GeenStijl.TV

Rutger voert gesprekken met gelovigen

geloof

We dachten, kom, kan leuk zijn. Rut en Dennis die naar een kerkbeurs gaan. Gewoon even peilen hoe die booming markt voor gelovige spullen erbij staat. Natuurlijk wel een paar vragen stellen over die misbruikschandalen bij de kerk, wetende dat de mensen dit toch wel keihard veroordelen. Er afstand van nemen, hun afschuw uitspreken, walging kenbaar maken, het volkomen eens zijn met het normale standpunt dat god er ook voor kleine kinderen is. Op die beurs lopen tenslotte alleen maar hard-core kerkprofessionals rond. Maar wat zaten we er god-ver-domme naast. Let op. De opvattingen en meningen van sommige ondervraagden en vooral hun houding, kan als zeer schokkend worden ervaren door normale mensen.

Reaguursels

wat een gezelligheid mensen, gezelligheid!

autoventieldopje | 19-03-10 | 17:27

fijne menschen toch die grrrrristen . . .

tonijn | 19-03-10 | 17:28

04:40 "met de kennis van nu..."

tonijn | 19-03-10 | 17:30

-weggejorist-

Daan0 | 19-03-10 | 17:33

1.36: "Ja jammer he, dat dat weer buiten komt, dat schaadt de kerk erg"

VIESBAH!

Saaseend | 19-03-10 | 17:33

geen leuk item . -1
ga maar naar een vrouwendag ofzo.

Methan007 | 19-03-10 | 17:33

zwakke vragen, jammer

Die Hippie, Die | 19-03-10 | 17:33

Goed dat die man eindelijk gaat nadenken aan het einde wat er nou helemaal mis is gegaan bij hem en de kapelaan...

Sabbey | 19-03-10 | 17:34

4:55
Affiche rechts van monitor bijna kloppen met de christenunie:
Stabiel
Rokken
Tenue

RatFace | 19-03-10 | 17:34

Altijd lache, die christenen

Herman286 | 19-03-10 | 17:35

Oeh. Je had hem wel lekker te pakken Rutger! Rutger gristenhunter

Oualter | 19-03-10 | 17:35

sprakeloos...

IDSMadDog | 19-03-10 | 17:35

als ik het goed gevolgd heb, dan zegt niemand dat het verschrikkelijk is voor die kinderen.

watisdit | 19-03-10 | 17:36

Jammer dat het uitkomt omdat het de kerk schaadt.. What da fok??

Lumenatra | 19-03-10 | 17:36

LOL! Ned Flanders! 0:58

Harvester | 19-03-10 | 17:37

Ongelofelijk. Knap van Rutger dat ie er toch een fatsoenlijk gesprekje mee kon voeren(tenminste met 1tje).

kaarslicht | 19-03-10 | 17:37

Die gozer op 0:46 lijkt echt sprekend op m'n vroegere mentor en leraar NL, en dat was ook een walgelijke vent

vossejongk | 19-03-10 | 17:38

*Kotst toetsenbord onder*

AJHuurnink7 | 19-03-10 | 17:39

Schokkende beelden!!

imp.caes.avg. | 19-03-10 | 17:39

Sorry hoor maar vind dit ook geen leuk item.. Snap waar jullie naar toe willen hier mee maar Rugter, zijn jolige zelf leidt af van het onderwerp. Maar goed je bent en blijf mens, he.

Ja joh | 19-03-10 | 17:40

Die op 1:36 zou je toch loeihard met z'n hoofd eerst van een flatgebouw willen flikkeren? Smerige grafhond.

Libertanimal | 19-03-10 | 17:41

Het is ook echt de kerk z'n eigen schuld. Als ze gewoon elke keer dat ze merkten dat een pastoor met z'n handjes niet van de koorknaapjes af kon blijven 'm d'r uit hadden geflikkerd, hadden ze het telkens als incident af kunnen doen. Het had ze een daadkrachtig imago gegeven, en het had een voorbeeld gesteld van: 'als je aan ze zit, gooien we je eruit!'. Dan was er nu niet het imago van een structureel probleem geweest, dat in de doofpot in gestopt. Echt eigen schuld, dikke bult. Maar goed ook misschien, graven ze hun eigen graf en hoeven wij dat niet te doen. ;) Triest trouwens hoe de meeste mensen in dit filmpje reageren, het kinderleed lijkt ze ze inderdaad zeer weinig te doen...

tittn | 19-03-10 | 17:42

Dat iemand zich zo kan vastlullen, Rut hoefde er weinig moeite voor te doen.

JRShield | 19-03-10 | 17:42

@kaarslicht ongelooflijk knap dat die oudere man toch terug praat..

Ja joh | 19-03-10 | 17:42

ja, mhwja, beetje een flauwe instelling als je het mij vraagt. Volgende keer maar weer leuk doen.

Joshua | 19-03-10 | 17:42

de toon die rutger aanslaat in het interview vind ik persoonlijk niet sterk. dat kan veel beter door deze gelovigen anders te benaderen. dat gezegd hebbende walg ik van het geloof en vind ik het feitelijk een hypocriete of zelfs criminele organisatie.

yeay | 19-03-10 | 17:42

Nee, deze was niet leuk om te zien. Door het frivole van Rutger kan je sowieso geen volwassen gesprek voeren.

eerlijkwaar | 19-03-10 | 17:43

"In verband met de doos van Pandora" HAHAHAHA!

Albert K. | 19-03-10 | 17:44

Die kinderen hebben er gewoon zelf om gevraagd! Dat huppelt daar maar rond in die geile christen pakjes! En de kerk loopt het weer op hoor... Tis een schande!

foutmelding | 19-03-10 | 17:44

watisdit | 19-03-10 | 17:36
U houd er wel rekening mee dat Rutger daar waarschijnlijk de hele dag rond heeft gelopen, en dat dit filmpje tot 4:55 ge-edit is?

herg22 | 19-03-10 | 17:44

Hah, gezien de leeftijd van de meeste daar, zie ik het als een uitstervend ras. het geloof dan.

Jogert | 19-03-10 | 17:44

vond 'm niet zo erg interessant.

Liveon | 19-03-10 | 17:45

Sorry, niveauloos dit. -1

yohan | 19-03-10 | 17:45

Goed interview, Rutger! Niet zuigen om het zuigen, maar gewoon vragen wat gevraagd moet worden.

N23 | 19-03-10 | 17:46

de kerk is wat mij betreft de trouwens de allerlaatste organisastie op deze aardbol die advies mag geven over sexualiteit. eigenlijk zou men advies over sexualiteit door de kerk strafbaar moeten stellen. helaas lijkt dit alleen een utopie.

yeay | 19-03-10 | 17:46

Damn die RK'er die gewoon niks zegt als ie er vanaf weet. Kan die niet vervolgd worden wegens verzwijging van een zedendelict of zo? Daar moet verdomme toch iets tegen te doen zijn? Kom op rechtenstudenten en juristjes, laat je horen!

open.deur.intrapper | 19-03-10 | 17:46

Ben benieuwd of Rutger net zulke vragen had durven stellen als het over een ander geloof zou gaan...

XverderNix | 19-03-10 | 17:47

ehhhhh.....
"De kappelaan nam de kinderen mee en zat in hun broekje" En met die wetenschap gewoon niets doen. Shocking.

vriendje | 19-03-10 | 17:47

Hahaha, Ned Flanders @ 1:08. Ik vind het wel wat-tiddelie-doo genoegzoo...

nielsjeniels | 19-03-10 | 17:48

Ik hoop niet dat we straks met PowNed vergast worden op meer van dit soort stukjes diepgaande journalistiek. Wat een onzin zeg, jammer dat hier mn belastingcentjes straks naar toe gaan. GeenStijl doet met dit soort 'tendentieuze' berichtgeving zijn imago wel eer aan zeg, wát een domme vragen.

DouweDabbert | 19-03-10 | 17:48

Wat erg dit.
Wat mij betreft mogen we het hele artikel ''vrijheid van religie'' schrappen.
Geloof komt onder toezicht van de staat, en krijgt 0,0 subsidie meer.
Schandalig die wereldvreemde lui, echt schandalig.

Lord_Crapsalot_II | 19-03-10 | 17:49

ben ook gelovig, jammer van sommige reacties. maar sommige van jullie reacties zijn ook jammer. natuurlijk vrijheid van meningsuiting...maar respect hebben veel mensen op deze site nog niet van gehoord...

joosting | 19-03-10 | 17:49

DouweDabbert | 19-03-10 | 17:48
Ok, er hadden betere vragen kunnen worden gesteld, maar bij zulk soort mensen hoeft het niveau van het interview niet zo hoog te zijn.. Ze lullen zich toch wel vast.

open.deur.intrapper | 19-03-10 | 17:50

Die man met dat rooie ding was bezig heel ergens anders aan te trekken dan aan de bel

Bananenpeller | 19-03-10 | 17:51

Allemaal leuk en aardig, maar Rutger begint ondertussen wel een gemiddelde reaguurder te worden. Beetje jammer....

Jan en Alleman | 19-03-10 | 17:52

Iedereen vermoedde dit misbruik toch al jaren? De kerk is niet de enige met boter op het hoofd.

woppo | 19-03-10 | 17:52

joosting | 19-03-10 | 17:49
Zie: tittn | 19-03-10 | 17:42 Ze hebben deze hele shit over zichzelf af geroepen. En natuurlijk zijn niet alle gelovigen zo, maar veel RK'ers wel.

open.deur.intrapper | 19-03-10 | 17:52

Door onwetendheid kan je grote fouten maken (3.27). Dus iedereen die gelooft maakt blijkbaar grote fouten. Hoe kan je op zo'n leeftijd nog steeds ZO dom zijn. Dat moet wel er met de paplepel ingetrapt zijn!!!

EL Paragnost | 19-03-10 | 17:53

Geloof en het instituut dat het geloof representeert zijn wat mij betreft verschillende dingen.

AlexxKindt | 19-03-10 | 17:54

"Misschien zijn wij ook wel katholiek, dat weet je helemaal niet...he"
Nou....het straalt er zo'n beetje vanaf, maar goed....

Baugnez | 19-03-10 | 17:54

Vieze pedo mannen staan los van god, hoor. Ze hebben geen god, ze misbruiken god. Die mannen hebben hun positie misbruik een is een beetje oneerlijk om het op de kerk en god te schuiven. Er bestaan ook ongelovige pedo's. Als dit soort duivelse dingen gebeuren bij de scouting, worden toch niet alle scouting verengingen verketterd? Ik snap dit allemaal niet zo goed.
De kerk is hier toch ook niet mee eens? De paus heeft ook al uitlatingen gedaan tegen dit soort praktijken. Als niemand toen der tijd wat van heeft gezegd is het door angst. Niet omdat ze van god niets mogen zeggen.

Ja joh | 19-03-10 | 17:55

Schokkend inderdaad,...beelden mogen van mij rechtstreeks naar blauw...kruisverhoor op kapelaan viezemans en al zijn gristenkornuiten!

xamderzone | 19-03-10 | 17:55

Niet schokkend. Sorry.

NoMinister | 19-03-10 | 17:56

Njaa niet echt een leuk filmpje. Heb beter gezien. De vrouwen bij vrouwendag zetten zichzelf voor schut, dat is leuker iemand opnieuw en opnieuw met hetzelfde trucje zelf voor schut zetten. Beetje jammer, doe er wat mee zou ik zeggen.

SuperRogier | 19-03-10 | 17:56

AlexxKindt | 19-03-10 | 17:54

Helemaal mee eens. Lees geenstijl altijd graag, maar vind het jammer dat er respectloos met christenen om wordt gegaan. En er dus gedaan wordt dat elke christen hetzelfde is dus volgens de gemiddelde reaguurder: wereldvreemd en extremistisch.

joosting | 19-03-10 | 17:57

Aan de gemiddelde leeftijd van de bezoekers te zien, lost de heer het probleem zelf zeer binnenkort op..

woordgrap | 19-03-10 | 17:57

Overigens is die man op de hoofdpagina van GS bij dit artikel de levende persiflage van Ned Flanders uit de Simpsons, toevallig ook zo'n christenhond...

EL Paragnost | 19-03-10 | 17:57

sorry, schokkend, die ggristen meningen. Ben blij dat ik uit hun klubje gestapt ben. Liever brimstone & hellfire dan bij een pedo vereniging te horen

Hongersnootjes | 19-03-10 | 17:57

Gelovigen vinden ieder mens geneigd tot het kwade. En God zou ze moeten vergeven. Wat verwacht je dan van deze mensen? Dat ze terplekke van hun geloof afvallen? Nu ja, het is wel intrigerend en vuig, maar niet schokkend.

NoMinister | 19-03-10 | 17:57

Dit is de Joods-Christelijke cultuur waar we volgens Wilders zo trots op moeten zijn. Verder een gênant filmpje.

Dick Passchier | 19-03-10 | 17:58

joosting | 19-03-10 | 17:49

waarom hebben jullie gelovigen een er altijd een patent op om iedere keer beledigd te zijn? ik vind het in ieder geval niet vreemd dat veel mensen spontaan galbulten krijgen als die bemoeizuchtige gelovigen hun brede bek over de door hun gewenste levenstijl weer eens opentrekken. mijn devies is direct opdoeken met die hypocriete bende. bah.

yeay | 19-03-10 | 17:58

Ja joh | 19-03-10 | 17:55

je hebt gelijk! iemand die eerst nadenkt voordat ie iets zegt!

joosting | 19-03-10 | 17:58

joosting | 19-03-10 | 17:57
wereldvreemd zowiezo..

woordgrap | 19-03-10 | 17:58

Misschien moet Powned in zwart-wit gaan uitzenden. Past wel bij de manier waarop ze dingen aan de kaak stellen.

