GeenStijl.TV

Rutger doet knuffelen met krakers

krakerts

De huizenstelende boeroepertjes van Nederland hadden zich vandaag verzameld in Den Haag om te protesteren tegen het komende Kraakverbod. Straks gaat de Tweede Kamer stemmen en om de democratie maar weer eens hinderlijk voor de voeten te lopen leek het de krakertjes wel een leuk idee om te gaan kamperen op Het Plein in 070. En dan op die kemping thee uitdelen, knuffelen met mensen, en in het zonnetje een beetje Lowlands mooi weer spelen, zodat ze daar in de TK denken, ach gossie, wat zijn ze eigenlijk schattig, die bloemenmeisjes met hun punkvriendjes. Maar laat u niet in het ootje nemen. De stemming is wel degelijk grimmig. Volgens Rutger zat het er tjokvol die-hard stenengooiers en steigerpijp meppers, en kan ieder moment de vlam in de pan slaan. Die beelden zien we straks wel op de Dumpert, nu eerst Rutger theeleuten met krakertjes.

Reaguursels

Kek sjaaltje ouwe.

Spruytje | 15-10-09 | 18:06

@joris
Filmpie is kaduuk.

T61 | 15-10-09 | 18:09

Filmpje doet't niet! Iksnapperniksvan!

Yoast92 | 15-10-09 | 18:11

hij doetnie... doe es maken

Rijstvreter | 15-10-09 | 18:11

Filmpje doet het niet. Wat een bagger. Dan maar tv kijken.

Jan Doedel Man | 15-10-09 | 18:12

GEwoon een minuutje geduld. Trek een biertje open, kom terug en je zult zien dat hij het doet.

Sr. Martinez | 15-10-09 | 18:12

lowfi doet -ie het wel

Sjonbak | 15-10-09 | 18:13

Sinds die crisis, en je geen huis meer kan vinden in Amsterdam.
Vind ik dat kraken wel moet kunnen.

maar16jaar | 15-10-09 | 18:14

5:55:
Nee lullo, je wordt dan iemand ANDERS zijn huis uitgezet.

Spruytje | 15-10-09 | 18:15

Hey, een goed filmpje!

avalonicus | 15-10-09 | 18:17

@T61 | 15-10-09 | 18:09
Nee, hoor.

'Je wordt je huis uit gezet.' Nee, je wordt iemand anders huis uit gezet.

H4x TBH. | 15-10-09 | 18:18

5:55:
Nee lullo, je wordt dan iemand ANDERS zijn huis uitgezet.
Spruytje | 15-10-09 | 18:15
Correctie 6:54
Wilde precies dezelfde reactie hierover plaatsen :P.

Hopelijk wordt het verboden. Zou wel eens een echt goede reden van die krakers willen horen wat de voordelen hier van zijn. En dan ook een rede die rekening houdt met de eigenaren van die panden.

michelvosje | 15-10-09 | 18:19

"Goddamn hippies!"

Mark de Vriep | 15-10-09 | 18:20

hifi ook heur.

jasmurder | 15-10-09 | 18:20

Hele leven opgeven? Meneertje bedoelt gewoon dat hij te lui is om te werken!

seaucrates | 15-10-09 | 18:20

Gezellig feestje, wil er best heen, maar moet naar m'n werk toe

Spits | 15-10-09 | 18:21

"wat bedoel je daarmee dat je je hele leven moet opgeven?"
het antwoord was "dat je moet werken neem ik aan?":P stakkers...

defnosh | 15-10-09 | 18:23

Filmpje blijft hangen bij 5:32

klaasklaas | 15-10-09 | 18:24

LOL@GS-fan. Eindelijk beeld van de Bijstandskoning?

Joost Maghetweten | 15-10-09 | 18:24

Prachtig. "Jij wil blijkbaar heel je leven opgeven voor een eerste levensbehoefte."
Eh ja? En jij wil? Gratis wonen, gratis vreten, heel de dag neuken en blowen en ánderen laten werken?
Man man man.

Koekje-dr-bij? | 15-10-09 | 18:28

ja heb vanaf 5.30 geen beeld meer

pinoinnewyork | 15-10-09 | 18:33

Gratis knuffel? Rutger... neuken mag ook hoor.

amsterdamoost | 15-10-09 | 18:33

"De wereld die door geld bedacht is, is door mensen bedacht"
Toch nog maar even uit je krot komen en terug naar school s.v.p.

lampieeee | 15-10-09 | 18:34

Rutger doet het toch minder goed bij die krakers. Vind ook dat ze gelijk hebben. In basis is het kraken een goed iets, jammer alleen dat er binnen de kraak-scene geen zelfregulerend systeem is, waardoor er intolerant opgetreden wordt tegen lui die het niet snappen (om het beestje bij de naam te noemen: dat zijn vaak buitenlandse toerist krakers).

Zeg dan niks! | 15-10-09 | 18:34

Leven is liefde, uit iemand anders zn eigendom gezet worden betekend geweld. Is dat ook weer opgehelderd...

deaandacht | 15-10-09 | 18:35

Mooi is gezellig daar en je hoeft niks te doen. Das toch mooi, lijkt me ook wel wat.
Kraker meld zich aan!

je weet het | 15-10-09 | 18:35

Mjah filmpje kapt ermee.

Ariel | 15-10-09 | 18:37

sorry, mijn filmpje doet het, maar het is nog steeds waardeloos...

3747 | 15-10-09 | 18:37

Parasieten zijn het. Ze worden helemaal niet uit HUN woning gezet. Want het is de woning van iemand anders.

fender05 | 15-10-09 | 18:37

Spruytje jouw huis is ook niet van jouw.

Zaaddonor | 15-10-09 | 18:38

Waarom zou je last hebben van iemand die een leegstaand pand bewoond? Mits goed schoon achtergelaten bij sloop e.d.
Vind het altijd zo kinderachtig om hier meteen op af te geven. Krakers komen tenminste op voor hun idealen, dat kan ik van internetspammerts als jullie niet zeggen. Ja joris me maar weg.

Powerprulletje | 15-10-09 | 18:43

Ik heb ook geen woningnood gehad tot nu toe. Ik zorg er wel voor dat ik geld heb om een woning te betalen. Stelletje klaplopers, dat zijn het. Op andermans kosten lekker de hele dag een beetje niks doen. Bah.

AdmiraalHerman | 15-10-09 | 18:43

Powerprulletje | 15-10-09 | 18:43
+1!

Rijstvreter | 15-10-09 | 18:44

Filmpje laadt erg langzaam. We zien het vanavond wel.

Haha, maar die pop op de achtergrond. Freakshow. Mooi uitgekozen.

engeltje_ | 15-10-09 | 18:45

Filmpje is gekraakt!

Bukoswski | 15-10-09 | 18:46

Heeft die kerel bij 4:30 zijn bierflesje nou open gemaakt met zijn voortanden ofzo

Hr-Flip | 15-10-09 | 18:47

Ik vind de jaloezie die doorsijpelt in de reacties van 'anti kraak' reagguurders wel mooi. "Alles gratis, en ik maar werken verdomme!" Als het je niet bevalt, stop dan met werken. Het kan echt, voorbeeld: krakers. Doe je haar in dreadlockjes en ga leven van het afval van de samenleving. Ga wonen in lekkende, uitgebrande fabriekshallen, trek zestiende-hands kleding aan, drink grijze-drabthee, doe scrabble en rook hasj als entertainment. Krakers willen helemaal niet dat anderen voor ze werken. Alternatief samenlevingetje spelen heet dat. De helft heeft een uitkering, en dat is maar goed ook, dat soort types wíl je niet eens op de werkvloer naast je hebben. Ik doe het ze niet na. Heb lekker een eigen huis, flatscreens en een berg aan andere materiële dingen. Maar, stiekem heb ik ook wel een beetje respect voor het vastgoed-roof-tuig. Zij zetten de vastgoedmarkt onder druk, zorgen dat er flink verbouwd en gebouwd wordt. Daarnaast dwingen ze vastgoedbezitters tot tijdelijke bewoning. Die drie fabriekjes en een nieuwbouw-woning die vergeten worden, laat ze daar lekker hun krakers-bestaan behouden. Het is echt zonde dat deze vastgoed-wet doorgaat.

dePadvinder | 15-10-09 | 18:48

Er hoeft helemaal geen woningnoot te zijn onder jongeren. Mijn dochter van 18 had binnen twee dagen een kamer gehuurd, die ze betaald van haar studiebeurs en het geld dat ze verdient met werken naast haar opleiding. Je moet er natuurlijk wel wat voor willen doen.

de oude nar (5) | 15-10-09 | 18:48

Woningnood wat een gelul ja vlak na de oorlog was er woningnood, laat die uitvreters maar eens gewoon gaan werken.

tjeemig | 15-10-09 | 18:49

Inderdaad, wat Powerprulletje (15-10-09 | 18:43) zei!

Heb grotere hekel aan speculanten dan aan krakers.

polonpo | 15-10-09 | 18:49

dePadvinder | 15-10-09 | 18:48
En toen werd je wakker in de echte wereld?

de oude nar (5) | 15-10-09 | 18:49

Ik sympathiseer eigenlijk best met die krakerts. Ben al vaker op leuke feestjes van ze geweest, en er hangt vaak een goed sfeertje. Ik vind het wel positief dat er een beetje zon half-legale schemerlaag in onze maatschappij zit. Je moet toch ergens heen kunnen vluchten als de maatschappij je even de neus uitkomt en je tijd nodig hebt om jezelf te bezinnen? Die hele anti-krakers hetze van GeenStijl is imo een beetje jammer, en een van de mindere aspecten van GS. Maargoed, ieder zn eigen fouten.

Phoq | 15-10-09 | 18:50

Jezus, repareer die rotzooi eens!

