Vandaag

Rutger gaat fakkelen tegen Wilders

Doortastend protest in Arnhem gisteren waar een handjevol boeroepers een ware fakkeltocht organiseerden tegen het gevaar dat Geert Wilders heet. Terwijl de PVV een bijeenkomst hield in het Arnhemse hotel Haarhuis verzamelden zich buiten the usual suspects: Ongeschoren Indymedia volk met enorme oorbellen, capuchonklootzakjes inclusief hun neefjes/broertjes/zoesjes en natuurlijk overige systeemliefhebbers uit Oost-Nederland met een *kuch* zeer gegronde angst voor opnieuw rijdende treinen. Overigens trok Rutger ook enkele publiciteitsschuwe Wilders-adepten voor de camera. Alsmede de Grote Blonde Leider zelf.

Reacties

Sluit mij niet uit!

Toch leuk dat de moslims in het filmpje direct duidelijk uitleggen waarom Wilders nodig is. 'als ie mag krijg word hut theo van gogh' en Daarom stemmen we PVV

Hippies aaaah!!!!

Wel typerend weer, kansloze moslims die vredelievend demonstreren en Wilders snel dood willen.Ook vrolijk dreigen dat ie vermoord wordt als ie hogerop komt.Daarom, stem Wilders

Ik liep mee omdat ik voor verhoging van de pensioenleeftijd ben.

Hulde voor de man met het rode haar, de baard en de ring door zijn oor.

+0,8 voor Wilders
+0,2 voor de protesten toch ook wel. op de finnen met hun grote smoel na aan het begin van het filmpje hebben de meeste mensen met een fakkel toch een goede uitleg van waarom ze er lopen.

Ik heb even van mijn dakterras lopen kijken en het had toch wel sfeer op zich.

-weggejorist en opgerot-

okidobi | 03-11-09 | 10:13
Dat zijn baldadige tieners, kijkt ook even naar de moslim die meteen zegt dat hij Wilders niet wilt verbieden. Ik persoonlijk vind deze dingen prachtig. Democratie in de praktijk, ene partij hier, andere daar, laat je mening maar horen.

WTF, moeten die jochies niet in bed liggen?

Goed werk Rutger. Nul kritische vragen aan Wilders, en falende pogingen om de demonstranten neer te zetten als barbaren en breinlozen. Het enige waar je in bent geslaagd is een aantal pubers uit een aso-wijk (Geitenkamp of Presikhaaf o.i.d.) schokkende dingen laten zeggen. Klap-klap-klap-klap-klap-klap.

Lrn2kritisch.

het is een groot paradox!

Typisch de reactie waarop Wilders aanhangers zitten te wachten, de bontkraagjes pleiten gewoon ervoor om hem te doden als hij meer macht krijgt. Zo zie je anders denkende moeten gelijk maar dood, ik weet niet wat erger is Wilders die geen geweld afroept of de reactie van die mannetjes die gelijk dood en verderf willen zaaien. Ik denk weer een paar stemmen voor Wilders, door een paar hersenloze reacties.

Verkreukt blauw dasje... Geertje, ga eens lekker shoppen!

Weet iemand van wie die muziek is?

Dat ventje ook op 1.47. Hartstikke Nederlands en dan als een halve Fin praten.

Goede reportage. Zinnige mensen aan het woord gelaten. Fakkeldragers hebben zich netjes gepresenteerd. Het verhaal van 1-lid-partij was voor mij onbekend. Vond Geert hierdoor een beetje door de mand vallen. Goed gedaan, GS!

leijpeideaud | 03-11-09 | 10:19
Die jochies hebben hoogstwaarschijnlijk nog niet eens stemrecht, laat staan dat ze de intelligentie hebben om ook maar iets uit te voeren. Domme mensen heb je altijd. Op Wilders zal ik nog steeds niet stemmen.
.
KingLear | 03-11-09 | 10:20
Bedoel je Stille Nacht? Wat stiekem een kerstliedje is?

" ey dat is geenstijl" +1

Zo'n scheve mond, dat maakt goede indruk bij een werkgever, oh wacht...

KingLear | 03-11-09 | 10:20

van de Kerstman natuurlijk! sjongejonge!

Ook Fortuyn was tegen het partij-systeem, en hier legt hij uit waarom:
www.youtube.com...

Mooi filmpje Rutger
-1 voor haatzaaiende minderjarige finnen

Wat Lampiee zegt

Die kerel met de rode baard en de oorringen met z'n paradoxen ontwijkt Rutger's vragen. Uiteindelijk doen ze beide hetzelfde door te protesteren, maar toch vind de Ginger niet dat hij hetzelfde is en komt ie met z'n intolerantie paradoxen. Beetje jammer, maar daar komt toch weer de aap uit de mouw dat er met 2 maten mag worden gemeten.

Ik ga zowieso voor Geert stemmen. Geert vriend !

-1 voor die linkse gasten. Daarom stem ik dus PVV! Ik heb mij gisteren ook dood geërgerd om die linkse zenders die het over wilders hadden. Ze hadden maar 1 rechtse politicus uitgenodigd en de rest was allemaal links. De bekende linkse gasten waren er weer: Spong, Job (thee) Cohen, etc. Lekker eerlijk allemaal!

En toch heb ik nog steeds geen georganiseerd 'verzet' tegen Wilders gezien.
Er is nog steeds geen politiek antwoord en zolang die malle Marokkaantjes met een fakkel zwaaien en grijnzen dat Wilders dood mag vallen, blijft de PVV mensen aantrekken.

Toch leuk om te zien dat mensen zich er voor schamen dat zij op Wilders zijn feestje komen.

-weggejorist-

toch zijn het ruige jongens die marokanen

Zo, da's een lekker marokkaans mokkeltje!

Toch leuk om te zien dat mensen zich er voor schamen dat zij op Wilders zijn feestje komen.

Nou deze is goedgekeurd. ( Al blijft het zielig modderen met die camera - een schouder camera hoeft niet heel veel duurder uit te vallen ).

Film kan zo de verkiezingscampagne van de pvv in.

De young Balkenende op 1.25!

Kerel op 2:55 spacet 'm ook.

Mooie afspiegeling van het het machtsblok dat ons mooie land naar de knoppen helpt; linkse rakkers en de door hun beschermde binnenstad terroristen.

Koren op de molen van Geert. Hardwerkende Nederlanders zien zich zelf niet in de arrafatsjaal dragende krakerstypetjes. En over de 2e groep hoeven we het natuurlijk helemaal niet te hebben.

Het wordt hoog tijd dat er schoon schip gemaakt wordt in Nederland. En wat mij betreft is iedereen daar welkom die zich de normen en waarden van Nederland aanmeet en niet de paraciet loopt uit te hangen (zoals beide eerder genoemden).

Rutger, wanneer ga jij eens eindelijk de politiek in?

Wat een stelletje softies daar zeg, waar zijn de acties zoals ze vroeger werden gehouden door fanatieke linksch-menschen, provo's e.d.
Ik wil oorlog op straat zien! En natuurlijk een JC van Damme/Steven Seagal die met verschrikkelijk veel explosies en achtervolgingen de democratie redt. En dan noemen we het Nederdamned! Lijkt me tof.

Als de Marokkanen nou ook nog eens leren dat je iemand beter dood kunt denken dan dood kunt wensen dan zijn we weer een stapje verder. Toch fijn om te zien dat er Marokkanen zijn die wel aan het inburgeren zijn, goed Nederlands spreken en gebruik maken van het recht om te demonstreren. Nu nog eens een keer een demonstratie van moslims tegen de excessen van de Islam en Nederland is weer een stukje beter geworden. Oh, en blijkbaar snapt de achterban van links wel waar het probleem zit, het falen van de partijen. Als de partijen zichzelf nu daar ook naar gaan gedragen VOOR de verkiezingen door beleid te durven maken, dan gaan het aantal zeteltjes van Wilders snel verminderen.

panadol | 03-11-09 | 10:09
Zulke dingen zegt mijn 100% oerhollandse moeder ook.
Daarnaast is het gewoon een constatering van de feiten, Geert Wilders heeft met zijn uitspraken miljoenen mensen over de hele wereld tegen hem in het harnas gewerkt.

Mooie repo!! Hulde!

Het is natuurlijk een zwaar tegenvallende opkomst voor die jongens.
Paar verstokte hippies, wat oerdomme jonge finnen en wat typetjes uit 't krakersmilieu.
Zou me eerder zorgen maken als ze achter me stonden.

Ik hoor Geert zeggen dat hij geen LPF-achtige toestanden wil, maar ik heb onlangs ene de Mos aan het werk gezien namens de PVV, maar als je hem bezig hebt gezien is Wijnschenk opeens een slimme en gehaaide politicus.

Zucht, prima dat ze er lopen voor hun mening maar ik zie wel ongelooflijk veel dom tuig ertussen. Denk dat dat überhaupt geen indruk zal maken (een stel ongewassen hippie's + wat straatterroristjes). Denk dat in deze tijd het ''extreem''-rechtse van Wilders gewoon nodig is om een hoop zaken recht te zetten en dat we over een tijd een wat gematigde rechtse partij moeten hebben. Dus voor nu, Wilders +1.

@ radiohoofd | 03-11-09 | 10:37
Zien dat er ergens dom tuig rondloopt? Je laat jezelf zo wel kennen, goed nieuws voor je, niet iedereen is zoals jij, gelukkig maar.

Die gast die links vooraan loopt op 2:54 staat goed strak!

