Vandaag

Rutger kan gewoon blijven stappen

Maandenlang zijn we kapodt gespamd door een of andere Friese bond voor huisvrouwen. Het leverde de initiatiefnemers een permabannetje op, maar het is hen uiteindelijk dan toch gelukt airtime te krijgen op GeenStijl. Vandaag werd namelijk afgereisd naar de grote stad om 120.000 handtekeningen te overhandigen aan de voorzitter van het jenever-gezelschap. De handtekeningen hadden een burgerinitiatief moeten opleveren. Met nadruk op hadden. Want helaas pindakaas: digitale handtekeningen zijn geen handtekeningen en dus gaat het hele burgerinitiatief niet door. En dat is goed nieuws voor een ieder die ook na 2 uur s' nachts nog een horeca gelegenheid wil binnenwandelen. Rutger tekende de reacties op en zwaaide het gezelschap uit. Terug naar Friesland. Bye bye, zwaai zwaai...

Reacties

Die smerige SGP-paus op de achtergrond had er dus duidelijk al weer oortjes naar.

" jij bent welle een ehg, zenuwachtig maakend mens weet je?" en die Milf is geen Milf, sorry

Ik had ook getekend. Voor 12 uur hoef je niet uit te gaan, als je dan op zaterdag de hele dag hebt gewerkt begin je om 12 uur al in te kakken. Liever gewoon lekker op tijd beginnen, zondag wat vroeger op en maandag niet vertieft.

Jezus laat mensen lekker zelf beslissen ofzo...het is juist leuk om pas later naar horecagelegenheden te gaan zodat je die avond nog bij vrienden kunt doorbrengen..of als je tot de avond werkt op zaterdag zoals zoveel jeugd.

Het is toch te zot voor woorden, dat deze mensen alle nederlanders wil verbieden laat uit te gaan. Hoe kunnen ze dat in godsnaam goed praten in die hoofdjes van ze. Leer dan godverdomme een keer je eigen kind op te voeden en te disciplineren. En als Rutger de vraag stelt ''kunnen ze niet eerder naar huis gaan dan?'' Zegt ze dat het belangrijk is voor de jeugd op uit te gaan. Waar gaat dit in godsnaam om. Achtelijke mense. kudo's voor die neger trouwens.

haha +1 voor zenuwachtig makend mens

-weggejorist-

Dat was dus geen MILF, en voortaan graag wat minder mensen met zo'n amsterdams graf accent voor die microfoon Rutger.

+1 voor het meisje die er wel voor is, ik ben ook wel voor haar.
Ik deel haar zelfde mening, en wil ook graag wat met haar delen...

+1 voor de milf

Hmm nou als alles om 2 uur tegelijk dicht gaat wordt het oorlog op straat. Je hoeft het dan niet zo lang vol te houden dus ga je sneller zuipen. In een fries durp lukt dat mss wel maar hier niet... Het begint wel te vertruttelen in dit land. Als dit er doorheen komt mag friesland ook onafhankelijk worden, geen probleem.

Voer die regel maar lekker in Friesland in dan.

Vooral volhouden hoor tutjes... vooral volhouden.
Voelt lekker he? Eindelijk iets "zijn'.
-1

+1 voor de relaxe negert

Het is denk ik niet het punt om mensen op te leggen om na 2 uur naar huis te gaan, maar eerder om het allemaal weer wat naar voren te brengen.
De tijden veranderen wat dat betreft nog steeds.
Steeds later en later zo lijkt het.
Dus je wilt eerst met je vrienden tijd door brengen...dat kan niet daarna begrijp ik?
Oh, wacht dan ben je al te zat zeker.
van mij hoef je ook niet stipt om 8 uur in de kroeg te zitten hoor.
Maar kijk nou es naar het feit wat er ligt.
Iedereen gaat laat stappen omdat er eerder toch niks te doen is.
En dat is nou juist het hele probleem.
Als iedereen zo rond 9 uur zou gaan stappen is het vanaf 9 uur al gezellig.
kun je om 2 uur nog gezellig met je vrienden thuis naborrelen.

Snap niet dat iedereen begint te roepen dat ze de mensen niks kunnen opleggen wat tijden betreft, terwijl diezelfde mensen het volgens mij ook prima vinden om om 9 uur te gaan stappen als het dan al gezellig zou zijn.

En als de boel dicht gaat om 2 uur gaat iedereen ook weer eerder stappen.
Zo lullig als je je eerste biertje bestelt terwijl de schoonmaakploeg je de emmers sop al weer voor je voeten gooien.

