GeenStijl.TV

Rutger en de burenruzie in Rijnsburg

tokkies

GeenStijl-conflictbemiddeling. Omdat het vandaag NAW gegevens regende in de comments (allen weggejorist en opgerot, u bent gewaarschuwd) hebben we Rutger richting de gefilmde burenruzie in Rijnsburg gestuurd. Eens zien of we wijzer konden worden in de fittie tussen primeurasielvindster Holly Ann Collins en de dooddreigende NSB-tokkie Jaap Hogewoning. Want het is natuurlijk wel ontzettend amusant dat burenruzies tegenwoordig geupload op YouTube worden. Uiteindelijk weet niemand precies hoe de vork in de steel zit. Staan er werkelijk metershoge stapels kratjes Schultenbrau in die straat? Lopen de buren echt in onderbroek met bezems te zwaaien? Worden er heus complete koelvriescombinaties van het balkon naar elkaar toe gegooid? Allemaal vragen waarop u in de komende reportage absoluut geen antwoord zult krijgen. Wel ziet u hoe een ouderwets potje jij-bakken een volledige straat ontwricht. Volwassen mensen die elkaar het sgoolplein uitvechten. Gezellig hoor.

Reaguursels

-weggejorist-

konthoofd | 11-04-08 | 20:15

jezus rutger.... ook jij kan laag zinken.... wat is dat nu weer voor onzin... doe eens goede reporter spelen
wel erg trouwens dat moeders op geenstijl.tv meld dat dochterlief misbruikt is... maar de buurvrouw mag er niets van zeggen

Frankos | 11-04-08 | 20:19

stam + t

Frankos | 11-04-08 | 20:20

-weggejorist-

rooie-sien | 11-04-08 | 20:24

Genoeg ruimte voor een gemoedelijke barbecue op het pleintje voor Molenkamp nr. 20.

Ookmooi | 11-04-08 | 20:26

ga eens deaud kutgastje

Valpa.tk-Meister | 11-04-08 | 20:27

Volgens mij is hier gewoon sprake van misinterpretatie dus op communicatief niveau loopt het helemaal spaak. Deze mevrouw als buitenlander wordt niet geaccepteerd en nu krijg je een eenzijdig verhaal.


Erg kinderachtig hoe die vent reageert. Hekel aan mensen die schreeuwend of krachttermen of geweld gebruiken tegen sociaal en of fysiek zwakkeren.

flame_me | 11-04-08 | 20:28

Stoere vent had niet mijn buurman moeten zijn.

rrrrrrr | 11-04-08 | 20:28

'vrijheid van menigsuiting', kent u die uitdrukking? Zeau 2008...

Ad Rectum | 11-04-08 | 20:28

omg die buurvrouw :')

SwiftCrack | 11-04-08 | 20:29

En nu terug naar Teleac. Kom er maar in Rutger.

Peter_S | 11-04-08 | 20:29

Wat neemt iedereen het op voor dat Amerikaanse wijf als jullie niet precies weten wat er aan de hand is... Als ik dat verhaal zo hoor over een verkracht dochtertje en dan zo'n wijf die er over loopt te ouwehoeren en je hele dag loopt te filmen zou ik ook link worden...

fjodor | 11-04-08 | 20:29

Fokking afknallen, wat een debiel die goser. Fijn zo;n stelletje nsb buren

huperdepup | 11-04-08 | 20:30

Wat neemt iedereen het op voor dat Amerikaanse wijf als jullie niet precies weten wat er aan de hand is... Als ik dat verhaal zo hoor over een verkracht dochtertje en dan zo'n wijf die er over loopt te ouwehoeren en je hele dag loopt te filmen zou ik ook link worden...

fjodor 11-04-08 @ 20:29

absoluut. ik vind zeker dat dit verhaal twee kanten heeft. die dochter van die amerikaanse zag er namelijk ook goed trailerpark uit met die bevlekte joggingbroek.

zoalshetis | 11-04-08 | 20:33

@ Fjodor: jij weet meer en beschermt je eigen hachie. En mijn eigen oordeel? Een enorme pauper-tokkie familie die daar de hele buurt domineert. Allemaal heel stoer zeggen dat ze zich er niet in mengen, maar ondertussen ontzettend bang voor represailles. Dit soort onderbetaald huur-rijtjeshuis tokkie volk is helemaal niets waard. Ik hoop dat ze dit lezen en beseffen dat ze echt niets zijn. NIETS!!!

Wim Bitterzaad™ | 11-04-08 | 20:33

Ik heb een schat van een man...whahaha

Robert Fraenkel | 11-04-08 | 20:35

Neem anderes nog een sjekkie buurvrouw...lomp wijf

Frans Laarmans | 11-04-08 | 20:35

en toch nog op t laatst die tiete filme van dat chickie he, respect jongens.. +1

Valpa.tk-Meister | 11-04-08 | 20:35

Buurmanneke: -1
Yank: weet nie, kan allebij de kanten op glijden. Hou het op +1 for now.
Buren: -1
Tuintjes: -1
Stem 1ste buurvrouw: -1 (Javaanse Jongens?)
Boby Mc Ferrin: +1
Laatste buurvrouw: +3 ("Ik wil niet op tv - Maar dit is voor internet mevrouw - Ooooooh")
Toch nog een +1tje eruit weten te slepen dus.
Goegedâhn joggie (Rutger).

Tiepert | 11-04-08 | 20:35

Wat een tokkies..
Wel zielig voor haar, want die vent blijft een idioot.
Dat accent blijft wel altijd komisch van die Amerikanen.

Wiking | 11-04-08 | 20:36

Het is echt een GORE klootsak. Als ik die vrouw zie jammeren heb ik zin om zijn oogjes eruit te rukken

Ali Fal Salarm | 11-04-08 | 20:37

@ rooie-sien
doe maar bom op de hele wijk dan

thom_vn | 11-04-08 | 20:38

Die stem van die buurvrouw, lijkt wel een vent.

MatthijsV | 11-04-08 | 20:40

Die Yank spoort ook niet dat is een feit, maar die mongeaul met zijn losse handjes kan linea recta naar Bubba.

Fapdrol | 11-04-08 | 20:42

JORIS!
Waar zit het lek?
Ik zie potverpielekes allemaal Televaaglezer-reaguursels tussen onze diamantjes verschijnen.
Doe die rare Televaag-sync is deleten.
Tnx (ook namens de rest van het ledenbestand).

Tiepert | 11-04-08 | 20:43

Natuurlijk geen objectieve kijk op de situatie voor mij hier, maar buurman lijkt me gewoon een doorgeslagen fabrieksarbeider. 'Schat van een man' jaja. ' Als je op teelefiesie iets neegatiefs ofer me segt sla ik je harses in kreukels, Ans.' Ga eens..

hoezee | 11-04-08 | 20:44

Deze mevrouw haalt opvallend veel bloed onder de nagels vandaan van de mannen (en ook de vrouwen) die ze ontmoet. Sorry hoor, maar dit is natuurlijk geen toeval! Altijd ruzie, maar zogenaamd nooit haar schuld.

En het is zijn burgerrecht/plicht om gezochte misdadigers aan te geven.

En kan ze nu beter geen asiel aanvragen in de USA? Ze hebben de boel nu genoeg uitgevreten in Nederland. Ga maar ergens anders de Tokkies uithangen!

OversteKarremans | 11-04-08 | 20:45

@OversteKarremans 11-04-08 @ 20:45: Laat je nakijken. Als iemand asiel aanvraagd EN krijgt vanuit de VS is er heus wel wat aan de hand. De uurvrouw is gewoon bang voor die tokkie en zijn vrouwis gewoon naief.

@Fapdrol 11-04-08 @ 20:42: >>:-))))

Bubba | 11-04-08 | 20:51

Naar de politie stappen met de beelden. Goede kans dat de man voor een tijdje moet brommen.
En natuurlijk verhuizen. Sjongejonge, daar wil een mens toch niet wonen?! Rijnsburg. Waar de hel ligt dat eigenlijk.

KidC | 11-04-08 | 20:51

Ach, die amerikaan die spoort ook niet volgens mij, die tokkie evenmin. Die buurvrouwen ook niet en die huizen zijn ook lelijk.

Het is wel een blanke buurt zeg, moeten we daar niet een paar kleurlingen tussen zetten.

henkstubbe | 11-04-08 | 20:53

Rijnsburg, Katwijk... 1 pot nat.
Afsteken en af laten drijven naar de Noordpool.

Gripzz | 11-04-08 | 20:54

@henkstubbe

Nee, nog beter een paar Finnen :))))))

-weggejorisTT | 11-04-08 | 20:54

"Jij bent wel goed hoor". domme teringhoer. hij vraagt alleen maar waarom?
die kerel bij z'n ballen ophangen...