Tennessee Whiskey | 15-10-09 | 18:51

de oude nar (5) | 15-10-09 | 18:48

woningnoot = woningnood

de oude nar (5) | 15-10-09 | 18:51

Dit is niet in je persoonlijke levenssfeer bedreigd wordden, dit is een keuze. Dat is het grote verschil.
Dus kun je concluderen dat die krakers hun overtuiging van 'liefde' wel heel snel loslaten.

Mulimans | 15-10-09 | 18:56

Mariniers maar weer eens bellen !?

eddiekallie | 15-10-09 | 18:56

Rutger die zowaar een behoorlijk positief filmpje maakt over krakers. De wonderen zijn de wereld nog niet uit !
+1 voor stinkend bloemenmeisje : Als je gezond eet heb je geen deo nodig.

RAI` | 15-10-09 | 18:58

Gadver gore stink krakers en kudt antifa
Moeten ze maar werken voor hun centen en niet de hele dag gaan zitten blowen en zeiken over hoe kut de regering wel niet is.

Wynardtage | 15-10-09 | 18:58

Filmpje wil echt niet laden bij mij. Nu al tien keer geprobeerd en zitten wachten :(

bandit | 15-10-09 | 19:01

Die krakers kunnen in de toekomst kijken:
""
Merijn - 15.10.2009 19:40

Aagenomen in de Tweede Kamer:

* amendement ingediend door Van der Ham (21)
* kraakverbod door: VVD, CU, SGP, CDA, PVV, Verdonk
"""

kapotte_stofzuiger | 15-10-09 | 19:03

Zit vast wel iets tussen..

Datwasikniet | 15-10-09 | 19:03

Rot op met je thee en zoek werk trut. Van dat plein af.
Mvg. 100% kapitalistische heer Balzakius (hulde & applaus) *buigen doet*

Balzakius | 15-10-09 | 19:04

wel allemaal beetje alternativelingen he...

anoniempje1234 | 15-10-09 | 19:07

Die boerenknecht op 3.30 denkt dat als je werkt, je je leven opgeeft. Wat een domme lul.

FreshClash | 15-10-09 | 19:07

Bij mij in de straat staat een oud fabriekspand, gedeeltelijk uitgefikt, zonder GWL. Zal wel te min zijn voor dit soort krakerts. Erger me dood dat zo'n pipo durft te stellen dat hij zijn huis wordt uitgeflikkerd door deze nieuwe wet., zonder ook maar 1 rotcent ervoor betaald te hebben.
Als PVV tegen is, zijn ze mijn stem kwijt.

Kale jekkerT | 15-10-09 | 19:09

HAHAHA die gast op 3.05 ong zat vroeger bij mij op middelbareschool. Echt een prutser.
Hij heeft een punt, maar is totaal niet de aangewezen persoon om met mensen te praten die hem onder druk kunnen zetten.

Nondeju | 15-10-09 | 19:09

Phoq | 15-10-09 | 18:50

Ik vind het anti krakers deel van GS een van hun betere punten, want het is toch te belachelijk dat je zomaar iemand bezit in pikt en er me jou dikke reet in gaat wonen? Ten tweede nou en als die huizen leegstaan die kopers van die panden heb hard moeten werken om die panden op te kunnen kopen dus het is hun eigendom en daar blijf jij of Balkie met je poten van af. Dit is gewoon een vorm van kapitalisme niks ergs aan en als het ze niet bevalt kunnen ze altijd nog het lege pand van Wimlex in Afrika gaan kraken.

MVG een van allochtone kapitalist

010_Allochtoon | 15-10-09 | 19:10

Ik ben matroos....

FreshClash | 15-10-09 | 19:10

Toch vraag ik me af, hoe komt het dat de burgemeesters van de grote steden, de steden die het meest met kraken te maken hebben, tegen een kraakverbod zijn.

Waarom is er voor een mogelijkheid tot kraken gekozen...
- Zonder kraakrecht komt verpaupering van groten steden (kraken mag immers alleen als een huis langer dan 1 jaar leeg staat en er geen directe plannen voor het pand zijn)
- Zonder kraakrecht krijg je speculatie op de huizenmarkt (panden blijven leegstaan alleen maar omdat de handel meer oplevert)
- Als aan een kraker een huurcontract wordt aangeboden door de verhuurder is de kraker verplicht deze de accepteren (huurprijs moet voldoen aan het puntensysteem, geen verhuurder begint hier aan want dan zit ie vast aan het contract, hij laat het liever leegstaan)

Kortom, ook al is er woningnood, bij een eventueel kraakverbod krijg je verpaupering van woningen, leegstaande wijken door speculaties van projectontwikkelaars etc etc.

-Nickname- | 15-10-09 | 19:10

De dreig krakerT aan het eind zegt je wordt toch JE huis uitgezet.
Volgens mij is dat nu net het probleem, het is JOUW huis niet.

Samen met een kraakverbod moet men het wel makkelijker maken om legaal en tegen weinig kosten een leeg staand huis te huren zonder opzeg termijn en met een verplichting voor de eigenaar om er aan mee te werken als de woning voor langere tijd leeg staat.


Verder hebben ze wel allemaal een tent dus helemaal zonder dak zitten ze niet.

solidstate | 15-10-09 | 19:11

Toch weer wat anders dan van de nerveuze linksch-lutsers die gelijk de camera een stomp verkopen.

Neemt niet weg om te zeggen: "zoek een baan, stelletje bullenbakken!" *schudt vuist*

Lucille Werner | 15-10-09 | 19:14

Vrouwke op 4:50 snapt het. Werken is niet slecht, maar wel als je krom moet liggen om je hypotheek afte lossen, rekening moet betalen, kindjes studie wilt garanderen etc.

Nondeju | 15-10-09 | 19:16

GS, doe nou eens iets aan de bandbreedte!!!!!!!!!!!! Filmpje zal ongetwijfeld goed en leuk zijn, maar laadt voor geen ene meter!!!!!!!!!!!!! En dat terwijl ik toch echt op een hele dikke verbinding zit welke ongeveer in jullie achtertuin staat!!!!!!!

Hoe vaak moet ik en moeten we dit nu nog vragen?

23.59 | 15-10-09 | 19:18

@ maar16jaar 18:14
Als ik een auto koop en die 6 dagen per week ongebruikt voor de deur zet, dan geeft dat jou toch ook niet het recht om hem open te breken en er mee te gaan rijden?

von sokkenstopfen | 15-10-09 | 19:18

Allemaal Opel fans.
Anyway: Sliep uit, maar niet in mijn pand. Lekker op straat, dagggggggggg.

Aerox | 15-10-09 | 19:19

@de oude nar (5) | 15-10-09 | 18:48
Welke mannelijke student of huisbaas wil er nou niet een appetijtelijk goedgelovig experimenterend meisje uit de brand helpen?

Geppie. | 15-10-09 | 19:22

met je buttons!

Norbert | 15-10-09 | 19:22

@de oude nar (5) | 15-10-09 | 18:48
Welke student of huisbaas wil nou niet een goedgelovig appetijtelijk en experimenterend meisje uit de brand helpen?

Geppie. | 15-10-09 | 19:23

Argumenten vinden voor kraken is net zo lastig als argumenten noemen tegen het verhogen van de AOW.

Siebrandt | 15-10-09 | 19:24

Heb 't idee dat GS e.d. al een paar dagen wordt geteisterd door aanvallen van buitenaf. Filmpjes laden slecht of niet. Zo ook deze, laatst Dumpert volledig onbereikbaar. AVG waarschuwingen voor besmette links. HO STOP wat zegt AVG? Is dat de oorsprong van dit gedonder? De LLinks-mensch? Of finnen? Maar die hadden toch nog geen goede internetverbindingen? Of was dat de LLinkse fin? Of de finse LLinksmensch?

uitderuifvreter | 15-10-09 | 19:24

Een kraker uitlullen +1 Vrouw met ''Free Hugs'' bord gebruikt dus geen deo .... VIES WIJF!!!!

Robinh0 | 15-10-09 | 19:24

en nu met een filmpje die het doet?

mossels | 15-10-09 | 19:26

Krakers die niet goed zijn in argumenteren, wel heb je ooit!

Brandje | 15-10-09 | 19:26

Een kraker uitlullen +1 Vrouw met ''Free Hugs'' bord gebruikt dus geen deo .... VIES WIJF!!!!

Robinh0 | 15-10-09 | 19:24

So what? Als ze vanochtend gewoon gedouched heeft ga je er echt niet dood van hoor...

Nondeju | 15-10-09 | 19:27

Filmpie is kaduuuuuk. Doe es maken!:(

randmongeaul | 15-10-09 | 19:32

Filmpje kapot (blijkbaar wéér)

uhmmmm | 15-10-09 | 19:37

Geen deo -1

Akifo | 15-10-09 | 19:38

k*t hippies

legopoppetje | 15-10-09 | 19:41

die kraker is misschien wel uitgeluld maar ik weet waarschijnlijk wat ie bedoelt maar als ie dat had gezegd had je hier net zo'n afkrakende reacties gekregen als nu.
voor zoiets heb je bedenk tijd nodig omdat je het op de juiste manier moet zeggen en ook wat langer dan die max. halve minuut die je bij rutger krijgt. Waarom heb je bedenktijd nodig... omdat het anders verkeerd opgevat word.. waarschijnlijk weet die kerel precies wat voor een figuurtjes op geenstijl rond hangen.
hij had heel simpel kunnen zeggen je leven weggooien door te werken in deze maatschappij. maar ej dat schiet niet op bij een video van geenstijl.tv

henk8889 | 15-10-09 | 19:41

Hear, hear @ dePadvinder | 15-10-09 | 18:48

Esus | 15-10-09 | 19:43

So what? Als ze vanochtend gewoon gedouched heeft ga je er echt niet dood van hoor...
Nondeju | 15-10-09 | 19:27

euh ... hier in overijsel regende het vanochtend niet hoor ... gok dat dat in de rest van Nederland ook zo was

ikbenron | 15-10-09 | 19:43

'je huis uit gezet' Iemand anders zijn huis uit gezet zal hij bedoelen.

quadtuning | 15-10-09 | 19:44

Ik klik even op pauze bij vijf minuutjes.
Er is een wereld zonder geld omdat ik graag even vijf minuutjes op mijn rug lig...
Ik ram wederom op die knop, tot zo.