Check dat vette autotje op t fietspad op 2:15 :D:D:D:D

Als ik erachter kom of die vrouwtjes dochters hebben, dan zijn ze van mij...
Geef ik haar eens iets waar ze zich echt zorgen om mag maken!

"Ik ga meestal pas op zondagmorgen stappen, zo rond half 10 in de ochtend. Want dan stroomt de kerk pas vol en is er echt pas wat te doen hier in het dorp" Zitten trouwens heel veel voordelen aan hoor, je kan gewoon vroeg naar bed en heb je ook nog wat aan je zondag.

Ik ben eigenlijk wel voor vroeg op stap, ben je de hele zondag ook niet naar de kloten. Als het om een uur of 10 gezellig is, kan 2 uur best een goede tijd zijn om naar huis te gaan.

+1 voor negert

Friesland, wie wil daar nu uberhaupt stappen :S
nee ik zeg, dijk bouwen om friesland vol laten lopen met water, probleem minder!
potdorrie bepaal toch zelf wel hoelaat ik uit ga! als k om 9 uur ga stappen en om 2 uur sluit de tent ga ik toch nog doorzakken tot 5 uur dan wel op straat of thuis of wat dan ook!

Jezus! En MIN1 voor de neger. Met zn kwasie relaxed-cool-zijnde amsterdamse accent. Pleur dood, begine een repformatie maar hou in godesnaam je muil dicht voor tv/radio!
Dit is dus voor álle kansenjongeren met een spraakgebrek.

Hebben of hadden ze in Engeland ook niet zoiets?

MILF? Hier val je toch even door de mand Rutger. En waarom was die jonge blonde nou zo kort in beeld? Rutger volgende keer mee met de TROS vakantiespecial...

En dat het Engeland ook niet helpt....

@gelukkig-rechts 18-03-08 @ 19:04
Nog nooit zo'n karretje gezien? Kom je ook uit Friesland?

Boeren he. Zijn niet goed snik

Ik ben het wel eens met dat blondje op 2:20. Als iedereen eerder uit gaat is het ook eerder gezellig. Nu is er niks te doen voor 24:00 en verveel je je ook maar.

Zal ze niet gaan lukken, maar dat terzijde. Als ik eerder de stad in moet, dan ga ik niet. Aangezien ik ook nog moet werken, anders ben ik dr maar voor twee uurtjes ofzo

christ ga lekker in je boeren kneuter dorpje van 9 tot 2 uit.. moet jij weten.. niet janken als je kroost zich zelf van kant maakt.. als ik naar een kinder disco zou willen.. bepaal ik dat zelf wel niks beters als tegen zons opgang thuis komen van het stappen.

@troetel
Sneekweek is anders heel gezellig hoor, maar goed dat is meet één week op een heel jaar.
Btw toch vind ik het een prima initiatief tijdens de werkdagen.
Van 9 tot 1 stappen en daarna slapen, dan kan je toch goed om 9 uur uit bed komen. Als je pas om 12 uur weg gaat wordt dat vrij lastig...

N.GGER +1

@Koekje-dr-bij? 18-03-08 @ 19:14
Ik irriteer me meer aan medelanders zoals jij, met je grote smoel.

Die argumetatie rommelt aan alle kanten. Als er zo veel mensen zijn die zonodig vroeger uit willen, of vroeger uit moeten van hun ouders...waarom zijn die kroegen dan zo ongeloofelijk leeg om 10 uur? Dan ga je toch lekker met die groep uit? Je maakt mij niet wijs dat de horeca dicht is of je niets wil verkopen voor 12 uur ... Hou toch eens op met anderen je wil op proberen te leggen mensen, al genoeg regeltjes hier... +1 for die vroeg op willende chick...die mag zondagochtend bij mij komen ontbijten

Lol, ik vond die neger wel grappig.

Ik heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee om vroeg uit te gaan. Ik ga meestal als het nog rustig is,.. dan kan je een tijdje rustig bier drinken met je vrienden. Tegen de tijd het druk is, ben je al lekker aangeschoten en kan ik me gaan concentreren op het feesten.

Alles om twee uur laten sluiten lijkt me echter niet verstandig. Als al die bezopen jongeren dan met ze allen tegelijk naar buiten komen wordt het een chaos. Met betrekking op de veiligheid zijn gespreidde sluitingstijden beter.

duidelijk slechte smaak rutger

"Weet je... kut! Je bent zo'n zenuwachtigmakend mens als je zo voor me staat!" +1

Je kunt ook wel horen waar ze vandaan komen zeg. Wat een onzin. Als je vroeg wil stappen EN gezelligheid, dan spreek je toch met al je vrienden vroeg af?