Glaswol | 19-03-10 | 17:59

Knap van die priester dat hij er zo redelijk over kan praten.
Je kan er wel schande van spreken dat hij het niet heeft aangekaart, maar de verhoudingen lagen in die tijd heel anders.
Ik vond Rutger op het randje van onbeschoft tegen die man.

wereldatlas | 19-03-10 | 17:59

woordgrap | 19-03-10 | 17:58

wat is jouw definitie van wereldvreemd? want zo zie ik mijzelf bepaald niet :)

joosting | 19-03-10 | 18:00

Moeilijk hé? om je hier van te distancieren. Ik heb NIEMAND maar dan ook NIEMAND horen zeggen: "Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurt, dit is een regelrechte schande en ik wil me daar dan ook van destantieren" Wat in feite gewoon het ENIGE goede antwoord hierop is. Maar nee die reetkevers gaan de boel ook nog eens lopen verdedigen. Zwakzinnig is het eerste wat in mij op komt bij deze.

Dekkz0r | 19-03-10 | 18:00

woordgrap | 19-03-10 | 17:57


laten we het hopen.

yeay | 19-03-10 | 18:01

Ja joh | 19-03-10 | 17:55

Je hebt zeker een goed punt. Alleen krijg ik sterk het idee dat het in de kerk op grote schaal gebeurt... En ik zou bijna willen zeggen georganiseerd.

foutmelding | 19-03-10 | 18:02

joosting | 19-03-10 | 18:00
Denk even verder a.u.b, wereld het onstaan daarvan.....zie mijn naam dan...

woordgrap | 19-03-10 | 18:04

foutmelding | 19-03-10 | 18:02

een echte gelovige keurt dit af! maar het komt vaak voor dat is waar, jammer genoeg

joosting | 19-03-10 | 18:05

wereldatlas | 19-03-10 | 17:59
De verhoudingen tussen volwassen mannen en kleine kinderen bedoel je?

woordgrap | 19-03-10 | 18:05

Ongelooflijk die houding van die mensen tegenover dit onderwerp. Vooral van die pastoor of whatever hij moet voorstellen. "ja, ik heb er in het verleden wat over gehoord.. maar niets mee gedaan". Onder het mom van 'dat gebeurd nou eenmaal'.
Ziek, ziek, ziek.
Maarja, als je nou eenmaal zo'n bord voor je kop hebt genaamd 'geloof', dan is het moeilijk om goed te kunnen zien in zulke gevallen.

Highwoodman | 19-03-10 | 18:05

Het eindshot van een portret van Rouvoet in een huisaltaar met CRT televisietje - onbetáálbaar. En doodgriezelig....

spuitje11 | 19-03-10 | 18:06

Jemig Rutger. Waarom alle katholieken op deze manier benaderen? 't Gaat toch alleen om een paar mannen die überhaupt niet aan sex mochten doen destijds? Zo zou ik alle Randstedelingen ook niet willen bestempelen als criminelen, hoewel er toch een groot aantal van crimineel zijn.
Volgende keer beter...

Juxta | 19-03-10 | 18:10

woordgrap | 19-03-10 | 18:04

oke in die context gezien lijkt het me juist :) maar gelovigen zijn per definitie niet wereldvreemd in de juiste betekenis van het woord, hoewel dat vaak gedacht wordt. want ik begrijp niet zo waar die gedachte vandaan komt...

joosting | 19-03-10 | 18:11

Highwoodman | 19-03-10 | 18:05

je reactie getuigd van onwetendheid wat geloof betreft.

joosting | 19-03-10 | 18:13

Rutger, het is zo over the top dat 't bijna weer leuk wordt. Maar constant hardnekkig proberen mensen woorden in de mond te leggen vind ik knap irritant.

Appleflap | 19-03-10 | 18:14

Het waren niet alleen de pastoors en kapelaans.
O.m al die jongetjes leeg te zuigen dat is monnikenwerk.

Doodkapje | 19-03-10 | 18:17

Beetje makkelijk scoren zo. Doe eens iets origineels.

smitsr | 19-03-10 | 18:19

nu weet ik nog steeds niet waarom een gelovige weer eens vindt (deze keer ene meneer joosting) respectloos behandeld te worden. misschien vinden anderen het wel respectloos als men weer eens een prehistorische levensstijl probeert te verkopen. een prehistorische levensstijl waarmee we sexualiteit dusdanig in de taboesfeer stoppen dat het tot kindermisbruik en verspreiding van ziektes zoals aids leidt. zou het beledigde orakel meneer joosting misschien antwoord kunnen geven?

yeay | 19-03-10 | 18:19

Prachtig weergegeven met die priester/pastoor/wat het ook mag zijn, hoe de kerk zich schaamt over wat er gebeurd is. Hulde Ruktor! +99999

Serg. Shenkie | 19-03-10 | 18:19

'dat is niet mijn taak' vreselijk..

mtNNN | 19-03-10 | 18:20

joosting | 19-03-10 | 18:11
Ik denk dat dat komt omdat gelovigen maar 1 waarheid kennen, en per definitie geen enkel onderwerp in een ander licht kunnen zien dan die van de bijbel. Zoals de wetenschap, dat allemaal eng en niet waar, tot iemand een enge ziekte krijgt en men naar het ziekenhuis rent om ten volle gebruik te maken van wat men met de wetenschap heeft bereikt..

woordgrap | 19-03-10 | 18:20

Voor alle christenen die zich aangesproken voelen: de kritiek die hier geuit wordt, wordt geuit op bepaalde verschijningsvormen en uitingen. Als dat niet op jou van toepassing is, dan moet je je ook niet aangesproken en beledigd voelen. Je kan er beter over nadenken en er een eigen mening over vormen, in plaats van in een reflex jezelf alleen als onderdeel van een groep te zien. Durf eens genadeloos kritisch te zijn op iemand uit 'je eigen groep'. En sowieso, je beledigd voelen is een gek iets. Kijk dit nog eens voor de zoveelste (hoop ik) maal: www.youtube.com...

manmanman | 19-03-10 | 18:21

Religie zou net zo behandeld moeten worden als porno en rijbewijs; alleen voor volwassenen.

www.dumpert.nl...

Prof. D.A.H. Vintik | 19-03-10 | 18:22

betere filmpjes gezien!

Shag | 19-03-10 | 18:22

@Ja joh | 19-03-10 | 17:55
De kerk heeft heel lang meegewerkt aan verzwijging van wat er is gebeurd. Dat is vooral zo kwalijk.

Koops | 19-03-10 | 18:24

Rutger, dit was beneden alle niveau. Echt belachelijk. Wat zou jij klappen hebben gekregen als je zoiets bij moslims had geprobeerd. Je bent een schoft, die vragen sloegen echt nergens op. Ik ben helemaal niet gelovig, maar werkelijk, schandalig.

Snouck Hurgronje | 19-03-10 | 18:26

Walgelijk slag mensen.

Mannenbrein | 19-03-10 | 18:26

yeay | 19-03-10 | 18:19

waar ik mezelf dus niet in kan vinden is dat er gedacht wordt dat elke christen hetzelfde is. en dat geloof geloof is. dat is dus niet waar. er wordt dus gedacht zoals jij denkt, maar neem van mij aan dat zeker 75 - 80 procent van de christenen totaal niet zo denkt. sexualiteit in taboesfeer was naar mijn idee iets van vroeger. een gelovige is anders dan een andere gelovige...

joosting | 19-03-10 | 18:27

@foutmelding
De pedo partij is pas georganiseerd en dat andere vereiniging die niet wonderbaarlijk niet verboden is op de www.

Ik heb geen idee of misbruik meer voorkomt in de kerk of elders. Nooit een statistiek gezien hierover. Het is gewoon verschrikkelijk als het gebeurt en er moet gewoon alles gedaan worden om misbruik te voorkomen. Niet alleen bij de kerk maar overal.
Door dit soort partijen te verbieden in de politiek lijk mij een goed begin. Volgens mij zijn wij de enigste land ter wereld met een pedo partij. Ja ik weet ze zijn opgedoekt maar dat het gewoon kon.

Ja joh | 19-03-10 | 18:27

woordgrap | 19-03-10 | 18:20

kan ik je gelijk in geven dat veel gelovigen zo zien. zelf doe ik studie en kom in aanraking met wetenschap en biologie. ga ik dan overal tegenin waarvan ik denk dat het niet zo is? nee, ik begrijp heel goed dat er een evolutietheorie is, heb ik ook les in gehad. maar veel gelovigen vervloeken dat woord. en dan moet ik je helaas gelijk geven en heb je een groot punt.

joosting | 19-03-10 | 18:29

"De kapelaan nam ze apart en zat in hun broekjes"
Maar ja... Om dáárvoor nou aan de bel te trekken, dat ging hem dan weer te ver...

reinaarden | 19-03-10 | 18:29

Shut up, Flanders.

Alsof zo'n diender dan invloed had gehad op zijn meerderen. Hij zorgde net als de rest voor zijn eigen hachie. Ik kan het hem niet geheel kwalijk nemen. Het blijft slecht, maar hij heeft waarschijnlijk geweten dat het al bijna net zo oud is als de kerk, met kids aanklooien, en hij nam het voor lief. Net zoals het grote gedeelte van NL het lief neemt dat we het geld van ABN en Fortis e.d. ws. nooit meer terug zien...

EenZiener | 19-03-10 | 18:30

Ik had Rutger echt op ze bek gestompt als hij met zulke vragen bij mij aan kwam..

Baggerbanaan | 19-03-10 | 18:31

joosting | 19-03-10 | 18:29
In een perfecte wereld zou iedereen verder kijken dan zijn neus lang is, en daar dan je conclusies uit trekken.
Je wordt niet als christen geboren, je wordt christelijk opgevoed.

woordgrap | 19-03-10 | 18:33

@Koops
Tuurlijk is het kwalijk om dit soort zaken te verzwijgen. Maar god is voor iedereen persoonlijk. Pak mensen individual aan.
Niet hele groepen.

Ja joh | 19-03-10 | 18:35

@ joosting | 19-03-10 | 18:27
De beerput die 'kindermisbruik' heet is anders pas een maand open hoor. Vroeger = 1 maand geleden?
Iedereen begrijpt heus wel dat niet elke gelovige een pedo is. Maar het VERHULLEN van het feit dat er misbruik is gepleegd is de misdaad. Daarom gaat jouw vergelijking met andere groepen of pedoseksualiteit in het algemeen ook niet op, omdat het daar wel wordt gemeld en veroordeeld.

tittn | 19-03-10 | 18:35

maar de verhoudingen lagen in die tijd heel anders.
wereldatlas | 19-03-10 | 17:59
Ik mag hopen dat je niet de verhouding geestelijke - kind bedoeld, en het gebeurde daarmee probeert te relativeren of zelfs enigszins te bagatelliseren. Op 04:03 dreigt die vent ook zoiets te zeggen; "je moet het plaatsten in die tijd". Natuurlijk waren de verhoudingen anders, maar dat hoeft niet te betekenen dat we het in deze tijd niet alsnog kunnen afkeuren.
De 'heksenvervolging' rond de 15e eeuw bijvoorbeeld, waarbij vrouwen met een steen om de nek in het water werden gegooid om te kijken of ze bleven drijven, keuren we immers ook massaal af. Alhoewel... in die tijd... (nee dus).

Bozsma | 19-03-10 | 18:38

joosting | 19-03-10 | 18:27

dan vraag ik mij af waarom deze 75% procent zich laat leiden door een minderheid die alles zo conservatief als mogelijk is wilt laten.

yeay | 19-03-10 | 18:38

"..ga ik dan overal tegenin waarvan ik denk dat het niet zo is? nee.."
joosting | 19-03-10 | 18:29
Dit is interessant! Je zegt "ik denk" en niet "ik geleerd heb". Welke van de twee bedoel je? Als je de tweede bedoelt, prima. Bedoel je echt wat je schrijft, dus "ik denk", warm kom je dan niet voor je mening uit? Dat zou merkwaardig zijn, of niet?

manmanman | 19-03-10 | 18:39

Nou, wat wil je met Rutger die tegen iedereen begint over kinderen. De beeldvorming is op deze manier een beetje eenzijdig en tendentieus.

Je baas | 19-03-10 | 18:40

@mezelf |18:39
beter: "mij geleerd is" ipv "ik geleerd heb" en warm = waarom

manmanman | 19-03-10 | 18:40

*Hele grote stempel pakt met 'KNETTERGEK' en op geloof stampen doet*

Klapband | 19-03-10 | 18:41

Toch mooi opgebiecht van eerwaarde, dat dan weer wel.

Zyprexa20mg | 19-03-10 | 18:42

Beetje zwak dit...lekker alle gristenen over 1 kant scheren!

basj | 19-03-10 | 18:42

Vissen vissen vissen met obvious vragen naar mensen toestappen die er zowel vrijwel niks mee te maken hebben én die je vervolgens weer het gezicht geeft van de hele gemeenschap daar? Knap knip- en plakwerk... Ik ben echt geen gristenliefhebbert maar dit is veel te flauw.

bokbier | 19-03-10 | 18:43

Dat muziekje doet het 'm, kinderstemmetjes die zingen 'Niemand die weet alles....'

guestwest | 19-03-10 | 18:46

Sommige mensen doen zo geschokkerd dat die man vermoedens had en niets zei. Groot gemeend applaus als jij dat wel zou melden.
Vraag maar aan een maatschappelijke werkster hoeveel mensen verzwijgen over misbruik..? Het is niet zomaar iets. Je moet zeker zijn, bewijzen ook kunnen leveren enz. Het doet die man zeker iets hoor, dat zie je gewoon aan zijn gezicht. Misschien is hij zelf ook slachtoffer geweest dat weet je niet dus oordeel niet zo snel.

Voel me niet aangesproken ofzo maar word hier zo flauw van. Ernstige zaken waar zo grappig over word gedaan. Wat hebben die misbruikte kinderen hier aan? Ga liever de slachtoffer interviewen ipv naar een event gaan om gelovige aan te vallen. Of zoek de dader op.. Maar goed kunnen mensen weer lachen om stereotypen.