Ik snap echt niet waarom jullie nou een serieus, informatief en gebalanceerd itempje gaan verkloten met zo'n provocatieve en lullig intro??

Tuurlijk kan de geenstijl redactie zn eigen mening hebben en die ook zo hard als ze willen rondschreeuwen, maar doe het dan ook op straat terwijl je interviewt, of presenteer items net zo gebalanceerd als het filmpje zelf.

Dit lijkt te veel op stoer doen op je eigen site, maar niet op straat.

YouBastard | 03-11-09 | 10:39

Je liep er zeker zelf tussen?

@WaitingLine: idd! Maar je mag junks niet uitsluiten!

Mulimans | 03-11-09 | 10:24
Dit is ook behandelt tijdens de pvv bijeenkomst.

Partysysteem is vrij makkelijk om te kapen als je het geld hebt.

Mooi filmpje. Goede vragen ook, Rutger.

Ik snap dat argument van Wilders niet betreffende het enige lid zijn van zijn partij. Hij wil geen toestanden zoals met de LPF nadat Fortuyn werd vermoord. Fair enough, maar wat als Wilders vermoord wordt of op een andere manier wegvalt? Is het dan sluss met de partij? Kan me niet voorstellen dat Wilders daar geen rekening mee houdt aangezien hij zelf de optie open laat. Ik vind het een rare cirkelredenatie. Voor de rest doe wat je niet laten kan, ga lekker met fakkels lopen in de kou. Ik kom m'n bed er niet voor uit.

Geert + véél!
Kansloos lang haar figuren met oorbellen (wij willen nergens bij horen maar likken stiekum elkaar ballen...sssttt geheimpje)

Als je als man zijnde lang haar hebt wordt je of heel ver weggestopt in een pc-hok of ergens achter een grafische machine gevonden omdat je zo 'creatief' bent. De rest zijn steuntrekkers en dus PvdA stemmers....

Wilders + véél! (punt gezegd)

Eens even kijken wat de fakkeldragers (later) studeren:
1) psychologie
2) filosofie
3) wijsbegeerte
etc (kan niet meer echt softe studies bedenken)

Het voordeel dat als je afgestudeert bent is dat je in ieder geval nog bij een callcentre terecht kunt.
Betaalt ook erg goed...

LOL! verrek zeg, die blonde op 0:59 doet een PERFEKTE ANdre van Duin imitatie!!!!!

Afgezien van de kleine kapuchonkloodtzakjes vond ik dat er wel degelijk wat denkwerk achter het protest zat. Ze trapten in ieder geval niet in de fout dat ze Wilders willen verbieden omdat hij groepen wil verbieden. Geert legde het ook goed en rustig uit.
Dit is democratie op zijn best. +1

Zeer mooie repo.
Goed punt toch van Wilders om t enige lid te zijn, zo houd je de boel in de hand.

Waar ik alleen wel bang voor ben is als Wilders gekozen wordt, dat hij dan in een coalitie komt waar al zijn wetsvoorstellen worden afgewimpeld. Dat zou echt jammer zijn dat er helemaal niks doorkomt van een man waar zoveel mensen op hebben gestemd.

@Klesh +1!

Ik wil die kansenjongeren niet over de kling jagen maar wat een ontzettend lekkere moslimzus zeg. Iemand hyves al gevonden? In het kader van integratie wil ik daar best eens een kopje Marokkaanse mintthee mee drinken. Zonder besnijdenis, gewoon gezellig.

+1 voor de fakkeldragerts met inhoud, -1 voor de moslimboys en hun stereotype gedrag (jammer!), -1 voor Wilders die toch echt eens wat vaker in openbaar debat moet gaan maar +1 voor zijn partijstrategie (slim en sluw)

hej doe mij es uit het filmpje halen ;)

Een Föckuptocht in Arnheim... wow, diepterapportage.

Extreemlinkse fascisten en extreemrechtse Marokkaanse kanslozen houden samen een fakkeloptocht.

Tegen wat? Tegen de democratie? Verstond ik dat ene capuchonnetje goed toen ie zei dat er oorlog komt?

Ha, 5:48, slaat de spijker precies op de kop.

En voor de rest, kansloze gasten

Die walvis ook, daar doet ze geen uitspraken over. Dat is voor hun leider Geert Wilders weggelegd.
Halloooo, hij is je leider niet, de PVV heeft geen leden, domme zeug.

Mooie vrouw op 3.38. Vooral niet naar beneden kijken.

Mulimans | 03-11-09 | 10:24 Bedankt!
Deze standpunten doen me denken aan het gedachtengoed van Socrates over de democratie.

Mulimans | 03-11-09 | 10:24
Jammer dat er geen mensen meer zijn van zijn kaliber. Hij was in mijn ogen een zeer oprecht persoon. Moest wijken omdat zijn visie niet binnen de idealen van de elite paste.
www.youtube.com...

dat zusje van de neven nichten, broers zussen moet gewoon eens goed geneuqt worden.
.
haha verder de 1e keer dat ik wat nuttigs uit wilders mond hoor komen.
"we moeten geen LPF toestanden krijgen"
en ook hulde aan de kerel die vind dat de PVDA de oorzaak van alle shit is

@ yohan | 03-11-09 | 10:43
Zeker niet, zombies krijgen ook een kans in het land van Geert

Je gaat toch spontaan PVV stemmen van dit filmpje.. Van die aanhangers is die gozer met dat rode haar nog de enige met een beetje verstand geloof ik. Oowjaa.. -1 voor dat dikke wijf bij de partijbijeenkomst met de doorschijnende uitgezakte tepels, gatver!

de verkoper van www.kabinetbos.nl zal in ieder geval niet heel veel geld ophalen !

Wilders +1

3:38 De vrouwelijke versie van Dion Graus?

Vroeg me al af waarom die demonstratie 's avonds was. Maar overdag moeten ze natuurlijk werken.

Toch wel sympathie voor de baard die zich geen woorden in de mond laat leggen, en de linkse dudes in het begin... ben het totaal niet met ze eens maar ze presenteren zich toch een stuk beter dan die gozertjes daar op dat muurtje.
Veel misverstanden weer wel, Wilders is namelijk geen racist en wil alléén criminele allochtonen(veelplegers) het land uit zetten of remigratie vergoeden, het zou hem sieren als hij nu eens zou wat vaker deze misverstanden uit de wereld zou helpen. Maarja, dat doet hij totaal niet als hij in Denemarken weer eens overdreven dingen loopt te schreeuwen dus hij heeft het eigenlijk wel aan zichzelf te wijten.

Misschien wordt het eens tijd voor dit linkse tuig om aan het werk te gaan. Blijkbaar hebben deze linkse parasieten teveel vrije tijd om zich met dit soort nutteloze zaken bezig te houden terwijl de rest van Nederland bezig is het land draaiende te houden en de crisis het hoofd te bieden. Die populariteit van de heer Wilders komt niet zomaar uit het niets. Er is een breed fundament voor dat weer eens wordt geïllustreerd door die cappuchon-marrokanen. Politieke leiders vermoorden of ze een hartaanval veroorzaken, is dat de verrijking die de Nederlandse democratie in de toekomst te wachten staat? Als dat het geval is, mijn stem heb je Geert!

Na zo'n reportage van Rutger kan Plasterk toch niet meer terug.
Hoewel, hij is pvda-er.........!!

-weggejorist-

+1 trouwens voor de man op 6:09

Rutger spreek die Wilders nou eens aan op zijn onrealistische en nimmer constructieve ideeen. Aankaarten alleen is niet genoeg!

@3:39
*Knor* "Aan onze Führer, Geert Wilders."
Om nog maar eens een godwin in het debat te gooien. En nee ik sympathiseer ook niet met links. Vond mevrouw d'r uitspraak er gewoon op lijken.
.
En lol @ 3:32
"Omdat ik daar aan geloof", volgens mij hebben we hier een Pim Fortuin imitator te pakken!

+1 voor moslimjongetjes @ 2:20 die bang zijn voor Geert Wilders!

Nederlandse Jochies met allochtonen accent altijd -1
Wilders +1

Die Geert Wilders toch, muwahahahahahaha zo enorm kansloos.
Trots dat wij hem mee mogen maken, pfffff.
Oja, twas wel een pr dingetje van Geert, valt me tegen, terwijl de fakkels het vuur aan de schenen kregen.

Beide kampen zien er vrij herzenloos uit, en bedienen zichzelf van prutargumenten en -redenaties.
.
"Moet je tolerant zijn tegen in-toleranten?" Ja dus, Einstein. "Moet je anderen uitsluiten omdat ze anderen willen uitsluiten?" Nee dus. Hoezo paradoxen? Slap geouwehoer op niets af.
.
Maar ja, Alexander 'rascisme' Pechtold is toch ook wel zwaar afgegaan gisteren in DWDD.
Toch maar gewoon VVD stemmen dan. :P

Intellectuelen op 2.12

Erg attent dat die fin Geert een koekje wilt geven....