Beëlzebul | 15-10-09 | 19:47

+1 voor geenstijl-reaguurder en intelligente man op het einde!!

1teen | 15-10-09 | 19:50

Hebben anderen ook zo'n last van gebuffer van de video stream? Lijkt wel of de bandbreedte is teruggeschroefd, vroegah liep hij prima.

doskabouter | 15-10-09 | 19:51

Eten is ook een eerste levensbehoefte en daar moet je ook voor betalen. Niet zeiken en in tentjes slapen of andermans huizen kapen, gewoon dokken! Kutkrakerts -1

qerstman | 15-10-09 | 19:52

Heel erg goed nieuws ! Dit maakt je dag weer goed ! weg met die gasten.......... Laat de ME maar vast beginnen met die gasten uit hun zelf verkrachte woningen halen !

Spopo22 | 15-10-09 | 19:53

Mnja, Nederland wordt natuurlijk wel steeds een saaier land he. Ook weer een stukje saaier zonder krakers. Ik ben niet persé voor kraken, maar ook niet tegen. Ik vind het wel wat hebben. In het principe dan he. Bovendien bedoelt dat meisje met het doekie in het goed. Zou ook mooi zijn, geen geld. Hebzucht is de zwarte pest van de wereld. Maar goed, dat snappen veel mensen niet. Is ook jammer. Leuk filmpje verder.

Mr. Krinkle | 15-10-09 | 19:54

2 filmpjes in de week! Dit gaat de goede kant op. Alleen blijft de kwaliteit van de servers, verbinding of software een beetje achter.

Porrello | 15-10-09 | 19:54

mensen zien er altijd zo smerig en ongezond uit...

LTSzwakstroom | 15-10-09 | 19:54

Dat wijf op 5:20 heeft het ook niet helemaal helder.

Dexstir | 15-10-09 | 19:57

Leuk lang filmpie met al die rukkies van 1 seconde!!!

Frederik Puntdroad | 15-10-09 | 19:59

Krakers zijn werkschuw en hebben weinig te verliezen dat is wat bivak-bril aangeeft.
Een voldongen feit dat de politiek ook op een gouden dienblad krijgt aangereikt.

Beëlzebul | 15-10-09 | 19:59

Terecht dat kraakverbod. Eindelijk iets waar we ons fantastische gedoogbeleid in kunnen zetten en wat ook zal gebeuren. Zat plaatsen hoor je nooit iemand over krakerts dus die blijven lekker zitten. En de klootzakken die herrie schopten maar alleen maar eruit geprocedeerd konden worden kunnen we nu gewoon schoppen.

Gedogen kun je immers alleen maar doen als iets eerst verboden is. Jammer dat veel reaguurders dat ook niet begrijpen. Alsof de politie vanaf morgen (na 1e kamer) opeens overal in Nederland krakerts hun huizen uit gaat slepen.

Inferi0r | 15-10-09 | 20:00

Knetterbek !

Jovcho | 15-10-09 | 20:00

Ondanks dat ik gehaat wordt/werd door het extreemlinkse kraakregime, steun ik krakers toch wel gedeeltelijk.
Oke ze bezetten andermans eigendom wat in vele gevallen niet zo mogen, maar in sommige gevallen heb ik er geen moeite mee. Zolang je de doorsnee burger er niet mee schaad moet het kunnen (dus niet iemands zolder kraken omdat hij wegens een ongeval niet verder kan met zijn verbouwing!).

Teh! | 15-10-09 | 20:01

Enjah met een gedoogbeleid heb je minder rechten dan iemand die het huis eerlijk gekocht heeft, je hebt geen zekerheden. En dat is hoe het hoort: eerlijkheid. Je bent een pauper als je tegen kraakverbod bent maar het wel fout vindt dat de politie van Tegelen op snoepreisje gaat met Marrokanen. Waren ook klootzakken, die natuurlijk ook geen kans in de samenleving hadden gehad, die meer kregen dan de gewone burger. Namelijk gratis vakantie.

Inferi0r | 15-10-09 | 20:02

Rutger had wel iets gevatter gekund: "Als je dan je huis uit wordt gezet" = een ideale voorzet voor een makkelijk Rutger-inkoppertje in de trend van "Iemands anders huis uit wordt gezet bedoel je?" etc.

Yoast92 | 15-10-09 | 20:03

Wel lekker protesteren vanuit je prachtige sociaal gefinancierde positie.

Ik ken ook een miljoen aan afrikanen en zuid-amerikanen, die er wat anders over denken.

Die willen gewoon lekker werken in een goed betaalde baan!

Mine your own Business:
www.youtube.com...

Jovcho | 15-10-09 | 20:04

Ze weten het leuk te vertellen die krakerts. Maar hun vooraf ingeprente verhaaltje door de opperkraker loopt al gauw spaak, wanneer Rutger iets meer door vraagt. Stom volk, zoek een baan (of niet), maar blijf met je takken van andermans spullen af. Beetje demonstreren, omdat iets van je wordt afgepakt dat in eerste instantie niet eens van hun is. Moet niet gekker worden.

Sjaak vd P | 15-10-09 | 20:08

Ik heb niks tegen kraken, ik ben wel tegen het feit dat de kraakwereld gekaapt is door extreem linkse randdebielen waar als jij als ohzo enge niet-linkse een pand kraakt hun gelijk langskomen.

Ook vind ik dat je alleen fabrieks en kantoorpanden mag kraken, van woningen moet je gewoon afblijven.

Maar de kraakscene is allang dood, vermoord door mensen met een karl marx t-shirt en een hanenkam, jammer.

De foto is bewijst het stereotypische gedeelte ook weer.

Ja, ik heb ooit een pand gekraakt, en de kraakwereld kon me wel lynchen want mijn helden waren niet Che Guevara en Karl Marx, en het feit dat drugs verboden was konden ze al helemaal niet accepteren...

Jammer.

apenplas | 15-10-09 | 20:09

Met de foto bedoel ik dus de video ;)

apenplas | 15-10-09 | 20:09

Man man man wat een dorp wat een dorp. Ik heb nog nooit zo gelache

Mephesto | 15-10-09 | 20:13

Mensen zijn net dieren, zegt de dreigende kraker in het filmpje.... Het jachtseizoen is vandaag toch begonnen? Ik zie wel een oplossing voor dit probleem dat ik graag "faunabeheer" noem!

Gazzerdemazz | 15-10-09 | 20:21

meisje 5:20 heeft wel een goed punt: kwantificatie en tot goederen maken van fundamentele menselijke waarden. Toch zie ik niet helemaal in wat hier de relevantie is.

Ik zie nog een mooi opportunistisch openingetje voor de PvdA, na de psilocybine-hype. Mijn stem zouden ze krijgen; kraken is een mooie traditie.

-Pardon, 'was' een mooie traditie.

The Cunning Punt | 15-10-09 | 20:22

Er zijn veel panden leeg in het hoge Noorden van het land, wil ik wel wonen, lekker rustig, typische is dat de linkse kraker altijd in de kapitalistische steden wilt zitten :')

apenplas | 15-10-09 | 20:23

Krakersscene lijkt me best relaxed.
Moet alleen naar mijn baas toe elke ochtend om mijn hypotheek en alimentatie te verdienen.
Ik kan natuurlijk ook gewoon de uitkeringswereld in met een huurwoning, toeslagen en gratis computers, tv's en witgoed maar dat vind ik toch niet zo'n goed voorbeeld voor mijn kinderen.

Ome Gijs | 15-10-09 | 20:24

Die kraakstert maakt reclame voor Axe Naturel

moddertje | 15-10-09 | 20:28

Ik heb me kapot zitten lachen om 't filmpje. Die mensen zijn echt grappig. De meeste in dit filmpje zijn wel vriendelijk en verdomd: ze willen nog voor de camera ook. Er zitten er tussen die het goed bedoel, maar ga godverdomme eens aan het werk! Zeuren over huizen die niet betaalbaar zijn. Duh! Dat is je eigen probleem als je niet werkt.

Liroy | 15-10-09 | 20:31

aan alle boeroeperds.. je kan het ook omdraaien.. waarom zou je inderdaad nog betalen voor huisvesting wanneer er zo godsgruwelijk veel leeg staat... ben zelf ook veel naar kraakfeestjes geweest en vond het altijd relaxt daar..

maar goed, ik heb zelf nu ook een pandje leeg staan.. en moet er niet aan denken dat ik op een dag geconfronteerd wordt met een stel harries en hun herdershond die me doodleuk mijn eigen deur wijzen met het wetboek onder de arm..

da's de andere kant...

bovenste_plank | 15-10-09 | 20:34

wel eens gehoord van werken?

"Als je je huis uitgezet wordt, dan kan je een reactie verwachten" :s Wie zijn huis? Jou huis, die je gekraakt hebt. Slicht.

Freaky | 15-10-09 | 20:39

Hippiechick heeft ergens wel een punt, maar je kunt natuurlijk ook overdrijven....... zucht.