Ja joh | 19-03-10 | 18:47

Goed dat het naar buiten komt, ten eerste zodat slachtoffers het zo wellicht nog ietsje makkelijker kunnen verwerken en ten tweede verkleint het de kans op herhaling. Twee simpele punten die ook al die lui in het filmpje zouden moeten kunnen beamen/zelf kunnen zeggen.

je postbode | 19-03-10 | 18:48

GS is weer lekker provocerend bezig, maar dat zijn we gewend. De mensen die gefilmd zijn zijn dat niet. Ik weet niet of er selectief geknipt is in het materiaal (m.a.w. hoe representatief dit filmpje is) maar de uitspraken van de bezoekers zijn schokkend. Ook als dit dankzij knip en plakwerk een minderheid blijkt te zijn. De bodem van de beerput is blijkbaar nog lang niet in zicht.

Franciscus Borchwerf | 19-03-10 | 18:49

Leuk hoor, lekker oude christenen pesten.

Maar Rutger, ga nou eens kritische vragen aan moslims stellen, of krijg je het zelf dan een beetje benauwd?

Tortelini | 19-03-10 | 18:49

open.deur.intrapper | 19-03-10 | 17:46
Als de daders al vrijuit gaan, wat denk je dan van een paar collega's die het wisten

Arieh | 19-03-10 | 18:49

manmanman | 19-03-10 | 18:39

wat bedoel je precies, ik geef mijn mening toch?

joosting | 19-03-10 | 18:53

BRILJANT !!!! geen andere woorden voor ahahhahaha

dezeookalbezet | 19-03-10 | 18:54

yeay | 19-03-10 | 18:38

mmm, denk dat veel mensen binnen het christen zijn het niet met elkaar eens zijn. zeker niet op het gebied van conservatief zijn of meegaan met de tijd.

joosting | 19-03-10 | 18:55

Wat gedraagt Rutger zich hier onbeschoft, dit lijkt echt nergens op.

Jaegelsch | 19-03-10 | 18:57

Gatverdamme, Rutgert...

Doe eens iets leuks in plaats van die viezeriken aandacht te geven...

Prutsert3368 | 19-03-10 | 18:58

Jaegelsch | 19-03-10 | 18:57

Hij houdt zich juist in...

Prutsert3368 | 19-03-10 | 18:58

Ik zie Rutger echt niet langs gaan bij een Moskee met zulk soort vragen. Alleen schoppen naar beneden, maar heeft een broek vol schijt voor kudtmarokanen!

italian bastard | 19-03-10 | 18:58

-weggejorist-

Moederneuk | 19-03-10 | 18:59

*proest*
het hele leven in sprookjes geloven en er dan ook nog achter komen, dat het niet normaal is, om aan kindertjes te zitten.

saintinel | 19-03-10 | 19:01

Moederneuk | 19-03-10 | 18:59

want? respect tonen voor een groep mensen is saai?

joosting | 19-03-10 | 19:01

tja, het gaat een beetje ver

darn | 19-03-10 | 19:01

Ik vind sommige geinterviewden erg zwak overkomen. Veroordeel gewoon die misselijke dingen die er met kleine kinderen zijn uitgevoerd.

Maar Rutger scheert ook iedereen over 1 kam. Protestanten hebben niks met die Roomse kindermisbruik te maken.
Bovendien komt kindermisbruik bij elke bevolkingsgroep voor, maar juist christenen zouden beter moeten weten. Die misbruikende Roomse baasjes hebben de naam van God beschadigd op deze manier en het leven van kleine kinderen geruineerd. Dat is nog het ergste van alles.

Jordert | 19-03-10 | 19:01

Stelletje gehersenspoelde idioten die gristenen.. bah.

sadfkasdhfd | 19-03-10 | 19:02

@Jordert | 19-03-10 | 19:01
kom op zeg! ...denk je nou echt dat het alleen de RK-kerk is?!?
droom maar lekker verder!

saintinel | 19-03-10 | 19:03

sadfkasdhfd | 19-03-10 | 19:02

:D:D:D oh oh oh, dat is wel een sterke reactie, goed onderbouwd ook...vind m wel heel grappig (lees: zielig)

joosting | 19-03-10 | 19:04

saintinel | 19-03-10 | 19:03

dat zegt ie niet, hij linkt naar hetgeen wat nu in het nieuws is. DIE....
maar waar baseer jij je uitspraak op? bewijs? of puur om iets te zeggen?

joosting | 19-03-10 | 19:08

Daarom voorspel ik Powned met Rutger geen lang leven. Rutger is een lafbek(je); weet dat hij van deze volstrekt onschuldige
mensen geen weerwoord heeft te vrezen. Kereltje Castricum: het zou het je hebben gesierd als je bij een moskee op bezoek was geweest en daar je 'kritische' vragen had gesteld. Je bent even laf als de halfzachte Job Cohen, alleen nog net iets laffer en goedkoper. Vooral zo doorgaan.

xavier | 19-03-10 | 19:08

Goed item Rukje! kwetsend e.d....Maarrrr toch een goed gesprek voeren. +1

Shadow112 | 19-03-10 | 19:10

joosting | 19-03-10 | 18:55


dan klopt die 75% niet en is men dus gewoon conservatief. dat is ook logisch te noemen, want anders zouden gelovigen zelf wel tegen de leiding van deze conservatieve organisatie ageren. maar dat doet men dus niet. ik vind de kerkelijke invloed in ieder geval uiterst schadelijk. daarbij noem het simpelweg crimineel om kindermisbruik te verzwijgen en tegelijkertijd condoomgebruik te verbieden. de kerk is blijft in mijn ogen dan ook de allerlaatste instantie ter wereld die ook maar iets over sexualiteit mag zeggen. sterker nog, als het aan mij zou liggen, zou dat strafbaar gesteld worden!

yeay | 19-03-10 | 19:14

Kvind het wat generaliseren van de kerk en vrij zwak item, dat verschillende katholieken dit hebben gedaan betekend niet dat elke pastoor zich daar mee bezig houd. Je moet je afvragen waar je dan wel veilig bent? is het bij de politie als laatst? of is het de kerk?
Nog even en we zitten 24/7 achter de pc en bestellen alles online.

J Verdoorn | 19-03-10 | 19:15

godverrdomme

Datmagniethe | 19-03-10 | 19:16

Ga lekker moslims lastig vallen. Dit zijn allemaal brave mensen die niemand willen overtuigen met geweld om hun geloof te volgen.
-1

Lompe Loel | 19-03-10 | 19:18

@ AlexxKindt | 19-03-10 | 17:54
Nee hoor, als je gelovig ben dan weet je dat je deel uitmaakt van iets met bepaalde waarden en normen. Daar kan je je dan op zijn minst een beetje aan proberen te houden en zo de filosofie van het geloof uitdragen. Maar gelovigen zijn meestal nog slechter dan gewone mensen, al voelen ze zich verheven.

me,myself and IK | 19-03-10 | 19:18

Erg makkelijk idd. Sluit me aan bij xavier.

Je ziet dat die man er zelf ook erg mee zit dat hij niet eerder zijn collega's aangesproken heeft. Het is ook te prijzen dat hij durft te zeggen dat hij vermoedens had en achteraf beter had moeten doen.

Ik vind dat wij gelovigen net zo met rust moeten laten, als zij ons (zouden moeten laten. (daarnaast niet alle gelovigen afrekenen op een paar in en in trieste figuren)

BeverViS | 19-03-10 | 19:19

Man met platjesbaard en rode C&A verleidingsjurk doet alsof het heel normaal is om met je stoppelige kapelaanspiemel bij misdienaartjes aan te kloppen. Om met je koude altaarhanden in de kleffe wibrabroekjes van onschuldige kindertjes van god te doolhoffen.
"De kapelaan kwam op bezoek en nam de jongetjes apart en zat in hun broekje en dat soort zaken, nou ja, dat waren dan katholieken en dat hoorde je dan".
Het gemak waar die het mee verteld is bizar. Je verwacht dat hij elk moment doorslaat en doodleuk gaat vertellen dat hij vroeger ook weleens ging kamperen met de paus en dan een gewijde koolraap in zijn bijbelse achterkoker geschoven kreeg.
En dat moeder-overste elke week een gangbang organiseerde en daarvoor de plaatselijke hondenkennel liet langs komen.
Om eerlijk te zijn vind ik deze ontboezemingen schokkender dan destijds de film "The Exorcist". Die baardmans in rood Christine Le Duc setje zou zich de kruizen uit de kerk moeten schamen. Maar hij zweeg! Als vertegenwoordiger van gods woord ben je dubbel schuldig. Die kapelaan leeft die nog? Gods woord is wet zegt de kerk. Nou dan gaan we volgens "kerkse regels" de kapelaan even heilig schennissen. Gewoon even zijn piemel in kokend heet weiwater dompelen. Die grijpgrage vingertjes stijlloos pletten tussen de loodzware kerkdeuren. Ik weet er nog wel een paar maar laat ik het er maar op houden dat de kerk weer eens heeft afgedaan voor mij. En de kerk... dat zijn de mensen die daar deel vanuit maken. Laat god er dan nu maar even buiten.

slakkenzout | 19-03-10 | 19:19

Wat een dom volk,en die pastoor die zegt dat hij het jammer vind dat hij niet aan de bel getrokken heeft vroeger is zo terug houdend omdat hij zelf 1 van die gelovigen is die kleine kinderen aan hun belletje trok.
BOM erop.

fiek | 19-03-10 | 19:21

yeay | 19-03-10 | 19:14

kindermisbruik verzwijgen is crimineel! condoomgebruikt verbieden?? dat is een voorbeeld van de kerk over een kam scheren. ik probeer aan te geven dat er binnen de christelijke wereld zoooooooooo een groot verschil is tussen groepen en stromingen en individuen. en het gaat hier over de RK kerk waar de misbruik aan het licht is gekomen. wat ik absoluut veroordeel, zoiets is niet christelijk....

joosting | 19-03-10 | 19:21

Goed gedaan Rut. Dit zie ik de NOS nog niet doen, die zijn te bang. En al die -1 opmerkingen van die gelovigen hier gewoon negeren. Schandelijk. Niet alleen het misbruik, maar ook dat er dus mensen zijn die er vanaf wisten. En mensen die het goedpraten, je bent mens dus dit soort dingen kun je soms doen. Er zullen er dus een hele boel zijn die het wisten en het goedpraten. BAH!

Da was ik nie... | 19-03-10 | 19:24

Erg jammer, kheb Rutger veel beter zien doen dan dit. Wat een zielige vertoning zeg, en verschrikelijk fout puberaal, maarja dat zit wel goed int straatje van de meeste reaguurders dunkt mij.

Padpapzakbompopvis | 19-03-10 | 19:27

@joosting | 19-03-10 | 19:08
ik begrijp, dat u lid bent van een andere kerkgemeenschap en waarschijnlijk ook nog één, waar dit soort zaken niet voor zullen komen.
tevens voor u: droom lekker verder.

saintinel | 19-03-10 | 19:30

Haleluja!!!

FreeYourMind | 19-03-10 | 19:31

Maar de kerk is toch deel van god, en god is toch onschaadbaar etc. Hoe kan iets dan de kerk schaden?
Die vat ik even niet

Ikweetni | 19-03-10 | 19:33

joosting | 19-03-10 | 19:21


kenmerk van ALLE gelovige organisaties is dat sexualiteit in de taboesfeer zit. ongetwijfeld zijn er per organisatie enkele verschillen, maar de kern is en blijft om naar buiten toe onthouding tot aan het huwelijk te prediken. en dat zet men onder meer kracht bij door condoomgebruik te verbieden in persberichten. priesters mogen niet eens aan welke vorm van sex dan ook doen. dergelijke standpunten zijn niet simpelweg onrealistisch en achterhaald, dergelijke standpunten zijn ZIEKELIJK.

yeay | 19-03-10 | 19:35

tering rutger, wat verschrikkelijk slecht...bah

ooit he, ooit vond ik je sterke tv maken (vroegah), maar dit is echt te sneu voor woorden... je weet het hele zooitje weer prachtig over één kam te scheren.

de discussie over kindermisbruik daargelaten (dat is te walgelijk voor woorden, mensen die dat doen mogen ze wat mij betreft castreren) ga jij niet op zoek naar een verhaal, maar naar bevestiging van je eigen meninkje. Dat is arrogantie pur sang

pj_vr | 19-03-10 | 19:35

Ooit wel een kind meegenomen om te spelen, gewoon een voorbijganger voor pedofiel uitmaken. Rutger, wat ben je voor een lutser? Sta ooit eens voor mijn bek en zeg dat in mijn gezicht. Maar ja dat zal je niet durven, enkel onder de mensen die de rechterwang zullen toekeren.

de modelburger | 19-03-10 | 19:43

Ongelofelijk Geenstijl. Wat een belachelijke vraag. "neemt u wel eens een kindje mee".. Schaam je dood.. Alsof dat enig hout snijdt om zo'n vraag te stellen.
Slecht, slecht.

Math | 19-03-10 | 19:43

Lopen raar mensen rond....Rutger -1 na 2 keer vragen is het wel genoeg geweest

Serale | 19-03-10 | 19:45

Ongelofelijk Geenstijl. Wat een belachelijke vraag. "neemt u wel eens een kindje mee".. Schaam je dood.. Alsof dat enig hout snijdt om zo'n vraag te stellen.
Slecht, slecht.

Math | 19-03-10 | 19:43

De interviews waren slecht, geen twijfel. Maar hoe kan het in godsnaam dat jij je concentreert op het tamelijk wazige interview ipv het morele onvermogen van deze knakkers?

Nogmaals:
Er is niemand die zegt: "Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurt, dit is een grote schande en ik wil me daar dan ook van distantiëren" Wat dus gewoon het enige goede antwoord is. Maar neeeuuuh

Dekkz0r | 19-03-10 | 19:47

Lopen raar mensen rond....Rutger -1 na 2 keer vragen is het wel genoeg geweest

Serale | 19-03-10 | 19:45

Rutger heeft die mensen alle kans gegeven zich te distantiëren van de gebeurtenissen, maar dat doen ze niet...