Lord of Acid 055 | 11-04-08 | 20:57

Natuurlijk, een protestants dorp. Alles wat vreemd is is slecht, en als iemand de vreemdeling terroriseert, dan doen wij de gordijnen dicht en nemen nog een kopje thee. Allemaal zelf naar gemaakt, uiteraard.

En vind je het gek dat ze gaat filmen dat ze bedreigd en mishandeld wordt? Maar ja, ze zijn nog een beetje bang voor nieuwerwetse dingen als camera's, microfoons, internet en "waarom"-vragen.

wwsd | 11-04-08 | 21:01

Ik zeg Napalm erop. Eerst even een intensief onderzoek met feiten boven de tafel natuurlijk.
En dan als er geen dader/slachtoffer boven water komt, alsnog NAPALM!!!111

Bloodzone | 11-04-08 | 21:03

Wat een verschrikkelijk nare mensen daar in Rijsburg! Walgelijk gewoon.

TonyM | 11-04-08 | 21:04

Sinds wanneer wonen er Gooische Vrouwen in Tokkie buurten? Is dit de nieuwe aanpak van minister Vogelaar??? Kansenbuurten... zooo 2007

Tjos | 11-04-08 | 21:07

Wat een vreselijke reacties. Iedereen neemt het op voor dat Amerikaanse wijf ze woont hier al zolang en kan nog geen eens normaal Nederlands praten. Is natuurlijk het 'slachtoffer' alleen de hele buurt spreekt dat tegen maarja maakt niet uit zij komt uit een ander land dus we nemen het voor haar op met z'n allen 'losers'. Ook ik weet niet het hele verhaal maar er is duidelijk wel meer aan de hand, maar de mensen hebben hun conclusies al getrokken.(vanwege het filmpje)
Ik snap nu weer waarom het zo'n klote zooi in Nederland is!!!!
De FBI is voor niks naar haar op zoek want zij heeft toch niks gedaan toch???
Nederlanders helpen dit land ZELF naar de klote!!!!

Wikimedia | 11-04-08 | 21:10

-weggejorist-

-weggejorisTT | 11-04-08 | 21:13

Bekijk het positief: Er is daar tenminste wel altijd iets te doen, niemand verveelt zich. Iedereen mag meedoen. De mensen hebben tenminste nog contact met elkaar.. :)

RozeBig | 11-04-08 | 21:16

Wikimedia 11-04-08 @ 21:10
Niet dom l.llen !

-weggejorisTT | 11-04-08 | 21:17

Ik snap niet waarom die amerikaanse vrouw geen aangifte tegen die nsb-er doet. Ik hoor verscheidene keren een 'bedreiging met misdrijf tegen het leven' zoals dat zo mooi heet in die filmpjes en da's gewoon strafbaar. Dit in tegenstelling tot op de openbare weg met een camera achter mensen aan hobbelen..

turbopriest | 11-04-08 | 21:18

Ongetwijfeld heeft zich daar meer voorgedaan; al is het alleen maar omdat die Amerikaanse heel duidelijk een goed staaltje acteerwerk neerzet.

Dit neemt niet weg dat je NOOIT je zo mag laten gaan zoals die vent dat doet met die fucked up doodsbedreigingen: Die gaan veel verder dan alleen even in een verstandsverbijstering "Val toch dood" zeggen, en ik hoop ten zeerste dat deze man hiervoor vervolgd wordt.

Dit neemt niet weg dat natuurlijk de gehele zaak onderzocht dient te worden; Mijn versie van het verhaal is dat die vrouw destijds in die wijk is komen wonen, al gelijk buiten de boot viel omdat ze 'zo gek nederlands' sprak, en waarschijnlijk ook erg contactgestoord is geweest daar ze net weggevlucht was van die situatie in de VS.
Tel daar dan nog bij op dat die vrouw misschien in haar paranoide waan ook nog als een gek is gaan filmen/bewaken van haar huis, of zoiets.

Maar als je die reacties van die buren ziet.... waar rook is, is vuur.

RotiVerdonk | 11-04-08 | 21:18

"dat zijn privedingen"

Zegt al genoeg. Het komt dus duidelijk van één kant.

grafzooi | 11-04-08 | 21:18

Holly Ann Collins, come and live in a Dutch city instead of this village. People in Dutch villages can be chauvinist and jealous and are likely to do everything to keep strangers out of their territory.

KrankindemKopf | 11-04-08 | 21:20

-weggejorisTT 11-04-08 @ 21:17

hahah ja ja ik lul dom we komen er nog wel achter.

Wikimedia | 11-04-08 | 21:21

Idd ja. Als ik de andere buurtbewoners hoor over die Amerikaanse vrouw heb ik het idee dat zij ook niet de lekkerste is. Daar staat wel tegenover dat die man ook niet helemaal lekker is met zijn bedreigingen.

Jelle. | 11-04-08 | 21:23

Wikimedia 11-04-08 @ 21:21
Ook een Tokkie?

-weggejorisTT | 11-04-08 | 21:24

-weggejorist en opgerot-

-weggejorisTT | 11-04-08 | 21:28

Rijnsburg, hét nieuwe Waspik!

gladioolkweker | 11-04-08 | 21:29

-weggejorisTT 11-04-08 @ 21:24

Nee hoor gewoon normaal Nederlandse burger verdient waarschijnlijk ook nog meer als jouw maar dat doet er niet toe. Ik woon in de Randstad en heb zelf ondervonden hoe mensen van een buitenlandse afkomst dingen zo goed kunnen verdraaien dat uiteindelijk de Nederlander de schuld krijgt maar ga lekker zo door jij komt er wel!!! Stakker (en tuurlijk gaan die bedreigingen te ver maar je weet niet allles van het verhaal)

Wikimedia | 11-04-08 | 21:30

fapfapfap @ laatste seconde van het filmpje.

RTLNieuws | 11-04-08 | 21:31

De hele buurt bescheit zich voor die Gilles de la Tourette Hogewoning. Mark my words.

wildpoeper | 11-04-08 | 21:33

stelletje pestrijnsburgers, uien zoals ze hier bekend staan (Noordwijk, Katwijk, Leiden, Valkenburg) dat volk heb zich nog nooit kunnen gedragen geloof ik. die denken altijd dat ze beter zijn dan een ander...

Heer Ho tot Ek | 11-04-08 | 21:37

1. lijkt mij dat je pas gaat filmen als er al het een en ander gebeurd is.
+1 yank
2. Argument van opmerking over 6 jarige dochter lijkt erg onwaarschijnlijk zeker gezien het eigen verleden van de Yank
+2 Yank
3. 8 jaar iemand terroriseren vanwege 1 opmerking (indien gebeurd) niet erg sterk
+3 Yank

en voor alle dombo's (halve bestand, komen volgensmij uit een gelijkend dorp) als je nu nog niet weet dat nl politie geen reet doet met dat soort bedreiginen en filmpjes dan houd het wel zo'n beetje op

oftwel geef het voordeel van de twijfel aan de yank

StonedTrooper | 11-04-08 | 21:39

1st class journalism; absolute scoop. Publieke ompoep kan dit nimmer evenaren vanwege politiek geïnfiltreerde "correctheid".
Kijken of de veldwachterij, of zoals 't daar heet koddebeiers, de handschoen nú wel adequaat durft op te nemen. Ik heb m'n twijfels, kan me niet aan het hoog inteelt-gehalte onttrekken; wie weet zijn de petten ook gedegenereerd.

MoslimMolen | 11-04-08 | 21:39

@ Wikimedia: Waarom krijg ik toch STERK het idee dat jij familie / kennis / vriend(in) bent van desbetreffende Jaap? En waarom krijg ik het idee dat jij een zéér ondergeschoold, asociaal en TON stemmend type bent? Het is allemaal maar een idee hoor, maar iets zegt me dat je beter op telegraaf.nl of zoiets SBS6-achtigs je ding kan doen. Oh en WAAG het eens mij tegen te spreken!

Wim Bitterzaad™ | 11-04-08 | 21:43

Onbegrijpelijk dat niemand die Hogewoning een timmer op zijn bek heeft gegeven, hebben die Yankee doodle meisjes geen vriendjes?

En als je er geen 6 vrijdagen schoffelen voor over hebt flikker je een steen door zijn ruit, en nog 1, en nog 1. Net zo lang tot hij mak wordt.

Echt wel dat mevrouw Hogewoning dan zorgt dat haar lieve man zich gedeisd houdt. Na 3x het glas uit je woonkamer opzuigen ben je het wel beu.


Bo Dreksma | 11-04-08 | 21:45

dacht dat me commentaar wel meeviel ,kennelijk niet sorry hoor joris zal het niet weder doen

rooie-sien | 11-04-08 | 21:49

De andere kant van het verhaal is wellicht een zuigende Yank en daar hapt het buurmannetje dan weer op. Je gaat echt niet voor niks zo leip staan doen voor de deur van je buurvrouw.