Bloodzone | 15-10-09 | 20:44

nou, mooi weer. zo zie maar, boeroepertjes alhier, wat de invloed is van geld. leer er van, denk er over na en relativeer het eens. bijvoorbeeld wie of wat dit voor elkaar hebben gekregen.

dat zijn dus NIET die arme huiseigenaren die, onbegrijpelijker wijs, geen poot meer hadden om op te staan na 1 jaar vechten voor een gemeentelijke vergunning.

cloudoflogic | 15-10-09 | 20:44

Opgevoerde hippie's. Wel jammer, soms best leuke meisjes tussen. Maargoed, die meneer die vastloopt in het filmpje, ofwel niet direct wil vertellen dat hij de boel wilt uitvreten..tja duidelijk. En het dan eens hebben over "ons huis worden uitgezet" rofl. Verbod, kom er maar in.

Smokum | 15-10-09 | 20:47

De meesten komen niet uit hun woorden en die dat wel kunnen proberen (tevergeefs) te verdoezelen dat ze gewoon te lui zijn om te werken en daarom andermans eigendom stelen. Mooie wet en keihard handhaven. Stelletje luie donders.

Franciscus Borchwerf | 15-10-09 | 20:52

Dat het vanavond maar -20 wordt. Ik heb namelijk mijn hele leven opgegeven en lig op een lekker waterbed van 27graden tegen mijn vrouw aan. Onze kinderen slapen ook lekker en voor morgen is er vers brood met 10 soorten beleg. Al de kinderen me wakker hebben gemaakt ga ik met ze douchen en is het water tussen de 35 en 38 graden. Mijn schone ondergoed dat lekker ruikt van de wasverzachter en wasmiddelen trek ik aan en ik kijk in mijn kledingkast naar hetgeen ik aan wil trekken. Als ik zin heb ga ik om 9:00 uur naar kantoor of ik blijf nog even thuis bij de kinderen en ga later. Dan kan, met een eigen zaak heb je vrijheid. Als ik dan naar kantoor ga (in de auto uiteraard) waar ik binnen 5 minuten ben (voor mij geen files meer) ga ik eerst wat site bezoeken (waaronder GS) en dan ga ik aan het werk. Tussen de middag ga ik naar huis en bak ik een eitje of eet wat anders. Ja, met een uitkering hoef je niet te werken, maar met een goede baan hoeft werk geen last te zijn. Financiele vrijheid is belangrijker dan gratis wonen.

Wat is het toch jammer dat ik mijn hele leven heb opgegeven. Was ik maar krakert. Heb helaas de haardracht niet, kalende kop is niet goed voor dreadlocks.

jvlaam | 15-10-09 | 20:54

ja, je leven weggooien door te gaan werken en vervolgens een prominent deel van je inkomen naar de staat brengen die daar vervolgens weer krakerts van subsidieert...
Als de linksmensch het bouwen van nieuwe woningbouwprojecten voor kleinere beurs niet zo zou tegenwerken (ja, 3% van Nederland bebouwd is genoeg) zou er voor deze mensen allemaal een prachtige woning klaar staan.
Asl je wat geld hebt gespaard voor je ouwe dag (en niet op de overheid wil rekenen) kan je inderdaad het beste een huisje kopen. Op de bank zetten werkt niet want dankzij de vermogensbelasting en inflatie slinkt je kapitaal. Beleggen is een groot risico en op de bank zetten is tegenwoordig ook niet meer veilig.

Ja, ik ben tegen kraken, ik vind het diefstal!

Sjakie Snel | 15-10-09 | 20:57

Gezellig daar zo te zien. Ook wat (bekende) Nijmeegse gezichten gezien. Heeft er trouwens iemand al nagedacht wat er gaat gebeuren met het ANTI-kraak wonen? Dat zal nu ook wel gaan stoppen, is het niet?
Dat betekent dus nog meer leegstand, nog meer verval en dus nog meer verpaupering in de buurt. Eerlijk gezegd heb ik dan liever een paar van die hippie-paupers erin!

H4rrie | 15-10-09 | 20:59

Wonderlijk; aan de bandbreedte ligt het niet. Fiulmpje rechtstreeks afspelen gaat haperend en komt veel te langzaam binnen. Als ik hem rip met Orbit is ie zo binnen. Kendatnau?

uitderuifvreter | 15-10-09 | 21:02

bovenste_plank | 15-10-09 | 20:34
Fijn dat je leuke feestjes hebt gehad in een kraakpand. Ik heb leuke feestjes gehad in een woonhuis. Dussss. Je punt? Kraken is andermans eigendom jatten, en veelal ook uitwonen. Nooit dat ik ze een nieuwe keuken zie installeren of een wandje zie sauzen. Rondom lui volk, weinig disciplinair, en ze weten gewoon niet wat ze willen. Ja, lekker vrij leven en geen verantwoording afdragen naar niemand niet. Want anderzijds volwassen worden, verantwoording over je leven dragen, en je PLICHTEN als burger (ik hoor alle maar "rechten") en de neukende realiteit inzien is meestal te zwaar voor ze. Dan maar puberend tegen de gevestigde orde aantrappen onder het mom liefde... Waar kennen we dat nog meer van trouwens.

kouwe_kletser | 15-10-09 | 21:02

hangt dr ook maar net vanaf waar je je een kamer/woning zoekt, ken iemand in groningen had zo een kamer. Maar mijn zus zoekt al een jaar naar een betaalbare woning in Wageningen en die is er nog steeds niet :S en nee ze is geen gier en ja ze heeft een extra baan naast dr studie

Barsbas | 15-10-09 | 21:03

Dat Rutger onbewapend zich tussen die anarchisten begeeft . . . Wat een lef ! ! Een man met ballen ! ! Geweldig ! !

drs. G. Flater | 15-10-09 | 21:04

@ 4:19 in de video. Dat zwarte krakert meisje. Lijkt wel iemand uit de spangas serie van tv. Goed voorbeeld voor de jeugd. Volgens mij is dat er eentje uit de hoofdcast.

mantora | 15-10-09 | 21:06

Rob Kamphuuuuus op 06:21?
Had wel verwacht dat je even een praatje ging maken Rutger.

radiohoofd | 15-10-09 | 21:19

hahaha Pino!

De meneer van het entertainment komt uit Groningen en is een perfect voorbeeld om het kraakverbod in te stellen!
Hij en een aantal anderen hebben het "blue moon" pand (architectonisch fail-idee van de gemeente, kosten: +1 miljoen) in Groningen gekraakt en volledig gesloopt van binnen. Ik zeg lang leve het kraakverbod!

arschloch | 15-10-09 | 21:22

6:54 Wie z'n huis?

Jelle. | 15-10-09 | 21:24

Is Rutger stuk?

flinkepoep | 15-10-09 | 21:24

Zal ik het zeggen voor je knul: Je wil niet werken!

gozahtje | 15-10-09 | 21:30

Trietste dag dit. Nog iets dat de christenen (en anderen) hebben verboden. Strengere regels voor kraken? Prima. Verbieden is geen goed idee. Er staan nu, en ook voor de crisis, zeer veel bedrijfspanden leeg. Bedrijven bouwen liever nieuwe panden dan intrekken in oude panden. Kraken is dan een stok achter de deur waardoor bedrijven hun oude gebouwen in prijs verlagen. Zonder kraken zullen gebieden verpauperen en gevaarlijk aanvoelen. Ik heb zelf een oud bedrijfspand gekraakt en we zijn vertrokken toen de eigenaar een huurder had gevonden. We hebben altijd goed contact gehad met de eigenaar. De buurtbewoners waren blij dat doordat wij het pand bewoonden de drugsgebruikers niet meer om het gebouw heen hingen. Echter, het is jammer dat een deel van de die-hard krakers de naam van kraken hebben verknalt. Het klopt dat veel krakers slecht om gaan met eigendom dan niet van hun is. Strengere regels zouden hiervoor een uitkomst zijn.
Het is jammer dat opnieuw iets wordt verboden of ingeperkt door het huidig kabinet. Vrijheid blijheid, diversiteit is zo slecht nog niet. Misschien gaan jullie het nog wel missen als het er niet meer is.. heb je ook niks om op te kankeren. Krakers hebben in het verleden heel vaak gratis ruimte verleent aan cultuurinitiatieven etc.

pellepelle | 15-10-09 | 21:34

Hehe, die gast die als eerste geinterviewd wordt ken ik nog uit m'n studententijd in Groningen, hij zal nog steeds wel "studeren" en verder in de kraakscene dus, tjonge. Hij komt in ieder geval nog het beste uit z'n woorden, wat een stumpers zeg, je eigen idealen niet eens kunnen verwoorden.

Laffe Anonieme Haas | 15-10-09 | 21:42

"We doen allemaal culturele dingen" - grote god...
"Je leven opgeven voor een eerste levensbehoefte." - werken?
"Een wereld zonder geld" - en wie gaat dat betalen?
Dreigen met geweld - beter niet doen jongen.

DeRookmagier | 15-10-09 | 21:52

"Je leven opgeven voor een eerste levensbehoefte"
Dan doe je dat toch lekker niet? Ga je lekker dood.
In een wereld zonder geld komt het vreten ook niet aanwaaien paupers.

frummel | 15-10-09 | 21:58

En daar gaan onze belasting centen heen!!
Laat ze GVD gaan werken!! De kanslozen.

Bravo Two Zero | 15-10-09 | 21:59

Ding wil niet meer laden, op 1/3 kapt die ermee. Dan maar niet kijken, jammer!

anti-hangtiet | 15-10-09 | 21:59

' 't wordt steeds gekker hier'
LOL

Bartholomew | 15-10-09 | 22:12

Op 03:34: "Blijkbaar ben jij bereid om je hele leven op te geven voor een eerste levensbehoefte, terwijl ik zoiets heb dat wij daar recht op hebben." Oftewel: Ik heb geen zin om te werken voor een woning, ik wil een gratis woning zodat ik mijn tijd kan besteden aan culturele zinloze dingetjes. Lutsers!

p0rn0 | 15-10-09 | 22:20

Rood haar en luis, is de pest in je huis. Opzouten met die malloten.

lijn 10 | 15-10-09 | 22:22

Blegh, tuig. Ze kunnen niet eens goed praten, ze lullen maar wat. Onderbouw het dan ook eens...

