren van mij, zit zelf in de 6de klas en die "domme leraren" hebben wel universiteit gedaan. Alle leraren over 1 kam scheren is een beetje overdreven... )
Het is toch normaal om te onderhandelen met je werkgever en niet iets door je strot geduwd krijgen door de overheid?
We weten allemaal dat geenstijl de stommelingen uitzoekt onder de stakers.
Er wordt niet onderhandeld over het CAO, als er bij jou in eens een week vakantie wordt afgehaald denk je toch ook "sodemieter op".
De werkgever, de school in dit geval, is het er zelfs niet mee eens. ( Mijn school, vandaag gesprek gehad met 2 leraren van mij, zit zelf in de 6de klas en die "domme leraren" hebben wel universiteit gedaan. Alle leraren over 1 kam scheren is een beetje overdreven... )
Het is toch normaal om te onderhandelen met je werkgever en niet iets door je strot geduwd krijgen door de overheid?
In ieder geval een veel hoger niveau dan die schoonmakers en wat nog weleens vergeten wordt is dat dat docenten NA schooltijd erg vaak de volgende dag moeten voorbereiden, veel nakijk werk... zwaar ondergewaardeerd beroep als je het mij vraagt!
Het mag wel weer duidelijk zijn dat het echt een stelletje randebielen zijn. Dat die ophok uren verleden tijd moeten zijn klopt, wij deden nooit iets... behalve boekjes met rekensommetje van het niveau groep 3/4 invullen (in 3 Gymnasium doen ze dat dus). Verder die vakanties moeten ze maar eens gaan inleveren!
Haha meeste Hoekstra is er ook gewoon nog bij, de oude gek! Geweldige natuurkundeleraar is dat. Komt ie de school binnengelopen via het rokershok (1997) met doorweekte sloffen, pakt ie uit zijn tas een paar droge sloffen en zet daar zijn natte voeten in. Ik stikte zowat in mijn peuk van het lachen. Stoned zijn les volgen is helemaal briljant, je komt niet meer bij van het lachen; wat een karikatuur is het..! Werd wel na een half uur de les uitgegooid, bij hem was dat de enige keer..
Hallo over hypocriet gesproken... Waarom hebben we het alleen over die 7 weken in de zomer, wat dacht van al die andere vakanties?!? Die mensen zijn na 4 maanden in het bedrijfsleven overspannen met slechts 23 vakantiedagen.
Maak er gewoon 1200 uren van.
Die vrouw met die zwarte haren en die paardentanden mag van mij dood vallen
mensen,
ga lekker geen les meer geven,
en ga een echte baan zoeken met maar 2 weken vakantie dan weet je pas wat werken is,
dan durf ik te wedden dat je jankend smeekt om weer bij de school aangenomen te worden,
dus niet klagen en gewoon gaan werken !!!!!!!
Jammer dat Geen Stijl de sukkels laat zien, maar ja dat is natuurlijk leuk.Het is maar net wie je filmt en wat je laat zien!
Iemand met een fulltime baan in het vo werkt minimaal 1659 uren per jaar. Dat is ongeveer evenveel als iemand met een "gewone" baan. Wij hebben zo'n 40 weken om die 1659 uren te "halen". Dat houdt in dat we 41,5 u per week werken. Dat is al meer dan menigeen. Daarbij komt dat wij geen snipperdagen hebben, reiskosten maar vergoed worden tot 25 km en ouderavonden e.d., worden niet als overuren gezien en zitten dus gewoon bij die 1659 u in. Ieder maand heb ik hetzelfde loon, ookal heb ik 's avonds tot een uur of tien met ouders zitten praten.Ons loon is trouwens ook al 2 bevroren.
Als je in een gewone baan extra uren maakt, kun je die ook in vrije tijd uit laten betalen. Zo moet je het in het vo ook zien.
Als mijn man 's avonds doorwerkt krijgt ie 150%. Ik niet.
Ik zou al die mensen die zeggen dat we niet werken en lui zijn wel willen uitnodigen om zelf es voor 8 verschillende klassen met daarin 32 leerlingen te gaan staan en ze dan natuurlijk ook nog iets leren!Het passend onderwijs gaat ook nog es weg, dus komen ook heel veel probleemkinderen in het reguliere onderwijs. Ik denk dat je dat als ouder ook niet zou willen.
Ik heb het over 32 leerlingen per klas, maar als leerlingen 1040 moeten maken en er wordt geen geld aan besteed(scholen krijgen nl. 960 u betaald, dat is dus nu al 40 u te weinig), dan kan iedereeen wel nagaan dat de klassen groter worden. Dan zitten de leerlingen straks met z'n veertigen in 1 klas samen met de kinderen die niet meer in het passend onderwijs terecht kunnen. Dat is voor niemand goed!