Dekkz0r | 19-03-10 | 19:49

Dit is het slechtste filmpje ooit, in de geschiedenis van GeenStijl.
En Rutger, ga je alsjeblieft even met andere dingen bezig houden dan het geloof,
Of verdiep je er eens goed in,Want dit slaat egt alles.
eerst had Rutger geweldige grappen, en vragen.
Maar ik vind het nu toch wel een heel stuk minder worden.

DumpenMaar | 19-03-10 | 19:50

Ik ben blij dat ik lid ben, alsmede de rest van de fam.

Rutger groeit, das duidelijk.

larie | 19-03-10 | 19:50

euh u allen vergeet iets: Rutger vraagt naar de mening van deze gristenhonden en krijgt deze ook, dat u allen het er niet mee eens bent kan zo zijn, neemt niet weg dat het allemaal als gewoon wordt gezien! lees: dat vinden wij gewoon normaal!
en dat moeten wij ook vinden? @ de modelburger: u is gristenhond? in dat geval: Sta maar eens voor mijn bek.....

DrJoWaN | 19-03-10 | 19:51

wel erg stijlloos begin.
Maar man, man wat struisvogels weer.

TabulaRasa | 19-03-10 | 19:56

DrJoWaN | 19-03-10 | 19:51
Juist omdat ik vind dat er niets erger is dan een pedofiel - ik ben zelf moeder en als er ooit iemand aan mijn kind komt dan zal ie het krijgen - juist daarom zal ik nooit een willekeurige voorbijganger uitmaken voor pedofiel. Dat is immer de grootste belediging denkbaar. Maar als iemand tegen jou zegt, jij neemt wel af een toe een kindje mee, dan is dat helemaal ok?

de modelburger | 19-03-10 | 19:59

Weet niet wat ik nou moet vinden van dit artikel.

sporry | 19-03-10 | 20:00

Nee, ging te ver dit. -1

Chill | 19-03-10 | 20:00

Je wilt de mening van een christen? Dan zal ik je die van mij geven. Alle pedofielen die hun fikken niet thuis kunnen houden levenslang opsluiten, christen of geen christen. Pedofilie is in en in slecht en absoluut walgelijk. Het had nooit mogen gebeuren. Dat gezegd hebbende zijn christenen net mensen: ze zijn niet beter of slechter dan wie dan ook, ze geloven alleen in andere dingen. Dat is prima, zolang ze hun geloof maar niet aan anderen opdringen (net zoals niet-gelovigen hun mening niet aan christenen moeten opdringen). Verder kan ik me zo voorstellen dat je verdomd harde bewijzen moet hebben voordat je iemand van pedofilie beschuldigd. En ik heb het gevoel dat dat de reden is waarom die pastoor z'n mond heeft gehouden, omdat het allemaal van horen zeggen was. Als je iemand valselijk beschuldigd, kost je dat de kop, zeker in die tijd. We weten ook dat er zat leraren zijn die onterecht in de gevangenis terecht zijn gekomen omdat een verliefd sletje uit de klas door hem werd afgewezen. Dat willen we dan ook weer niet, of wel? Ten slotte erger ik me aan de algemene zwakke en slappe houding van christenen. We zijn te lief en onschuldig en zouden wat meer haar op onze tanden moeten hebben. Ik heb totaal niks op met moslims, maar wat lef betreft kunnen we nog wat van ze leren.

Mark van Dam | 19-03-10 | 20:02

Hij is wel heel eerlijk, die met dat witte boordje. Valt te prijzen. Verder maar vreemd volk, dat het woord "schandelijk" kennelijk maar niet over de lippen kan krijgen. Treurig.

Reykjavik | 19-03-10 | 20:02

watisdit | 19-03-10 | 17:36
De vraagstelling is er ook niet naar, als je gaat vragen: "Lekker hè kleine kinderen" of weet ik veel wat die mongool die mensen allemaal voorschotelt. Ik vond je geweldig Rutger, maar nu ga je te ver!

Jikovitch | 19-03-10 | 20:02

En ik moet m'n berichten beter controleren voordat ik ze plaats, dat scheelt weer in ordinaire d- en t-fouten.

Mark van Dam | 19-03-10 | 20:03

Knap stukje knip-, plak- en selecteerwerk rutger ;-)

Grsmvg | 19-03-10 | 20:04

Mark van Dam | 19-03-10 | 20:02
En dat is precies wat die knakkers hadden moeten zeggen, hulde!

Dekkz0r | 19-03-10 | 20:05

Het is hem weer gelukt hoor de katholieken op de kast te jagen ik heb me kapot gelagen .

weg ge jorist | 19-03-10 | 20:06

-weggejorist-

sjefco | 19-03-10 | 20:08

Lieve reaguurders.
Kijk naar het filmpje en bedenk dat al die figuren die daar de revue passeren, hebben moeten neuken om hun kroost op de wereld te zetten en zelf op de wereld zijn gekomen door een neukpartij van vergelijkbare types. Ze ogen braaf, gehoorzaam, Godvrezend en gezagsgetrouw, maar ondertussen....dit is gewoon horror. En mensen die hier Rutger van gemakzucht betichten hebben een ander filmpje bekeken. De kerk is gewoon een verzamelplaats voor latente nichten, pedo's en sprookjesboekrukkers. Een heel enge club dus. Gelukkig zijn er mensen die daar innerlijke rust weten te vinden (WTF??).

Drs.. Gelul | 19-03-10 | 20:08

de modelburger | 19-03-10 | 19:59

er wordt niemand uitgemaakt als pedofiel, het is puur uitlokking van een goede reporter die zijn werk doet, het "kop in t zand" volk werkt hier blijkbaar aan mee. Lees: de mensen op desbetreffende beurs.
Uiteindelijk zal de levenslange indoctrinatie er aan meegwerkt hebben om gewoon niet normaal te kunnen antwoorden op rechtstreekse vragen die waarschijnlijk een zekere kern van waarheid hebben.

DrJoWaN | 19-03-10 | 20:12

Heeeel slap deze. Eerste keer dat ik het écht afkeur, misschien op die dsb-open sollicitatie keer na. Rutger, ken je grenzen...

LocalMuppet | 19-03-10 | 20:14

Ik weet een oplossing;

iedereen die gelooft moet DOOD

geloof is luiheid.
en een explotatie bron van pedos

want alle domme geloofige oudertjes willen dat hun kindertjes ook gaan geloven :o

japsol | 19-03-10 | 20:15

hahaha mooi, laat die magie gelovers maar voor gek staan, nu bij de moslims Rutger!

hansjansen2 | 19-03-10 | 20:16

Jammer dat deze verschrikkelijke gevallen van kindermisbruik direct leiden tot een 'christen-bash' wereldwijd. Laat duidelijk zijn dat dit niet elke christen aangaat. Het is niet fair om willekeurige mensen te behandelen als zijnde pedofiel ofwat. ik vind dat rutger wel met wat meer respect met die mensen om mag gaan. en die overdreven vraagstelling.. beetje goedkoop allemaal rutgertje..

-1 rutger
+1 vriendelijke meneer/mevrouw 1.30

Geert Wilde | 19-03-10 | 20:18

Hoe iron isch,de mensen zeggen vergeven omdat ieder mens wel fouten maakt.
En wat doen ze ook aan vergeving zeg die kerken! Bij het carnaval de prins midden in de belangstelling de hostie weigeren omdat die homo is.
De kerk is achterbaks/hypocriet en gooit zelf olie op het vuur met zulk gedrag.
Overigens kan je voor kerk iedere hiërarchische religie wel invullen overal zitten rotte appels tussen.
En iedere kerk doet aan doofpot omdat ze enkel en alleen leven van PR en goodwill.

Beëlzebul | 19-03-10 | 20:18

Lekker ontkennen en er maar blijven omheen draaien. Mensen, wat er nu bekend is geworden is nog maar het topje van de ijsberg. De hele kerk is gewoon een rotte instantie dat haar eigen regeltjes en geheimen heeft ontwikkeld wat totaal niks meer met het geloof c.q. de bijbel te maken heeft.

KevinBeun | 19-03-10 | 20:19

Waardeloos shit filmpje (en nee ik ben niet religieus)!


Kan die Rutger niet met pensioen/gouden handdruk of verhuizen naar de publieke omroep of zeau? Wat een genante bagger maakt die gast!

Franky4Fingers | 19-03-10 | 20:19

Ik vind dit ook weinig toegevoegde waarde hebben. Laat die mensen met rust..

Rafapaz | 19-03-10 | 20:23

Goedkoop filmpje.
Dit kan beter.

Gravin v Kippenbouth | 19-03-10 | 20:24

Slecht! Volkomen vreemde mensen vragen of ze ook kinderen misbruiken... doe dat eens in de Schilderswijk... Of nog beter, ga morgen naar een Moskee en vraag daar eens naar 9 jarige kinderen waar je mee mag trouwen...

kw_nl | 19-03-10 | 20:26

Rafapaz | 19-03-10 | 20:23

negeren betekent dat deze mensen hun prehistorische levensstijl die allerhande misdaden in de hand werkt verder proberen te vertellen. deze sekte negeren is dan ook geen goed idee.

yeay | 19-03-10 | 20:28

DrJoWaN | 19-03-10 | 20:12
Ik quote: neemt u af en toe in de middag zo'n klein kindje mee, een beetje spelen. 2x gevraagd. Hoeveel kinderen kan hier nou in verstoppen. Ja wel hoor gewoon uitmaken voor pedofiel. What is next, alle Belgen vragen, en hoeveel kinderen heeft u in uw kelder, een Oostenrijker vragen, hoeveel kinderen heeft u verwekt bij u kinderen. Dit is niet een goede reporter die zijn werk doet, dit is gewoon mensen schofferen.

de modelburger | 19-03-10 | 20:29

saintinel | 19-03-10 | 19:30

ik zeg niet dat dit soort zaken niet in andere kerkgemeenschappen voorkomen. maar ik zeg dit: kindermisbruik heeft niets met het geloof of christen zijn te maken. dit punt probeer ik naar voren te brengen maar het schijnt niet echt begrepen te worden.

ik hoop dat dit schandaal tot de bodem wordt uitgezocht en dat de schuldigen een ECHTE straf krijgen, maar zoals zo vaak vrees ik het ergste, want het zal allemaal wel verjaard zijn.

joosting | 19-03-10 | 20:29

Triest om nu ook christenen belachelijk te gaan maken.. -1
Ga is moslims lastig vallen, dan heb je echt een goede reden om je zo te gedragen! Rutger, schaam je!

Steefje | 19-03-10 | 20:30

yeay | 19-03-10 | 20:28

het gaat hier om onschuldige mensen. ik neem aan dat rafapaz gewoon mee eens is dat dit tot op de bodem uitgezocht moet worden. maar dit filmpje gaat nergens over.

joosting | 19-03-10 | 20:32

joosting | 19-03-10 | 20:29

het is andersom. jij schijnt niet te begrijpen dat sexualiteit in de taboesfeer stoppen deze misdaden enorm in de hand werkt. hoeveel bewijs moet daar nog meer voor worden geleverd?

yeay | 19-03-10 | 20:34

Verval. :D

Blije Donder | 19-03-10 | 20:34

sorry, deze vragen gaan mij echt te ver.. Normaal vind ik rutger erg sterk in zijn optreden, maar deze generalisering gaat toch echt te ver.

Leander050 | 19-03-10 | 20:35

"Ik heb er niets mee gedaan..."

Te triest...

De Gemaskerde Zorro | 19-03-10 | 20:36

joosting | 19-03-10 | 20:32

het interview zelf kan inderdaad beter.

yeay | 19-03-10 | 20:38

-weggejorist-

TheJaxx | 19-03-10 | 20:39

Alle kerken? Ik heb de rokerskerk niet gezien.

Mokum Kosher | 19-03-10 | 20:44

@Leander050 Wen er maar aan !

p reatard | 19-03-10 | 20:45

"Jammer dat dat naar buiten komt, dat schaadt de kerk erg" Von Zeikhoven is geboren en getogen op het pittoreske BiblebeltNationaallandschapseiland en pikt de refo's er zo tussenuit. Zo ook van oorsprong de citaatgever, alhoewel die van het rechte pad (Hé Teun!) is afgedwaald en -oh schande- in de oecomenische gedachte is gaan dolen. Zijn vrouw zit er naar met naar goed zwartekousengebruik opgeknot lang haar (bijbels voorschrift, vrouwen mogen hun haar niet afknippen) en is volgzaam in alles wat manlief doet. Ze lezen overigens de EO-visie, anders hadden ze nooit van die beurs gehoord. Maar goed, het enge citaat: "Jammer dat dat naar buiten komt..." Géén woord over het lot van de slachtoffers... Het is precies die mentaliteit die het misbruik doet blijven bestaan. Het is in zwaardere grefo-kringen óók een voorkomend verschijnsel. Ik heb het hier al eerder geroepen, een mij bekende psycholoog heeft patiënten uit die geloofsgroep die door mannenbroeders zijn misbruikt. Zelfs ging het in één van de godshuizen zo ver dat een dominee vanaf de kansel zou hebben verkondigd, dat als in een gezin de echtgenote niet meer 'beschikbaar' was, de heer des huizes de dochter tot zijn bijslaap mocht maken. Speelt in midden '90.
Nu zijn de katholieken onderwerp van onderzoek. Maar het wordt hoog tijd dat het vergrootglas over de streng-protestantse kerken in vooral de 0031-biblebelt gelegd gaat worden. En dat bij 'hits' het publiek uitvoerig wordt verteld -nee, niet tot in detail- wat er in die donkere geloofsspelonken gaande is (geweest). Pas als daders zich bespiedt voelen, wagen ze het er niet meer op en kan de tijd aanbreken dat kinderen zich altijd veilig weten, ondanks dat pappa, of oom, of opa naar de kerk gaat...

F. von Zeikhoven | 19-03-10 | 20:45

Mijn god, wat is dit ernstig. Dat was niet mijn taak, fl*kker toch op man, dat is ieders taak. Misschien heeft ie het zelf ook wel gedaan. Ben echt ontzettend onthutst.

yuck fou | 19-03-10 | 20:46

joosting | 19-03-10 | 20:29
Kindermisbruik hoort net zo goed thuis bij bepaalde figuren in de katholieke kerk als misbruik en onderdrukking van vrouwen bij bepaalde groepen in de islamitische cultuur. Het is alleen wat kleiner.