+1 voor de negert

@XiSz, jij kunt jezelf aan anderen irriteren? Knap zeg...

Misschien een ideetje om ook even een tegenactie op te zetten? Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat er daarvoor veel meer dan 120.000 handtekeningen te krijgen zijn.

Idioten. En hoe willen ze dat doen met studenten dan? Die zijn officieel boven de 18 jaar. Officieel volwassen. Dan is dit net zoiets als de restaurants om 8 uur sluiten want je had ook om 6 uur kunnen gaan eten.

Op zich geen slecht idee van die gasten. Ik zou het ook wel zien zitten om wat eerder de kroeg in te duiken. Daar staat natuurlijk tegenover dat ik een tyfushekel heb aan dit soort vanuit de overheid gestelde regels. Niet doorvoeren dus, en iedereen zelf laten kiezen hoe laat hij/zij gaat stappen. Ik denk dat je het met 120.000 man best gezellig kunt hebben op zaterdagmiddag tussen 15.00 en 17.00 uur.

@koekjed'rbij,..helemaal mee eens.

wat is een milf?

@Troetel 18-03-08 @ 19:12
Jij hebt het principe van een polder bijna goed begrepen. Bij Friesland is het voldoende om de dijk AF te breken, 't ligt namelijk al ver onder de zeespiegel

Hier gaan de kroegen ook om 2 uur dicht. Ideaal eigenlijk, want iedereen zuipt na het werk met ze allen een biertje, snackt wat en gaat op het fietsje naar de kroeg. Rond half 11, 11 uur is het al stervensdruk en altijd gezellig. Als je dan 3 uur thuis bent, voel je je redelijk goed zondag en heb je dr tenminste nog wat aan.

In de steden begint het inderdaad pas zo laat, een van de redenen waarom ik er maar zelden heen ga. Het is gewoon zo laat(of moet ik zeggen vroeg) dat je er drie dagen last van hebt nog. Goede feesten hoor, daar niet van, maar misschien is het toch beter om wat vroeger te stoppen(uurtje of 3 ofzo).

over negerts gesproken, Waar is de ghanees uit de sneeuw?

Maar gelukkig was Joop Atsma er ook....
www.leeuwardercourant.nl...

Echt weer een typisch idee uit Fryslân....
En maar bitchen over Limbarreg.

Dat gaat leuk worden dan, dan ga je inzuipen in een discotheek en daarna thuis nog ff flink doorhalen....
Kortom dan gaan de meeste nog meer zuipen want normaal stop je met inzuipen omdat je dan nog kan stappen, maar als je toch nergens meer heen hoeft dan ga je helemaal elke do/vri/za door tot een uurtje of 7

En daarnaast is het in de grote steden niet te doen om alle tenten om 2 uur te sluiten want dan heb je naast de ochtend en avond file ook nog een nacht file....

@ Koekje-dr-bij? 18-03-08 @ 18:50
@ De rest die vóór vroeg op stap gaan is
In eerste instantie klinkt het allemaal aardig. Vroeg op stap, vroeg thuis. Net zoals onze ouders het vroeger deden.
Helaas gaat dit niet werken. In plaats van "voordrinken" krijg je het verschijnsel "nadrinken". Dit betekent na een avondje stappen nog even met z'n allen bij iemand de avond afsluiten, wat resulteert in nachtelijk geluidsoverlast in plaats van een lawaaiige avond zoals nu wel eens het geval kan zijn.
Aangezien ik gelukkig in een stad woon waar géén sluitingstijden zijn ben ik sowieso tegen het initiatief. Bovendien woon ik op mijzelf en beslis ik zelf hoe laat ik thuis kom. Als ouders ongerust zijn, moeten ze hun kinderen beter in de gaten houden.

Ah, dus zo schuiven ouders tegenwoordig hun verantwoordelijkheid af. Ik kots van dat meedingen naar de gunst van de overheid(smacht --> geweld/dwang/onderdrukking/tirannie).

Kuddo's voor de dude met de zwarte hoodie, bijdeweg.

Ik zou zelf best eerder willen stappen. Als iedereen dat doet dan blijft de gezelligheid toch wel. Heeft best wel wat voordelen in elk geval is mijn / ons slaapritme dan niet ontwricht.


