Rutger ontdekt joodse voordeurhoax
Veel mediagedoe vandaag over het joodse echtpaar Vet in de Amsterdamse kansenwijk Bos en Lommer. Het stel wordt bedreigd door straatterroristen. Hakenkruizen op de voordeur, stenen door de ruiten. Eén doffe ellende allemaal. Kijk die mensen toch eens zwaar getraumatiseerd naar de fotojournalist van de Televaag kijken. Dat is toch geen leven, als je elke dag dergelijke terroristische graffiti op je voordeur aantreft? Gemeente! DOE er wat aan. Geef die mensen gewoon een zeskamervilla met rieten kap, voor- en achtertuin en een oprit in landelijk Hoofddorp. Of nee, wacht daar nog even mee. Schakel eerst even over naar GeenStijl.TV. Want Rutger en CameraTwan reisden met gevaar voor eigen leven af naar de hel die 020-West heet, en kwamen terug met deze onthullende reportage. Vanaf vandaag noemen we Rutger: De Witte Prem!
Reaguursels
Goed stukje film :) Eindelijk eens niet dat vervelende cynische gelul..
Verstond ik dat nou goed?
"Een hakenkruis daar las je wel een jood aan vast.."
Haha, je hebt toch geen baksteen onder je jurk?
Op de perseaun of niet, ik kan me voorstellen dat 't op z'n minst 'onaangenaam' is als je voordeur constant beschilderd wordt door kansenjongeren met weinig inspiratie.
Inmiddels is de buurt er dusdanig aan gewend dat ze het maar accepteren? 1-0 voor de kansenjongeren. *zucht*
"Iedereen heeft last van verf op zijn deur en bakstenen"
Ooohh, dan is het goed...
haha nico vet haha *pest*
Samir Azzouz is ook weer vrij zie ik.
Toch wel een mooie blouse rutger
Leuter niet zo stoer Rutger, met je mooie bloemetjesnachtjapon. Ga jij lekker in Bos en Lommer wonen. Diamantbuurt of Kanaleneiland is ook prima. Doe een keppel op je kop, een notebook aan je schouder en een TomTom (of RutgerRutger) in je auto en je zult zien dat alles aan het eind van de ochtend al weg is.
Zozo ... Dus alle deuren worden beklad en alle ramen worden ingegooid. Maar niemand weet iets en er is nooit iets aan de hand. Heel geloofwaardig allemaal.
.
En wat maakt het nou uit of je de enige bent of niet? Er is bij mijn weten ook niet gezegd dat deze mensen gepest worden omdat ze Joods zijn. Ik heb alleen gelezen dat een Joods echtpaar het zo zat was dat ze weg willen.
.
Kom Rutger, je kunt beter.
what's in a name...
Rutger is liev
ook zonder pesterijen zou ik na 20+ jaar godsallahgraag die buurt uit willen.
Maar dan niet naar Hoofddorp, stel uien!
Heel goeie repo!!!
De zeskamer villa te Heaufddorp waar de redactie naar verwijst, ik neem aan dat de Vinex villa van Flatert wordt toebedeeld aan deze mensen? Svp ook graag de v8 op de oprijlaan laten staan en de Dom Perignon in de wijnkelder laten.
.
Verder denk ik dat deze mensen slachtoffer zijn van overreagerende verslaggevers. Als je meermaals een steen door je raam krijgt en een volgekalkte voordeur, dan zijn dit behoorlijk emotionele gebeurtenissen en dan vermoed je logischerwijs dat iemand het op je voorzien heeft. Dan is het vermoeden van antisemitisme wellicht onjuist (of wellicht wel juist), maar dat kun je deze mensen niet kwalijk nemen.
@Lepo 16-05-07 @ 20:57
Liever 'kokosnoten' gebruiken, 'uien' is kwetsend.
Watskeburt in Amsterdam
Belachelijke eindconclusie
Kudo voor Rukter met Tweelingbroer-van-SamirA
idd Kudo voor Ruftor.
wat een jodenstreken!
Als dit gebeurt bij Marokkaanse mensen hoor je er niks over, maar als zoiets gebeurt bij het "uitverkoren volk" (jeauden) dan is iedereen in rep en roer.
Wat nou Auschwitz, er worden toch overal mensen vermoord!
Wat ze daar doen is wel vet kut :( Je verzekering flikkert je er uit naar een stukje tijd als dit zo door gaat. Werkt goed als je iemand wil fucken
Nou, ik heb mijn abonnement op De Telegraaf opgezegd...