Vermakelijk item, maar wel een beetje simpel..

henkdekanarie | 19-03-10 | 20:47

Ik heb gehoord dat je bij het lidmaatsachap van de katholieke kerk een gratis schandknaap krijgt...

Natte Harrie | 19-03-10 | 20:47

@joosting | 19-03-10 | 20:29
dat is waarschijnlijk ook de reden waarom het nu pas naar buiten komt. juist omdat het nu inmiddels verjaard is.
mijn conclusie in deze context: "verjaring" afschaffen!
 
verder bent u erg duidelijk en bent u dus ook goed en wel begrepen, ...lijkt mij. :)

saintinel | 19-03-10 | 20:47

@ TheJaxx | 19-03-10 | 20:39
Parnassia... Het ggzconglomeraat van Ego Verschoor. Waar je ongestoord je TS-je kan plegen zonder dat daarna onderzocht wordt of de behandelaar iets aan te rekenen valt. Parnassia, die de aanmeldingsprocedure heeft verkocht aan een commercieel bureau die je daar keihard 150 euro voor laat dokken en een ieder de (weg naar de) zorg belemmeren die geen aanmelding nodig heeft voor dat geld, maar zelf ervaringsdeskundig genoeg is en direkt de zorgverlener wil 'inhuren'.

F. von Zeikhoven | 19-03-10 | 20:51

Die lui zijn echt ziek in hun hoofd !!

martijn7255 | 19-03-10 | 20:58

waardeloos!

Stijlhoos | 19-03-10 | 21:03

@saintinel | 19-03-10 | 20:47
Ik ben geen jurist, maar ik begreep uit DWDD dat 'verjaring' iets is dat dat verdediging mag aanvoeren, maar niet hoeft te doen. De daar aanwezige priester Antoine Bodar zei dat hij vondt dat de RK kerk dat niet moest gaan aanvoeren en dus mee moest werken aan vervolging. Ben benieuwd of de RK kerk die nomen en waarden ook daadwerkelijk overneemt. Dat zou wel erg sterk zijn en ze ook helpen om hun imago te herstellen.

manmanman | 19-03-10 | 21:06

@joosting | 19-03-10 | 18:53
Wellicht begrijpen we elkaar niet, maar om 18:29 schreef je dat je niet overal tegenin gaat waar je het niet mee eens bent. wat bedoelde je daar dan? Ik lees daarin dat je je mening dus niet geeft. Naar de reden daarvoor kan ik alleen maar gissen.

manmanman | 19-03-10 | 21:09

Sprakeloos van het feit dat die ene knakker het jammer vindt voor de kerk dat dit naar buiten is gekomen. Alsof dát gvd het grote probleem is.

Chevalier | 19-03-10 | 21:14

Beetje zwak Rutger, ik ben absoluut niet gelovig, maar om nou bij willekeurige gelovigen (die waarschijnlijk vaak niet eens katholiek zijn) te gaan insinueren dat ze pedofiel zijn vind ik wat overdreven.
Er zijn 100.000en katholieken in Nederland en daarvan hebben er een paar op scholen een paar kinderen gepakt. Dat kleine groepje moet gestraft worden. De rest vind het net zo walgelijk als wij allemaal maar ze weten er niet op te reageren omdat het hun geloof schaadt...

watson357 | 19-03-10 | 21:15

yeay | 19-03-10 | 20:34

heb ik niet ontkend. het is zeker zo dat het verbieden van sex of iets dergelijks zulke misdrijven bevordert helaas...daarom begrijp ik het verbieden of taboe op sex ook niet. een kerk kan richtlijnen geven of iets dergelijks, maar het is naar mijn idee aan het individu zelf hoe hij/zij het invult.

joosting | 19-03-10 | 21:16

manmanman | 19-03-10 | 21:09

nu snap ik je punt :) laat ik het even uitleggen adhv evolutie. Ik kan er niet achter staan, maar ik heb er wel les in gehad, en ik begrijp de gedachtegang en respecteer de theorie en iedereen die het aanneemt. maar zou ik daarom niet naar de les gaan? of zou ik daarom keihard er tegen in gaan omdat het nu net niet mijn ding is? dat bedoelde ik er mee, want het ging toen over wetenschap en taboe. (zie hierboven)

maar mijn mening hierover is duidelijk: niet elke christen is hetzelfde, er is een klein groep mensen die zich vergrepen heeft aan kinderen, de rest haat het net als wij en hoopt dat ze gestraft worden. en ik vind dit filmpje schaamteloos slecht en geenstijl onwaardig. en verder hoop ik dat men niet iedere christen over een kam scheert.

joosting | 19-03-10 | 21:22

Toch een beetje jammer, zo'n vent heeft ergens wat geruchten opgevangen en er (net zoals alle mensen waarvan 'ie de geruchten gehoord heeft, en anderen die ze gehoord hebben) niks mee gedaan.

Wat moet je dan met geruchten?

Specy | 19-03-10 | 21:24

Ik ben niet gelovig, ga niet naar de kerk maar vind dit een misselijk makende repo! Kinderen misbruiken is altijd fout, maar daar kun je niet de hele Christelijke gemeenschap op aanvallen. En dat niemand het veroordeelt zoals men hier zegt, tja, dat kan je makkelijk knippen natuurlijk. En objectieve berichtgeving kent GS sowiezo niet.
Want gaan we iedereen die atheist is nu ook over één kam scheren? Gaat Rutger mij aanspreken op straat en mij aanvallen op het feit dat er een (atheistische) idioot in Dordrecht een meisje (waarschijnlijk) misbruikt heeft en daarna vermoord? SMERIG!!!!! Je kunt je wel journalist noemen, maar dat niveau heb je bij lange na niet achterlijke idioot!

Jupiler030 | 19-03-10 | 21:28

joosting | 19-03-10 | 21:16


dus jij distantieert je van die taboesfeer die iedere geloofsinstelling krampachtig propageert en je constateert daarnaast (als student biologie/wetenschap) dat het scheppingsverhaal niet klopt? waarom ben je dan in hemelsnaam gelovig?

yeay | 19-03-10 | 21:28

Dat vrouwtje met die burberrytas zou ik ongezien doen.

Sytze_Vliegen | 19-03-10 | 21:30

@Jupiler030 Het is geen aanvallen maar gewoon vragen stellen.
Maar waarom leg ik dit nog uit.

p reatard | 19-03-10 | 21:30

joosting | 19-03-10 | 21:22


als jij dat alles overtuigend ontkracht, zou je kunnen promoveren. jij hebt als student dus alle reden om het tegendeel te bewijzen.

yeay | 19-03-10 | 21:30

En voor het overige ben ik het met F. von Zeikhoven eens.

Sytze_Vliegen | 19-03-10 | 21:31

@joosting | 19-03-10 | 21:22
Ok.
Over dat over een kam scheren. Dat hoop ik ook. Maar, zoals ik eerder al schreef, hoeft niemand zich aangesproken te voelen als die er niks mee te maken heeft. Mensen denken teveel in hokjes tegenwoordig, en dan bedoel ik niet alleen over anderen, maar ook over zichzelf. Mensen zijn individuen en als persoon verantwoordelijk voor wat ze doen. Als iemand uit 'je groep' iets doet dat niet door de beugel kan, moet je dat mijn inziens gewoon veroordelen en niet in de reflex schieten van 'je aangesproken voelen' en dan goedpraten of verdedigen. En dat laatste zie je mensen wel doen in dit filmpje. En dat vind ik een kwalijke zaak. Maar goed, filmpje is natuurlijk geknipt en gemonteerd, dus we weten niet alles wat mensen gezegd hebben, dat blijft.

manmanman | 19-03-10 | 21:32

bizar item met dito reacties in en intriest. wel ok dat er iets meer aandacht aan wordt gegeven. Maar die mensen lopen toch echt 400 VC achter.

Geert W | 19-03-10 | 21:33

komt overal voor en dat is erg genoeg
komt het ook voor bij moslims
nee natuurlijk
maar bij anders gelovige kindertjes is het niet erg

harob | 19-03-10 | 21:38

yeay | 19-03-10 | 21:28

Oh interessante vraag, waarom ik gelovig ben. ik denk dat heel veel christenen zich van de taboesfeer distantiëren en dat ik niet een van de weinige ben. maar ik moet mijn excuses aanbieden als het over is gekomen dat ik het scheppingsverhaal los laat. want ik geloof daar in. maar ik respecteer andere meningen en andere gedachten en theorien omdat ik daarmee grootgebracht ben: respect voor mensen en hun keuzes voor religie, gedachten, theorien en dergelijke (dus niet gehersenspoeld of geïndoctrineerd zoals veel mensen denken dat christenen zijn) . en ik denk dat heel veel christenen zo zijn tegenwoordig. ook binnen de christelijke wereld verschuiven dingen, het is niet meer zoals 20-30 jaar terug:)

joosting | 19-03-10 | 21:38

manmanman | 19-03-10 | 21:32

ben ik met je eens, mensen in het filmpje reageren heel flauw en zacht. waarom ze dat doen weet je eigenlijk niet, je ziet maar enkele shots. misschien hebben ze zich juist eerder of later in het gesprek wel hard opgesteld.

joosting | 19-03-10 | 21:39

oh ja,

ik ben naar de kroeg (ja als christen...bizar he)

joosting | 19-03-10 | 21:41

Die reacties van iedereen hier altijd: Hee, dit lijkt wel een beetje tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend! Oh goh, dat is de slogan van GeenStijl, oh, misschien vandaar die naam....
Geloof me, anderen afzeiken is echt het aller- aller- allermakkelijkste dat er maar is.. soms is dat grappig (en dan verdienen sommige mensen daar geld mee). Soms is het alleen maar gemeen en stom (en ook dan verdienen ze er geld mee). Voor de rest is het gewoon hopen dat iedereen voor zichzelf blijft nadenken met de hoeveelheid hersencellen die die heeft.......

w/stylo | 19-03-10 | 21:48

Rutger, 2% van de homo's draagt een rokje, ik ga jou toch ook niet aanvallen daarover?
.
Ik heb niets met het geloof, maar ik vind dat je in je vraagstelling te ver gaat, 0,0 respect tonen, BAH!
.
Respect voor die gast die (na enige aandringen) eerlijk zegt dat hij aan de bel had moeten trekken. Donder het goed te willen praten waren het in de 50's, 60's en 70's compleet andere tijden waarbij dit item anders beoordeeld werd dan nu. Er werd toen (ook al is het nog steeds even fout) minder zwaar aan getild. Begrijpelijk dat hij toen er geen melding van maakte en daar mag hij nu veel later niet op afgerekend worden.
Ik vind het een uitlokkend sensatie stukje, enkel en allen bedoeld om stoer te doen hoe "confronterend en schokkend" GS durft te zijn op internet.
.
Is het niet zo dat je gelovigen net zo goed moet respecteren en ze niet allemaal over de kam van een paar foute kleuterpaters moet scheren? Of is nu elke politieagent ook een potentiële moordenaar? Of elke Marokkaan een Veenendaal overvaller?

Meander | 19-03-10 | 21:51

+1 voor RutgerT
+1 voor Orgeldude
-1 voor voor pastor Roodjurk
-1 voor de Relipappa
-1 voor Relidioot Blauwdas
--------------------------------------
-1 totaalscore met aan de basis het onderwerp, Schandalig!

KazVandam | 19-03-10 | 21:59

+1 voor de man met de duidelijke R, voor de zittende man en voor de orgelman.

Ozdorp | 19-03-10 | 22:00

Preventief castreren, die gelovigen.

ex-prostituee | 19-03-10 | 22:01

Tegenover elke geinterviewde die in dit filmpje voorkwam, stonden er waarschijnlijk 10000 die de daders van dit misbruik zonder enige nuance een serieuze ziekte of een stevig ongeluk toewensen. Maar die zijn mooi weggeknipt... jammer.

Mister Crabs | 19-03-10 | 22:02

joosting | 19-03-10 | 21:38


als veel christenen zich inmiddels van deze taboesfeer distantiëren, hoe is het dan mogelijk dat de kerk zelf deze taboesfeer uitdraagt? luistert de kerk soms niet naar haar leden? of zou het zo zijn dat het meerendeel van de gelovigen zich in deze gewoon achter de kerk schaart en dus vindt dat onthouding, homosexualiteit, geen condoomgebruik, etc, etc, etc, allemaal prima werken? ik denk eerlijk gezegd dat veel gelovigen denken dat de door de kerk uitgedragen kwalijke optie nr 2 prima werkt. als dat niet zo zou zijn, zou dat de kerk namelijk (nog meer) leden kosten.


yeay | 19-03-10 | 22:03

1.34 min jammer dat dat naar buiten komt het schaad de kerk erg

pfffar-right | 19-03-10 | 22:10

Wat een ontzettend goeie reportage. De wereldvreemdheid van deze mensen wordt zo goed zichtbaar. Een de paperigheid waar ik zo een hekel aan heb ook. Wat een stel zeg, bah!

BaadErInMeinhof | 19-03-10 | 22:11

Hey Rutger, Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen. Grapje.

BaadErInMeinhof | 19-03-10 | 22:13

@Meander | 19-03-10 | 21:51
Mijn mening is slechts dat 'naastenliefde' niet ondergeschikt kan zijn aan welke tijdsgeest dan ook.

wintergreens | 19-03-10 | 22:14

Bizar...

@Rutgert: Waarom duren dit soort koninklijke repo's altijd zo irritant kort!? Wij willen MEER! (en kunnen niet op PowNed wachten nee) Wordt er zo veel geknipt, of heb je nooit tijd om even te blijven rondhangen?!