Allwin | 15-10-09 | 22:26

@Jelle. | 15-10-09 | 21:24

Inderdaad wie zijn huis??
Ze moeten met hun poten van andermans spullen afblijven!!
Laat ze GVD gaan werken voor hun centen!!
Tuig is het!!

Bravo Two Zero | 15-10-09 | 22:28

@ werkschuw stinktuig:
...En toch rijd ik liever in mijn X5. Ik weet niet waarom, maar toch.

jekalemoeder.nl | 15-10-09 | 22:31

Roept u maar, maar als ze het moeten uitleggen snappen ze het zelf niet meer.

Gaapert | 15-10-09 | 22:46

Dat die slappe schwans op 03:02 zich zo gemakkelijk klem laat lullen....... Je leven opgeven voor een huis is 60 uur in de week moeten werken om je hypotheek af te kunnen betalen.... Godverdomme zeg. Wat zou ik gelukkig zijn als ik gratis in andermans huis kon wonen niet hoefde te werken en de hele dag spelletjes doen..

Het thee-meisje en het free-hugs meisje zijn trouwens wel leuk. Wel jammer dat ze bomvol soa's zitten.

odizuis | 15-10-09 | 22:51

@pellepelle
Het is aan de gemeente om verpaupering tegen te gaan. Niet aan ons? Of voel je je ook aangesproken om het voedsel probleem in Afrika op te lossen? En je schrijft dat er strenge regels moeten komen om de vandalisme van krakerts tegen te moeten gaan. Is de STOP op kraken niet de ultieme regel in dit geval?

xzaz2 | 15-10-09 | 22:53

Ik denk dat ik nog nooit zoveel afkeer voor iemand heb gehad. Jezus wat een simpele mensen hé. Als je zonder geld wil leven rot dan even op naar Afrika en ga ze daar is uitleggen dat geld niet de oplossing is. In de plaats van hier zielig gaan doen dat je andermans huis niet mag gebruiken.
Je hele leven opgeven wat is dat dan? uhmmmm....... ja ik ben hier niet zo goed in.
Donder toch op man, je schaamt je zelfs om toe te geven dat je werken bedoelt. Wat een zielige mensen.

david89 | 15-10-09 | 23:05

Als laf anoniem reaguurdertje zeg ik, ME op elk gekraakt pand afsturen en knuppelen maar!

anti020front | 15-10-09 | 23:07

Allemaal jaloers... Misschien te laf om het zelf ook te proberen?

Am I Normal? | 15-10-09 | 23:25

Lol, als je gezond eet heb je geen deo nodig meneer, volgens mij zweet je door inspanning dom mens.

Necramonium | 15-10-09 | 23:25

Mjah, snap hun wel hoor. Huizen zijn in NL ook achterlijk duur en wacht ook al 9 jaar op een aangewezen huis. Meer frappant is dat je als Asiel/gelukszoeker sneller een huis krijgt voor een geintje dan de Nederlander zelf.

Kijk, dat van te lui wezen om te werken heb ik weinig respect voor.

Ins0mnia | 15-10-09 | 23:26

Ben ook niet zo van die ongewassen types, maar misschien is dat gastje op 3:02 en dat vrouwtje op 4:49 minder gek, dan we met z'n alllen denken...


" title="http://www.zeitgeistmovie.com

" target="_blank">www.zeitgeistmovie.com
Jan W. Aansteker | 15-10-09 | 23:30

Had Alibababayrak (ofzoiets) niet een paar gevangeniscomplexen over?
Camoufleer die gebouwen, maak het mooie kraakobjecten en als de stinkerds allemaal hun kamertje hebben ingepikt...
Hup, deur dicht en afsluiten.
Sleutels meteen om smelten tot alternatieve kunstwerkjes.
Maar echt hee, die rutger heeft zich toch uitgebreid moeten douchen en ontluizen na dat bezoek aan dat plein.
Wat een vies schubbig brrrr volk.
Allemaal te lui of ziek in hoofd om te willen/kunnen werken.
Weet bijna zeker dat 3/4 een uitkering heeft.

Lontekikker | 15-10-09 | 23:30

Chrome + GS zuigt met URL's

www.zeitgeistmovie.com

Jan W. Aansteker | 15-10-09 | 23:31

Kraakmans op 3:45 heeft er ook over nagedacht zeg. Je hoeft niet je hele leven op te geven om een huis te bezitten. Je hoeft alleen maar te werken. Of zou dat in zijn belevingswereldje hetzelfde zijn?

En die agressieve angsthaas, die ineens wel wat durft met een doek over zijn hoofd, bedoelde waarschijnlijk 'je wordt andermans huis uitgezet'. Over 1 ding ben ik het wel met hem eens: kom maar op met die anarchie! Al komt iemand dan in mijn huis, aan mijn eigendom of aan mijn vrienden/familie dan schop ik voorgoed het licht uit diegene zijn ogen. Zoals het hoort! *doet dumbell weer oppakken*

Semper Pecunia | 15-10-09 | 23:38

@ Phoq | 15-10-09 | 18:50

Die feestjes zijn hartstikke leuk tot ze in jouw pand gehouden worden, waarna jij de schade mag herstellen zodra ze vertrokken zijn. Blijf gewoon met je poten van andermans spullen af. Wil je een woning? dan huur je er maar een. Geen geld? werk dan maar zoals de rest. Nu nog hopen dat de straffen voor het kraken zwaar zijn zodat dit tuig ook weg blijft!

Torp | 15-10-09 | 23:39

wat een lutsers
ik geloof in een wereld zonder geld, ja behalve je uitkering zeker.

oeboedoebie shabib | 15-10-09 | 23:45

pfff,stelletje stumperts.zoek eens werk....

lachen | 15-10-09 | 23:48

En toch heb ik na dit filmpje wel een aantal warme gevoelens over gehouden aan die gasten.. Zitten echt hele leuke tussen!
Die VVD'er zou morgen nog mijn mattie kunnen worden

eekeek | 15-10-09 | 23:56

echt,...Rutger,.......je bent lekker bezig!
Het is dat ik hetero ben, anders...

Little John | 16-10-09 | 00:00

Man wat een poppenkast, zooitje bij elkaar geraapte fake-hippies en kans arme figuren die overal vandaan zijn geplukt, voordat er opvang aan te pas kwam.

Op zich heeft dat petje(marionet) wel gelijk, we worden geleefd door de staat. Wat doen we iedere dag? Heel simpel ons de vinketering werken om de belasting te betalen en om vreten te hebben, moderne slavernij. Natuurlijk is het niet zwart-wit en zijn we ook allemaal bezig om ons zelf te ontwikkelen en is het gigantisch moeilijk beweging te krijgen in dit vast geroeste systeem. Het werkt dan i.i.g. averechts, om als een randdebiel allerlei verbeeldingen te gaan lopen maken. Als ze zo goed waren als ze zeggen, waarom is er dan zoveel om dat kraken te doen. Het is niet zonder reden dat de gehele maatschappij die krakers beu zijn. Laten het nu net geen Marokkanen of moslims zijn. Waardoor aanpakken een stuk minder gevoelig ligt bij de dat stel angsthazen, dat ons "bestuurd" en "vertegenwoordigd".


Owja, dus nu hebben we een splinter beweging van Greenpeace der bij, huizenmarkt-terror of is dat zó decennia terug en spreken we over criminele organisaties die meer doen dan een huisje innemen ( drugs, wapens, dierenterrorisme....erhm vergeet vast wel wat :P). Ze lijken namelijk verdacht veel op die andere mafketels die zich "inzetten" voor de dieren en het milieu. Ondertussen alleen maar de samenleving lastig vallen en geen zak bereiken. Ik zeg: Veeg Het Plein maar schoon, het liefst met een bulldozertje of twee.

Martini89 | 16-10-09 | 00:03

De gedigt sgaamte

Hei wou
wel werke
zegge
maar
daar was hij
niet so
goet in

Opportunist | 16-10-09 | 00:29

De gedigt deo
Nee
ik
hep
net
goet
gegeten

Opportunist | 16-10-09 | 00:34

vrijheid
terwijl hij zijn muts over zijn hoofd trok veranderde hij plots in een enge kraker

Opportunist | 16-10-09 | 00:37

Ik wil ook een Mercedes rijden. Daar moet ik mijn hele leven voor opgeven om dat te kunnen realiseren. Dus pak ik er gewoon een.

Bram de emmer | 16-10-09 | 00:52

"Chai is thee in Indiaas" Indiaas is geen taal. De taal heet natuurlijk "Hindi". Stom kind denkt veel te weten. -1 voor dat kind.

cherryeyes | 16-10-09 | 01:26

Prachtig filmpje! +1

Vooral lachende Rutger @ gezonde anti-deo madam

LaFreak | 16-10-09 | 01:30

Hmm, ik heb nog een oude teevee staan, die is nog nooit geclaimd door vieze zwervers...
Als het op vastgoed aankomt is het in één keer wel mogelijk om diefstal te plegen.
Voor de mensen die roepen dat het tegen het uitbuiten van de woning-behoefte is: had je maar beter moeten plannen, in nood kun je altijd voorrang krijgen bij woningen. Anders moet je maar terugvallen op je netwerk, dat is de huidige generatie en je past je maar aan.