In principe kan iedereen nu voor zichzelf beslissen natuurlijk maar ja voor 12:00 stappen heeft echt geen zin dus die vrije keus is er alleen maar theoretisch helaas in de praktijk niet zinnig om eerder te gaan stappen.


Maar snap niet dat bepaalde uitgaansgelegen hier geen gat in de markt zien door gericht te adverteren dat zij zich op het vroege uitgaanspubliek richten. Zeker in de grote steden moet dat toch wel succesvol kunnen zijn?

alsjeblieft ga deaud... ik smeek je

Stomme kut friesen, omspitten, hebben we ook nog een stukje strand...
+1 voor de relaxte neger.
+1 voor de amsterdammer met zn Travolta look.

inderdaad, ik mis de geenstijlghanees! Ideetje..?

nou is dat filmpj volgens mij al 8 min. afglopen en w8 ik nog steeds op de milf..
wel goed id als iedereen wat eerder in de disco/kroeg zou zijn..
niet dat het eerder dicht moet maar dan is het iets langer druk en dat is goed voor de €€€€€€€

+1 voor de mening van de nagger!

Hm leuk, komt er nu dan ook weer een staking als dit plan doorgaat? *denkt aan staking 1040uren norm*

@Dr Denker 18-03-08 @ 20:17
Waar ik uit gaat loopt best veel politie rond dus de overlast die valt best mee. En uitdrinken gebeurt meestal toch thuis. En dat is dan ook eigen keus.

@ Mark2007 18-03-08 @ 20:38
Ik doel met nachtelijke overlast ook niet op overlast op straat, maar op overlast thuis. Als je niet in een vrijstaande woning woont, dan lijkt het mij niet echt prettig voor de buren om zo'n nadrink-sessie midden in de nacht te houden.

+ voor de negerT
+ voor "oh, een milf, haha" terwijl ze niet eens weet wat dat is

Oah, okay plus voor Rutger, goed filmpje weer. De speciale interviewstijl maakt hem een zenuwachtigmakend persoon. Ja, ook + voor die uitspraak.
Zo, nu alle plusjes wel weer gehad.

NEE TOG NOCH, dikke plus voor blonde lekkertje, met jou wil ik ook wel vroeg naar bed.

@suuskeduus
en.wiktionary.org...
:P

vroeg op stap is helemaal niet gezond.
Ik ben om half 8 savonds al helemaal naar de klote na de voetbalwedstrijd in de kantine.. dan chill ik die avond en ben ik 's nachts weer nuchter om vervolgens om 5-7 uur weer naar de klote te zijn..
Als je die twee aan elkaar plakt dan ga je dubbel naar de klote en dubbel naar de klote is slechter voor je gezondheid.

Bemoeizuchtige mensen -1

+1 voor taalgebruik van de neger.
+1 voor de platte Amsterdammer.

@gelukkig-rechts 18-03-08 @ 19:04
sorry, had even geen oog voor detail...
toch +1 voor de negert

Rutger, je hebt snel weer een beurt nodig, want als je dit al een MILF noemt... Sorry...

Jah, je kunt tegenwoordig je belastingformulier ook digitaal invullen, dat werkt ook primaaah!
Leuke discussie levert dit filpmje weer op!

Eerder een GILF

+1 voor die milf op 2:18

Boeren he? zegt die.. ik denk dat boeren ook behoorlijk een feest kunnen maken, neem als voorbeeld de zwarte cross = -1

Zeg Ruth, leuk hoor een reportage "uit Friesland" over het uitgaan aldaar, maar ga dan niet om de hoek bij je eigen kantoor op de Meeuwenlaan in Amsterdam kijken wat de jongeren van de klachten vinden...

Sheesh.. en wat nou als je om 20.00 uur al in het café hangt om vervolgens door te gaan tot 6 uur? Dat ze die breezerts te grazen nemen mij best, maar laat mij lekker van 20.00 tot 6.00 in het café hangen.

Hee wist niet dat Ricky Gervais uit Friesland kwam.....