BralaapStan | 19-03-10 | 22:14

@BaadErInMeinhof | 19-03-10 | 22:11
Wereldvreemdheid inderdaad, goed gesproken.

wintergreens | 19-03-10 | 22:17

Ik moet zeggen dat de manier waarop hij er soms naar vraagt soms ook wel een tikkeltje provocerend is ;)

Verder, ik ben zeer overtuigd Christen, maar het schaamrood staat me hier op de kaken hoe hier op gereageerd wordt. Nu zal - hoop ik - niet iedereen daar dit roepen en er wat geknipt zijn, maar desondanks.
Ik vraag me ook erg af of die mensen weten wat het Christendom inhoudt. 't lijkt me echt hardstikke duidelijk dat de mensen die zich vergrepen hebben aan kinderen ontzettend fout zaten. Geef dat verdorie gewoon eens openlijk toe zeg! Die mensen hier maken zich compleet belachelijk. Wat een enorme kop in 't zand cultuur hebben sommigen daarzo zeg.

Ik ben erg benieuwd of Rutger ook mensen tegen is gekomen die zich er wel veroordelend over uitspraken, en ik mag toch hopen van wel.

RikinChrist | 19-03-10 | 22:18

BralaapStan | 19-03-10 | 22:14
De meute heeft vanzelfsprekend alleen interesse voor allerhande snedige stukjes.

wintergreens | 19-03-10 | 22:20

met de kennis van nu ...

nuanceman | 19-03-10 | 22:22

ik zou zeggen, stem vooral CDA

nuanceman | 19-03-10 | 22:23

Auw, wat een tenenkrommende gasten....

AxelFoley | 19-03-10 | 22:30

Heey die ene christen was net op chatroulette met zijn piemol! ;)

AxelFoley | 19-03-10 | 22:31

in mijn laatste bericht moet natuurlijk voor homosexualiteit ''het niet accepteren van'' staan. ik vind het maar gaar dat je je eigen berichten niet kunt bewerken op geenstijl.

yeay | 19-03-10 | 22:34

joosting | 19-03-10 | 17:49
Ja, ben ik ook. Dus? Het is toch f-ing ziek om je aan kinderen te vergrijpen? En dan haal jij het in je kop om mensen, die daar iets van vinden, te veroordelen.

Antigoog | 19-03-10 | 22:34

Ben n beetje laat, t zal al gezegd zijn hierboven...


Jezus Christus...
Die dude met die rode blouse en dat boordje. "Als ik toen geweten had dat het nu zo in het nieuws gekomen was".....

TisNieZoMoeilijk | 19-03-10 | 22:35

Nou die zitten nog heel diep met de kop in het zaad, qua ontkenningen.

alwayslearning | 19-03-10 | 22:35

oh oh oh... die gast die iets wist of vermoedens had.. *braak, braak, braak*
"vindt u dat nou niet erg dat u niks gezegd heeft?"
Ja! en met hem duizenden reaguurders!
*Telt de dagen af naar onze Powned...
kudoooos

bambamlycz | 19-03-10 | 22:36

@RikinChrist | 19-03-10 | 22:18
En verder, zonder de rest gelezen te hebben en even heel ongenuanceerd:


Wat ben jij een eikel: "Een tikkeltje provocerend".
Het zijn gewoon feiten jongeman en deze feiten worden door iemand die er geen schaamrood van op de kaken krijgt (Hulde Rutger) om het te vragen voorgelegd aan mensen die christen genoeg zijn om naar zo'n idiote beurs te gaan. Al deze zaken die de laatste weken keihard aan het licht komen zijn binnen JOUW geloofsgemeenschap zijn bij vele "HOGER" geplaatste "GEESTELIJKEN" al decennia bekend.
Nu de deksel eindelijk van de doos gaat en iemand eens op jullie feestje de boel komt verstoren met direct vragen wordt deze persoon bestempeld als "een tikkeltje provocerend"?!


Als je dat als aanhef voor je reaguursel neerplempd dan spoor je toch gewoon echt niet lekker. Ga God (met G vanwege respect en omdat het van school zo moest) zoeken en blijf hier verder weg met je achterljke gezever.
Met nog één laatste hint, je zult Hem (met H) nooit ECHT vinden. Hij/Zij bestaat namelijk niet. Het enige dat bestaat zijn tenminste 6,5 miljard MENSEN die ieder hun eigen innerljke god hebben. En die god bestaat dan weer uit niet veel meer dan ontelbare electrische (of moet het met de huidige spelling elektrische zijn) stroompjes per dag die ons bewustzijn vormen. Een soort van über PC. En dat is het dan wel, ja!?

TisNieZoMoeilijk | 19-03-10 | 22:44

Beetje slecht hoor. Alleen die priester die flink onder druk wordt gezet is mooi, maar de rest gaat nergens over. Of jan met de pet opeens kinderen gaat verkrachten omdat die gelooft in de Heere.

PauperPanda | 19-03-10 | 22:44

Ook ik tel de dagen af naar powned.
Big question is:
Met of zonder Rutger op moskee bezoek MET de zelfde trend van vragen.

Vol verwachting klopt mijn hart.

Ben Adam | 19-03-10 | 22:53

@PauperPanda | 19-03-10 | 22:44
Wellicht dat er geprobeerd wordt om jan met de pet eens onder de neus te wrijven wat de gevolgen van bepaalde geloofsleren nu echt zijn? Wellicht dat deze mensen zich eens af zouden moeten vragen WAARIN ze geloven, WAAROM dat ze daar in geloven en WIE de lieden (geweest) zijn die hen ervan proberen te overtuigen/overtuigd hebben dat zij MOETEN geloven. En vooral, wat een flinke hoop van dit soort "VOORAANSTAANDE" lieden geflikt hebben terwijl de gelovigen zelf druk bezig waren met "GELOVEN".


Ja ja, veel kapitals en "", ik weet het. Voel den onderbuik en braak. Zeker als je deze stumperts ziet.

TisNieZoMoeilijk | 19-03-10 | 22:56

ik wil helemaal geen opel. ook geen opel astra.

Proton | 19-03-10 | 22:59

Hebben we dat nu nog niet gehad. Jullie zwetsen maar over misbruik in de kerk, waarschijnlijk zelfs in het verleden, maar hoe zit het met kindertehuizen, jeudopvang, bejaardentehuizen, gehandicaptenopvang, kortom overal waar kinderen en anderen in een afhankelijke positie zitten. Je zou je tijd beter kunnen besteden om op onderzoek uit te gaan en mensen proberen te helpen die het nu nodig hebben in plaats van mee te gaan met iets wat in elk willkeurig programma op dit moment wordt behandeld. Eigenlijk beint GeenStijl wel in het rijtje TROS, VARA, RTL te passen. Wat dat betreft is bekend worden dus blijkbaar toch een nadeel voor creativiteit en eigenheid.

Wim Franken | 19-03-10 | 23:06

Na Dutroux is pedofilie wel opgeklopt, je moet die geheime betastingen niet door de bril van deze tijd bekijken. Ik denk dat de meeste mensen meer last hebben van de arrogantie van de macht en de daarmee gepaard gaande strengheid in opvoeding indertijd, dan met het seksueel misbruik zelf. Op www.bertsmeets.nl kun je dat nalezen, de meeste rapporten gaan over de agressieve houding van de paters, en niet eens zozeer over het seksueel misbruik.

datdoetzeerpap | 19-03-10 | 23:22

Inderdaad schokkend
1. "... dat dat er weer buiten komt."
Nee, onder de pet houden dat is veel beter!
2. "Is niet mijn taak"
Zum Befehl!
3. "Je moet het plaatsen in die tijd"
Oh, ja, joh, toen was kindermisbruik dus heel normaal eigenlijk en nu niet meer?


Meander | 19-03-10 | 21:51
"Donder het goed te willen praten waren het in de 50's, 60's en 70's compleet andere tijden waarbij dit item anders beoordeeld werd dan nu."
Uw leeftijd is?
Zelf die tijden meegemaakt?
Alleen al het verschil tussen de 50-er en 70-er jaren is zo groot dat uw opmerking kant noch wal raakt!
Het aanranden in welke vorm dan ook van kinderen is altijd erg geweest en zal dat blijven gezien de schade die gemiddeld wordt aangericht.


En altijd verwachten/eisen dat soort gelovigen dat we respect voor ze hebben.
Godver... Godver... God verlos-ons-van-gelovig-tuig!
Ave, Evocatus

Evocatus | 19-03-10 | 23:27

Zeg me asjeblieft dat dit geheel geacteerd was...

LifeCatcher | 19-03-10 | 23:29

Hoppa met gestrekt been er in en het is stuitend hoe kindermisbruik gebagetaliseerd wordt. Nu is gelovig zijn niet direct een teken van intelligentie, maar hier heb je toch wel een paar hele domme voor de camera weten te krijgen hoor. OMFG!, om maar een beetje in de sfeer te blijven. Bah...

sr69 | 19-03-10 | 23:35

@TisNieZoMoeilij blijkbaar is het wel moeilijk, haha

Ja joh | 19-03-10 | 23:37

Godverdomme, ik heb nog nooit zo'n HAAT gevoeld tegen die debiele gristenen...
"...jammer dat het weer naar buiten komt." Sprakeloos.. echt waar sprakeloos..
Van kinderen moet je afblijven godverdomme!

WCpapier | 19-03-10 | 23:53

Rutger blijft wel doorzeuren bij die kardinaal waarom die niet aan de bel heeft getrokken. Voor zoiets moet je 1. veel lef hebben en 2. echt wéten dat het gebeurd, aan geruchten heb je niet genoeg. Nu is het alsof het die man zijn schuld is dat kinderen werden misbruikt (er even van uitgaande dat die man schoon is). Maar goed, die man had zich er zelf natuurlijk ook wel eenvoudig uit kunnen lullen.

Timnie | 20-03-10 | 00:06

Goed gedaan, Rut! Beetje brutaal in het rond vragen en verdomd! Nog resultaat ook. TOP!

prakkie | 20-03-10 | 00:06

Wat vinden jullie van de manier waarop Rutger vragen stelt, is het niet een beetje over 1 kam scheren en aardig onbeschoft tegen mensen die er niks mee te maken hebben?

Pedofilie komt voor in allerlei groepen mensen, en misschien wel wat meer onder priesters 40 jaar geleden maar hiermee kun je niet een hele groep mensen verantwoordelijk voor stellen.

Het probleem is gewoon dat mensen een machtsposititie krijgen en deze kunnen misbruiken, zelfde als bij docenten.

Overigens wil ik de kerk niet verdedigen en ga ik zelf nooit naar de kerk maar ik vind het gewoon vervelend dat er zo een hetse wordt gecreeerd tegen de kerk.

Ruben Oude | 20-03-10 | 00:12

Ik vind het jammer dat Rutger op deze manier moet scoren, het is goedkoop scoren. Ik vind het overigens wel schandalig dat de RK kerk dit alles in het verleden is een doofpot gestopt heeft. Het thema als nieuwsgaring vind ik goed, alleen de wijze waarop Rutger dit alles ter sprake brengt is jammer omdat het een vorm van satire wordt en zijn doel mist. Een onderwerp en een item zo vorm te geven draagt hij niet op een positieve manier bij aan de beeldvorming geenstijl.tv en straks powned als serieus journalistiek medium en dat is jammer. Hij begon zo sterk bij geenstijl.tv. Het is een gemiste kans, Rutger kan naar mijn bescheiden mening beter. Als dit de tegenhanger moet zijn van de linkse media in Nederland gaat powned straks behoorlijk op zijn gezicht en dat is nu net wat we niet willen toch ?

JSD75 | 20-03-10 | 00:13

HALLO ZEG, wat een hoop reaguurders die hier oppeens zitten te huile huile dat dit geen leuk item is en dat dit GS onwaardig is. Het zou pas sneu zijn als Ruktor niet zou vragen over het onderwerp wat nu in de kerk speelt. Waarom kunnen deze mensen niet gewoon zeggen: Ja dat was fout, dat is fout en dat mag nooit meer gebeuren. De schuldigen moeten gestraft. de hele tijd dat gedraai. Tuurlijk is het niet erg om Christen te zijn, be my guest, ben zelf ook RK opgegroeid (en nee, nooit heeft iemand aan mij gezeten, tenminste niet voordat ik het lekker ging vinden), maar ga dit onderwerp nou niet doodzwijgen.

Of je worst lust | 20-03-10 | 00:18

@Ruben Oude | 20-03-10 | 00:12
Maar verder ben je niet verbaasd over de antwoorden die op die (inderdaad lompe) vragen kwamen? Eerlijk gezegd waren die m.i. schokkender dan de vragen.

manmanman | 20-03-10 | 00:27

Rut je wordt hier gewoon gedist man. Zout op met je voorspelbare onzin!
Amen.

Technix | 20-03-10 | 00:33

Wel mooi om te zien dat de Katholieke meneer die 50 procent van de tijd in beeld is gedurende de ondervraging helemaal omdraait qua standpunt. Van passief toezien had hij liever actief willen ingrijpen. Blijft natuurlijk een katholiek en derhalve volledig onbetrouwbaar. Protestanten FTW.

Verder absoluut absurd hoe sommigen zich weer meer bezig houden met de buitenkant in plaats van met de binnenkant, Rutger incluis.

Ook jammer van de 14 seconden blooper op de Dumpert. Was nergens voor nodig en is m.i. te goedkoop scoren. Jammer.

Hendrik-JanDeTuinman | 20-03-10 | 00:43

Is er nog een keer een atheïsten beurs. Fijn vragen stellen over kindermoordenaars wat dat zijn atheïsten toch? Ze geloven in de horoscoop en hebben vooral tot nu toe gefaald met hun maakbare samenleving.

Inferi0r | 20-03-10 | 00:55

TE makkelijk weer om een hele dag op zo'n beurs rond te lopen, een honderdtal mensen te interviewen en de meest zwakke en indoctrinerende stukjes in een filmpje te editten.

Wedden dat 99 van de 100 mensen die daar geïnterviewt zijn, geantwoord hebben met: "het is schandalig dat zulke dingen gebeuren!"

Liesbeth_293 | 20-03-10 | 00:56

Hendrik-JanDeTuinman | 20-03-10 | 00:43

Lol een protestant die een katholiek afzeikt.