Booka | 16-10-09 | 02:13

lol@mezelf die niet uit zijn woorden komt :P

wat ik bedoelde is dat ik weiger mee te draaien in een systeem dat mensen dwingt hun longen uit hun lijf te werken om in fucking basisbehoeften te voorzien. en geloof het of niet: mensen worden daartoe gedwongen.

en ja, ik weet dat ik in jullie ogen een verachtelijk tiep ben (het mag overigens duidelijk zijn dat ik hier niet op evt. sympathisanten doel), likewise.
mij word de mogelijkheid op een fatsoenlijke woonruimte ontnomen, dus voorzie ik daar zelf in. een stuk minder asociaal dan panden leeg te houden, mensen uit te buiten, en ondertussen mensen die je toevallig een beetje in de weg zitten criminaliseren en verbieden, dunkt me.

over het 'uit je huis gezet worden' vs. 'het is jouw huis niet' puntje:
nee, het is niet mijn huis. het is echter wel degelijk mijn woning. en dat is iets waar ik voor sta.
dit haalt ook gelijk het puntje diefstal onderuit: ik steel niets, ik leen. en de eigenaar hoeft maar een kik te geven dat ie er iets wil doen, en ik pak mijn spullen in.
sterker nog: ik zou durven stellen dat degene die zorgt dat ik geen fatsoenlijk huis kan vinden dief is van mijn woonrecht.

en ohja dumdums: de groningert zegt nog dat hij matroos is, en dat dat seizoenswerk is. ik weet niet of jullie matrozen kennen, maar dan zouden jullie niet durven zeggen dat dat werkschuw tuig is.

simpel gezegd: mijn woonrecht is een eerste levensbehoefte, jouw leegstand niet.

vvderts, kom er maar in, hak me lekker fijn in de pan, zolang joris me nog niet ziet he ;)

colapunk | 16-10-09 | 02:21

also: nee ik ben geen bijstandskoning, ik trek geen uitkering. ik verdien mijn geld met mijn kunst.

colapunk | 16-10-09 | 02:24

nog een ding: het verschil tussen een woning en een auto is dat een woning van levensbelang is.
staat mijn auto stil en moet jij met spoed naar het ziekenhuis? leen hem gerust ff. niet teveel bloed op de bekleding graag...

colapunk | 16-10-09 | 02:32

een wereld zonder geld met op de achtergrond een tent die volgens mij van de abn ambro afkomstig is.
en die top dief die niet uit zijn woorden kan kan komen .
leer ervan begin niet ergens aan wat je niet af kunt maken
ga werken koop/huur een huis en maak a.u.b. geen gezin .
het is een goed iets dat die kraakwet er nu is
kraken is en blijft in mijn ogen niks anders als diefstal en vandalisme.
wat niet van jou is daar blijf je af zo simpel is het
daarnaast zit in de kraakwereld kennis zat benut het maak een werkgroep of zo kunnen jullie van jullie zuurverdiende centjes gaan genieten in plaats van de zuurverdiende centjes (die anderen in onroerend goed hebben zitten) te vernietigen of te verminderen door jullie egocentrische gedrag

greatone | 16-10-09 | 05:34

Powned valt tegen, geenstijl TV wordt steeds leuker.

l3art | 16-10-09 | 07:04

die laatste die met geweld dreigt vind het normaal als dat gebeurt "als je je huis word uitgezet " hoezo JE HUIIS uitgezet !!!!!!, andermans huis zal je bedoelen.
en die muts die in een wereld zonder geld leeft , is prima hoor maar profiteer dan niet van de wereld met geld

paultjes | 16-10-09 | 07:28

Met dat laatste commentaar van die krakert herken ik dat wat ik in de ISlamitische wereld ook zo verafschuw, dat dreigende als ze hun zin niet krijgen. In een democratie zouden dat soort mensen meteen unaniem niet meer serieus genomen moeten worden. En de enge anarchistische krakert? Als er echt ooit anarchie komt, zijn zij de eersten die dat niet zullen overleven. Zij zijn de bijproducten van een hele overvloedige en luxe samenleving met hun theetjes en shawltjes en ongewassen haar, en in een echte anarchie trekken ze het geen maand.

mental K | 16-10-09 | 08:19

Dit is echt onwaarschijnlijk.. Ik heb nog NOOIT van mn leven zulke kansloze rukkers, nietsnutten gezien. Dat zulke mensen nog bestaan... GA WAT DOEN MET JE LEVEN!!!

Dragon I | 16-10-09 | 08:25

Johnny Quid!!!!!

Merk | 16-10-09 | 08:27

Kraken was in de jaren 80 een actievorm tegen het speculeren met leegstaande panden, terwijl er een enorme woningnood was. Wat mij betreft prima en een gerechtvaardigd middel van een actieve vorm van protest.
TEGENWOORDIG, heeft 80% van de asielzoekers onder de pardonregeling een gesubsidieerd huurhuis binnenland.nieuws.nl...
DUS geen woningnood meer. Waarom protesteerd daar geen enkele stinkhippie tegen???
Waarom wordt het stil als je als vraag steld of de krakert ook een huurovereenkomst probeert te regelen met de eigenaar van het pand (met een normale huurprijs). Maar nee de associale uitkeringsparasieten wonen liever gratis en eisen meer rechten dan normale burgers die zich uit de naad werken om de huur te betalen en HUN uitkering/subsidie bij elkaar te zwoegen!
.
Heerlijk om te zien dat de PVV vasthoud aan hun minimale strafeisen en daarna pas, in feite, mee regeert vanuit de oppositie.
Geert voor president voor nog veel meer van dit moois !!!

Bodhisatva040 | 16-10-09 | 08:29

Ik weet ook niet of ik nu zo blij ben met dat anti kraakverbod. Je moet toch altijd een bodem in de samenleving hebben om tegenaan te trappen. Nu die bodem eronder uitgetrapt wordt, krijgen we dus een nieuwe bodem. Hoe lang duurt het voor ik de bodem ben?

DoeMaarFFNiet | 16-10-09 | 08:55

had eigenlijk in zn geheel bij Triana moeten worden uitgezonden, item was veel te klein!
En Rutger probeerde Mei Li te plagen, maar dat lukte niet echt. Toch leuk programma (is wat sneller geworden en Jojanneke zat er ook weer mooi te wezen, niet veel ingebracht helaas).
Kijkcijfer 2 (Ik en Rutgers moeder)

JeGrootmoeder | 16-10-09 | 08:57

shit, stelletje kanslozen, lezen jullie andere reacties niet? het mag duidelijk zijn -aangezien er niemand op mijn posts reageert- dat jullie hier alleen reaguren om dom uit je nek te brullen, niet om inhoudelijk iets te zeggen ofzo...
en @anarchie, ga je inlezen jongens. asteblaft: nl.wikipedia.org...

colapunk | 16-10-09 | 09:02

Het is hier ook noodweer momenteel, maar ik wacht rustig af tot de zon weer gaat schijnen.

patat - generatie | 16-10-09 | 09:19

Conclusie, Geen Stijl is de nieuwe VPRO en niet alle krakers zijn stonede communisten....
Merkwaardig.

dotter | 16-10-09 | 09:23

-weggejorist-

bikecam911 | 16-10-09 | 09:44

De hele zuidas in amsterdam staat leeg dus daar kunnen bijvoorbeeld best tijdelijk wat studenten in bivakkeren. Echter NIET met de gebruikelijke huurbescherming. Kortom, ik vind dat je eigendomsrecht moet respecteren maar ook je maatschappelijke verantwoordelijkheid moet nemen. Voor die mensen op het Plein is het meer een lifestyle geloof ik en die willen niet werken en geen huur betalen en koppelen daar een ideologie aan. Prima maar ga dan naar het platte land van Groningen (oost) je eigen voedsel verbouwen etc.

Simon_GS | 16-10-09 | 09:45

"Het is toch een eerste levensbehoefte, mensen hebben daar recht op."

Oh, dus anderen moeten dan maar verplicht een extragratis huis voor jou regelen, als je zelf te besodemieterd bent om je eigen levensvoorziening te regelen? Iets met verantwoordelijkheid enzo.

Lorenz0 | 16-10-09 | 09:49

Ik ben een huisgenoot van de free hugster. Veel krakers hebben goed contact met de eigenaar, en er worden afspraken gemaakt over wanneer het pand wordt verlaten en in welke staat. Onlangs is er bijv. in Den Haag buiten het centrum iets gekraakt, waarna de eigenaar heeft aangegeven dat er verderop nog 't e.e.a. van hem leegstaat, wat de krakers ook kunnen gebruiken. Veel krakers verlaten het pand wanneer daadwerkelijke urgentie is aangetoond door de eigenaar.

Ik ben componist/producer/DJ/etnobotanicus (zie www.izmarmusic.com). Hier staan wat van m'n gratis composities (lounge/chillout zoals Air, Zero7, etc.): www.archive.org/search.php?query=izmar

en ook hier een torrent met 29 tracks: thepiratebay.org...

Wie liever koopt kan hier terecht: tinyurl.com...

izmar | 16-10-09 | 09:50

Dit is niet in je persoonlijke levenssfeer bedreigd wordden, dit is een keuze.
Mulimans | 15-10-09 | 18:56

Dat is stemmen op het CDA ook.

dyzc | 16-10-09 | 10:09

colapunk | 16-10-09 | 02:32
Ga ens slapen joh, vroeg er uit, op zoek naar een huurwoning!