Dit is niet de manier, maar het kaart wel een probleem aan. Het drinkgedrag van de jeugd is echt problematisch, en dan is de verloren zondag wel de minste zorg.
Kinderen die op hun 14de beginnen met regelmatig drinken, verstoren hun eigen ontwikkeling. Die zien we dan terug in het ziekenhuis als ze 25-35 zijn met nare neurologie aandoeningen en vooral psychiatrische stoornissen. En als ze 55 zijn ze tpe aan een nieuwe lever.
Maar inderdaad, dit los je niet op met verboden maar met opvoeden. Wél is het goed dat ze bewust maken, de discussie aanzwengelen. Wat dat betreft is het een goede actie...we kunnen alleen maar hopen dat op jonge leeftijd excessief drinken minder wordt.
En of ze dan tot 2 uur of tot 4 uur in de kroeg blijven staan zou mij worst wezen, dat is echt eigen verantwoordelijkheid, daar hoeft de staat later niet voor op te draaien.

nee, die milf is inderdaad geen milf.

Het klopt dat het met stappen niet zo druk is voor 12 uur. maar als ik er voor 12en ben, ga ik me echt niet vervelen. Er bestaat toch iets van een tap toch? En meestal ga ik niet alleen stappen, dus kun je altijd met je vrienden een mooie avond hebben.
En bovendien: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen

+1 voor de Friesen *pakt spullen op en vertrekt naar Friesland *. Ik hier in de Randstad wordt gek van 12 jarige jongetjes die om 2 uur nog op straat lopen en "uit gaan" lees: Stiekem zichzelf doodzuipen. Mama,Papa,Pliesie, iemand? Friezen!

*Friesen= Friezen

Het is gewoon handiger als het uitgaansleven eerder begint. Heb je nog wat aan je zondag. Vooral handig als je nog student bent. Ik heb het zelf nooit begrepen waarom mensen pas na twaalven de kroeg induiken terwijl ze de uren daarvoor Idols of Uri Geller kijken.

"s'nachts na 2en" Dan begint de lol pas.

Negert +1

Helemaal gelijk, en oja, voor diegene die het over een kansenjongere heeft met een spraakgebrek; Moet je de rest van A'dam horen, klinkt net zo erg.
Haags, das pas mooi

Ontopic:
Daar is godver die zondag toch voor? Om bij te komen van het stappen?

HaanzonderkoP 18-03-08 @ 19:41
NAGGER???

thuis interviewtje gedaan Rutger @meeuwenlaan?

-1 voor die negert: lelijk accent...
+1 voor het lekkere blondje: met haar wil ik ook wel wat vroeger op stap!

@ Donderpreek
Misschien is zijn lease auto in de garage en kon hij vandaag niet zo ver afreizen voor een interview..

+1 voor de negerT
+1 voor de blondine

-2 voor beide NIET Milf's

WAT-EEN-CHICK!
Iedereen die die donkere jongen in het gelijk stelt, moet eens in de toekomst gaan kijken indien iedereen zo gaat denken. Meer ziektekosten, meer dit, meer dat...

Niet kwaad bedoeld toch, van die moeders. Als iedereen 3 uur eerder begint met feesten, zou weinig mis mee zijn. Alsof het stoer is om zo laat mogelijk te beginnen.

Prachtige meid zeg op 2:19! Een +10
Het is op zich ook vreemd dat het pas rond 01:00 echt poepie-druk wordt. Als iedereen gewoon 2 uur eerder gaat is het probleem inderdaad opgelost. Kun je ook weer om 01:30 aftaaien! De nachtbrakers kunnen evengoed wel doorhalen...
Rare ontwikkeling hoor. Een jaar of 10 terug was het om 23:00 ook al pittig druk in de kroegen.

Die mutsen weten niet eens wat stappen is!! Laat staan hoe een kroeg/discotheek er van binnen uit ziet! Laat ze zich er niet mee bemoeien!

Ik ga nog maar een keer Idiocracy kijken, deze mensen zijn inderdaad niet goed snik, bemoei je lekker met jezelf, kutfriezen. Bovendien had de heer Castricum wel wat douchegel, en een sponsje mogen meenemen voor dat ongewassen friese avondbrakers tuig, om ze de oren, en de vooringenomen bek te wassen.

Om een of andere reden krijg ik altijd zin om de microfoon in Rutgers *** te stoppen. Is dat erg?

Hij lijkt op mijn broertje

@ Zuigen Kreng
Leuk, zo'n impressie van een avondje Staphorst. Maar als je in de grote steden alles om 02:00 uur sluit gaat iedereen als mooie afsluiter nog even met elkaar op de vuist.