@AxelFoley | 03-11-09 | 10:50
Moslimzus +1, een soort van miniatuur yolanthe..

de fakkelbrigade. ik stem toch wel wilders want cda en pvda zijn helemaal paupers. en ik ben wel toe aan wat vernieuwing :D

Het is geen heuse partij-bijeenkomst, want Wilders heeft geen partij.
De PVV een partij noemen is het begin van het acceptabel maken dat democratisch gevoel ontbreekt bij volksvertegenwoordigers.
De PVV beroept zich democratisch te zijn, terwijl slechts hun verkiezing democratisch is verlopen. Zij zelf hebben op geen enkele wijze getoond democratisch genomen beslissingen te respecteren.
-
Het is de schuld van de PvdA lol
De PvdA is slechts in de steden groot en juist daar doet de PVV niet meee....
Hij benoemt wel, maar wat is zijn oplossing dan?
-
Wilders zegt: Democratisch of niet. Want hij weet zelf ook dat zijn beweging niet democratisch is.
Ik ben democraat in hart en nieren en zal daarom Wilders niet in die positie tolereren dat hij in staat zal zijn alle democratische mechanismen in dit land af te breken omdat hij geen "LPF-toestanden" wil.
Als ieder mense volstrekt vrij is totaal uit eigenbelang te handelen komt er namelijk een heel acceptabel compromis tevoorschijn.
Dat is democratie.
Democratie is niet: Wij zijn met meer dus ieder ander moet doen wat wij willen.

Guesten, verhit uw hoofd niet teveel. Die mocro tienflippers zijn 15 a 16 jaar. Laat ze lekker wat stoere taal uitslaan... Beetje makkelijk uitgekozen van Rutje. Plus een heeft er wel een verdacht lekkere zus. Zou toch zonde zijn als die door Geert het land verlaat...

Erg spraakzaam die Wilders aanhangers. Sjonge jonge wat een kutvolk.

@ Klinisch dood | 03-11-09 | 10:45
Gast, als je echt te stom bent om t poepen, hou dan gewoon je mond dicht.. Wijsbegeerte en filosofie is een en dezelfde studie, en psychologie is de hele reden dat dat burger mokkel van je nog bij je is, omdat ze een wildvreemde 150 eu per uur kan betalen om wél naar haar gezeik te luisteren. Ik studeer filosofie, en ik ben gematigd rechts. En als raadgever in het bedrijfsleven zal ik later waarschijnlijk een stuk dikkere bak kunnen betalen dan jij.

Wat een stelletje kanslozen zijn het ook die linkse floeperts, allemaal roepen ze dat Wilders niet democratisch te werk gaat, terwijl hij toch echt een democratisch verkozen partij leidt. Waarom roepen ze dat soort dingen dan eigenlijk? Snappen ze gewoon niet wat democratie inhoudt?
In dit filmpje wordt ook maar weer eens goed bewezen dat Wilders het bij het goede eind heeft, de zogenaamde vredige Moslimfakkeldragertjes willen Wilders dood, hij moet dood omdat hij iets slechts over de Islam zegt, want zo gaat de Islam om met andersdenkenden.
+100 voor de volwassen respons van Wilders, die zelf nog opkomt voor de protesterenden, en zegt dat hij het goed vindt dat ze dat doen, ookal lopen ze zijn dood te verkondigen.
Nee het zijn niet PVV aanhangers die de straat op gaan en verkondigen dat andersdenkenden hun mond dicht moeten houden en dood moeten, het zijn wederom de linkse en Moslims die zich met dit soort praktijken bezig houden.
Dit filmpje heeft voor mij weer bewezen dat Wilders gelijk heeft, mijn stem heeft ie.

Opvallend weinig reacties op de zeer positieve moslim (met grote baard). Doet mij deugd om deze mensen in het openbaar te zien, dat is namenlijk de kant van de islam waar niemand last van heeft en welke helaas te weinig gezien word.

Jongentjes met grote mond welke het woord "dood" niet uit de mond kunnen houden bedankt. Jullie hebben weer wat nieuwe stemmers gemobiliseerd.

jeanmondo | 03-11-09 | 11:01
Ik ben het met u eens. De linksmenschen incl. baardmeneer presenteerden zich inderdaad zeer beschaafd en het is goed om ook dit geluid te blijven horen in 0031. Jammer voor hen dat een paar abjecte finnen telkenmale het beschaafde gehalte naar beneden halen en hier zit toch, grosso modo, de kern van het probleem dunkt me.

ga eerst een naar de kapper met je 'goede indruk'

En wie is het meest zorgwekkend ziek?? Die trol die haar leider voor haar laat praten. AHH, dit zijn heel enge menschen. Complete leeghoofden!

+1 voor meneer paradox.

Wat heb ik me groen en geel geërgerd aan die linkse media. Onafhankelijke (in opdracht van links en zelf ook links) "experts" hebben vastgesteld dat PVV extreem rechts is.... Wederom dezelfde sneue poging van de met links doordrenkte politiek en media om iemand die een gevaar voor hun is, te demoniseren en weg te zetten als "kwaad". Hoe bedoel je democratisch? Links is zogenaamd democratisch, totdat hun eigen positie op het spel komt te staan.... Om de boel te versterken wordt ook maar weer eens de gebeurtenis van 65 jaar geleden erbij gehaald. Alle problemen in dit land die nu alle aandacht hebben zijn veroorzaakt door links en daar worden steeds meer mensen zich (gelukkig) bewust van. +1 voor Geert. -1 voor kansloze finnen die hopelijk zelf dood neervallen.

-weggejorist-

-1 voor mensen die nooit naar de kapper gaan en denken dat dat hip is

Goed filmpje Rutger! Potverdorrie, het wordt journalistiek steeds beter. Vond dat de baardmeneer inderdaad wel goed verwoordde waarom hij daar stond, in tegenstelling tot die kleine finnen die geen flauw benul hebben (maargoed, gezien hun leeftijd zijn het gewoon meelopers/sensatiezoekers). Reactie van Wilders is zoals je zou verwachten, het zou pas raar zijn als hij zou zeggen dat mensen niet tegen hem mogen demonstreren.

Wel een mooi meisje

Volgende keer geen Balkenende,.. doe maar iets WILDERS !!!!!

Terwijl Wilders zich regelmatig zeer extreem uitlaat kan ik me toch wel vinden in veel van zijn punten. Helaas blijft hij bij slechts enkele “hete” onderwerpen hangen en ben ik bang dat wanneer Wilders meer voor het zeggen krijgt in ons (toch wel leuk) landje, het op andere vlakken slechter zal gaan. Niet alles wat mis gaat in Nederland is de schuld van buitenlanders. Jammer dat het publiek zich teveel op deze punten richt. Statement is nu wel gemaakt, maar voor Wilders stemmen is dan weer over de top. Elke weldenkende burger met enigszins wat relativeringsvermogen zou eigenlijk beter moeten weten. Dit verwacht ik dan weer niet van mijn medelanders (daar er zwaar dom volk tussen(mee)loopt.

Het is makkelijk om voor of tegen te roepen, het onderbouwen hiervan is wat lastiger voor de meeste. Ik heb best wat PVV aanhangers gezien/gehoord, maar het valt me op dat het inderdaad vaak ook extreem rechtse zijn. Dit is jammer omdat dit afdoet aan het hele fenomeen anti extremisme.

Hulde voor de man met het rode haar, de baard en de ring door zijn oor.

PuistenZuiger | 03-11-09 | 10:16
Zou je wilders willen uitsluiten.
Was de vraag.
Antwoord.
Geen.

Hmm ik twijfelde nog, maar na het zien van die macdonaldsmarokkaantjes weet ik zeker op wie ik ga stemmen...

Ik ben het niet altijd met Wilders eens, maar het is wel typisch dat die capuchon-paupertjes steeds zijn beeld bevestigen.

Kunnen jullie geen reclame uitsluiten ...in Nederland ... lijp wordt je er van

Wat een dombo die rooie met dat baardje. Zegt dat Wilders intolerant is terwijl zijn vrienden die hem omringen intolerant zijn tegen alles wat niet moslim is. Dus zeker ook intolerant tegen zon domme blanke rooie dhimmi.

ben ik de enige die dat meisje op 2:30 (zusje van zo'n kudtmarrokaantje) eigenlijk wel lekker vind?

Iemand die uiteindelijk alleen maar HUILIE-HUILIE doet omdat hij zich boodschapper van God waant mogen ze van mij ook onderschoffelen...

+10 voor Wilders zelf " Ik wist niet of het fakkels of lampionnen waren".Geweldig. En dan natuurlijk weer de links extreme vleugel van Nederland compleet met grote oorbellen en Arafat-sjaal -10 dus. En -1000 voor dat meisje en haar broertjes/neefjes. Wat een kinderachtig gebrabbel, ze hebben geen idee wat ze zeggen. Letterlijk en figuurlijk dus. Ik hoop dat jullie nu op school zitten dat jullie tenminste leren fatsoenlijk NEDERLANDS te praten.

@thequeenofsheba Dom hoor, kinderen met lampionnen kun je niet mobiliseren tegen een fascist...

Wat een stuk zeg die met die rooie baard - maar die oorbellen dat kan ècht niet.

Jammer dat zo'n leuke meisje nou weer met die hele aanhang van familie samen komt.

@two ball cane
ik zou haar doen

dat weet ik nog zo net niet, cekars

@
reade romke | 03-11-09 | 10:28
---

Irritant he! 4 linkse bomen knuffelaars uitnodigen en 1 rechtse aan 1 tafel.
Kan je met ze 4e allemaal op de ene kankeren. BAH!

Januari bijeenkomst Amsterdam.

"Hoe durf je ook in de krant te zetten dat Wilders extreem rechts is op de dag dat Theo van Gogh werd vermoord"

... pff

Wat een stelletjes hippies en krakers. Maar, dan hebben de krakers ook weer eens wat te doen naast onnodig rellen. En al die reljongeren kunnen op beter stoppen met protesteren, want die weten volgens mij niet eens hoe de partij van wilders heet...