Semmo | 16-10-09 | 10:10

ik ben groot geworden in de jaren 70 en 80 en dacht dat het krakersvolk wat militanter was geworden; niets van dit al gewoon nog dezelfde shit als toen: teren op de welvaart die gebracht wordt door het werkende deel van dit kikkerland. Erasmus zei het al; er is niets nieuws onder de zon.

furron | 16-10-09 | 10:12

Ben geen voorstander van kraken maar ik vraag me ook wel eens af waarom ik me suf werk. Alles is al geregeld van wieg tot graf, ik werk me krom om door een stelletje kansloze omhooggevallen verdwaalde bijna-nichten uit te laten geven aan de meest belachelijke dingen zoals werkgroepjes en werkgroepjes voor werkgroepjes. Het ene werkgroepje komt na maanden van (duur) beraad op het grandioze idee om extra verlichting te plaatsen, het volgende werkgroepje doet weer wat tegen lichtvervuiling en graait in de staatskas om ze er allemaal weer uit te rukken. Stelletje zogenaamde politiek correcte hypocriete pipo's hiero denken dat de krakers en bijstandsprofiteurs alleen "de slechte" zijn. Ik ben ook hypocriet en heb het verjaardagscadeautje voor mijn dochter gewoon opgegeven als zijnde kostenpost. Niemand hier ooit misbruik gemaakt van het stomme systeem van Nederland? De dommen profiteren op hun niveau (en hebben geen prettig leven) de mensen met wat meer hersenactiviteit profiteren weer op andere manieren en slaan wellicht een grotere slag. Ik ben ook tegen uitbuiters maar deze heb je op alle niveaus.. wie lult er dan nog over een paar krakertjes? We zijn wel allemaal dom genoeg om bergen te betalen en te stemmen op paupers die het geld uitgeven om ons nog meer te bedisselen. Wie het hardst graait, krijgt het meest. Ik zit hier nog een paar jaar vast maar dan ben ik toch echt weg uit dit hypocriete kutland waar je geen stap kunt zetten.

whatsinaname | 16-10-09 | 10:44

Dan wordt je je huis uitgezet zegt hij op het laatst? Was toch iemand anders zijn huis?

Libertes | 16-10-09 | 10:46

Rutgert begint steeds beter te worden. Ik word een echte fan.

Frelis Inna | 16-10-09 | 10:46

Erg vermakelijk filmpje, mijn favo qoutes:
- "Ik ben een fan van je" én "Ik ben eigenilijk VVD stemmer"
- Oh ja, lekker!
- Euhhhh, ik ben hier niet zo goed in.
- Als je gezond eet heb je geen deo nodig meneer

WakkereNL | 16-10-09 | 10:46

whatsinaname | 16-10-09 | 10:44
Herkenbaar.

Frelis Inna | 16-10-09 | 10:47

Zowiezo zou er geen recht moeten zijn op uitkering voor mensen die moedwillig niet werken. Zeker geen "gezonde" jonge mensen zoals degene die over het algemeen panden kraken. Krakers die geen uitkering krijgen en echt alleen panden van grote ondernemingen die langdurig leegstaan kraken en dan ook de boel netjes onderhouden + weggaan wanneer gevraagd zijn m.i. niet in grote getalen aanwezig. Zou voor deze kleine groep de kraakwet gehanteerd worden is het te veel werk en is het te duur om dit goed te controleren. Er is dus maar 1 optie afschaffen.

ff voor de duidelijkheid:

Stel, ik verkoop mijn appartement en koop een nieuw huis. Mijn oude woning is echter na een jaar(of langer) nog steeds niet verkocht. Is het dan mogelijk voor krakers om dit pand te kraken? Met als gevolg dat ik (nauwelijks hoofd boven water houdend ivm dubbele hypotheek) het huis aan de straatstenen niet meer kwijt raak omdat ik niet eens potentieele kopers uit kan nodigen in de woning? Ervan uitgaande dat het huis nog niet volledig gesloopt en/of bevuild is van binnen...

te-echt | 16-10-09 | 10:57

zo heeft er naast mijn ouders een huis jaren leeggestaan. Tuin overwoekerde etc. Dit pand was eigendom van een groot collectief met doel het huis pas te verkopen op het beste moment, dit moment heeft lang op zich laten wachten. Op het moment dat ze het wilden verkopen werden er wat werkertjes ingehuurd om het pand wat op te kalefateren. Puur winstbejag. In jouw geval (te-echt) geef ik je helemaal gelijk... Maar in heel veel gevallen liggen de zaken wel anders.

whatsinaname | 16-10-09 | 11:11

na de negerzoenen nu de krakelingen an de beurt?

Doc.Skull | 16-10-09 | 11:16

Het beste commentaar dat een kraker had kunnen geven is:
Onze hele welvaart berust op kraken!
Westerse landen zijn er groot mee geworden.
Vroeger, toen we volkeren uitmoordden en hun land en grondstoffen inpikten
waste we ons ook niet zo goed. Nee, beschaving is een vies woord.
Bovendien is het pand wat we kraakte gebouwd met witgewassen geld door
een ondernemer uit de onderwereld. Het bouwbedrijf pleegde bouwfraude.
De ingrediënten van de stenen zijn afkomstig uit Afrika en door slaven gedolven.
Deuren en kozijnen zijn afkomstig van illegale boomkap uit het regenwoud.
Bovendien, de regering die over ons beslist, is zelfs met stemfraude aan de
macht gekomen. (de stemcomputers bleken gemakkelijk te "kraken")
Zo, daar heb je het niet van terug he Rutger?!
Kom gezellig bij ons zitten en beleef het gevoel van de "waarheid".
Haha, geweldig! Krakers zijn ok, zolang ze niemand kwaaddoen.
Het pand netjes bewonen en zonder morren weer weggaan als de
"eerlijke" eigenaar er serieuze plannen mee heeft.

binnenlander | 16-10-09 | 11:29

Krakers hebben een punt als ze zeggen dat huurprijzen onnodig hoog zijn aangezien er leegstand is. Wel jammer dat het voor het grootste deel mensen zijn die een typetje lijken te spelen uit de jaren '70-'80.

MeGiant | 16-10-09 | 11:31

lol@binnenlander klap klap klap

whatsinaname | 16-10-09 | 11:31

Dit is dicht bij mijn 492 euro p/m dure huisje van mijzelf!!!

ghk | 16-10-09 | 11:47

In Amsterdam sta je 12 jaar op een wachtlijst? Dan ga je toch naar Amstelveen, Zaanstad of Purmerend? Of anders naar Groningen, Zwolle, Kampen, Enschede, Almelo, Maastricht, Venray, Tilburg, Arnhem, Ede of wat dan ook. Je hebt toch geen baan waar je in de buurt moet wonen...

Koops | 16-10-09 | 11:52

wat ik dus niet begrijp, waarom moet dat stelletje werklozen altijd midden in adam wonen? dat is duur ja.
Van jongs af aan wilde ik aan de loosdrechtse plassen wonen, dan ga ik toch ook niet kraken maar hard werken to ik er eindelijk een fijn huis kon kopen.
en ik vind de opmerking altijd zo mooi; ze worden uit hun huis gezet. uuuuuuuu dat huis is niet van die krakers.

Hunter S. Thompson | 16-10-09 | 11:57

LOL @ 3:40

RedBullGeeftVleugels | 16-10-09 | 12:11

Noodweer? Ja, daar krijg je dadelijk last van in je tent. Want als je weg kan uit een situatie (lees werken en huren) dan gaat noodweer niet op.

brucelee | 16-10-09 | 12:19

Hehe, de gast die de bioscoop in Groningen heeft laten uitbranden komt ook in beeld. Heerlijk vooroordeelbevestigend filmpje.

Egerius | 16-10-09 | 12:21

"Jij met al je vastgoed!" +1

Lan© | 16-10-09 | 12:29

Wellicht kunnen ze de Hedwigepolder kraken voordat ze de dijken doorsteken...

Leaque of Morons | 16-10-09 | 13:15

Wat zijn die krakers toch een stelletje nietszeggende nietsnutten. Ze roepen elkaar alleen maar na “leven opgeven voor een huis” , “geld is gemaakt door mensen die meer willen” en “wereld zonder geld”, maar vraagt Rutger door dan kunnen ze totaal geen diepgang geven over de “achterliggende” gedachtes.
Mooiste is die gast op het einde, “als mensen met een kraakverbod worden geconfronteerd worden ze direct in hun leven bedreigt, persoonlijke levenssfeer”, maar wie begon nu met het binnendringen van andermans “levenssfeer” dmv kraken…..

Drs. D. | 16-10-09 | 13:19

hulde aan de vvd-stemmende krakert!

de salonsocialist | 16-10-09 | 14:02

"je wordt je huis uit gezet"
nee, je wordt andermans eigendom uit gezet knuppel!

cryptapix | 16-10-09 | 14:43

Matig filmpje, kon leuker!

PhygS | 16-10-09 | 15:40

Bedoelde die krakert met "je leven geven voor die eerste levensbehoefte" WERKEN?

pruisjetschaamluisje | 16-10-09 | 16:39

Als Nederland graag goed opgeleide jongeren wil hebben, kunnen ze ten eerste wel eens wat gaan doen aan de veel te hoge studiekosten. Ik krijg dan wel studiefinanciering, werk 24 uur per week, doe ook nog eens twee studies en ben dan een zogenaamde "Kraker die de hele dag niets doet". De media kunnen de waarheid goed genoeg naar hun hand zetten, zoals nog eens blijkt in dit filmpje. Het commentaar "matig filmpje, kon leuker" vormt een mooie bodem voor mijn commentaar; Misschien waren er niet genoeg domme opmerkingen van krakers om het leuk te maken?!

Laravelk | 16-10-09 | 16:50

Die brillemans kwam nog wel enigzins intelligent over. De rest, en dan met name die lutser die weg kwijt raakte, vond ik maar stakk0rs.

L-dubbel-o | 16-10-09 | 17:12

typisch volk wat daar rond loopt

styrex | 16-10-09 | 17:22

Ik vind dat je geen recht hebt op iets wat van iemand anders is.