MILF ??? Ehm......Rutger, wanneer heb je voor het laatst geneuqt ??

maar die negert heeft wel gelijk +1

Het is pas druk vanaf 1.00 omdat iedereen thuis zit in te drinken, want in de kroeg kun je een vermogen wegsmijten aan drank om een beetje zat te worden. Hier in Spanje begin je zo wiezo pas vanaf 1.00, want ervoor zit je aan de eettafel. Overigens wordt men hier niet laveloos zat, en vele genieten gewoon van de zondag nog, met een flinke Spaanse lunch. In Nederland begint men te zuipen alsof het leven er vanaf hangt om het maar gezellig te hebben. Vind stappen in Nederland en dan vooral in Amsterdam echt een aanfluiting.

ik kom ook uit friesland, maar dat accent van die zogenaamde 'milf' afschuwelijk..
trouwens, de gemiddelde boer/frys (om mezelf dan maar zo te noemen) is het hier niet mee eens :)

+1 voor die lauwe swa

Neger +1

milf? nou daggut niet oma licht dichter in de buurt als ik zo kijk

Kudtjong op 2:56..........wij gaan tot even laat, zo niet later uit dan jullie

Wat lult iedereen nou met eerder gaan zuipen?? Zaterdagmiddag beginnen en zondagochtend ergens eindigen dat is mooi. Ben je net negen uurtjes aan het drinken moet je alweer naar huis! Wat een gelul

deze mensen hebben zich vast ook stevig ingezet voor het rookverbod in de kroeg. niet dat ik daar wakker van kan liggen, maar het gaat natuurlijk allemaal helemaal nergens over..

Helemaal mee eens met die friesjes. Lekkere meid trouwens die eerste blonde uit de stad. Na die negert.

Als zei hun zin krijge halen we met geen stijl toch gewoon even het dubbele aan handtekenen op

+1 neger, hulde.

Na het zijn van die lutsers uit A'dam noord ben ik spontaan over naar die actie! goeie actie!

Ik haat idols/uri geller kijken en daarom ga ik vroeg opstap. Als het later gezellig(er?) word ben ik er ook nog wel. Alleen mietjes kunnen zich geen houding aannemen/het gezellig hebben in een tent die nog niet helemaal afgeladen is.

* het _niet_ gezellig hebben

Echte kerels gaan uit tot een uur of 5 en staan zondag om 9 uur weer op het voetbalveld

Ja, lekker idee. Dat was het oude plan van uitgaan in Arnhem. Alle kroegen sloten op de Korenmarkt om twee uur. Dit had tot gevolg dat alle zatte zolen tegelijk op hetzelfde plein stonden en er een allround freefight gala uitbrak. Deze moest weer hardhandig uit elkaar geslagen worden door toegestroomde GVO'ers en politie te paard die iedereen neerrostte die in de buurt kwam. Nee, dat maakte het nachtleven van Arnhem echt een stuk gezelliger.
Nu sluiten kroegen ombeurten. De eerste om 2 uur, daarna half 3, enzovoorts, tot 4 uur. Nu is er een begeleide stroom kroeggangers en zijn de problemen in nachtelijke Arnhem gereduceerd tot 40% van de oorspronkelijke problemen.

Dus! MILF, GILF, TILF en aanverwanten. Wat een KUDTPLAN!

MILF! +1

Slecht plan, anders krijg je hetzelfde als in brabant en dan zitten ze zondag ook weer in de kroeg een beetje aftepilzen.

Mwoah, vind het nog niet eens zo'n slecht plan eerlijk gezegd. Hoef ik niet pas tegen 1 uur de deur uit als ik nog een beetje gezelligheid wil. Gewoon lekker feesten van 22 tot een uur of twee is dan lekkerder en dan gewoon een beetje normaal slapen...

Heb er eigenlijk geen probleem mee dat laat open is maar gezelligheid begint zo focking laat. Dus wat dat betreft ondersteun ik initiatieven om het vroeger te laten beginnen.

@Toine Rorije 18-03-08 @ 19:55
En jij kunt niet inhoudelijk reageren? sukkel.

-1

Ik ben helemaal een apart geval, Ik begin om 21:00 en eindig tussen 4 en 5.

Niet zo mauwen..als ik om 13:00 eruit kom kan ik nog prima wat aan me dag hebben.

Ben blij dat het niet gelukt is.

Toen zij zo jong waren werden ze toch ook niet betutteld? En daarom vinden ze zichzelf toch zo´n goeie generatie? Waarom doen ze dan precies het tegenovergestelde met hun eigen kroost. Stelletje nepfriezen zijn het. Het motto is ´s nachts een man overdag een man. Dan maar brak op je werk. De jeugd moet het zelf leren en dat gaat met vallen en opstaan. Op deze manier worden ze nooit zelfstandig en krijgen ze nooit een verantwoordelijkheids gevoel. Het enige wat je hier mee bebreikt is dat de grootste groep stappers de dupe wordt van een stel puberts die eigenlijk de discotheek nog niet eens in zouden moeten mogen. Echt een waar zaadplan. Ik denk dat het er wel door komt.