Maar die steen door zijn raam en timmer op zijn smoel heeft het zielige ventje zeker wel verdiend met zijn achterlijke gedrag.

Bo Dreksma | 11-04-08 | 21:52

Na die 'zielige' filmpjes op youtube te hebben gezien lijkt het me wel duidelijk dat het hier om een zieke aandachtsgeile amerikaanse snol gaat.

fjodor | 11-04-08 | 21:54

Waarom kwam dat grietje dat ook als laatste in beeld is niet wat vaker terug... Dan was het wellicht nog een leuk filmpje geweest!

qluotezaq | 11-04-08 | 21:57

Yankee Tokkie kan beter verhuizen, dit gaat echt niet meer goed komen.

Iemand die weet of het mokkel werkt of is dit er weer 1 uit de categorie meevreten uit de staatsruif (sociale dienst).

Kan een bron van irritatie zijn, loop me godverdegodver hele dag uit de naad te werken en madam de Yank zit de hele dag op haar luie reet.

Bo Dreksma | 11-04-08 | 21:58

Tjos 11-04-08 @ 21:07

SORRY???????

gooischetrut | 11-04-08 | 22:00

@ qluotezaq 11-04-08 @ 21:57

Dat hoop je, wellicht heeft ze al net zo'n zware shag stem als haar moeder.

Wel vreemd om alleen witte mensen te zien, hebben ze daar geen allochtonen?

Bo Dreksma | 11-04-08 | 22:03

rutger -1. ga liever femke halsema weer ns interviewen

Reaumarieau | 11-04-08 | 22:04

misbruikt ? die hoer zal het wel hebben uitgelookt

commando1970 | 11-04-08 | 22:06

sorry gelokt

commando1970 | 11-04-08 | 22:07

Hee Rutger, dit soort dingen kan je beter aan Frans Bromet over laten.

Dunnepoep | 11-04-08 | 22:09

die buurman is een standaard proleet die dreigt een hoop met geweld. Hij slaat vrouwen en mannetjes die duidelijk zwakker zijn dan hijzelf. Maar zodra er iemand voor hem staat met lef dan is deze man een lafaard: hij komt niet naar buiten om Rutger te woord te staan maar laat zijn vrouw wat zwetsen. Waarom legde hij het dan niet even uit als het allemaal de schuld is van de buurvrouw? Als team Geenstijl vanavond langs komt om verhaal te halen is meneer bovenwoning ongetwijfeld ook niet thuis.

granaatwerper | 11-04-08 | 22:11

"Nijt mie bemeuien taatjen" zeiden mijn voorvaderen al.

Toine Tussenbeen | 11-04-08 | 22:18

Wim Bitterzaad™ 11-04-08 @ 21:43
Waar haal je het allemaal vandaan??? Ik ken die mensen geen eens toen ik voor het eerst het verhaal hoorde dacht ik ook wat een mongool die vent en dat is ie nog hoor daar niet van, maar als ik zo het filmpje van Rutger zie ga ik toch twijfelen aan die Amerikaanse en zal er zich waarschijnlijk meer afspelen. En ja ik waag het jou tegen te spreken!!!! Nee ik stem op Geert jij?? CDA of PVDA

Wikimedia | 11-04-08 | 22:19

Blikken bier in je voortuin drinken, das pas Tokkie.

Steiner | 11-04-08 | 22:22

Waar is die kerel nu met z'n grote mond????

Adam Smurry | 11-04-08 | 22:31

@ Wikimedia: ik heb je gewaarschuwd mij niet tegen te spreken. Komt ie:

Oh je stemt op Geert? Nog beter, onopgeleide xenofoob ( nl.wikipedia.org... ) Het is me meer dan duidelijk hoe DOM, ARM, ASOCIAAL & ONOPGELEID jij bent. Lees je eigen comments, kijk alle filmpjes nog eens en besef dat je echt een HEEL DOM & BANG persoon bent. Als jij in die buurt zou wonen zou je ook heel hard roepen dat je GEEN PARTIJ kiest. Vooral geen partij kiezen voor mensen die het hard nodig hebben... Oh en ik denk dat ik rechtser ben én kies dan jij ooit zal worden.... dat heeft namelijk te maken met het feit dat ik wél goed verdien en dat niet graag verlies. Mensen zoals jij die rechts kiezen zijn erg dom bezig, maar dat laat ik graag z'n beloop!

Wim Bitterzaad™ | 11-04-08 | 22:42

als je iets gaat verraden ''NSB-style'' ben je zowieso fout!

deafhaalchinees | 11-04-08 | 22:42

Goede reportage Rutger, niet lafjes meelullen, maar er bovenop!
En dat de rest van de buurt zegt: ze maakt het er zelf naar? Flikker op, mishandeling en terroriseren is nooit gerechtvaardigt en waarschijnlijk komt het voort uit dat ze 10 kinderen heeft en ja dat kan wel eens overlast geven...

Behangdelul | 11-04-08 | 22:47

graag ook vaker doen als er iets actueels is, Rutger er heen!

Behangdelul | 11-04-08 | 22:52

Voor iemand ie al 14 jaar in Nederland woont, spreekt ze wel bar slecht Nederlands. Het zaakje stinkt wel aangezien ook de overige buren niet echt achter haar staan...

chewhakbar | 11-04-08 | 22:54

Wim Bitterzaad™ 11-04-08 @ 20:33 De meester legt @ 0:55 nog even uit wat NIETS is.

nl.youtube.com...

Willianus Wortelus | 11-04-08 | 22:55

WHAHAHAH "ik heb je gewaarschuwd mij niet tegen te spreken" HAHA

Wikimedia | 11-04-08 | 22:55

Ik prijs me rijk met mijn kennissenkring van louter WO geschoolde, ruimdenkende, sociale mensen. (en het feit dat ik een huis kan betalen in een buurt waar het iq boven de 100 ligt)

janjoker | 11-04-08 | 22:58

Jaren '70 woningen -1

Fapne Bunscookie | 11-04-08 | 23:00

Wim Bitterzaad™ 11-04-08 @ 22:42 Klopt exact. De hele rechtervleugel stemt tegen alles wat ook maar één voordeeltje op kan geven voor tokkies.

Willianus Wortelus | 11-04-08 | 23:03

@janjoker 11-04-08 @ 22:58
Nou hoe blij ben je met doekoe terpstra of harry de winter als buurman en zo kan ik er nog wel tig opnoemen. Of wat dacht je van rouvoet die zich niets aantrekt van zijn buren. Dan zit ik liever in een wat gemeleerde wijk met normale mensen dan figuren die allemaal denken dat ze slimmer/beter zijn dan de buurman.

chewhakbar | 11-04-08 | 23:07

@ chewhakbar 11-04-08 @ 23:07 Jij wil ook gewoon naar de dikke hypotheekbuurt maar verdiend er kennelijk niet genoeg voor.

Willianus Wortelus | 11-04-08 | 23:12

Ik kan hier niet goed over oordelen, omdat ik waarschijnlijk alle feiten nog niet ken. Is dit wel het geval---> laffe buurt.

Buiten kijf staat dat Hogewoning een laffe vent is. Sneu figuur..

ElPetrino | 11-04-08 | 23:13

hmmm, vreemde zaak...
Ik prijs me na het zien van dit filmpje gelukkig met mijn alcoholistische buurman (hij heeft pas 2 maal stomdronken de voordeur van het portiek vernield omdat hij zijn sleutels kwijt was, en stiekem was dat erg lachen om aan te zien en te 'begeleiden') en mijn super relaxte bovenbuurman die zijn geld verdient met gitaar spelen in een kroeg & band.

GodHandKiller | 11-04-08 | 23:18

@ Willianus Wortelus: Ik geef veel voor armen, hulpbehoevenden, etc.... maar ik kan geen sympathie opwekken voor dit soort achterstandsmenschen. Ik las al je commentaren en kan niet geloven dat je achter Jaap de buurt-terrorist staat. Vertel je verhaal en ik lees het.

Wim Bitterzaad™ | 11-04-08 | 23:19

@ Wikimedia: lach maar. Waarschijnlijk ben ik je ooit met mn +++++++ gepasseerd toen je op je Tomos naar je ploegendienst baan reed. Niet mis mee hoor, hard werken! Of ga je me nu vertellen dat je helemaal geen baan hebt? Dat zou écht zo je hele gedrag verkklaren!

Wim Bitterzaad™ | 11-04-08 | 23:22

Gut, weer een gevalletje Musselkanaal? Dat hele blok peopt natuurlijk zeven kleuren voor meneer Hogetokkie op de hoek, dus iedereen is maar akelig voorzichtig met het geven van een mening. Want straks staat 'ie nog voor hun deur te dreigen.