-banned | 20-03-10 | 00:57

Nee ruktor het is geen schande voor het geloof maar voor de uitvoering ervan. Het probleem is het geloof niet maar dat de pater zonder vrouwen en met veel kinderen is die geheel in zijn beheer vallen. Het vele misbruik in Engelse openbare kinder tehuizen laat dat mooi zien.

Als je dan een sterk verhaal wil maken tov gelovigen wil ik wel een suggestie doen.
- Veel zijn voor inperkingen van de vrijheid (bijvoorbeeld altijd meer camera's) want Christenen zijn toch nette mensen en hebben niets te verbergen
- Veel zijn er bang voor vervolgingen in de toekomst (staat in de Bijbel)

Hoe dachten ze dat te combineren. Dat is een sterke vraag, origineel, hoor je niemand over en gaat ergens over. bovendien kunnen we niet genoeg lobby clubs hebben in de strijd tegen de overheid.

Maar weer deze vraag zo afgezaagd. Soort van in een filmpje over privacy heel de tijd roepen, Big Brother is afgezaagd. Net te laat, net niet origineel meer.

Inferi0r | 20-03-10 | 01:03

@Liesbeth_293 | 20-03-10 | 00:56

Het simpele feit dat hij uberhaubt mensen kon vinden die dergelijke uitspraken doen, is ronduit schokkerend. Al waren het er 1 op de 10.000, dan nog is het belachelijk dat er binnen het clubje mensen die zich voor laat staan op het feit dat zij menen het beste met hun naaste voor te hebben er mensen die het geen schande vinden. Sterker nog, ze vinden het alleen maar erg dat "het naar buiten is gekomen". Echt walgelijk!

Deipnosophist | 20-03-10 | 01:07

@myself: dat was grammaticaal gezien niet het sterkste reaguursel..

Deipnosophist | 20-03-10 | 01:10

Niet te *geloven*!!!!!

Andrós | 20-03-10 | 01:37

Het is niet zo dat alle pedofielen een Christelijke achtergrond hebben. De belachelijke haat jegens christenen omdat er lieden tussen zitten die mensonterende dingen doen.
Het is ook niet zo dat alle politiemannen kinderen vermoorden en alle moslims terroristen zijn. Het blijft een hele kleine groep die zich verschrikkelijk heeft misdragen. De overgrote meerderheid heeft het nooit geweten.

Wat zou het toch eens prettig zijn wanneer we niet alle mensen over één kam scheren hier. Ik vind het echt een slecht, nee bizonder slecht item. Recent onderzoek wijst uit dat 60% van de nederlandse bevolking geloofd. Lekker leven en laten leven.

En die pedo's allemaal te pakken nemen, maar niet willekeurige gelovigen er op afrekenen

BeverViS | 20-03-10 | 01:50

dit:
Sabbey | 19-03-10 | 17:34
en dit:
IDSMadDog | 19-03-10 | 17:35

quackel | 20-03-10 | 02:14

Het respect voor de medemens is weer ver te zoeken.. Normaal zijn er leuke items, maar dit slaat in veel opzichten gewoon nergens op..

Wat is dat nu voor een vraag bijvoorbeeld 'neemt u in de middag wel eens een kindje mee?'. Hij zou je moeten aanklagen wegens smaadt.. het zou natuurlijk niet veel uitmaken, maar je kan ook te ver gaan in je bewoordingen.. het is erg onsmakelijk.

Durf je de volgende keer ook bij moslims op bezoek te gaan en navraag te doen over terrorisme ('zou jij niet een paar ongelovigen willen ombrengen?'), vrouwenbesnijdenis ('snij jij ook wel eens in meisjes?') en zo? Ik denk dat je er dan niet zo genadig vanaf zou komen als je die vragen bij een willekeurige moskee stelt.

Natuurlijk is er vrijheid van meningsuiting, maar mag er wel een stukje respect voor de medemens overblijven? Dat er een aantal mensen in de fout gaan, representeert dat nog geen heel volk. Als jouw ouders of grootouders tijdens de oorlog fout waren, ben jij dan ook fout? Is nu opeens elke politieagent een kindermoordenaar? Voert nu elke docent seksueel getinte chats? Zijn linkshandige mensen slecht? Kom op zeg.

Dutz0r | 20-03-10 | 02:57

yes rutger, weer een echte geen stijl zeg, dit filmpje. Geen beter vermaak dan leedvermaak. Als ze nou nog steeds in die fabels geloven....

Dutz0r | 20-03-10 | 02:57
Geen stijl zeg dat je als gerespecteerd lid (zie geen babyface) deze stijl van intervieuwen van geen stijl (dus geen stijl) zo stijlloos afkraakt. bleh

Sarkassie | 20-03-10 | 03:21

ps. de reden dat dit soort misbruiken pas zo laat naar buiten komen is omdat religieuze mensen gewend zijn te 'volgen' en dit soort 'zaken' gewend is aan de paus/priester/imam/rabbijn/ over te laten. De mensen 'volgs' ofwel mak-als-een-lammetje maken is de reden waarom religies o.a. zijn ontstaan. Zijn we zo ver van het stenen tijdperk vandaan, wordt tijd dat we die religies ook es begraven.

Sarkassie | 20-03-10 | 03:26

Letterlijk en figuurlijk on-ge-lo-ve-lijk. Mompelt iets met doofpot en wegwuiven...Hier moet een halt toegeroepen worden. Hoe groot is deze beerput eigenlijk, of moeten we nu zeggen, de doos van Pandora?

puntkomma?! | 20-03-10 | 03:29

Sarkassie | 20-03-10 | 03:26
ga es slapen, amateurfilosoof.

@raket | 20-03-10 | 07:48

Vind het een belangrijk onderwerp en goed plan om naar die beurs te gaan maar een beetje meer tact en intelligentie in de vragen formuleren mag best. Vooral die eerste waarbij je vraagt of hij wel eens een kindje mee neemt, dat was gewoon onbeschoft. Je kunt het ook wat algemener vragen in de trant van 'hoeveel kindjes zijn er in jullie kerk gepakt' of 'wat vind je van wat er naar buiten is gekomen' dat soort dingen. Dat heet professioneel, lees es een mooi boekje over interview technieken, helpt vast. Ik zeg niet dat je niet hard mag zijn maar gebruik wel je hoofd. De uitvoering was gewoon mager.

Maar desondanks een paar 'mooie' momenten, vooral die ene die bekent er van op de hoogt te zijn geweest die het niet zijn taak vindt om actie te ondernemen tegen die kinderverkrachtingen, wat een mentaliteit he. Een van de redenen dat ik zo'n hekel heb aan kerken, wel met vingertje wijzen, superieur lopen doen en verkondigen wat goed en slecht is maar niks doen als er actie nodig is. Wat voor een authoriteit is een kerkleider dan nog? Het systeem is gewoon verrot, het systeem waar die kerken op draaien zit zo in elkaar dat alles wat slecht is goed gepraat of weggeschoffelt wordt, het gristen zijn is belangrijker dan een goed mens zijn is hun denkwijze. Ik vind dat elke kerk gemeenschap onderzocht moet worden, ja gaat een hoop geld kosten (uit het potje kerk renovatie en hun projecten halen) en ja het gaat heel lang duren maar die beerput moet open en de schuldigen moeten de bak in, allemaal. Op dezelfde manier berechten als elke andere pedo of geen actie ondernemende personen die ervan op de hoogte zijn, niets doen is strafbaar!

djaxefield | 20-03-10 | 09:01

Dat seksueel misbruik is ook zwaar overtrokken. Er komen ineens veel van die verhalen, omdat mensen geld ruiken. Maar de waarheid kan de media niets schelen, want sappige misbruikverhalen zorgt voor meer lezers en kijkens en dus... geld. Het draait allemaal om geld. Als het echt zo vreselijk was allemaal, had het al veel eerder naar buiten gekomen. De Amerikaanse maatschappij was al eerder zo materialistisch als wij aan het worden zijn, vandaar dat deze hype daar al veel eerder heeft plaatsgevonden.

Galamagalam | 20-03-10 | 09:22

Die poster van Rouvoet op het einde. Briljant.


OnT: Wat een pipo die roodbeklede pater pielekes. Zo lopen er dus honderden, zo niet duizenden rond, en daarom heeft dit al die decennia dus gewoon kunnen gebeuren. Ondanks dat velen het wisten, gewoon mondje dichthouden. Achteraf spijt hebben, daar kopen we niets voor. Het siert hem dan weer wel dit voor de microfoon bij Rutger toe te geven. Let wel, op deze wijze verkapt ie wel dat Rutger ook maar een moment de kans krijgt te vragen: "Deed u er ook aan mee?".

Jansen en Jansen | 20-03-10 | 09:39

Waarom heeft Hij het celibaat bedacht?
Neukende nonnen, swaffelende bisschoppen
hebben massa's kinderen verkracht
omdat ze anders op de kansel staan te soppen.

Onafhankelijk onderzoek, daar is de paus niet voor
misschien krijgt men zíjn hobbies dan óók wel door
en blijkt hij ook een groot fan van het celibaat
en weet hij met de allerkleinsten ook wel raad.

Een lekker jong lijfje, een zwijgende mond
om stiekem op te doen
waartoe je in het openbaar niet komt.

Spreekt dit u wel aan, houdt u van hetzelfde werk
Aarzel dan niet, Ga naar de kerk!

LuciaL | 20-03-10 | 09:52

Rutger wat heb jij er aan gedaan? Jij had toch ook vermoedens of niet? Is toch raar.

Hölzenbein | 20-03-10 | 10:02

the only church that enlights is a burning church .- Buenaventura Durruti

fumeta | 20-03-10 | 10:03

@Wim Franken

je heb gelijk

straatkat | 20-03-10 | 10:07

Hey Rutger,

Makkelijk he, oude christenen te grazen nemen? Als je nou echt eens ballen had, verrekte kudt, ga dan eens zo'n praatje houden met een fanatieke moslim bijvoorbeeld. Eens kijken of je dan nog steeds zo'n grote waffel hebt!

yeah_right!! | 20-03-10 | 10:09

"Mensen" die kinderen misbruiken zijn ziek en horen gestraft te worden of ze nou bij de scouting, kerk op school of ergens anders actief zijn.

Mijn idee is wel eens aangezien gelovigen vanuit hun geloofsovertuiging "vergevingsgezind" moeten zijn, dit vaker pedofielen aantrekt. Daarnaast zijn de kinderen vaak onderdrukt en worden ze geleefd door strenge regels dus het klimaat is geschikter voor mensen met kwade bedoelingen.

Niet alle gelovigen zijn zo en rutger is dus een lul.

te-echt | 20-03-10 | 10:18

Wim Franken | 19-03-10 | 23:06
Wim Franken heeft volkomen gelijk. Vindt het sowieso erg lullig van GS om mensen die een beurs bezoeken zo onafstandelijk en onbeschoft te confronteren. Vragen OK, maar de toon bepaalt de muziek. Provoceer geen mensen die nergens iets mee te maken hebben en ga eens op de juiste plek aankloppen, bij die criminelen die iets met kinderen gedaan hebben in of rond de kerk, Rutger. Dit verslag is gewoon pure onprofessionele journaille.

Hölzenbein | 20-03-10 | 10:22

En dan op het eind nog even een foto van Rouvoet, de man van de schaamhaarregistratie.

Zoetwaterpanharing | 20-03-10 | 10:29

hmmmm ik had wel wat beters verwacht maar dit was gewoon zielige tv!

iets meer diepgang als van die loze vragen!

iemieuw | 20-03-10 | 10:31

*kots* wat een verschrikkelijke lieden zijn het toch die gristenen... BAH.

napalmtree | 20-03-10 | 10:33

Rutger is wel schatje, zeg: vraagt niet een of de geinterviewde zelf aan de bel ... eh kinderpiemeltjes heeft getrokken, of tenminste daaraan heeft gedacht of over heeft gefantaseerd ... Is veel te zouteloze riooljournalistiek zo!

engerdae | 20-03-10 | 10:44

Antigoog | 19-03-10 | 22:34

je hebt denk ik niet goed gelezen, ik veroordeel het natuurlijk wel en zal niemand maar dan ook niemand verdedigen die iets met misbruik te maken hebt. hoe kom je erbij man.

joosting | 20-03-10 | 10:44

Werkelijk schokkend, het gaat er bij deze mensen niet om of je wel of niet aan kinderen mag zitten. Het gaat erom of het wel of niet naar buiten komt en hiermee de kerk schaadt. Dat die kinderen problemen hebben Tja, dat moet je zien in die tijd van toen...Mensen die bekennen voor de camara dat ze ervan wisten maar niks deden, criminelen zijn het!......Rutger, beste stukje ooit! Je hebt heel duidelijk de ware aard van de kerk laten zien.

mike1111 | 20-03-10 | 10:58

Zoetwaterpanharing | 20-03-10 | 10:29
Mwoehaaahhaaah... welke registratie? Hoe doen ze dat. Tellen zoals bij de verkiezingen?

Hölzenbein | 20-03-10 | 11:05

Ik ben blij dat mijn ouders nooit gelovig zijn geweest, anders was ik misschien ook wel gehersenspoeld.

vuurwerkramp | 20-03-10 | 11:21

rutger dikke -1 voor je journalistiek, jammer hoor

grespolle | 20-03-10 | 11:55

Benieuwd wat we met de kennis van straks nu zouden moeten doen in de multiculti ellende. Ik zie ons al jammeren: we hadden een front moeten vormen tegen... maar ja, doen we nu ook niet he, en dus lig je lekker naakt op het spoor.

neerlicht | 20-03-10 | 12:36

Rutger, wat doe je zelf allemaal stiekem wat niemand ziet. Misselijk kotsverwekkend mannetje.
Ja hoor, elke gelovige speelt met kleine kindertjes. Diegenen die het gedaan hebben mogen ze van mij ook opknopen, maar dat is misschien 1 procent. Precies hetzelfde als in de rest van de samenleving als je het mij vraagt. Misschien is Rutger er wel 1, hij heeft er in elk geval verdacht veel verstand van.

spiralcommander | 20-03-10 | 12:42

Mooi hoe Rutger die man met die rode trui zo een in een hoekje weet te drukken +1

algebra | 20-03-10 | 12:45

sjongejonge, het wordt denk ik tijd dat gelovige mensen toch iets aan hun kijk op de wereld gaan doen, want je houdt zo geen kerkganger meer over...
die dominee verliest alleen al in c.a. 5 minuten alle geloofwaardigheid, dit stukje journalistiek gaat nog wel een staartje voor 'm krijgen.
Rutger is misschien wel aan het provoceren maar daar moet je als volwassen iemand toch boven kunnen staan, je kan niet boos worden als iemand een keer vragen stelt die je liever niet wil dat ze worden gesteld.
weerbaarheid valt heel goed aan te leren...