Hoofd van Rutger bij 1.50 op zo'n manier van ''waar praat ik mee...'' +1

@thequeenofsheba Zou je denken joh? Dat zou wat worden zeg, traantjes tegen de holocaust..

@2emeREP | 03-11-09 | 11:24
"Democratie is niet: Wij zijn met meer dus ieder ander moet doen wat wij willen."
Kereltje, je bent er bijna! Democratie is: "Wij zijn met meer en dus doen wij gewoon lekker wat wij willen, ogeacht wat jij ervan vind. Maar wel bedankt voor de stemmen! Mazzel!" En dat is dus exact waarom je niet op die linkschkokende carrierejagers moet stemmen, maar op de frisse wind!

Geen enkele Wilders-adept die voor de camera wat durft te zeggen, en op die jochies in het begin na, best wel genuanceerde en redelijke onderbouwde uitleg over het waarom van het protest. En Wilders die maar in herhaling valt en zegt, "democratisch of niet, we kijken wel wat er bij de verkiezingen uit komt", dat was misschien niet heel slim van hem. Een partij met 1 lid, dat is wel heel knap hoor. Alsof kiesraden, jury's en besturen van overal en uit alle tijden ons niet hebben geleerd dat 1 iemand niet genoeg is om na te denken over belangrijke punten.

Na het zien van de arabische chocolade letters gisteren heb Wilders hoe dan ook mijn stem.

En hij heeft gelijk wat betrefd het demonstreren in moslimlanden. Probeer het daar eens en je wordt gestenigd! Punten voor die perioxide blonde man

Jammer dat niemand iets zegt over die baardmans die laat zien hoe het wel moet. Nee.. echter zijn een paar kinderen vn 10 of 12 die maar wat roepen veel interessanter en doorslaggevend om een hele moslimgemeenschap te veroordelen. Alsof die kinderen ook maar ene neuk om islam geven.

Naast de doodsverwensingen vind ik Geerts uitspraken best wel meevallen. Maar daar hoor je de linksmensen niet over.

@ Luxaflex Vriend Wilders probeert alleen maar zijn eigen stoepje te schrobben. De ellende in de Arabische wereld moeten de moslims zelf maar oplossen. Altijd weer dat zwaktebod van deze egoïst..

En zo begin je een dictatuur...

Waarom was ik eigenlijk niet uitgenodigd op de PVV party?

+1 voor linkse knuffelmascotte vol positiviteit en barmhartigheid
+1 voor liev meisje met kansloze familie en vrienden
-1 voor paradoxale gatenkaas met megafoon
-1 voor dikke PVV aanhangster in ademnood

+1 voor Wilders
Wilders for president!!!

huh? op minuut 8:09 zegt Wilders: "... democratisch of niet"
/* op het hoofd krabbend doet */

betogers - 1000
Marokaan -10000
Hoer - 10000
hippies - 100
Haatbaard -10000

Allemaal 1 pot nat, Wilders aanhangers en Extreme moslims. Beide groepen zijn extremistisch en beide groepen zetten aan tot haat.

Zo die lekkere moslima wil ik wel een gezellig middagje mee in het theehuis, haar broertjes mag ze thuis laten.

Ojah, dus Wilders is alleen tegen de islam. Kortzichtig tuig is het, dat linkse gedoe.

Ja, hoe tolerant ben je inderdaad eigenlijk jegens mensen die intolerantie prediken? Gelijke monniken, gelijke kappen dan maar niet waar, begin naar jezelf te kijken.

Nog iets: politieke partijen zijn ouderwets en geweest. Een ieder die retorisch predikt dat alleen politieke partijen met leden democratisch zijn moet zich eens aan z'n baard krabben waarom de politieke partijen in NL daadwerkelijk zo weinig leden hebben.

+1 voor de welbespraakte baarddrager, het kan dus toch anders

@Matthias Reim | 03-11-09 | 10:18

"falende pogingen om de demonstranten neer te zetten als barbaren en breinlozen"

Ehmm.. ik denk dat dit wel degelijk gelukt is in alle gevallen op 1 na.

wat heeft wilders gedaan voor die pukkel op zn lip?

@ NelisR Hoe komt Pinokkio aan zijn grote neus?

ongelofelijke kut finnen, en t ergst is dat nl jochie dat probeert een fin te zijn.........arghh

dus als ik het paradox-verhaal goed heb begrepen zijn de demonstranten intolerant tegen iemand die intolerant is tegen intoleranten?

LPF ging ten onder na de dood van Fortuyn. Toen hij nog in leven was, was de partij redelijk stabiel. Wat Wilders dus zegt klopt niet. Pas na diens dood, begon men 'te kapen'. En als Wilders geen vervanger heeft die na hem als enige lid is, dan zal daar precies hetzelfde gebeuren. (zie dit niet als bedreiging of iets dergelijks :P, maar mij is niet duidelijk dat hij een opvolger heeft, mocht hij eerder sterven dan gepland).

Was wel leuk filmpje!

LPF ging ten onder na de dood van Fortuyn. Toen hij nog in leven was, was de partij redelijk stabiel. Wat Wilders dus zegt klopt niet. Pas na diens dood, begon men 'te kapen'. En als Wilders geen vervanger heeft die na hem als enige lid is, dan zal daar precies hetzelfde gebeuren. (zie dit niet als bedreiging of iets dergelijks :P, maar mij is niet duidelijk dat hij een opvolger heeft, mocht hij eerder sterven dan gepland).

Was wel leuk filmpje!

@two ball cane: Nee jij bent de enige die geen comments leest alvorens te reaguren..
Ben natuurlijk geen modererende pollmaker maar heb wel een gedachte gekregen:
Kan iemand een nieuw woord voor onze vriendelijke vrolijke moslim baard bedenken als tegenhanger van de haatbaardt?
Barmbaard ofzo? mag wel eens iets voor komen dunkt me om iets meer onderscheid in moslim+baard te maken.
Zeg maar dat extra hokje 'die zijn er ook hoor' Prijsvraagje iemand? winnaar krijgt iets van vermelding in de nieuwe DvD woordenlijst 2009 ofzo.. en koedeaus denk ik.. van die spaarpunten waar je niet zo veel aan hebt.. Goed roept maar!

fapz0r | 03-11-09 | 12:25
Genoeg om een hele avond in een saaie volwassen-mensen-optocht mee te lopen, en genoeg om het risico te nemen aangeklaagd te worden voor bedreiging met de dood. En mensen die dat op zo'n jonge leeftijd al doen, denk je nou eerlijk dat daar wat van terecht komt? Kan toch godverdomme niet goed zijn, dat ze nu al aan het doodsbedreigen slaan?!?

Btw, goed filmpje Rut. Mooi inhoudelijke interviews.

goh, een vreedzame protest mars van links. normaal wordt er dan altijd gereld en gesloopt. -1 trouwens voor al die langharige blowertjes en die met z'n scheve bakkes in het bijzonder.

En hierom ga ik dus demonstreren, "ik stem toch wilders want de cda en pvda zijn kut", erg intelligente uitspraak jo!
Jammer dat ik zo met mn bek aan het trekken was..

"Hoe tolerant moet je zijn voor de intoleranten" vraagt de roodharige protestknul zich af. Een hele goede vraag, want zo denk ik dus ook als PVV-stemmer. Voor mij zit de intolerante ( met name ) in de Islam, voor hem zit de intolerantie ( met name ) in de PVV. Dus wie heeft er gelijk? Wie is er nou een reactie op wie? Dan lijkt het me logisch te constateren dat de Islam met haar joden- vrouwen- homo- ongelovigen- westenhaat er eerder was, en dat de PVV daar een reactie op is.
Vreemd genoeg zou ik dus concluderen dat onze roodharige vriend niet buiten moet lopen met fakkels, maar binnen bij de PVV bijeenkomst zou moeten staan. De gladgeschoren excuus-mocro`s die wilders een hartaanval toewensen beamen dit volgens mij alleen maar, zijn dat echt de mensen waar hij voor staat?

Groot gelijk. Met name dat over vastgoed geld. Makelaars, Project-ontwikkelaars zijn enorm tuig, die Wilders met man en macht moet weren uit de PVV.

Je wilt toch niet met die mocro's geassocieërd worden als je daartussen loopt? Wat een hersenloze mannetjes zeg.

ik denk dat dat moslimmeisje stiekem, heel stiekem, toch best slim is.

Khad eigenlijk een compleet andere associatie, namelijk die met de 'Beer Hall Putsch', 'Kristalnacht' en 'nacht van de lange messen'.

Juist ja, met fakkels allemaal aan het heil nationaal socialisme. Maargoed, beschouw dit als een eenmalige 2e wereldoorlog verwijzing. Dat mag ook wel eens als democratische politici beschuldigd worden, of gelijk worden gezet aan personen als 'Le Pen' of 'Jorg Haider', personen waarvan hun extreemrechtse gedachtengoed al lang en breed toegegeven was.
Nee links, mensen gelijk stellen aan Hitler of wie dan ook is te makkelijk and you know it.

En hebben die fakkelmensjes niet door hoe hypocriet ze eigenlijk bezig zijn ? Die ene die de discussie aangaat over of mensen die democratie verwerpen wel van dezelfde rechten gebruik mogen maken, geld dat ook niet voor moslims die zich uitspreken tegen democratie ?


En de standaard 'gangstahs' die stoer doen dat Wilders wel dood mag gaan, achja wat moet je daar nu mee.......
Vragen wat hun toekomstdoel is ? Wat hun bijdrage aan maatschappij gaat zijn later ?....
zucht...