Hertogin v. Pauperen | 11-04-08 | 23:23

Wim Bitterzaad™ 11-04-08 @ 23:19 Met "Altijd gezellig met Jaap in de straat. Tokkievolk bahbah." wilde ik zeggen dat ik die Jaap zelf een smerige Tokkert vind!

Willianus Wortelus | 11-04-08 | 23:28

Peter R de vries lost het wel op.

Toiletje | 11-04-08 | 23:30

en op de vraag: wie heeft er nu gelijk?
Kan ik niet antwoorden.

GodHandKiller | 11-04-08 | 23:33

Ik heb ook een buurman als meneer hogewoning. Hm. Tijd voor een videocamera.

Spinal Fap | 11-04-08 | 23:35

@ RotiVerdonk 11-04-08 @ 21:18 Helemaal mee eens. De verhalen van beide kanten bevatten vreemde details. Zo vond ik het nogal vreemd dat mevrouw Collins bij Pauw en Witteman ging zitten en prima haar zegje op TV kon doen, terwijl ze naar eigen zeggen "zo verlegen is en niet voor zichzelf kan opkomen"...

GrandadSideburn | 11-04-08 | 23:36

@ Willianus Wortelus: maar wat bedoel je dan in godesnaam met "De hele rechtervleugel stemt tegen alles wat ook maar één voordeeltje op kan geven voor tokkies"... Ik interpreteer dit als: "asocialen die (volledig onterecht) uitkering trekken dienen bediend te worden door de nederlanse staat". Ik geloof namelijk dat zgn. "tokkies" mondig genoed zijn hun natje en hun droogje zelf te regelen en daar niemand voor nodig hebben. Kun je helder uitleggen wat je punt is Willianus?

Wim Bitterzaad™ | 11-04-08 | 23:36

Wat k*t sloom wijf die Amerikaanse, wat een domme mongool is die vent om zich zo te laten uitlokken, wat een klote buurt, en wat een ongelofelijk domme buurvrouw op het laatst.... ongelofelijk... Gewoon een grote klote zooi daar!

Henkieeee | 11-04-08 | 23:37

uien zijn tokkies.

cloudoflogic | 11-04-08 | 23:39

wat een treurnis hier... "Waarschijnlijk ben ik je ooit met mn +++++++ gepasseerd toen je op je Tomos naar je ploegendienst baan reed".... (klinkt als een druksdieler) "Ik prijs me rijk met mijn kennissenkring van louter WO geschoolde, ruimdenkende, sociale mensen."... (met je hypotheekhuis en dito vriend) Ruimdenkende mensen worden hier afgestraft! Denk dat ik Bram Pieper maar eens ga opzoeken...

waarisdelol | 11-04-08 | 23:41

Die kerel met z'n grote mond durft vast niet te reaguren, kl**teviool is het, zwak schaapje van de buurt.
Een bom er op, weh met t***es zooi.

psxtim | 11-04-08 | 23:47

"Kuddegedrag Rijnsburg aan de kaak gesteld". Rutger heerscht! Als je dit vindt zuigen dan stam je af van Goebbels.

Mr. Plukhem Kael | 11-04-08 | 23:51

@Willianus Wortelus 11-04-08 @ 23:12
Ik woon in het mooie oosten waar je een leuk vrijstaand huis kan kopen voor rond de 350.000. We zijn wel tweeverdieners maar dat zijn de meeste mensen in onze buurt. Geen intelectuele nitwits maar gewoon hardwerkende mensen. Ik voel me hier goed in elk geval.
p.s. je verdiend schrijf je altijd nog met een t...

chewhakbar | 11-04-08 | 23:51

verdomme maar ik zelf ook nog een schrijffout :X.. dubell dus.

chewhakbar | 11-04-08 | 23:53

Ik wil het gedrag van die lulhannes van een buurman absoluut niet goedpraten. Toch zet ik vraag tekens bij deze vrouw. Ze is gevlucht en dat heeft een reden. Zal ze misschien een gedragsprobleem hebben waardoor ze in conflict komt met eenieder die met haar te maken krijgt? Het lijkt er wel op, als ook andere buren problemen met haar hebben.

Dik van Onderen | 11-04-08 | 23:55

@ waarisdelol: drugsdealer? Neen... hardwerkende ondernemer? JA! Hypotheekhuis? Neen... Afbetaald? JA!.... Vriend? Neen... Vriendin? JA!... En ik ben niet iemand die als "ruimdenkend" wordt afgeschilderd. Helaas voor jou ben ik wel iemand die jou passeerd in een dure auto en jij op je brommertje heel jaloers stoutte dingetjes denkt. Veel plezier in je huurwoning. L*L!

@chewhakbar: Man ik geef je groot gelijk. Ik wed dat je binnen 10 jaar over de grens een mooie vrijstaande koopt. Wellicht dat ik die kant ook maar eens op moet, maar ik ben nog te gebonden aan de randstad... overtuig me!

Wim Bitterzaad™ | 11-04-08 | 23:57

Wim Bitterzaad™ 11-04-08 @ 23:36 Beste Wim, ik wil geen punt maken. Ik reageerde op je comment van 22:42. Ik dacht namelijk dat je daarin bedoelde te zeggen dat tokkies die rechts stemmen feitelijk tegen zichzelf stemmen. Er is daar ooit onderzoek naar gedaan met als conclusie dat extreem rechtse politici in hun stemmingsgedrag helemaal niet opkomen voor de rechten en het welzijn van de arme burger. Daar hebben we Jan voor.

Willianus Wortelus | 11-04-08 | 23:57

Heb ik zojuist stiekum toch een punt gemaakt.

Willianus Wortelus | 11-04-08 | 23:58

Als je dit ziet ben je maar weer wat blij dat je gestudeerd hebt en niet tussen dit soort tokkies hoeft te wonen.

despecialist | 12-04-08 | 00:01

chewhakbar 11-04-08 @ 23:51 Verdient idd:) Ik twijfelde. Komt door t bier.

Willianus Wortelus | 12-04-08 | 00:02

Hatsjee... ik denk toch wel dat het fair is als Japie middels praktijklessen leert te begrijpen wat het allemaal inhoudt wat ie zelf allemaal zegt. Dat begrijpt de hele buurt vast wel. Die bemoeien zich er niet mee, dus ach...

Adriaantjeeeeeuh | 12-04-08 | 00:03

wat ben jij gefrustreerd zeg... Zou me niets verbazen als jij ook vrouwen slaat.. Bitterzaad zegt wel genoeg of niet Wim?

waarisdelol | 12-04-08 | 00:10

onzin! laat dat wijf toch

koekiemonster! | 12-04-08 | 00:18

heerlijk die goede tijden slechte tijden praktijken zo lekker uitgegroot voor ons.

doet me denken aan man bijt hond, in de zin van maakt van klein nieuws, groot nieuws. hahahhaha

porno-utopia.com | 12-04-08 | 00:31

Blikken bier in de tuin, geblondeerde vrouwen, leren jassen, scheldpartijen, bedreigingen. Ben blij dat ik fatsoenlijk woon.

Brandje | 12-04-08 | 00:32

Japie is natuurlijk een echte tokkie, maar waar twee vechten hebben twee schuld. Ik verbaas me dan ook niet dat de "onschuldige" Amerikaanse iets op haar kerfstok heeft.

Meh | 12-04-08 | 00:32

En toen moest Wim naar bed van mama.

Willianus Wortelus | 12-04-08 | 00:42

Zoals met alle burenruzies zal de waarheid wel ergens in het midden liggen.
Oh ja: alle tokkies moeten eigenlijk geweaun deaud natuurlijk.

AmTam | 12-04-08 | 00:42

Op het eerste gezicht lijkt het kinderachtig en asociaal hoe die vent reageert. Toch is het statistisch zo dat, als 1 persoon je gek vindt kan het ook aan die persoon liggen. Als twee mensen je gek vinden sta je al zwakker. Als de hele straat je een teringwijf vindt moet je het toch eens bij jezelf zoeken. Iemand kán zo ver gedreven worden dat ie over de schreef gaat. Wat de man (op het filmpje) doet deugt niet. Toch denk ik dat ik voor hém kies.

grote haas | 12-04-08 | 00:51

Wat een beschamende vertoning op slechts 1200 meter hier vandaan. Ik mijd die uienkoppen als de pest, maar dat was slechts gebasseerd op een voorgevoel. Nu is in een keer duidelijk waarom.


Enfin, we kunnen dit nog jaren laten aansudderen totdat Tokkie-NSB-er Hogewoning doorslaat, maar het beste is gewoon om een nieuw huis te zoeken voor dit Amerikaanse gezin (dat onderhand wel eens wat beter NL-lands had moeten kunnen praten overigens) in een nieuwe omgeving. Als daar over een jaar of 8 de pleuris ook is uitgebroken is het in ieder geval duidelijk aan wie het ligt. Maar dan heeft die buurt ook weer even rust (wie is de volgende pispaal?) en dat gezin ook.