Wat lopen ze nou te zeuren, heel goed dat het illegaal is!

Jemig dat afzeiken van Friesland siert jullie totaal niet. Het is gewoon dom om te zeggen dat Friesland "vol boeren zit" en dat er maar een "dijk omheen moet" en het "vol met water te laten lopen". Lekker dom doen, de simpele ziel uithangen, en kort door de bocht. En dan helemaal het gezeik over: het willen opleggen enz. Ik denk dat bijna iedereen het niet erg zal vinden om 's avonds eerder weg te gaan en ook weer eerder thuis te zijn. Het is er gewoon met de jaren ingesleten dat iedereen steeds later weg gaat en thuiskomt. En waarom zouden we dit niet terugdraaien? Just simple as that!!

Redelijk te begrijpen 9,9% 10 stemmen
Onzin 69,3% 70 stemmen
Het gaat wel, Beter als niet roken in de horica 5,9% 6 stemmen
Super goed 14,9% 15 stemmen

few reactions:
Martijn (220)
20 feb, 17:27
twee friesche moeders die hun kinderen niet in de hand hebben... wat een onzin.
Als het vroeg-op-stap wordt doorgevoerd dan gaan dus de kleine kinderen gelijk met de 'oudere' jongeren op stap (want de oudere jongeren zullen toch wel naar de kroeg blijven gaan): het gevolg is dat er ontzettend veel ruzies komen omdat die kleuters je alleen maar op de zenuwen gaan werken.
Bovendien zullen de kleintjes alleen maar tegen de ouderen op gaan zien en willen net zo veel drinken als hun: gevolg --> COMAZUIPFEN

Esra (105)
8 feb, 15:12
wat n bull shit.

Menno (187)
6 feb, 21:45
vroeg op stap is kansloos. omdat. omgsh 2 friese moeders tog? verder hoef ik denk ik nix te zeggen.

powered by www.housebeats.hyves.nl and housebeats.net

bokitoappeltje 19-03-08 @ 18:34

Jonge wat makket út. Zeiken hoort erbij, niemand ontkomt eraan.

En jij denkt dus dat bijna niemand het erg zou vinden om eerder te stappen?
Waarom zijn we dan in eerste instantie later gaan stappen? Gewoon omdat..... nou gewoon.... ofzo? Ik denk dat we het graag wilden, dunkt ge niet? Of heb je hier een totaal andere theorie voor? Het lijkt mij zo dat de wat jongere jongentjes en meisjes graag de wat oudere nadoen, maar het vervolgens niet aan kunnen en zielig bij mams en paps gaan lopen uithuilen, zodat mams en paps over hun veelste te softe hart aaien en vervolgens bij de staat aankloppen?

Dat al die jankerTs die het te laat vinden hun eigen grenzen niet kennen of zwichten voor de groepsdruk kan ik ook niets aan doen. De genen die eerder willen stappen moeten dat gewoon doen, niets legt ze een stroobreed in de weg. Dat ze ruggegraatloos ook maar wat laat gaan stappen is hun eigen domme keuze. En dan wordt er altijd maar een beetje gelijk gegeven aan de gene die zich het zieligste gedraagt. De regering hoeft zich niet met deze randzaken te bemoeien (hoe graag ze het ook doen). Mensen moeten zelf maar eens leren keuzes te maken. De regering heeft wel wat belangerijkere dingen om zich mee bezig te houden. (Zou ook leuk zijn als ze dat deden, maarja)

Dus, bek ticht en net janke godver!

Dit is echt de vertrutting ten top. Uitgaan moet RockAndRoll zijn. De nacht is van jou, dan zijn je pa en ma naar bed. Vooral als je 16 bent.

Waarom niet gewoon combineren? Zowel vroeg op stap, als laat thuis? Ik zie het probleem niet...

Enne, Rutger, waar heb je dat gruwelijke jassie vandaan? hebbuh! ;)

Een milf tot ze haar muil open trok. Wat een dialect....