IJzersterk, Wilders.

Die krakeling met rood haar, baardje, oorbel was ook al aan het roeptoeteren bij de 1e meeting in Waddinxveen.

Knap dat ie dat op eigen kosten, zonder reiskostenvergoeding, opgenomen vrije uren en dagen in z'n vast nuttige baan op weet te brengen (/cynic mode off)

Oja, fijn dat die van gogh-haters even duidelijk maken waar de tegenstanders van de PVV staan.
Zelfs als het waar zou zijn , maar apert niet is, zou ik met liefde extreemrechts genoemd worden als tegenhanger van dat schandalige schorriemorrie

- 10000000000000000000 voor die jongen die op 1.47 min te zien is een praat en doet als zijn Moslim vriendjes!

Harde tepels -1

Kijk, zo kan het ook. Rutger die zonder al te veel provocatie beide partijen netjes hoort. Alhoewel ik 't niet eens ben met de standpunten van die linkse optochtloperts, toch zeker +1 voor die gasten die netjes blijven. En dat je het niet erg vindt dat iemand aan wie je een enorme hekel hebt, een ziekte of een hartaanval krijgt, tja, dat MOET kunnen, zo dacht ik gisteravond ook over Spong toen ik 'm bij P&W zag, eerlijk is eerlijk.

Cekars, volgens mij was jij die man met die oorbellen, met je onbegrijpelijke gebabbel over Holocaust en zwaktegeboden. Of die met die baard. In dat geval vond ik je op het filmpje leuker. Maar alla, ieder zijn eigen mening. Daarom is Nederland een parlementaire democratie.

Miss Piggy @ 3:35, NOG een rede om niet op Wilders te stemmen..

@ thequeenofsheba Ja joh, heb je me door? Je bent briljant!

Kijk, zo liggen we weer helemaal op een lijn, Cekars. Nu begrijpen we elkaar weer. Had even tijd nodig maar toch...

Goede reportage die beiden kanten van het verhaal laat zien.

@ BeertjeB | 03-11-09 | 10:29
"Toch leuk om te zien dat mensen zich er voor schamen dat zij op Wilders zijn feestje komen"

Ga jij eens effe gauw hartstikke deaud.
We leven gvd op dit moment in een land dat als je wel vrij uitkomt voor je politieke voorkeur je daarop afgerekent wordt door de linksche fascisten. Steen door je ruit, je vrouw en kinderen lastig gevallen of in elkaar geslagen.

en dat vind jij leuk ???????

Het is in dit kut klimaat tegenwoordig zo dat men zich er niet voor schaamt maar uit pure lijfsbehoud er niet voor durft uit te komen!

Of je nu wel of niet eens bent met de PVV, tis erg genoeg dat je fysiek aangevallen wordt als je voor een mening uitkomt die niet het gedachtengoed van de linksche kliek is.

Die mener die zei, dat de PvdA het had laten liggen, heeft groot gelijk (hij drukte zich alleen wat correct uit, net als ik).

Meisje om 2:30, jij mag altijd blijven hoor! Ondanks je broertjes, neefjes en vriendjes.

Ohja, complimenten voor deze reportage - Rutger was wederom erg scherp.

Moet als aanhanger van de demonstratie wel zeggen dat Wilders erg profesioneel blijft, wat ik bewonder.
Erg goed georganiseerd allemaal! Als er nog een keer zoiets is ben ik zeker weer van de partij.
En neeeee bevooroodeelde schreeuwerds, ik ben NIET (extreem) links, ik ben het sowieso niet met de democratie eens zoals het nu in zijn werk gaat, maar dat is een ander verhaal.

Inderdaad leuk dat ze zowel de aanhangers avan de demonstratie als de aanhangers van wilders aan het woord laten!

De meeste mensen in dit filmpje (behoudens die hangjeugd in het begin..) hebben goede argumenten mbt waarom zij een protestactie houden. Zo hoort het in NL...iedereen zijn/haar mening geven en een open discussie..bravo!
Kudos voor Rutger trouwens +1

Ik durf niet te zeggen dat ik uit Arnhem kom.....

De uitspraken van mevrouw 3:38 zijn alleen 'aan ons leider bedoeld'
Goh, het lijkt wel een sekte.

Kansjongeren die lekker met vuur spelen -1
Linkse jongeren die Rutger herkennen en vervolgens professioneel te woord staan +1
Linkse intellectuelen die een standpunt kunnen verwoorden +1
Rechtse tokkies die niet voor de camera willen praten omdat de grote leider dat moet doen -1 (dikkert!)
Rechtse meneer die uitspreekt dat hij het met sommige standpunten van de PVV eens is +1 (niet met hem eens, maar meneer speelt tenminste volgens de regels)

Wilders -1

Maakt mij niet uit waar ik ben of zit,kom er eerlijk voor uit,stem op Geert.de rest van het kabinet maakt er een puinhoop van.En die fakkeldragers heb je in de kost voor de rest van je leven,of dachten de mensen dat die ooit aan het werk gaan.

@Yoast92 | 03-11-09 | 14:23
Linkse tokkies die alleen maar kunnen boe roepen omdat de buurman dat nu eenmaal ook doet -1
linkse krakerts die niet weten wat ze daar doen maar het staat op indymedia dus is het waar -2
Rechtse intellectuelen die niet voor de camera durven spreken omdat ze anders door linkse tokkies mishandelt gaan worden +veel

Zo lust ik er nog wel een paar

Tegen rechts-populisme, nooit gehoord van links-populisme? maw: u mag wonen waar u wilt en nu mag pakken wat u wilt?

iedereen is gelijk
tenzij je rechts bent

Lekker meiske op 2:40! Alleen heeft ze hele foute ideeën (politici waar ze het niet mee eens is vermoorden enzeau). Ohja, +1 voor onze eigen koorbal Rutger.

Ik ben het niet altijd helemaal met Wilders eens, maar hij kan tenminste wel uit zijn woorden komen en goed antwoord geven. De demonstranten roepen dat die dood moet, en de opmerking 'Maar jullie doen gewoon hetzelfde' ontwijken ze.

Ik zal geen Wilders stemmer worden maar ik begrijp wel waarom veel andere Nederlanders het wel doen.
De man in het filmpje heeft gelijk dat de PVDA de rotzooi heeft laten liggen en dan voeg ik er aan toe, niet alleen de PVDA, maar ook het CDA en jammergenoeg ook de Christenunie.
De laatste had nooit in de regering moeten gaan zitten en had beter in de oppositie kunnen blijven zitten.


Maar Geert Wilders is één van de weinige die het probleem durft te benoemen wat betreft de islam.
De islam is een fascistische stroming zoals Theodor Hollman gisteren in Nova ook al zei maar het lijkt wel of men dit in Den Haag niet durft te zeggen.

Frappant, de fakkeltocht bestond uit allerlei schorriemorrie. Krakerstuig, een eng kijkende meneer en agressieve capuchonklootzakjes. De enige persoon die ik rustig, vriendelijk en dus vrij normaal over vond komen was de moslim met dat witte hoeddingetje. Haal die vriendelijke moslim eruit (indien hij werk heeft), liquideer de rest en Nederland zal er weer een stuk beter voorstaan. Zonder al die subsidiezuipers is onze corrupte regering misschien wel in staat een sluitende begroting te maken zonder de belastingen nog verder te verhogen!

@ Je baas | 03-11-09 | 14:33
Ze heeft een bonk ijzer in haar neus en een vadsige kop en je durft haar als lekker te bestempelen? xD

Op de een of andere manier miste ik de HOOIVORKEN ed.... En qua domme boeren(die daar dan mee lopen) die waren zowel binnen als buiten aanwezig.

Respect!
Goeie repo!

weet je wat zo jammer is van wilders, al die tokkies om hem heen.

Wat een mutanten zijn die PVV aanhangers. Waar hebben ze die gekweekt?

Wtf... Word het een soort 2e hitler ofzo? Wat een enge klein denkende mensen die naar die bijeenkomst komen zeg!
"Dat is aan ons leider bedoelt, aan Geert Wilders"

Gatverdamme -1, en +1 voor de linkse hippies van het begin van het filmpje(niet die domme rukkertjes met die lekkere zus natuurlijk, want die verdienen net zo goed -1000)

Ik snap beide groepen niet.
Als ze elkaar niet snappen, zorg er dan voor dat ze elkaar wel snappen!

Pff is iedereen de VVD vergeten?

Triest volk, nu ga k zeker stemmen

Dreigen dat hij vermoord wordt geeft wel aan hoe dit soort jochies denken. Lekker vredelievend ook. Maar blijf vooral meelopen in een kaarsjes optocht en PVDA stemmen.

Als Geert Wilders vermoord wordt dan noem ik dat noujuist een ondemocratische actie!

ALs je stom gaat protesteren met fakkeltjes tegen wilders nodig dan niet van mocro's uit die zeggen dat wilders dood mag vallen of als hij minister president wordt dat het Theo van Gogh al over again wordt. Zo krijgt wilders toch alleen maar meer stemmen Links tuig.

Is dat de zoon van Rambo op 0.57???

Ben niet tegen linkse mensen, maar ze moeten niet beweren dat de PVV geen democratische partij is omdat, NED toch zelf kiest met de meerderheid wie er in de coalitie komt. En als de PVV gekozen wordt dan is dat dus democratisch gegaan.