Coldfire | 16-10-09 | 17:27

Wat een zeldzaam domme mensen.
Ze hebben niet door dat ze helemaal gebrainwashed zijn. Je ziet ze nadenken hoe het ook alweer zat.
Zij zijn de slaven van de maatschappij...

thetosser | 16-10-09 | 17:42

'een wereld zonder geld'
wat zou dat wijf balen als er echt een wereld zonder geld was, dan waren er niet eens huizen om te kraken.

berty1989 | 16-10-09 | 18:03

Ik ken wel een wereld zonder regels en geld, dat heet Somalië, nee echt een fijne plek. Ze zien niet in dat ze zo leuk vredig kunnen wonen omdat wij ons er de pestpokkepleuris voor werken. En nu moet ze voor zichzelf zorgen, en dat is wel zo eerlijk. Als je 12 jaar moet wachten om in amsterdam te kunnen wonen dan is dat misschien een signaal dat die stad een beetje vol is en zou je ergens anders moeten wonen. In Gelderland of zo, plek zat en bijna helemaal groen. Perfect toch voor een ex-kraker, zet je je elfenoortjes op en kun je de hele nacht door het bos rennen en zo.

Tinus Trekveer | 16-10-09 | 19:18

lijkt de regering wel ....die hebben ook nergens een duidelijk antwoord op !!

ikhebgelijk:) | 16-10-09 | 19:40

Jezus was een tsjappies! Pauper-volk.
LOL @ 3.50. haha

pimpampot | 16-10-09 | 19:40

Eerste levensbehoefte... Je wordt je huis uitgezet?! Nee het is niet jouw huis.
Verder spreekt het filmpje voor zich.
Maar een +1 voor de free hugs. Dat dan weer wel.

met_stijl | 16-10-09 | 20:00

een wereld zonder geld... vertel dat maar tegen ome dirk ;-)

ambsterdammetje | 16-10-09 | 20:04

@powerprulletje +1!
voordat je krakerts boe-roepers gaat noemen, zou ik eerst eens naar de reaguurders-achterban kijken...

omnifa | 16-10-09 | 21:12

Lief he, die krakerts!?

appeltjeQ | 16-10-09 | 22:42

o wat is het toch fijn dat niemand reageert op colapunk:)
lekker over de goede standpunten heenkijken, en strak recht vooruit je eigen mening blijven volhouden.. yah zo komen we met zn allen ergens.. dat zal de democratie een stuk vooruit helpen..

goedzo reaguurders, jullie hebben zojuist wederom goede argumenten genegeerd..:)

kanaltijd | 16-10-09 | 23:52

@ Powerprulletje: Couldn't agree more! De kraakpanden die ik in mijn omgeving zie houden zich bezig met allerlei zaken die mijn grote waardering kunnen wegdragen. Denk aan dingen als een poppodium, weggeefwinkel, eetcafé (veganistisch, dat dan weer wel) expositieruimte en film- en debatavonden. Doodzonde dat dit soort mooie initiatieven verdwijnen.
Misschien een goed idee een gedoogbeleid in te voeren voor kraakpanden die aantoonbaar een nuttige bijdrage leveren aan de maatschappij?

Discus | 17-10-09 | 01:42

Willianus Wortelus | 15-10-09 | 18:21
ik vind hem goed maar toch ik zie deze mensen liever dan een of ander kantoorpikie of een of andere "nieuwe nederlander" wat er heel andere praktijken op nahoud dan een kopje gezonde thee zetten en liefde geven...

w.g.jorist | 17-10-09 | 02:38

Dikke plus 1 voor vaatdoek mevrouw op 5.10, ze weerspiegelt de mensheid na de hebzucht.

Manonvriendelijk | 17-10-09 | 10:13

@kanaltijd, jep. en dan schijnt GS nog wel de intelligentere kant van nederland te zijn...

hoe zeggen ze dat ook weer hier? ohja. stelletje kansleauze lutserts.

colapunk | 17-10-09 | 13:26

Ga werken !

TomTom92 | 17-10-09 | 13:36

@colapunk,

je hebt het over woonruimte dat je ontnomen wordt, daarmee geef je dus aan dat je bezit hebt of had. Je maakt onderscheid tussen het bezitten van een huis of er wonen. Je geeft het beestje een andere naam, maar ondertussen is het natuurlijk hetzelfde. Om over woonruimte te beschikken is er een wederdienst nodig en dat begrijpen krakers niet. Je hebt het over die gemene uitbuiters en criminelen; tegelijkertijd geef je aan dat ze maar een kik hoeven te geven en je bent eruit (kennelijk is er een vorm van overleg met de 'gemene' eigenaren). Waarvoor sta je dan als kraker? Als een mak lammetje ga je het huis uit en zorg je ervoor dat er een mogelijkheid tot uitbuiting ontstaat.

Het verdienen van geld heeft niets met hebzucht te maken. Het is gewoon een vorm van ruilhandel die je in werking houdt. Voor het krijgen van een woning is er een ruilmiddel nodig (geld in onze samenleving). Je kan het zo mooi of bont maken als je wilt. Een vierkante meter midden in het centrum kost meer dan een vierkante meter in de getto.

Joshua | 17-10-09 | 15:14

Krakerts xD

Addict93 | 17-10-09 | 16:35

Het toestaan van kraken is een goed middel om een corrigerende werking uit te voeren op de woningmarkt.
Het voorkomt (of gaat in ieder geval tegen) het onnodig opdrijven van de prijs door met lege panden te speculeren. Het zorgt er dus voor dat de markt van vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd is en heeft daardoor een stabiliserende functie. Een ander punt is dat krakers in buurten waar speculanten geen rol spelen maar waar juist de vraagzijde in gebreke blijft belangrijk zijn voor een proces van gentrificatie. Liever wel bewoning dan helemaal geen bewoning. Dit trekt geinteresseerden aan waardoor uiteindelijk een hele buurt er op vooruit gaat. Ook zorgt kraken er voor dat veel mensen woonruimte krijgen waar nog steeds een groot tekort aan is op veel plaatsen. Dit kan zowel direct (krakers zelf) als indirect (anti-kraak of panden die niet verhuurd zouden worden als kraken verboden zou zijn).

Wat de persoonlijke motieven van de krakers zelf zijn is dus eigenlijk niet zo heel belangrijk om het belang van kraken te kunnen rechtvaardigen. En bovendien, je kunt wel zeggen dat je met je handen van andermans eigendom moet afblijven maar met het hebben van vastgoedbezit komt ook een zekere mate van maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als je die verantwoordelijkheid niet op je neemt kun je anderen het ook niet kwalijk nemen dat ze 'jou bezit' niet erkennen.

Linkse Hobbyist | 17-10-09 | 16:46

ik vind het wel heel typisch dat het slechts een bepaald type mens is dat moeite heeft met het vinden van betaalde woonruimte. Waarom zijn het altijd diezelfde gekloonde krustkoppen? Waarom hebben ik en iedereen die ik ken helemaal geen moeite gehad om aan een woning te komen? Waarom zijn dat mensen die al meerdere jaren kraken en in die meerdere jaren er nog steeds niet in geslaagd zijn een woning te vinden? Geen medelijden met dat soort lui, nada, niks, noppes.

ruro | 17-10-09 | 18:03

@Discus: En wat hebben die initiatieven met kraken te maken? Er zijn legio mensen die een poppodium, weggeefwinkel, eetcafé, expositieruimte kunnen opzetten zonder te kraken, dat kan namelijk ook op de reguliere manier. Die lui zijn toch zo creatief? Dan verzinnen ze wel wat hoor, zou wel heel sneu zijn als je je ideeën niet kunt laten ontspruiten door een kraakverbod.

ruro | 17-10-09 | 18:12

@ ruro | 17-10-09 | 18:12
Ach, ik wil maar aangeven dat dat negatieve beeld dat hier nogal heerst niet helemaal gerechtvaardigd is. Zoals ik al aangaf, ik heb er bewondering voor dat je niet simpelweg een huis jat, maar het ook gebruikt voor cultureel-maatschappelijke initiatieven.

Discus | 18-10-09 | 07:21

Het maakt toch geen fuck uit als daklozen in een leeg huis gaan wonen, dat toch al jaren aan het vervallen is en uiteindelijk afgebroken gaat worden. Wat nou "Nederland Zorgstaat" de hele politiek kan opbokken met haar mooie praatjes.

goldproud | 18-10-09 | 14:49

Leuk dat ze in opstand komen :D

Kunnen ze hun kraakhol inruilen voor celletje :)

orgineel | 18-10-09 | 15:34

@colapunk & kanaltijd
Goede argumenten of niet, het is en blijft een bezit van iemand anders. Mij is altijd geleerd dat ik van andermans spullen af moet blijven. Misschien is het toch een lek in jullie opvoeding geweest, maar een huis is ook gewoon van iemand. Het maakt dus ook niets uit of dit huis leegstaat of niet. Het is van iemand, dus daar blijf je af. Zo niet, dan noem ik dat wel degelijk stelen en dus een overtreding van de wet. Gewoon opruimen die lui. Kijk trouwens ook eens op Funda.nl. Huizen zat.

Ps: leuke hit met Google ook: "Funda.nl. Zoek in 270.784 (!!!) aangeboden woningen." Succes prutsers!

n0hh | 18-10-09 | 17:44

Jammer dat zo'n filmpje weer heerlijk selectief is met de inhoud. Ook jammer dat de meeste mensen hier zo'n klein gezichtsbeeld hebben op wat hier nou echt hetgene is waar het om draait. Het gaat niet om wie krakers zijn, [FYI genoeg krakers werken] maar om het feit dat ze strijden om de vrijheid en mogelijkheid om ergens met een dak boven je hoofd te kunnen wonen, zonder daar belachelijke hoeveelheden voor te moeten betalen [en daarmee bedoel ik niet dat alles gratis moet zijn, en zij ook niet]. En geloof het of niet, als opzettelijk leegstaande panden gedwongen bewoond zouden moeten worden, zou dit probleem er zo goed als niet meer zijn. Laat ze daar maar een wetsvoorstel van maken. Ik ben t over het algemeen eens met de krakers eens iig.

pinkert | 18-10-09 | 20:53