Mijn hemel.
Dat zijn de leraren in Nederland en dan vragen ze zich af waarom het onderwijs in NL zo slecht is. Wat een niveau.
Om je dood te schamen.
Scheer ze niet allemaal over 1 kam Lompe Loel! Je snapt zelf toch ook wel dat geen stijl tv een selectie maakt van geschoten materiaal?
Ik ben zelf docent en als deze mensen inderdaad zouden staan voor alle leraren zou ik me ook doodschamen! Sukkels heb je in iedere beroepsgroep. Zelfs in het kabinet zitten sukkels!
Jeannet8034 | 28-01-12 | 09:52
U bent wereldvreemd. U denkt werkelijk dat 41,5 uur per week veel is???
Daarbij krijg je bij vele beroepen geen overuren betaald (Niet alles is overheid of heeft een vakbond). Het zijn juist de mensen die het minst werken het meest klagen. Sorry dat ik hier zo fel op reageer maar ambtenaren moeten ze eens een schop onder de kont geven. Stelletje aanstellers.
Ze zouden ambtenaren moeten verplichten eerst 10 jaar in de commerciële wereld te moeten mee draaien voor ze voor de overheid gaan 'werken'. Dan heeft u misschien door hoe verwend en idioot dat geklaag van onderwijzer overkomt.
Jeannet8034 | 28-01-12 | 09:52
Ik ben geboren en getogen in New York. Woon de laatste 5 jaar regelmatig in Nederland.
Heb mijn leven hard gewerkt en met plezier en tegenslagen. Zoals iedereen. Ik heb jaren een baan gehad waar ik exact 8 dagen per jaar vakantie kon hebben. Vergelijk dat met een leraar in Nederland.
Vertel een Amerikaan of iemand buiten west Europa dat u het zwaar heeft met een 40 urige werkweek...
Verwend tot op het bot.
Het gemiddelde niveau van die leraren in dit filmpje is ook gewoon niet hoger dan een VMBO klas... Ik ben blij dat ik wél goeie leraren heb gehad tijdens mijn middelbare schooltijd.
Lompe Loel ik kom juist uit het nederlandse bedrijfsleven!!Ben opgegroeid bij ouders met een eigen bedrijf.En heb vanaf mijn 14de altijd gewerkt. Ik weet echt wel wat hard werken is. En werk nu 8 jaar in het onderwijs. Die 41,5 u maken we minimaal!
Daarbij komt dat wij een relatief laag loon hebben.
Verwend tot op het bot? Ik heb jaren alleen voor mijn 2 kinderen gezorgd en 's avonds erbij gestudeerd. Verder vang ik dieren op waar andere mensen niet meer voor willen zorgen! Dus noem mij niet verwend!!
Oh ja en ik heb 10 jaar in de commerciële wereld gewerkt!!
Er is trouwens meer in het leven dan werken. Mijn vader heeft vanaf zijn 13de gewerkt, geen middelbare school kunnen doen en een eigen bedrijf opgebouwd. Daar heb ik een enorm respect voor. Alleen jammer dat hij door alle stress en het werken tot diep in de nacht al drie keer een hartinfarct heeft gehad en nu moet leven met een inwendige defibrilator. Dus succes!
@ Jeannet8034 | 29-01-12 | 08:32 |
ik klim ook aardig richting de 45 uur per week.
Maar zoals al eerder gezegd, toen ik nog niet zo heel lang geleden op de middelbare school zat, en je had eens tot vier uur les, dan was de school echt wel leeg.
En dan kun je mij niet wijsmaken dat ze avonds tot 7 uur bezig zijn, want dan was je wel op school even doorgegaan.
Gewoon niet zeiken en werken,denk eens aan die kinderen die je in de steek laat,ipv aan je zelf te denken.
Of stop er mee,kies een beroep waar je niet huilie huilie bij doet.Ik zou zeggen loop een dagje met mij mee in de drukkerij wereld,denk dat je na 1 dag al overspannen bent.
Tom heeft het weer goed gezien, plus één voor het einde van het filmpje hoor!
Jeannet8034 | 29-01-12 | 08:32
Ik noem dat verwend. Jij klaagt over rechten die het gros van de wereld niet eens heeft. Studeren en voor kinderen zorgen. Zwaar hoor... Vertel dat eens in China aan mensen. Lees eens wat je zegt. Hoe durf je dat zwaar en hard werk te noemen?!
Ik wist het dat mijn economiedocent een baas was. DAt is de man op 1:25
En van dit soort mensen moet je iets leren...uit dit filmpje heb ik gehaald dat ze lui zijn en liever vakantie hebben een man snapt hoe het zit en da wijf met da paarde gebit jeezus wa een mongol