Als wilders wordt vermoord wordt het rechtse in Nederland alleen maar extreemer, dat zie je wel na de dood op Pim en Theo. De rechtse partijen kregen en krijgen nog steeds meer stemmen van de normale Nederlander, die beseffen dat dit niet langer zo door kan gaan. Landjepik?! Mijn stem voor Wilders erbij!

Oeh wat zijn we stoer! Wilders een hartaanval gunnen en hem laten vermoorden als hij premier is!

KK mocro's: "ik hoop dat jezelf eens een hartaanval meemaakt! stelletje tuig jullie weten niet wat jullie iemand gunnen! als jullie er nu zelf een krijgen dan hadden jullie gehoopt dat allah ook echt bestond, jullie weten een ding van die hele wilders: RASCIST! dat is toevallig ook jullie eerste woordje Nederlands! dus pwnd"

Wilders je krijgt mijn stem! en laat dat schorem en asociaal volk maar zien wie zich hoort aan te passen!!


psst! ruige jongetjes! als jullie toch tegen wilders zijn: www.dumpert.nl... en dan op 4:48! volg dat advies maar!

3:38; "voor de rest doe ik geen uitspraken, dat is aan ons leider bedoeld. geert wilders."
tja, heil wilders *uhum*. lopen toch een paar mafketels rond in nederland.

! Die jongen op 2:56 met die "kut daar heb je die fappert weer, voorjekijkendoorlopen"-uitdrukking... is dat niet die nep JOVD-ert van dat antikraakwetfeestje van zaterdag?

@*BEEP* en anderen

Het is wel erg makkelijk om de schuld aan de PVDA te geven. Als je kijkt hoeveel tijd de PVDA daadwerkelijk aan de macht is geweest en met welke partijen, dan zou je toch tot de conclusie moeten komen dat het probleem niet echt bij de PVDA ligt. Uiteindelijk is het CDA de lachende derde, die vanuit compassie voor de medemens niet echt een ander beleid voert, of de VVD die vanuit economische motieven de zogenaamde gastarbeiders helemaal niet zo erg vond (tot Bolkenstein dan).

Gebaseerd op de Nederlandse kabinetten wikipedia pagina (telfouten voorbehouden):
Het CDA is sinds 1959 15533 dagen aan de macht geweest
De VVD is sinds 1959 12874 dagen aan de macht geweest
De PVDA is sinds 1959 8148 dagen aan de macht geweest

Is de PVDA hier nou echt het probleem, als je bedenkt dat ze altijd met de VVD of het CDA aan de macht zijn geweest?

Linksmensen praatten voorbeeldige taal!

@Razige Oude God

Bij het NRC www.nrc.nl... kan je zien hoe de partij in elkaar zit.
Het probleem is niet alleen dat er weinig inspraak is, er is ook totaal geen transparantie over de financien. Wilders zegt wel dat hij geen onroerend goed invloeden wil hebben (zoals Maas bij de LPF), wat voor invloeden er nu wel zijn is totaal onduidelijk. Hij werft allerlei fondsen in de VS, maar hoeft daar geen verantwoording over af te leggen. Het lijkt me niet echt gezond dat een Nederlandse partij met geld uit een ander land wordt gefinancierd.

Dat dit problematisch kan zijn zag je bij de Burke stichting (kent u hem nog, Bart-Jan Spruyt en de flirt met Wilders), de 'onafhankelijk denktank', die de agenda liet bepalen door financiele steun. Zie ook www.groene.nl...

Transparantie is essentieel voor democratie, anders kan de burger geen geinformeerde beslissing nemen. Wilders kan veel zeggen over 'democratie', transparant is zijn partij (of moet ik zeggen beweging) zeker niet.

Mooi om te zien dat, ondanks Ruktors verwarrende vragen, de moslimmeneer precies weet te zeggen waar het op staat. Hij handelt vanuit welwillendheid, barmhartigheid if you will, terwijl Wilders' ideologie gefundeerd is op angst en onwetendheid. Wel knap van Wilders dat hij politiek zo toegankelijk weet te maken. Ook al zijn zijn punten bullshit, iedereen weet waar het op staat. Zeker een goede repo rutger, maar in het vervolg graag even kritisch bij de man in pak als bij stinkende krakert he.

ze is moslim en is tegen wilders, maar heeft geen hoofdvot op. Ze wil geen hoofdvoddentax betalen. MAG DAT?

Jammer dat in dit filmpje alleen de herrieschoppende hippies en de kut-marrokaantjes worden laten zien.

Klinkt allemaal erg leuk en aardig wat meneer zegt die de demonstratie organiseerde. Alleen een leuke knowledge is is dat hij zelf verre van denocratische middelen gebruikt. Zijn naam is Sven Driessen en is actief in allemaal vormen van geweld tegen ''rechts activisme''. Meerdere malen wegens geweldpleging opgepakt. ''Neo-nazi'' webpage heeft een profiel van hem gemaakt.

www.nvu.info...

-1 voor PVV vrouw met vier tanden in haar mond + het podium geven aan extremisten zoals Sven Driessen & de Marokkaanse v. Gogh fetishisten.

+ veel voor die man die fakkeltochten tegen de pvda wil, geniaal bekeken!

Leipe gast op 2:54

Grootste bloedhekel heb ik nog aan dat mutsdragende arieertje met finse tongval. ff serieus

Die teringrifapen mogen eauk een hartaanval krijgen! En die moslimhoer moet even hard in dr bek worden geneukt, zodat ze wat inteligentie binnen krijgt gespoten. En op 3:37, Rutgert, of ze heeft het koud, of ze werd geil van je, aan die tepels te zien :X

2:50: "Ik ben zelf ook een moslim..."
+heel heel veel voor deze meid! De eerste waarbij ik het hoor maar het absoluut niet doorhad. Keurig nette Nederlandse uitstraling en spraakgebruik.

Oh trouwens, die TEPELS van die vrouw op 3:52 hahaha. Wat een hangers!

Zo zien we wel weer de verschillen in de mentaliteit.

wat een trieste verzameling wilders aanhangers..... het bewijs dat zijn gedachtengoed het daglicht niet echt kan verdragen....

Die "vraag" uit de zaal kwam van een reaguurder onder u. Hihi. *stiekum wel blij om door de Grote Blonde Leider zelf gerefereerd te worden*

Hey dat spandoek @3:07 komt me bekend voor!
Instant update: gevonden! Standaard krakerstuig. indymedia.nl...

Jezus, ik ben geen homo maar jeetje wat zijn die gasten lelijk zeg.

Ik moet zeggen dat ik dit toch wel een nette reportage vind. +1

Ik zie nu pas waar Rutg zijn inspiratie vandaan haalt als ik hem en GW zo tegenover elkaar zie staan. +1

Op 6:20 een meneer met veel respect die ook veel respect verdient. Hij begrijpt Wilders niet, maar dat kan ik makkelijk uitleggen: als het merendeel van de moslims moslims zoals u waren die dus met respect spreken, die niet beginnen te dreigen met dood en verderf, die spreken over barmhartigheid en dergelijke... dan was Wilders als politicus helemaal niet zo ver gekomen. Maar kijk eens om je heen. Kijk naar de reacties van die opgeschoten jongetjes in het begin, kijk naar de recente bomaanslagen in Pakistan, Irak en Afghanistan. Kijk eens naar rechtspraak in islamitische landen, waar zweepslagen om een verkeerde ringtone blijkbaar normaal is en waar anderssoortige twijfelachtige praktijken plaatsvinden die wij hier in Nederland niet willen hebben.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijker heb kunnen maken.
Tot slot:
U spreekt respectvol. Als uw daden zijn zoals uw woorden in dit filmpje, dan mag ik hopen dat u binnen uw moslimgemeenschap veel invloed heeft.

Wat een linkse debielen. Bestaat dat soort mensen nog? Ongelooflijk.

Kutschaaf, ik ben NIET LINKS!

De linkse helden in de optocht horen het voor het zeggen te krijgen.

geenstijl had natuurlijk heimelijk geluidsopnames moeten maken van deze bijeenkomst en op internet dumpen. gemiste kans.

Uitstekende repo, +V.

Wilders moet z'n toon matigen. Praten over 'kopvodden' getuigt van antirespect, blijf svp neutraal en gebruik geen schuttingwoorden. Dit was bijna reden om niet te zullen stemmen op Wilders, ik ben allergisch voor bruinhemdenjargon en Wilders is een slechte cabaretier. Geen grappen svp. Er zijn een paar problemen in dit land, werk daar aan.

- uitlevering Nederland aan een superstaat in wording door mensen die hier puur uit eigenbelang aan meewerken, die doen alsof de zaak beslecht is met een krabbeltje. Er is echter helemaal niets beslecht. Tenzij we als makke schapen ja en amen gapen bij elk decreet dat Brussel ons oplegt alsof er een extra zomer/wintertijd wordt ingevoerd waar iedereen zich kalm bij neerlegt.
- de groeiende invloed van religies in het maatschappelijke leven. Kritiek is godslastering, bloot is vies, iedereen op zondag braaf op de bank ipv naar de winkel. In wetshandhaving dient religie geen rol te spelen. Je hebt je te houden aan gedragsregels. Dat je gedrag te wijten is aan geloven in Sinterklaas doet er niets aan af.
- de wildgroei aan regels, wetten en verboden, het enige waar politici zich druk om lijken te maken. Pas op de plaats svp. Minder overheidsbemoeienis, meer vrijheid. Overheid dient te streven naar minimaliteit, niet maximaliteit. Met dit tempo zijn we over 30 jaar allemaal 24/7 ambtenaren van de wieg tot het graf.