Oproep aan ambtenaren: de oplossing wordt hierboven aangedragen. Die ingelaste vergadering maandag hoeft niet door te gaan.


Als je overigens hebt geconcludeerd dat in deze film duidelijk stelling wordt genomen voor die US-family dan zegt dat meer over je eigen interpretatievermogen dan over de Ruktor film. Het is duidelijk dat Ruktor het ook niet meer weet. +1

Suup | 12-04-08 | 00:54

@willianus Blijkbaar... Wordt een beetje moe van typetjes die denken dat ze een discussie kunnen winnen door te zeggen dat ze een langere p**mel hebben. Wat doet een succesvol ondernemer met afbetaalde auto, huis en vriendin om dit tijdstip op geenstijl? Beetje afgeven op een ieder met een andere mening? Moet in de kroeg zitten netwerken toch?

Voor wat betreft dit verhaal zitten er wel flink wat haken en ogen aan.. Als rutger een interview begint met "wat vind jij van die randdebiel van een buurman?" dan getuigd dat ook niet echt van onpartijdige journalistiek.
ps Mijn vader woont nu 40 jaar in nederland en praat ook geen vlekkeloos nederlands. in zijn geval werkte hij voor een engels bedrijf en woonde we in een zwarte kousengemeente die hem ook maar raar vonden, in het geval van holly zal ze ook niet vaak een praatje bij de bakker hoeven verwachten. En dan kunnen we ook beginnen over de honderdduizenden in nederland geborenen die klinken alsof ze gisteren van de boot zijn gekomen...
Waar het, denk ik, uiteindelijk op neer komt is dat we te weinig weten over het hoe en wat. Misschien makkelijk gezegd, maar ik neem aan dat geenstijl nog wel met nieuwtjes komt!
Ik betwijfel trouwens of de Rijnsburgse Courant wel onafhankelijke journalistiek toepast..

waarisdelol | 12-04-08 | 01:01

WAT GEK DAT IK DIE FBI BERICHTGEVING VAN NIEMAND HIER ZIE !!!
DAT WAS HET PROBLEEEM !!! HET FEIT DAT DIE VENT GAAT SPITTEN IN HAAR VERLEDEN .....
HET BLIJFT EEN NSB ER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vicecity | 12-04-08 | 01:13

-weggejorist-

weggejorist+opgerot | 12-04-08 | 02:02

@Rutger
Sterk staaltje interviewen, dude. Petje af. +1

Dikr | 12-04-08 | 02:41

Even een korte uitleg aan alle lege geesten als Wikimedia, zoalshetis en OversteKarremans waarom de gemiddelde Nederlander met enige mate van intelligentie de kant van mevrouw de Amerikaanse kiest:
1) Meneer is duidelijk in beeld op het moment dat hij met een serieuze toon, die het bloed onder de nagels van de meeste reaguurders vandaan haalt, verscheidene bedreigingen uit. Deze bedreigingen zijn gericht tegen het leven van mevrouw de Amerikaanse. Om zijn dreigementen kracht bij te zetten gebruikt meneer een variété aan krachttermen.
2) Meneer wordt gefilmd terwijl hij op mevrouw af komt stormen, opnieuw bedreigingen uitende. Door een aantal buurtbewoners wordt mevrouw beschermd, maar meneer is duidelijk door het dolle heen. Op de achtergrond zijn beledigingen te horen, zo te horen van ofwel buurtbewoners danwel familie van meneer.
3) Meneer gaat graven in het verleden en ziet het magische woord "FBI". Meneer denkt mevrouw als een crimineel af te kunnen schilderen, feitelijk blijkt hij een opsporingsbevel tegen een vluchteling te hebben gevonden. Mevrouw wordt namelijk gezocht voor het redden van haar kinderen uit de handen van haar gewelddadige man.
4) De buurtbewoners vinden het niet leuk gefilmd te worden, deze bekrompen Nederlanders snappen niet dat je er wat tegen kunt doen als dit onrechtmatig is. Daarnaast hebben ze klaarblijkelijk ook het verleden van mevrouw nog niet voldoende verwerkt, daar dit haar achterdocht enigzins verrklaart.
5) De reaguurders zien een bang klein meisje, daar tegenover staat een agressieve buurman.
6) Beelden zeggen meer dan worden. De foto's en filmpjes die mevrouw laat zien hebben duidelijk meer overtuigingskracht dan een uit de mouw geschud verhaaltje over 1 enkele opmerking. Ik dacht dat de Nederlander 8 jaar terug, 1 jaar voor 9/11, nog openminded en tolerant was. Dat zou betekenen dat na 1 jaar een slecht gevallen opmerking wel goed gepraat had kunnen worden. Daarnaast kun je overwegen dat net dit onderwerp juist bij deze vrouw wel toevallig erg gevoelig ligt en een dergelijke opmerking niet waarschijnlijk lijkt.

Zo kan ik waarschijnlijk nog wel even doorgaan.
Laten we vervolgens kijken naar de mensen die opkomen voor het buurtbelang. Ik zal een paar reacties uitlichten:
"Wat neemt iedereen het op voor dat Amerikaanse wijf als jullie niet precies weten wat er aan de hand is... Als ik dat verhaal zo hoor over een verkracht dochtertje en dan zo'n wijf die er over loopt te ouwehoeren en je hele dag loopt te filmen zou ik ook link worden..."
- Jij weet dus wel wat er aan de hand is, want je gelooft een vrouw die beweert dat haar man een schatje is terwijl iedereen kan zien hoe hij mevrouw te lijf wil gaan en doodsbedreigingen uit?
- Jij gelooft dus hetzelfde verhaal over die opmerking, 1 opmerking die net in het straatje ligt waar mevrouw erg gevoelig voor is?
- Wat het filmen betreft heb je een punt, maar weet jij hoe de zaak feitelijk in elkaar steekt? Wanneer filmt ze? Waar filmt ze? Waarom heeft niemand in die 8 jaar nog stappen ondernomen? Misschien heeft mevrouw nog angsten overgehouden uit het verleden?

"absoluut. ik vind zeker dat dit verhaal twee kanten heeft. die dochter van die amerikaanse zag er namelijk ook goed trailerpark uit met die bevlekte joggingbroek. "
- Natuurlijk, mevrouw's dochter ziet er niet zo lief/lekker/fapbaar (wegstrepen naar eigen inzicht) uit dus meneer mag wel even zo tekeer gaan?
- Het verhaal heeft vast twee kanten, waar twee vechten hebben twee schuld. Maar hoe kun je op basis van het aan jou beschikbare materiaal oordelen dat meneer wel gelijk heeft, getuige de voorgaande argumenten.

"Wat een vreselijke reacties. Iedereen neemt het op voor dat Amerikaanse wijf ze woont hier al zolang en kan nog geen eens normaal Nederlands praten. Is natuurlijk het 'slachtoffer' alleen de hele buurt spreekt dat tegen maarja maakt niet uit zij komt uit een ander land dus we nemen het voor haar op met z'n allen 'losers'. Ook ik weet niet het hele verhaal maar er is duidelijk wel meer aan de hand, maar de mensen hebben hun conclusies al getrokken.(vanwege het filmpje)
Ik snap nu weer waarom het zo'n klote zooi in Nederland is!!!!
De FBI is voor niks naar haar op zoek want zij heeft toch niks gedaan toch???
Nederlanders helpen dit land ZELF naar de klote!!!!"
- Vreselijke reacties? Ohja, want reaguurders moeten alles uit het buitenland kapot maken! Wij mogen niet opkomen voor een 'vluchteling' omdat ze geen Nederlands spreekt, terug naar haar ex sturen zou ik zeggen! Zijn we daar ook weer van af.
Nee Wikimedia, wij nemen het op voor een vrouw die lijkt te worden bedreigd/mogelijk aangevallen. Wij nemen het op voor een vrouw die door haar hele buurt met de nek wordt aangekeken. Een vrouw die een verschrikkelijk verleden achter de rug heeft, maar hier niet rustig kan leven (hoewel ik hier de kanttekening moet plaatsen dat dit in eerste instantie niet door de buurtbewoners hoeft te komen).
- Dit filmpje toont beelden van het gedrag van een persoon waar geen weldenkend mens blij mee kan zijn. Er is hier duidelijk geen sprake van exces, althans niet in het filmpje bij daglicht. Meneer is kalm en agressief, een gevaarlijke combinatie. Logisch dat mensen conclusies trekken?
- De FBI is naar haar op zoek omdat ze met haar kinderen gevlucht is...en toegelaten! Een uniek geval voor een Amerikaanse, zouden er goede redenen zijn? Denk er eens goed over na zou ik zeggen.
De FBI zoekt toevallig niet alleen naar misdadigers maar ook naar vermiste personen.