Zou me doodschamen met zo'n kudt ma

Opzich is een beter eerder stappen wel beter 10 uur ofzo. maar als je z'n beetje kijkt komt iedereen pas half 12 aankakken.
Maargoed is beetje moeilijk opleggen en om nou te zeggen dat ze 2 uur moeten sluiten ben ik ook wel weer tegen.
Het moet meer uit de mensen komen dat ze eerder gaan en willen stappen.
Je wilt natuurlijk niet om 10 uur in een lege zaal staan bv.

Wat een wereldvreemde koekenbakkers, dat kunnen ook echt alleen friezen bedenken! In Engeland hebben ze dit systeem trouwens al en daar werkt het ook zo fantastisch, tot twee uur zuipt iedereen zich helemaal vol en na sluiting slaan ze elkaar de hersens in op straat. -1 voor beide niet-milfs!

Wat een onzin allemaal!
Denken ze soms dat de jeugd daardoor gaat slapen?
Als ze niet in discotheken of café's binnen kunnen komen, omdat die gaan sluiten, gaan ze wel op straat hangen. Nee, dat wil je hebben, nog meer straatvolk dat zich al blowend verplaatst met bontkragen en pitbulls.

Ga toch lekker achter het fornuis staan tuthola's!

Rutger, waar is de MILF die je ons had beloofd ?

Misschien moeten die "MILFS" eens op zoek gaan naar de reden waarom ze in England het verplichte sluitingsuur hebben afgeschaft?

Archief

pvda canvas groot

TK2010. Canvassen met Rutger Castricum

TerugKijken 2010 op Dumpert Uitzending Gemist. Omdat niemand van u die vage pilot shizzle van PowNed op de internets hebt gezien, plempen we het maar even hierrr. Gewoon omdat het...
op campagne met...femke

[TK2010] Rutger met Femke terug naar heimat

Feelgood aflevering. Rutger en onze hooggewaardeerde collega boer Reinaard togen vandaag noar Voorschoten, de sympathieke Zuid-Hollandse plaats waar onze Rut is geboren en getogen. En niet toevallig vandaag ook de...
pvv jongeren

[TK2010] Rutger bij Hero Brinkman-jugend

Terwijl u in de tuin lag aan te sterken van het zware weekend, toog Rutger vanmiddag naar de eerste vergadering van de jongerenafdeling van de PVV. Het is bekend: Hero...
op campagne met ... de piratenpartij

[TK2010] Rutger bij de Piratenpartij

Naast het maken van filmpjes is onze Rutger ook erg goed in het verzinnen van format-titels. En zo kon het gebeuren dat we u vandaag deel één van de splinternieuwe...
Sineke

Rutger zwaait Sieneke uit op Schiphol

[Polygoonstem:] Op onze nationale luchthaven Schiphol was een uitzinnige menigte van duizenden dolenthousiaste Nederlanders samengestroomd om afscheid te nemen van de sympathieke zangeres Sieneke Peeters, die met het vrolijke uptempo...
Vuilnis in Amsterdam - WEL CAO akkoord

Rutger kniediep in bacteriehaard Amsterdam

Ze zijn er uit. De onderhandelaartjes. En daarom blijft Amsterdam nog voor 1 dag een vieze, smerige, gore rotstad waar de zwarte builenpest en de algehele vlektiefus op de loer...
den haag

Jack, Rita & Hero. Rutger doet dagje Den Haag

Man man man, wat een toestanden weer daar in Den Haag. Arm defensie adjudantje krijgt een douw om de hoeksteenreputatie van buitenvrouwende en ondergedoken staatssecretaris te redden; een stamelende ex-minister...
giro

De Giro d'Italia LEEFT onder de mensen!

Morgen gaat ie los. Eindelijk. De Ronde van Italië. Drie dagen lang is Nederland het toneel van een schitterend stukje importsportgebeuren. De Belgen wonnen de koers al 7 maal, Nederland...
Feyenooit

Halfnaakte meisjes, Feyenoord Hoolies & RUTGER!

Er MAG niets gebeuren in Rotterdam vanavond, tijdens de tweede helft van de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax. Al dagen zijn ze doodnerveus daar aan de Maas. Vanaf 14:00 uur...
Geert

RutgerRepo: Wilders is BLIJ!

De boodschap is overgekomen. De PVV zou volgens GeenPijl de tweede partij van Nederland zijn, maar de grootste kritiek is dat Wilders een one issue partij heeft opgericht die daarnaast...
vvd marc rutte

Rutger neemt programma VVD door

Vandaag was de dag dat de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD) haar officiële verkiezingsprogramma naar buiten bracht. Ideaal moment voor politiek analist Rutger Castricum om het liberale gedachtegoed eens...