Economische samenwerking: prima. Samenwerking van politie: prima. Vrijheid om in Sinterklaas te geloven: prima. Een dienende overheid: prima.

Kaalplukbelastingen en verstikkende regelgeving om concurrenten te sponsoren: niet prima. Een alziend grensoverschrijdend oog dat vooral massaal kleine boetes bij de kleine man moet wegpeuteren om inkomsten te genereren: niet prima. Anderen verplichten om Sinterklaas te respecteren en hem verder met rust te laten: niet prima. Een verstikkende overheid die zich werkelijk met ieder aspect en elke minuut van je leven bemoeit, je controleert en je in een wurggreep houdt: niet prima.

En toch vind ik het ' één lid, één partij' verhaal een beetje griezelig. Als de PVV zijn toon nou iets zou matigen...Als de VVD gewoon sterker wordt...als er een liberale, rechtse partij komt die zich in plaats van tégen de islam, vóór secularisatie is (en dit meer uitgesproken doet dan de VVD)...dan kon het wel eens snel beter gaan in Nederland.
Ik hoop dat die jochies thuis door hun vader eens goed worden toegesproken op hun uitspraken. Ik weet dat dit lang niet in alle gevallen een reële gedachte is, maar ik weet zeker dat er ook goede allochtone vaders zijn die zich ergeren aan het gedrag van de jeugd...en ach, is dat niet eigenlijk normaal?

poeh, veel hersenloos volk op pad... ik zit liever achter de X-Box ofzo...

Die hippies willen in 2020 de Sharia invoeren in NL volgens mij, om vervolgens zelf gemarteld en vermoord te worden door haatbaarden.

zijn we vóór wilders dan???

lol @ die rode jekko vanaf 1.59 die duidelijk NIET tegelijk moeilijk kan praten en lopen. Zie hem al langzamer gaan, mooi! En die vieze jongen op 1.47 die gewoon Nederlands is maar met een zwaar Finse ondertoon praat. Vies!

Democratie is simpel.
De meerderheid beslist.

Dat gelul over extreem rechts.
Waarom is extreem links geen gevaar?
Je moet er toch niet aan denken dat groenslinks en de sp samen gaan regeren?

Daarom stem ik christenunie.

ik zie alleen maar hippies en moslims in die toch? geen "normale" nederlanders.. raar

Wel opvallend taalgebruik van die marokaanse
jongeren. ''Van mij mag hij doodvallen''
Het is ook altijd dezelfde zin.

Mja ik moet onze lieve geert wel gelijk geven, vooral met zijn laatste zin: "Democratisch of niet, bij de verkiezingen kan iedereen kiezen wat hij er van vind".... Een mooie joris voor de hele meut die vertelt dat de pvv niet staat voor democratie en gelijke belangen.....
Als half nederland nou achter hem staat, en hij komt "aan de macht" (ook zo'n mooie benaming voor een voorzitter van een coalitie) dan is het toch niet ineens een dictatuur? Dan zijn we toch niet ineens van de democratie af? Tuurlijk staat die vent voor een paar verkeerde dingen, helemaal mee eens, ik zal nooit op die vent kunnen stemmen met z'n kopvoddentax.... Maar, gelijk heeft hij in dit verhaal, nederland kiest, voor of tegen, we zullen zien.... en terecht.
Je kan in nederland niet eens "aan de macht komen" Als je in nederland "aan de macht" bent, moet je het zooitje ongeregeld wat zichzelf de tweede kamer noemt gaan "aansturen"....
Nou ik wens m veel succes als hij als minister president ineens zijn mooie ondoordachte ideetjes moet voordragen aan chicks als Halsema en Kant....
Neeeeeee...... geef mij maar Pechtold

Ik zou het eens fijn vinden als de media aan zo'n duidelijke moslims als de liefbaard (Verbieden? Nee. Ik ben het niet met hem eens) zouden vragen hoe zijn kijken tegenover de relmocro's in het begin van het filmpje.

Ik zie krakers, buitenlanders en juppies en hippies, al deze mensen hebben hun kop in het zand... Best wel raar dat al die PVV aanhangers bijna niks willen zeggen. Maar ze kunnen alsnog demonstreren wat ze willen maar hij is alsnog degene die met de dood wordt bedreigt! En die man op 06.00 snap het!! De schuld van de PVDA!

De Nederlanders hebben het er eigenlijk maar moeilijk mee, kan Wilders nou wel of kan ie nou niet.
De Moslims (behalve 1) laten maar weer even zien hoe zij er over denken, precies waar Wilders voor waarschuwt.

Lekker kritische grondhouding in dat gesprek met Wilders. Op deze manier was Vogelaar ook nog wel weg gekomen.

Spreekbuis...

+1 voor de liefbaard

Nou ja zeg. Ik ben overtuigd. Geert sluit mij in!
Noot: Het was mij op de linkse Radio 1 vandaag opgevallen dat steeds gesproken wordt over dat Geert Wilders
furieus reageert op aanvallen en blah blah maar hij spreekt altijd er rustig vindt ik. Ondanks alles is hij beheerst.
Doet ie goed.

Vrouw op 3:36 probeert zich zeer interessant op te stellen met uitspraken als 'Dat is aan onze leider', 'daar doe ik geen uitspraken over' en 'het is allemaal al erg genoeg'. Ze vind zichzelf wel heel erg boeiend volgens mij, en houdt van in de belangstelling staan.

allemaal krakerts in het begin ?

Doodziek van die hippies die geen idee hebben wat democratie is. Zij denken dat democratie stemmen en gelijkheid is terwijl JUIST een democratie enkel kan bestaan door de ongelijkheid te accepteren.

Ik wil eigenlijk best wel een peiling - poll met wat kiezen geenstijl lezers.. Rara wat daar uit komt? * stiekem stem ik ook mee*

PVV +10 dat jullie mijn stem en die van vele andere kiezers verdienen, is sinds 3 september 2009 duidelijk geworden. De ware liberaal stemt PVV

Raar eigenlijk: dit was nou best een integere weergave van beide kanten. Niemand wordt belachelijk gemaakt terwijl beide kanten wel lik op stuk krijgen op wat ze zelf beweren. Waarom zijn andere media daar niet toe in staat?

Kut moslims

Die ali's op dat bankje geven al aan waarom de PVV wel een punt zou kunnen hebben. ^_^

gelukkig wonen bij mij niet zulke langharigen & moslims in de straat, ik zou er PVV van gaan stemmen

die bek van die vent op 02:56 hahahah

Niet moslims zijn het probleem, maar die gore bontkraagjes uit het filmpje, dat is de enige reden waarom Wilders stemmen krijgt!

@Matthias Reim | 03-11-09 | 10:18

U bent links?!...

Een blik op de gemiddelde comment geeft al aan hoe tolerant we zijn tegenover onze mede-nederlander...

Een docu met beetje inhoud jammer van de pubertjes en dat rutger niet kritisch doorvraagt..

Zeer intelligente prater die man met rood haar, baardje en vest. Die zou de politiek in moeten!

-1 voor die kudt marrokaantjes.
4.30 viezzz wijf.

Aart Z. | 03-11-09 | 11:16
Wat pas kansloos is, is jouw comment. Want Wilders heeft wel degelijk kans als 1 van de grootste partijen in nederland.

Op 1.47 daar ken ik slecht tegen my god je moeder zal wel trots op je zijn jongen.

En meneer op 1.00 u muil hangt op half 7 !!


Geachte Heer Wilders,

wilt u alstublieft zo vriendelijk zijn om het meisje op 2:20 het land niet uit te zetten!
Zou zo jammer zijn. (misschien een nieuw puntje voor het verkiezingsprogramma?! )

Voor de rest kan ik u de garantie verlenen dat u mijn stem heeft!
Ik ben eigenlijk een links stemmer maar links is kut.

Bedankt.

Die man met het rode haar en zijn paradoxen heeft wel een punt. Want hoe tolereer je iemand die intolerant is? Ik denk dat je dan uiteindelijk weer op de vrijheid van meningsuiting komt. Kortom, je moet Wilders wel tolereren.

Sinds wanneer is Rutger een daadwerkelijke journalist?

Op 0.22 de nieuwe Volkerts...

En aan dat soort jochies gaat de samenleving dus kapot.

Twee identieke groepen;
-kleine jochies die niet in staat zijn om een acceptabele en tolerabele mening te vormen en daardoor maar stoere zinnen gaan uitkramen die volledig gebaseerd zijn op hun dagelijks geluisterde amerikaanse hiphop-liedjes.
-laagopgeleide sympathisanten van anton mussert, die in wilders een nieuwe leider zien en op basis van zijn voorgekauwde idealen hun mening genereren.

beiden zullen ze nooit een enkele bijdrage kunnen leveren aan dit land.

Tjonge, wat een basisscholers die niet weten waar het over gaat en maar meedoen met de rest omdat dat zgn. "stoer" is.

En hoezo kerstmuziek eigenlijk? Stille nacht...

Wilders -1
Jochies -1

die kleine moslim kinderen met hun stoere praatjes zeggen het alleen omdat papa het ook zegt, één grote zieke geest. weten ze eigenlijk wel wat doodvallen is? zo iets zeg je alleen als je ziek in je hoofd bent, ik zal dat nooit iemand toe wensen.

hahaha dat dikke wijf helemaal buiten adem. Zeker 2 meter gelopen. Dat moslim meisje mag van mij wel blijven trouwens. Maargoed extreem link is net zo achterlijk als extreem rechts, misschien nog wel gevaarlijker ook.