Al met al kan ik toch niet zeggen dat ik de kant van "meneer-de-schat-van-een-vader" kies maar het eerder zou opnemen voor mevrouw. Tevens denk ik dat enkele reaguurders hun gedachtengang moeten herzien en even goed over hun opmerkingen moeten nadenken.
Natuurlijk hoop ik op enige reactie maar waarschijnlijk zijn de eerste 3 zinnen en de laatste 3 zinnen de enige die worden gelezen, als het verhaal al niet in zijn geheel wordt overgeslagen. Toch kijk ik uit naar een weloverwogen argument om de kant van meneer te kunnen kiezen! :)

HopHop | 12-04-08 | 02:47

@HopHop
Uw Ambtenaar? Ik zeg: Meer doen minder schrijven / praten en meer doen.

DarkCrusader | 12-04-08 | 03:55

Ik sluit me volledig aan bij de vorige reaguurder :p

Beelden gezien, maar ik kan nog steeds niet geloven dat er mensen zijn met zo weinig intellect en zoveel agressie als die "schat van een vader". Rijp voor een inrichting als je het mij vraagt. Daarbij bekruipt mij een angstig gevoel als ik besef dat die hele buurt ook mag stemmen. Want ook de buren lijken me niet te behoren tot het meest redelijke en weldenkende deel van de samenleving.

sycorax | 12-04-08 | 03:57

M.a.w. ik sluit me aan bij HopHop 12-04-08 @ 02:47

Niet bij DarkCrusader 12-04-08 @ 03:55...
"Uw Ambtenaar? Ik zeg: Meer doen minder schrijven / praten en meer doen." Is dit uberhaupt Nederlands?

sycorax | 12-04-08 | 03:59

Kenner constateerd misbruik wat de buurt ontkent.

goodray | 12-04-08 | 04:04

+1 voor die chick op het laatst

Eternal | 12-04-08 | 04:26

@ alle Spelfout-lamers

kap nou eens met mensen 'belachelijk' maken omdat ze een foutje maken in hun spelling, net als jullie ook wel eens doen. Het is irritant om dit steeds maar weer terug te zien.
Als je zo intellectueel bent dan weet je vast ook wel dat de mens maar weinig letters daadwerkelijk leest en dus al het andere overbodig is en weggelaten kan worden. Spelling is dus irrelevant in een informeel gesprek, wat zeker het geval is op geenstijl.
Aangezien 'paupers' geen formele brieven hoeven te schrijven, hebben ze dus ook geen enkele reden om de 'formele'-taal te leren/onderhouden. Als je dan nagaat hoeveel tijd jij aan je spelling bent kwijt geweest, en tijd dat zij aan hun spelling hebben verneukt... dan vind ik jou als intellectueel ABN schrijvende gozert eerder een loser.
Zekerrr ben je een loser als je ook nog gaat commenten op iemand anders zn spelling, en zekerrr als je denkt iemand daarmee 'te pakken' en onderuit te kunnen halen. Pff :) komaan jongens get a life.
Oops volgens mij doe ik nu hetzelfde :+O , maargoed wou mn punt ff maken :)

Ontopic:
Waarschijnlijk heeft de buurt dat Amerikaanse vrouwtje al lopen terroriseren sinds ze daar woont. Ze zal wel het een en ander terug hebben gedaan in de loop van de tijd, wat de mensen in de buurt nu gebruiken als goedkeuring van het wegpesten van haar... omdat ze haar liever kwijt zijn dan rijk, nogsteeds.
De buurtbewoners, hogewoning netzoveel als andere 'zwijgende'-buurtbewoners, hebben volledig blaam voor het gekut wat de Amerikaanse heeft moeten doorstaan daaro.

Kanthor | 12-04-08 | 08:16

bierdrinkende buurvrouwen, ik ga daar wonen

Dandy | 12-04-08 | 08:36

Wim Bitterzaad™ 11-04-08 @ 22:42

Sorry, hier moet ik even op reageren. Het is juist het karakter van de linkse buurman om alles goed te praten en veeeel te lang op zijn beloop te laten. Het is ook het karakter van de linkse mens om alles op zijn beloop te laten wat slecht is en alle nutteloze dingen die er niet echt toe doen te willen veranderen. En om op te scheppen hoe hoogopgeleid ze wel niet zijn, of hoe veel ze verdienen. Maar bij echte problemen hun kop in het zand te steken. Nederland staat bekend om zijn handelsinstelling, om de waterwerken en omdat Nederlanders overal wel een gat in zien. Rechts Nederland ja, de linkse kant staat bekend om het multiculturele fiasco. Dus blaas aub niet zo hoog van de toren. Tokkie.

Frotklob | 12-04-08 | 08:53

Als een vrouw zegt "mijn-man-is-een-schat-van-een-vader" moet ik toch even met de wenkbrouwtjes fronsen. . .

Bluto Blutarsky | 12-04-08 | 08:58

HopHop 12-04-08 @ 02:47
Zozo lekker lang verhaal. (Niks te doen?)
Ik ook niet, heb hem namelijk geheel gelezen.
Maar jij zit goed!
Ik ben voor het vrouwtje omdat zij alleen staat. Maar ik vind dat we wel moeten gaan kijken wat zij niet allen maal fout gedaan heeft. 2vechten 2schuld. Toch?

bram55 | 12-04-08 | 09:19

Asiel aangevraagd en gekregen, denk dat deze familie echt niet zo zwaar gezocht wordt in de US of A als door sommigen hier wordt gesuggereerd.

Ben benieuwd of Mr. Jaap Hogewoning ook zo'n grote muil tegen mij zal hebben, als ik z'n buurman was. Sukkeltje

Aan de andere kant, als je al jarenlang door de buurvrouw gefilmd wordt, op een gegeven moment wordt je dat echt wel zat en krijg je zulke reacties...

010waus | 12-04-08 | 09:26

Thank you Rutger,

This was TrailerTrash News, goodbye and goodnight.

SPA water | 12-04-08 | 10:17

Ik vraag me af wat die Amerikaanse met 7 biologische kinderen en 3 pleegkinderen moet. En dat in d'r ééntje mannen, bang dat ze is, met alle psycholosgische schade van de jaren ervoor ... Het is kort door de bocht, maar dat kan niet helemaal kloppen.
Het schijnt er al 6 jaar een puinhoop te zijn volgens die "buurvrouw". Dus het zweert en ettert al te lang om de boel nog fatsoenlijk recht te kunnen zetten. Ik vind die hele buurt fout, zo ga je niet met elkaar om! Duidelijk staaltje van kortzichtigheid en bekrompenheid.
-1 voor iedereen in die buurt
+2 voor Rutger (wat mij betreft had hij nog wel even door mogen graven)

MrBim | 12-04-08 | 10:20

Oke, het gedrag van die man is niet goed te praten, maar ik vind wel dat de Amerikaanse wel erg in haar slachtofferrol zit. Bovendien zitten er twee kanten aan het verhaal.

Nederlijder | 12-04-08 | 10:28

meneer hogewoning heeft zichzelf natuurlijk volledig gediskwalificeerd met zijn optreden. enige wat ze tegen mevrouw usa in kunnen brengen is dat ze graag filmt (doet rutger ook) en zich volgens de buurt ongenuanceerd uitlaat over een verkrachtingszaak... maar zij is niet de verkrachter en het zou ook kunnen berusten op een taal-probleem...
de nederlandse mentaliteit in kleinburgerlijke wijken kennende gaat het voordeel van de twijfel naar de amerikaanse mevrouw.

Kerby | 12-04-08 | 10:42

LOL @Rutger: "wij zijn journalisten, wij zijn van geenstijl"

een of andere hassan | 12-04-08 | 11:03

HopHop 12-04-08 @ 02:47

Wat je opmerking betreft het Nederlands van mevr.
Slaat totaal nergens op.
Barry Hughes is getrouwd met een Nederlanse spreekt nog steeds niet goed Nederlands.
Barry Stevens spreekt ook niet vloeiend Nederland,en zo zijn er wel meer voorbeelden.
Bij Engelstaligen zal je altijd een spoor van dat soms amusante dialect horen

Jaapioooo | 12-04-08 | 11:05

Rutger: +1
Buren: -1
Yank: +1/2 (wtf mag die in NL blijven?!?)
Buurman: -1
Buurvrouw: -1

Oplossing: The A-Team eroverheen

Testbug | 12-04-08 | 12:23

Mooi meisje in het eindshot rutger! Slim

bollearie | 12-04-08 | 12:27

tokkie volk gewoon tokkie volk en allemaal lid van de nsb

straatkat | 12-04-08 | 12:30

@3:22

Wij zijn journalisten, we zijn van Geenstijl! LOL

nm:s | 12-04-08 | 12:41

Jaap heeft duidelijk een alcohol-probleem!
dubbele tong uitspraak tijdens doodsbedrijgingen!

demonizer | 12-04-08 | 12:46

Uien: -1
Buufjes: -2

Voorstel: Tokkie-Katwijkers naar het buurtje sturen, dan is er in ieder geval wat te filmen.