Modder Neetjer | 20-03-10 | 13:04

ben blij dat Rutger in ieder geval één zieltje heeft "kunnen redden/ overtuigen"

fredheadset | 20-03-10 | 13:30

Beetje makkelijk. Man zegt dat hij achteraf toch iets had moeten doen. Dat heet 'ruiterlijk toegeven' maar Rutger vindt het nodig om het in te blijven peperen. Rutger is een moraalridder aan het worden en hij is nu al zijn kostje al aan het kopen voor het geval het mislukt met Powned: de VARA zal hem namelijk met open armen ontvangen.

Tatabanya | 20-03-10 | 13:40

De scheinheiligheid, domheid, oogkleppigheid en hypocritie in één zin samengevat:

"JAMMER DAT HET NAAR BUITEN GEKOMEN IS, DIT SCHAADT DE KERK HEEL ERG"


Het resultaat van duizenden jaren "massa brainwashing" (want ieder geloof in een god is niets meer of minder dan dat !!!)
UN BE FACKING LIE VABLE

JohnBoyKiller | 20-03-10 | 14:20

jammer om iedereen over een kam te scheren -1

burger1 | 20-03-10 | 14:30

Flauw, Rutger, flauw. Matige reportage. Veel herhalingen. Te makkelijke vragen.
Volgende keer gewoon weer je best doen.

propper1000 | 20-03-10 | 14:34

Je zag die vrouw kijken, das die Rutger van geen stijl, zie ook: www.geenstijl.nl...
Dus die gaat vanavond een kruisje met de benen slaan..

Remyalleenopdewereld | 20-03-10 | 14:43

kindermisbruik vergelijken met de doos van Pandorra, dan weet je dat je ECHT ziek bent.

despecialist | 20-03-10 | 14:48

goedkoop filmpje Rutger

superboer | 20-03-10 | 15:03

Rond 1:15, net Ned Flanders van The Simpsons.

Wtr. | 20-03-10 | 15:04

Ik ben zelf christen en iedereen weet dat aan kleine kinderen zitten niet kan. Gelukkig houdt Rutger een betrouwbare steekproef tussen de gelovigen, zo hebben we een goed beeld van de meningen onder gelovigen :)

jrjmulder | 20-03-10 | 15:04

Dekkz0r | 19-03-10 | 18:00
Helemaal mee eens, christenen lijken er altijd een beetje moeite mee te hebben om toe te geven dat ze fout zitten. En natuurlijk zit de gemiddelde christen niet aan kinderen, maar geef gewoon toe dat het verschikkelijk is wat er gebeurd is en kom niet met zon slap lul verhaal om de daden van die randdebielen goed te praten.

FrB | 20-03-10 | 15:27

Kinderachtig dit (no pun intended). Als je vragen op deze manier stelt, krijg je ook antwoorden van deze categorie. Als je vraagt 'Schaadt het de kerk?' krijg je een antwoord over de kerk. Vraag je 'Hoe denkt u erover?' Hoor je hoe iemand er over denkt. Bovendien is het nogal gemeen om mensen aanranding van collega's in de schoenen te schuiven.
Rutger had er beter op door kunnen vragen (op een oprecht geïnteresseerde manier) waarom het in de kerk blijkbaar niet bon ton is om misstanden aan de kaak te stellen. Lijkt me een stuk relevanter dan een beetje lopen klieren met geen enkele intentie om er achter te komen wat er nu werkelijk aan de hand is.

Matthias Reim | 20-03-10 | 15:56

"geen stijl"... ..."oooooooooooooooooooooooooo"
Prachtig moment! Geenstijl is zelfs onder de christenen bekend!

PietjePaulus | 20-03-10 | 16:01

En begrijp me niet verkeerd: ik hoop maar dat de geïnterviewden seksueel misbruik zwaar afkeuren. Ik denk alleen niet dat Rutger het kan maken om mensen (die niet uitgebreid gemediatraind zijn, zoals politici) op een dergelijke manier te benaderen.

Matthias Reim | 20-03-10 | 16:03

Die Rutger mag van geluk spreken dat hij niet gelijk een klap op zijn onnozele smoel krijgt "neemt u af en toe ook een klein kindje mee" wat is dat nou voor een achterlijke vraag.
Elke kinderverkrachter mogen ze van mij van de flat gooien maar als ze dit zo aan mij zouden vragen zou ik toch flink over de zeik gaan

supersup | 20-03-10 | 16:44

'Je moet het plaatsen in die tijd', ok?

Hondenmoller | 20-03-10 | 18:50

supersup | 20-03-10 | 16:44
wees verstandig, stop met geloven.

yeay | 20-03-10 | 20:44

hahaha!!!

je moet he6t plaatsen in die tijd!
die gast is de weg kwijt!

jojojokerrr | 20-03-10 | 21:27

Dus alle pedofielen opgelet.

Hou jij ook zo van kleine kinderen? Kom dan nu bij onze kerk. Wij bieden goede secundaire voorwaarden. Daarnaast is ons motto: What happens in the church stays in the church!

mvg GOD

88 | 20-03-10 | 22:05

Flanders bestaat!

Carl von Rabenhaupt | 20-03-10 | 22:15

Jammer, die terughoudendheid van sommigen geïnterviewden. Natuurlijk is het een schande dat dit is gebeurd. Je kan alleen "het geloof" of "de gelovigen" er niet zomaar de schuld van geven. in de tijd van de zuilen hoorde je bij een van de 4? zuilen. Als papa en mama Rooms-Katholiek waren dan ging minstens een van de kinderen de geestelijkheid in. Daar koos zo'n kind ook niet voor. Dat moest gewoon. En als die persoon dan iemand was met een onbedwingbare afwijking dan was dat zo. Tegenwoordig is dat gelukkig niet meer zo. In Nederland wordt je tegenwoordig dominee of priester als je, je door je geloof daartoe geroepen voelt. En niet als je een geesteszieke pedofiel bent.

Geert aan de macht | 20-03-10 | 22:51

Jezus wat slecht zeg. En dit soort crap komt straks op tv?

Repeat | 21-03-10 | 00:59

Wat een azijnpissers hierboven zeg, jongens jongens dit is toch leuk. Een viezerik te schande gezet, de mensen met dat kind even flink laten blozen en brutale vragen m.b.t. kinderen aan de orgelmaker. Ik kan er wel om lachen, het enige minpunt is die foto van Rouvoet op het eind.....

jaleuk | 21-03-10 | 01:57

Waar zijn kinderen nou nog veilig? Bij de katholieken worden de jongetjes gepakt, bij de Islam de meisjes en bij de niet-gelovigen worden ze vermoord.

ddiddy | 21-03-10 | 09:15

opsluiten en afvoeren

ambsterdammetje | 21-03-10 | 10:19

Ook een -1 voor de journalistiek. Je gaat ook niet naar een visboer om hem aan te spreken op de walvisjacht of naar een Spaans restaurant om het stierenvechten af zieken.

DaSoesa | 21-03-10 | 11:01

Dit is precies hoe ik ik mijn kinderjaren het geloof heb beleefd, de meeste waren gewoon stiekeme viezeriken en hielden elkander het hoofd boven water. Als enkele individu begon je er niets tegen, laat staan als kind. Opdoeken die kerken en hun bevolking. Geloven prima, maar het instituut kerk is een al lang achterhaalde, nutteloze en harteloze organisatie. Louter mensen die niet weten hoe hun leven beschaafd in te richten trekken naar een kerk om zich te laten vertellen wat te doen en wat te laten......

josc1965 | 21-03-10 | 11:11

Beetje flauw dit. Misbruik van de zwakkeren heeft weinig met geloof te maken, toch?! Meer met bepaalde mensen die macht willen en kunnen uitoefenen. Is van alle tijden en komt overal voor.

En wat die ene meneer zegt is waar: Je moet het plaatsen in die tijd. Kinderen hadden toen te weinig macht, maar tegenwoordig weer te veel denk ik. Tijden veranderen ook in NL. (maar daarmee wil ik het niet goed praten!!)
Wij kunnen sommige buitenlanden wel hard uitlachen over bepaalde ideen/standpunten, alsof het hier zoveel anders was in de jaren 50/60/70.

En verder vind IK het wel een beetje te veel huilie huilie van degene die zeggen misbruikt te zijn. Ten eerste ben je er bijna altijd zelf ook bij en betreft het over het algemneen, zo te horen, geen zware vormen van misbruik.
Ik man, ben ook meerdere malen door zowel vrouwen als mannen misbruikt/aangerand, je hoort mij toch ook niet!

KimmyHead | 21-03-10 | 11:15

@KimmyHead:

En dus moet de rest zijn mond maar houden? Ben jij de vereenzelviging van de mensheid? iemand die beweerd te weten dat wat mij overkomen is geen zware vorm van misbruik is geweest, weet niet waarover hij/zij praat!

josc1965 | 21-03-10 | 12:01

Die ene meneer, op 1.40: 'Jammer dat het naar buiten komt, dat schaadt de kerk ' en 'het is vooral erg omdat het mensen afleidt van de kerk door de seksualiteit'.

TonyM | 21-03-10 | 12:38

There is NO God!

Weten die mensen dat nou nog steeds niet?

Marlboro | 21-03-10 | 15:38

Echt walgelijk gewoon, en de kerk moet dan "je steun en toeverlaat" zijn en de hoop en harmonie? Het zal je kind maar wezen

Lekker_bezig_Freek | 21-03-10 | 18:15

Lekker_bezig_Freek | 21-03-10 | 18:15


en nog steeds het lef hebben om zgn sexuele richtlijnen op te leggen aam die arme geïndoctrineerde schapen. wat mij betreft wordt de kerk per direct aangemerkt als criminele organisatie.

yeay | 21-03-10 | 18:38

Hebben jullie een nieuwe editor jongens? Of had de editor gewoon een offday? Zitten wat kleine storende beeld en geluidswisselingen in. Keep up the goodwork!

shoarmastoofvlees | 21-03-10 | 18:59

Fantastisch!
Meteen geplaatst op NEEligie

GesusKistus | 21-03-10 | 19:09

Veel mensen lopen te zeuren over de vragen die gesteld zijn. Bij veel filmpjes gaat het inderdaad nergens over maar het interview met 'de beste man' die toegeeft dat hij het anders had kunnen doen zul je niet snel tegenkomen in de mainstream media!

GhostDieM | 21-03-10 | 20:10

JEZUS wtf is met die goos ," geen schande " hij en z'n mede, kinder ehhm naasten liefdadige kameraden zijn de schande.

buddha88 | 21-03-10 | 21:12

@-banned | 20-03-10 | 00:57
Zodra het Katholicisme ook maar iets christelijks in zich zal krijgen zal ik daar mee stoppen.

Hendrik-JanDeTuinman | 22-03-10 | 01:24

Je kunt de gristenen er wel uitpikken zeg hier in de reacties.

Peter Parker | 22-03-10 | 03:26

Sloop al het goud uit het vaticaan,.. geef t aan de kids ,.. laat ze de boel met benzine over gieten en hang ze aan de hoogste bomen,.. spijker ze vast aan kruizen en sleep ze de steden door ,.. search and destroy ,... en dan kijken we erna wel of de islam een bedreiging vormt ,.. daar blijf je tenmiste maagd tot je 16de (ahum)

Roadie68 | 22-03-10 | 10:09

Religie = vrede, verdraagzaamheid en voor alles ontkennen en net doen alsof het allemaal in je hoofd zit.
Zag op de televee een interview met een vermeende kleuter misbruikert (in kerkelijke termen een pastoor) die werd anoniem geïnterviewd over misbruik in de kerk en zijn antwoord was kort en bondig: Die kinderen zijn door de duivel beïnvloed en proberen zo het goede te vernietigen en hij en zijn mede pastoralen hebben deze kinderen bevrijd van de duivel. Een soort van exorcisme Ik moest erg hard lachen bij het zien van dit bijzondere tafereel een broekpaling met horens en een staart.
De kerken lopen al leeg en dit is natuurlijk slechte PR voor de kerk maar het zal wel onder de noemer van "god vergeeft iedereen zijn zonde als men maar berouw toont" ja lekker makkelijk als kleuterneuqert door het leven en als je dood gaat even snel berouw tonen en dan alsnog in het koninkrijk.........ja doei en die kinderen dan die je voor het leven hebt getekend waar kunnen die heen met hun verhaal.

Lev | 22-03-10 | 10:16

Makkelijk scoren. Rutger praat in zijn filmpjes op gristelijke gelegenheden alleen met mensen die dit soort dingen niet zien aankomen en niet zo goed gebekt zijn als slimme playground bully Rutger. De meeste van mijn gristelijke vrienden vegen binnen een minuut de vloer aan met Rutger omdat ze allemaal zijn truucje doorzien.

Je preekt voor eigen parochie, Rutger. Maar durf jij het gesprek echt aan?

debutler | 22-03-10 | 12:50

Wanneer gaat rutger finnen interviewen?

johnvotskanon | 22-03-10 | 20:11

Kindermisbruik komt (helaas) in alle lagen van de bevolking voor, het enige verschil met die christenen is dat in de gewone wereld je meteen ondersteboven aan je ballen aan de hoogste boom gehangen wordt, de kerk stopt t in de doofpot onder t mom wat niet ziet wat niet deert. Schijnheilig tuig is t, bah.

CreX_NL | 23-03-10 | 00:16