De "moslimjongeren" die je in het begin van het filmpje ziet zijn misschien moslim bij naam maar ze hangen de islam in het geheel niet aan. Komen waarschijnlijk nooit in de moskee en doen alles wat allah verboden heeft. Herrie schoppen, de straten terroriserenen, stelen, dealen en ga zo maar door.
Bij mij in de buurt worden de straatterroristjes regelmatig aangesproken op hun gedrag door baarddragende moslims wanneer deze herrie schoppen. Met veel succes moet ik zeggen; resultaat geen overlast meer in mijn buurt.
+ 1 voor baarddragende moslim die tegen straatterreur optreden
- 2 voor straatterreur

+1 voor de dikke BMW 5 op 0:32

Zeaui | 03-11-09 | 10:53

Erger nog, die hijgzeug liet me voor het eerst echt een overeenkomst tussen Hitler en Wilders zien! (Nur mein führer!) En dat is op zijn minst gezegt, eng.

Toch, Wilders +1

Over overeenkomsten gesproken, op 04:49 viel het kwartje. Allebei van die wangetjes, die haren, die beetje gepijnigde melancholische blik.. Rutger en Geert broertjes?

-weggejorist-

Waarom heeft hij het steeds over "wij" terwijl hij aangeeft dat er in wezen geen"wij" is in de partij. Hij zet ALLE lijnen uit, dus de facto is er sprake van "ik".

+1 voor 3/4 van de demonstranten omdat het niet complete mongolen maar 'weldenkende' mensen zijn..
-1 voor alle mongolen die demonstreren
-1 voor de 3/4 PVV'ers die te mongool is hun standpunt uit te leggen voor de camera
+1 voor de semi-PVV'er die verhaal houdt
+1/2 voor wilders omdat ie toch wat genuanceerder geworden lijkt te zijn in zijn uitspraken
+1 voor rutger en t knip-plak team

Geert Wilders... zelfs zijn haar is niet echt.

Het was geen partijbijeenkomst, want de PVV is geen partij.
Trouwens, wat heeft die presentator een onderkin. Teveel fruitella gesnoept, jochie?

Die vent met die oorbellen die zo doordrenkt van kadaverdiscipline zijn kraakbeweging oneliner dogma's uitspuugt, die vent lijkt me nou staatsgevaarlijk... Kudo's voor die goed Nederlands sprekende baardmolsimmans die zo goed een relativerend standpunt verwoordt en zich netjes uitspreekt tegen een verbod op Wilders ook al is ie het duidelijk niet met hem eens, respect daarvoor !

Haha, die kudt finnen weten niet eens het doel van Geert en toch wensen ze hem de dood toe.
Een schande dat Pim Fortuny niet meer leeft, dit land is het inderdaad zat.

man met oranje baard en ring in het oor +1
Wilders / volksclown (altijd lachwekkend) +1
Wilders / vuile huichelaar -1
cappuchon kloodzakjes -1
lieve baardman die het allemaal niet zo goed begrijpt +1
--------------------------------------------------------------------------------+
+1

Na gezien te hebben dat meer dan de helft van alle comments pro wilders zijn, begin ik toch te denken dat er serieus mensen zijn die het menen. Die menen dat Nederland beter zal worden als hij uiteindelijk aan de macht is. Zoals pechtold altijd zo lelijk zegt: ik daag je uit, Wilders! En ik daag jullie uit om allemaal op wilders te stemmen, en dat doen jullie vast. Dan zullen jullie zien wat er terecht komt van Nederland met zo'n politicus van niets. En dat zal vast niet veel zijn, trust me.
En over die pvv 'laat Nederland weer Nederland worden, laat de Nederlandse cultuur terug komen, weg met de islamitisering' praatjes. Kom op zeg. Sinds dat Nederland ook maar een beetje bestaat kende het immigranten stromen. Wij haalden ze hier heen, al sinds die mooie goude eeuw van ons. Wij hebben vrijheid van godsdienst, al eeuwen. Andere landen niet. Ik zie hier de cultuur van Nederland, de cultuur zoals zij nu is. Een land waar je voor uit kan komen wie je bent, wat je bent. Een land multicultureel land, een tollerant land. Een land waar ook de islam thuis hoort.
Een land waar Wilders blijkbaar niet thuis hoort.

anti wilders demonstratie?
helemaal me eens!
weg met die leipo!

Ik vond het een goed en duidelijk filmpje waarin iedereen zijn zegje kon doen los van het feit of je het met elkaar eens bent of niet. En dat is ook democratie.

Ik stem zeker niet op Wilders. Maar dat stuk tuig in dat filmpje en in het land moet ook aangepakt worden.

hulde aan dude met baard en oorringen, volkomen gelijk.
@Beefcake!! | 03-11-09 | 10:28
volgens mij begrijp jij gewoon niet wat ie bedoelt.
@trewq | 05-11-09 | 17:19
inderdaad.

Nee, van dat protest volk moeten we het hebben...
Damn wat een zielige, kleingeestige types.

Keurige demonstratie. Netjes iedereen aan het woord gelaten door Rutgert.
Democratisch land. Mensen mogen hun mening verkondigen (ook Wilders, dus!).
Toch denk ik (en dat komt door die kut-Marokkaantjes, die groeien op tot echt tuig) dat ík op de PVV stem.
Ik dènk het niet alleen, ik weet het zéker.
Wilders is intelligent en realistisch; en heeft bovendien toekomstvisie. Dat kun je van de meeste politici niet zeggen.

Respect voor de meneer op 6:29 voor een keer een normale reactie van (semi)-allochtone nederlander!

Jullie zijn ook zo heerlijk dom he, denken na iemand 20 seconde op internet te hebben gezien helemaal te weten welke stijl hij heeft, of hij wel/niet dom is, welke studie die gaat volgen..

Ook heerlijk die mensen die denken dat ze veel van politiek afweten en vervolgens enkel over 'links' en 'rechts' spreken.

Die kindjes op 2:10 die begrijpen er ook niets van. Beetje zeggen hij moet dood en zo. Stoer doen en zo. dat zijn geen echte moslims.
Die meneer op 6:16 dat is pas echte moslim.
Die meneer die uit zijn mening op een normaale manier.
Niet zo als die straatschoffies op 2:10.

wilders - teveel
man van 5.38 + teveel.

Mensen, hoe de man op 6.08 is, is hoe het hoort.

Archief

pvda canvas groot

TK2010. Canvassen met Rutger Castricum

TerugKijken 2010 op Dumpert Uitzending Gemist. Omdat niemand van u die vage pilot shizzle van PowNed op de internets hebt gezien, plempen we het maar even hierrr. Gewoon omdat het...
op campagne met...femke

[TK2010] Rutger met Femke terug naar heimat

Feelgood aflevering. Rutger en onze hooggewaardeerde collega boer Reinaard togen vandaag noar Voorschoten, de sympathieke Zuid-Hollandse plaats waar onze Rut is geboren en getogen. En niet toevallig vandaag ook de...
pvv jongeren

[TK2010] Rutger bij Hero Brinkman-jugend

Terwijl u in de tuin lag aan te sterken van het zware weekend, toog Rutger vanmiddag naar de eerste vergadering van de jongerenafdeling van de PVV. Het is bekend: Hero...
op campagne met ... de piratenpartij

[TK2010] Rutger bij de Piratenpartij

Naast het maken van filmpjes is onze Rutger ook erg goed in het verzinnen van format-titels. En zo kon het gebeuren dat we u vandaag deel één van de splinternieuwe...
Sineke

Rutger zwaait Sieneke uit op Schiphol

[Polygoonstem:] Op onze nationale luchthaven Schiphol was een uitzinnige menigte van duizenden dolenthousiaste Nederlanders samengestroomd om afscheid te nemen van de sympathieke zangeres Sieneke Peeters, die met het vrolijke uptempo...
Vuilnis in Amsterdam - WEL CAO akkoord

Rutger kniediep in bacteriehaard Amsterdam

Ze zijn er uit. De onderhandelaartjes. En daarom blijft Amsterdam nog voor 1 dag een vieze, smerige, gore rotstad waar de zwarte builenpest en de algehele vlektiefus op de loer...
den haag

Jack, Rita & Hero. Rutger doet dagje Den Haag

Man man man, wat een toestanden weer daar in Den Haag. Arm defensie adjudantje krijgt een douw om de hoeksteenreputatie van buitenvrouwende en ondergedoken staatssecretaris te redden; een stamelende ex-minister...
giro

De Giro d'Italia LEEFT onder de mensen!

Morgen gaat ie los. Eindelijk. De Ronde van Italië. Drie dagen lang is Nederland het toneel van een schitterend stukje importsportgebeuren. De Belgen wonnen de koers al 7 maal, Nederland...
Feyenooit

Halfnaakte meisjes, Feyenoord Hoolies & RUTGER!

Er MAG niets gebeuren in Rotterdam vanavond, tijdens de tweede helft van de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax. Al dagen zijn ze doodnerveus daar aan de Maas. Vanaf 14:00 uur...
Geert

RutgerRepo: Wilders is BLIJ!

De boodschap is overgekomen. De PVV zou volgens GeenPijl de tweede partij van Nederland zijn, maar de grootste kritiek is dat Wilders een one issue partij heeft opgericht die daarnaast...
vvd marc rutte

Rutger neemt programma VVD door

Vandaag was de dag dat de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD) haar officiële verkiezingsprogramma naar buiten bracht. Ideaal moment voor politiek analist Rutger Castricum om het liberale gedachtegoed eens...