K. Daver | 12-04-08 | 12:47

die buurvrouw heet Henk ( verkleed als vrouw ) dus ze zijn wel degelijk ruimdenkend .
en het argument van de vrouw van Hogewoning : ja ons dochtertje is aangerand en zij heeft gezegd dat ze bla bla bla ..
Dus is het normaal dat mijn man dat doet hij gaat door het vuur voor ons . Tja een vrouw bedreigen en erger veraden !! tja dan ben je een HELD in de straat blijkaar !!
triest triest triest !!!

vicecity | 12-04-08 | 12:59

Eindshot +1
Oplossing: Platgooien voordat het zich verspreid.

De Reagluurder | 12-04-08 | 13:04

Heey Ruutker!

Wat was dat nou? Een lekker tokkie-meisje op het eind?
Doe is deel twee opnemen en begin met haar!

Studeerdert | 12-04-08 | 13:22

wat een kudtreportage

DeSteef | 12-04-08 | 13:23

Hier in Doorn vraagt iedereen zich nu af of de welbespraakte buurman zijn zesjarige dochter nu wel of niet heeft liggen blaffen. De uitspraak van zijn vrouw; "het is zo'n heerlijke huisvader" maakt het er niet beter op. Iemand die het wel geyl vindt om een ander aan flarden te rijden of met de handjes te wurgen zal vast ook niet aarzelen zijn eigen kroost aan stukken te scheuren ten gunste van een kortdurend orgasme, of wel? (erg vrij vertaald naar +Friedrich Nietzsche 1844 - 1900)
Wij van WC-eend promotieteam Midden-Nederland vinden het in ieder geval een stoere kerel want we geven het je te doen, een vrouw, van 1.55 mtr en 92 kilo schoon aan de haak, te bedreigen en aan te vallen. (en je net op tijd door je steuntroepen te laten weerhouden).

ojédiaré | 12-04-08 | 13:42

Ja, dat is een duidelijk geval Hoogewoning.
Ken ze wel, vroeger wel eens een paar centjes bijverdiend op de veiling te Rijnsburg. Deze gasten pik je er overal uit. Niks meer aan te doen, behalve afzinken ter hoogte van de Brittenburg, en ik schat zo dat dat halve pleintje dan heel zachtjes en stiekempjes opgelucht ademhaalt.

Behaard smaalkopje | 12-04-08 | 14:01

Functioneren in de maatschappij anno 2008, is duidelijk te veel voor de heer Hoogendoorn. Het gaat allemaal te snel, het is te complex, te verwarrend en ik vermoed dat hij ondanks zijn grote bek overdag (uiting van onmacht), 's nachts in zijn bed niet blij is met zichzelf en van binnen zachtjes huilt.....waarom weet hij niet, maar de controle op het leven is weg....
Twijfelen aan jezelf is een groot goed, maar dat zult u, beste meneer Hoogendoorn, zich nog niet realiseren...dus....
Bij weinig verstandelijke vermogens is het niet gemakkelijk maar ik zeg toch, ga eensch lekker een paar jaartjes in therapie meneer Hoogendoorn....
U zult er van opknappen....

Hangplek | 12-04-08 | 14:27

Angst organiseert mensen. waar er twee vechten hebben twee schuld typisch voorbeeld van iig een partij die niet de rust en controle kan houden en de ander helemaal paranoide is. why cant we all just get along..........

verkopertje | 12-04-08 | 14:37

Psst, dat "waar er twee vechten hebben twee schuld" komt nog uit "wandtegeltjes 1.0". Dat besturingssysteem is inmiddels vervangen door Reality 2.0 en dat gaat uit van het algoritme "Iedereen is nodig om de vrede te bewaren, want er is maar 1 gek nodig om een oorlog te beginnen".

Daar is dit een "typisch voorbeeld" van, beste verkopertje.

Behaard smaalkopje | 12-04-08 | 14:47

Ik wil niet op tv - Maar het is internet - Oooooh...

Priceless.

Rem_ | 12-04-08 | 14:59

Waar werkt die Jaap Hogewoning eigenlijk?

Hyppo Kriet | 12-04-08 | 15:06

@Kanthor 12-04-08 @ 08:16
Commenters met spelfouten zijn talentokkies die ik per definitie minder serieus neem.

N=1 | 12-04-08 | 15:16

Heeft iemand eigenlijk al eens gezegd dat onze Rutger wel errug veel weg heeft van Rick Mayall?

F. von Zeikhoven | 12-04-08 | 15:17

Rijnsburg word weer een een goed daglicht gezet...
Ik woon zelf op 200 meter van dit tokkiebuurtje, net buiten het tokkie-territorium.
Maar volgens mij heeft dit verhaal wel degelijk een andere kant, al is het niet correct hoe buurman voor de deur staat te brullen.
Maarja, frustaties kunnen hoog oplopen.

Bazzle | 12-04-08 | 15:24

@ojédiaré 12-04-08 @ 13:42
Hulde! haha

Troetel | 12-04-08 | 15:37

mooi eind shot:P

JtheHost | 12-04-08 | 17:01

Thank you Rutger, this was GeenStijl news.
Goodnight and goodfight.

ansjovis | 12-04-08 | 17:55

Psychopaat vs emotioneel wrak. Komt binnenkort nog wel eens terug in het nieuws waarschijnlijk.

die ene van daarzo | 12-04-08 | 18:31

wat een tokkies gadver, Rukkers

The Art of Grief | 12-04-08 | 18:31

Lekker boeiend verhaal. Stelletje kleuters!

FokFees | 12-04-08 | 18:37

En weer bedankt Kanthor 12-04-08 @ 08:16
Van de mensen met dyslexie. ;-)

bram55 | 12-04-08 | 19:08

lekker buurtje daar..
woon ook in een volksbuurtje, maar daar zijn ze niet zo geschift.
Hij bedreigt haar met de dood, is strafbaar

+1 vrouwtje
-5 buurt

Batse | 12-04-08 | 21:44

Als ik da soort mennekes veur de roam zie bakkessen, hek altijd de neiging om zonne mens gewoon efkes wa lellekes te geven witte wel, net als gister op stratumseind zonne mens me bakkes, VOLLE GASSSSS !!!!

**Bloeb** | 12-04-08 | 22:30

gegege...chapeau heer Castricum, mooi staaltje hoor en wederhoor (voor zever je er wat uitkrijgt dan). Als dit toch al 8 jaar duurt, ga dan toch lekker verhuizen mensen. Of ben je zo erg vastgeroest in dat Rijnsburg dat je nie weg ken?
Laten we het een beetje gezellig houden met elkaar.
[belt Caroline voor een bloemetje]

puntkomma?! | 13-04-08 | 01:42

Voor alle leeghoofden als HopHop en Wim Bitterzaad:
-Het feit dat er weinig informatie is wil niet zeggen dat die amerikaan gelijk heeft of niet; Je hoeft geen partij te kiezen!
-Geen partij kiezen in een situatie van geringe kennis getuigd niet van laag IQ, maar juist van wijsheid.
-Het schrijven van een pagina's text op geenstijl getuigd juist van zeer laag IQ, en van hoge overschatting van het IQ.

bron: wikipedia.org

Kapitein Kondt | 13-04-08 | 02:32

Wat een randdebiel die Hogewoning.

Templar | 13-04-08 | 03:40

Volgens de foto's heeft mevrouw USA wel vaak last van evenwichtsstoornissen waardoor zij op haar ogen is gevallen.

Persoonlijk denk ik dat mevrouw USA het verhaal van dat verkrachtte dochtertje indirect gehoord heeft en vanuit haar voor de buurt toen onbekende belevingswereld, tezamen met haar slechte Nederlands, niet het standaard te verwachten oppervlakkige antwoord heeft gegeven.

Dat onverwachtte antwoord is beslist in verminkte vorm bij Hoogewoning terecht gekomen en die staat beslist nog steeds op scherp omdat de dader van de verkrachting zich waarschijnlijk in de familie of kennissenkring bevindt.

Hoeveel ik ook met Hoogewoning te doen heb, deze man moet echt in therapie en de buurt moet zich onthouden van het verspreiden van roddels over mevrouw USA.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 13-04-08 | 09:01

laat haar maar gauw naar drente komen voor een beter leven

scheurijzer | 13-04-08 | 10:33

Ik zou in elk geval nooit in zo'n hypocriete wijk gaan wonen. Doe mij maar een villa'tje vlak over de grens voor nog geen 400.000 xD

HenkvonAnnie | 13-04-08 | 11:52

Ik las dat heel veel comments weggejirremirt worden omdat er adresgegevens van meneer Hogeboom instaan.. Iets wat ik wel logisch vind.
Iedereen weet wel dat je er achter kan komen aangezien je zn naam en huisadres hebt...

Maar goed... Wat meneer Hogewoning betreft? ... Inderdaad..TOKKIE.. geen ander woord voor.. of wel... asociaal... onopgevoed... respectloos...kansloos.... zelfs SP Stemmers hebben bij mij nog een hogere achting dan dit tuig.... Te walgelijk voor woorden gewoon.

Zo.. ik heb gesproken...... Het zou mooi zijn als iemand hogewoning ook eens eventjes de rest van z'n leven bleef verlinken over alles.. of hem net zo terroriseerd zoals hij bij deze mevrouw doet.
Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld maar dit is toch wel zo'n laffaard.

hrothgar | 13-04-08 | 12:24

Duidelijke zaak.. "Wij zijn geen tokkies" volgens de tokkies haha! Glittertruitje, harde ogen, goedkope uitstraling, afluisteren en niet bemoeien maar wel roddelen, en vooral niet de buurman stoppen en de buurvrouw tegen hem beschermen..want ze zijn gewoon bang van dit schreeuwende gefrustreerde onderdeurtje. Wat een buurt brrr, ik zou de Amerikaanse familie willen adviseren een fijne stad uit te zoeken want deze omgeving staat erom bekend dat hier veel harteloze aso's wonen en zie het bewijs. Kom naar Friesland, Groningen of Drenthe. Sterkte familie.

iemandje | 13-04-08 | 12:50


Oke ik ken deze buurt heel goed.
Ik ken het gezin dat geteroriseerd ook. Ik weet niet of jullie alleen dit filmpje hebben gezien maar dan moeten jullie deze ook maar eens zien:
nl.youtube.com...

nl.youtube.com...

Ik vind persoonlijk natuurlijk de onderste het ergst. Als je goed luisterd hoor je zelfs dat een kind zeggen:
Kut wijf, je moet die tering zooi weg trappen (Laatste stukje niet al te duidelijk te verstaan) >> Er word tegen het kind gezegd: Goed gezegt nikkie. Het kind word gestimuleerd dat is toch niet normaal. Daarna hoor je het kind nog zeggen: Tyvus Hoer. Het is te horen aan de stem van het kind dat het een jong kind is. Als dit kind, dit al zegt... Hoe zit het dan met de ouders?
De molenkamp, waar dit zich allemaal afspeelt is in principe een rustige buurt niet iedereen is zo. Eigenlijk is het maar 1 rij huizen dat zo is.
Die mevrouw aan het eind... dat ze niet iets voor de camera wilt zeggen omdat ze niet op tv wilt komen... dat ze ook zegt dat zij het er niet mee eens is hoe de ''boze buurman'' de amerikaanse vrouw aanvalt. Ik ken deze vrouw... Als jullie haar ook hadden gekent hoor je haar in het begin van het filmpje ook iets schreeuwen. En dan maar zeggen dat ze het niet eens is met de actie van de man. Hoe schijnheilig kan je zijn!
Wat nog het ergste is, is dat alle bewoners van de molenkamp hieronder moeten lijden.
Ik zag net ook een reactie van iemand dat als je niet weet wat hier allemaal heeft gespeeld in het verleden dat je er ook eigenlijk niet over mag oordelen. Ik weet wel wat hier allemaal is gebeurd. Alle mensen die in het filmpje van geenstijl.nl voorkomen ken ik. Het zijn allemaal mensen waarmee je niks uit kunt praten en eigenlijk geen normaal gesprek mee kan voeren. Ondertussen zeggen ze allemaal dat ze er niks mee te maken willen hebben maar ondertussen doen ze er allemaal even hard aan mee.
Ik wens de familie veel succes met al deze ASOCIALE mensen om haar heen!

missgrapjas | 13-04-08 | 17:14

Ik ga af op de feiten. De feiten die ik in het filmpje heb gezien, zijn dat een man gewelddadig word naar een vrouw, en dat hij staat te schreeuwen als een idioot en op haar terrein komt. Wat die buurt van haar vind, tsja, opvallend inderdaad, maar ik heb nog geen steekhoudend argument tegen haar gehoord. Tot die tijd, wijst de beeldvorming feitelijk dus in haar voordeel, aangezien meerderheid (en zeker een intellectueel uitgedaagde meerderheid, wat m.i. wel duidelijk was) geen argument is en andere argumenten vooralsnog ontbreken.
-
Dat zij een tokkie zou zijn omdat ze blonde haren heeft en in een rijtjeshuis woont, vind ik ook een wat makkelijke conclusie. Mevrouw geeft zelf aan juriste te zijn, wat in mijn ogen niet echt een tokkie baan is, laat staan dat ze een parasiet zou zijn, wat ook geinsinueerd word. Het lijkt me dat als je in zo'n goedkope woning zit en juriste bent je inderdaad genoeg geld over hebt voor 3x hulp per week, trouwens.
-
Inderdaad, kuddegedrag op zijn duidelijkst 'iedereen zegt het' (iedereen als in een paar niet zozeer belangeloze buurt tokkies, dan). En dat zijn eigen vrouw zegt dat hij lief is, lijkt me inderdaad de meest neutrale persoon om dat vast te stellen, not, daarbij komt dat filmpje anders op me over en das tenminste wél bewezen waar. De vrouw heeft wel een beetje een slachtofferhouding, ze komt niet erg voor zichzelf op, maar dat zegt ze zelf ook, waardoor ze dus qua zelfreflectie alvast hoger scoort dan de vrouw van de vrouwen bedreigende idioot. En waarom ze niet voor haar op komen? Misschien zijn ze bang dat hij dan voor hun deur staat, dezelfde avond nog, kan me daar zo iets bij voorstellen. Als de politie haar niet helpt, dan hun waarschijnlijk ook niet. En op je buren hoef je dus ook niet te rekenen. Ziek, gewoon ziek dit.

Ohja | 13-04-08 | 17:20

- 1 voor de Florida State sweater
go gators!

Florida | 13-04-08 | 21:46

inderdaad, een welles/nietes-spelletje..
gewoon een bom op die hele straat flikkeren en doen alsof onze neus bloedt, dan is het foetsie. Waar 2 vechten hebben allebei schuld zoals mij dat zo mooi geleerd is.

Slakkenspoor | 14-04-08 | 00:17

ik woon zelf ook in rijnsburg en ik schaam me dood als ik die filmpjes zo zie, maar ik kan niet zeggen dat ik er van op kijk. er wonen hier rare mensen, maar er zitten ook echt wel normale tussen hoor!

misslate | 14-04-08 | 01:02

Hulde voor deze buurman en Een enkeltje terug voor deze mevrouw inclusief 10koters naar Amerika.

Orion14/88 | 14-04-08 | 14:39

+1 voor het toch nog ff een shot maken van de voorgevel van de blonde snol in de laatste seconde :-D

klubuusterbearke | 14-04-08 | 18:07

Ik vind het erg triest van die buurman ... om die amerikaanse vrouw zo te behandelen, haar slaan, spullen vernielen, bedreigen...
dat zou het niet op camera vastgelegd mogen worden? ik zou het ook zat worden dat constante gekut!!! En ja ... dan zou ik het ook vast gaan leggen ... als bewijs van wat er allemaal gebeurd....
En als je die filmpjes van YouTube ziet ... zie je ook buurman lief filmen...
En die vrouw van Hogewoning... Zo zie je maar weer wie het verhaal bij elkaar lullen ... ze liegt over iets wat haar man heeft gezegd :'' Neeeee dat zegt mijn man niet''. Maar het staat wel vast op camera... dat hij dat zegt...
En de rest van de buren ... die staan een beetje scheinheilig te doen ''dat ze zich er niet mee bemoeien'' en '' ik ben het er ook niet mee eens dat hogewoning voor het raam staat'' maar ze doen wel allemaal net zo hard mee... en wat er ook al eerder is gezegd door iemand anders... het is maar 1 rij huizen ... de rest van dat blok lijden er ook onder.... en de amerikaanse vrouw en kinderen ook...
die hogewoning moet opgesloten worden ... dat gedrag wat hij vertoond... dat vind ik echt niet normaal... en dat moet een volwassen vent voorstellen ... en de rest die er aan mee doen net zo...
kinderen aanmoedigen om het amerikaanse gezin uit te schelden .. dat vind ik ook zo laag !!!
Familie Amerika HEEL VEEL STERKTE met die gekke om je heen !!!!!

SlaBlaadje | 14-04-08 | 18:11

Enige boeiende was helemaal aan het einde met die fapbare vrouw! Ik moet helaas concluderen dat het komkommertijd is geworden :S

Rutger, ga je nog vakantie!??!?

LinksTuigZuigt | 14-04-08 | 21:42