Wat een geruststelling iedereen krijgt bakstenen door de ramen.Ik trek mijn geitenwollensokken weer aan.
Ooh de kansenmarokkanen terroriseren de HELE buurt. Toch niks nieuws dan?
-weggejorist-
Hooks of niet, het is wel opvallend dat juist aan de kansenmensen wordt gevraagd of er "iets aan de hand" is. Net of je dan een "ja wij gooien inderdaad stenen door het raam" antwoord krijgt.
En de verantwoordelijke rotjongens zijn weer in geen velden of wegen te bekennen..Volgens mij kruipen ze als het donker is uit de rioolputten ofzo.
Rutger, cheapeau, eindelijk eens een speld door die eenzijdige media belichting. Ik bedoel, je moet bij mij niet met anti-semitisme en racisme aankomen, dan ben je aan het verkeerde adress, maar ik denk dat dit weer een staaltje is van "och och de marokkanen pesten ons jeauden weg".
uhh...rutger?
Volgens mij staat er in de deur achter je (eind van het filmpje) toch echt een hakenkruis gegraveerd...
Waarom heeft Rutgers het toch steeds over zwaartekracht (dus: 'greffutie'), als hij het over graffiti (dus: 'gravietie') moet hebben?
@Hansje Brinker: Vertel mij eens wanneer dit dan bij Mocro's zou zijn gebeurt? Kan je niet he? Verder vraag ik mij of hoe joods die mensen zijn? Hij zei steeds hun hebben et cetera. Zeker niet op het Maimonides gezeten. Misschien conservatief, want die vrouw deed haar bek niet open. Verder
Jodenkoek iemand?
Laat me voorop stellen 'als het waar is' belachelijk dat hoort niet.
Ook joden moeten zich veilg en gelukkig voelen in Nederland.
Het valt me echter wel enorm op dat de redactie van Geenstijl zijn uiterste best doet om Moslims dagelijks in een negatief daglicht te zetten, en de Joden op te hemelen.
Absoluut ik haat als blanke Nederlander die KUT-marokanen uit het RIF-gebergte die altijd lopen te kloten en die het voor de goede marokkanen verpesten. Ik handel veel met Marokko (Tanger en Casablanca) en kom er maandelijks en één van mijn beste vrienden is marokaan. Het is écht een FEEST om naar Marokko te gaan!
Waarom bericht geenstijl niet over Wolfowitz, de opperjood die de oorlog in Irak heeft bedacht, weet je wel dat enorme succes van de Amerikanen waar met passie de democratie in Irak is gebracht. Iedereen is nu daar gelukkig en het is er veilig aaaahhhummm.
Irak staat door die opperjood op de rand van de afgrond.
Maar nee als het over joden gaat dan zullen ze bij Geenstijl altijd positief over berichten, over Moslim altijdmaar kutberichten.
Geloof het of niet er zijn heeeeeeeeeeeel veel Marokkanen die wel het hart op de juiste plaats hebben, en alleen maar kutberichten te plaatsen helpt helemaal niet om de integratie te bevorderen.
Maar ben nu eerlijk al 2000 jaar is er gezeik en gedonder met joden.
Ik geef geen oordeel, maar zou dit altijd liggen aan de anderen ??
Dus, Rutger vind het heel normaal dat deuren worden beklad en ruiten met bakstenen worden ingegooid?
Oke,
maar ik heb toch liever een andere samenleving, waarin ieder zichzelf kan zijn maar met respect voor elkaar en elkaars eigendommen.
Rutgert is duidelijk banger voor moslims dan voor Joden :)
@ diamantzaag 17-05-07 @ 00:32
Ik weet niet hoor, maar heb je het filmpje wel gekeken??? beetje rare reactie op 't filmpje want ze dissen deze joden duidelijk!!! maar goed..
Ik woon daar dus om de hoek en wat me vooral opviel was die hoer die uit de deur kwam lopen en al voordat de vraag af was liep te bleren: "nee nee hiere nix gebeure" wat een fucking onzin. Er rijd hier dag en nacht politie met sirene aan, het is hier een grote kankerzooi!(ja ik ga idd verhuizen)
en dan die pseudo intellegente kut marrokaan met zijn: "misschien zijn 't jullie wel"
Ik twijfel niet aan dat echtpaar. Ik ben er 100% zeker van overtuigd dat hun verhaal waar is.
Ik kan iedereen verzekeren dat slechts een minderheid van de marrokanen zich normaal gedraagd en enzigzins vooruit wil komen in deze maatschappij, het gros valt onder de term: kankermocro!
Dit filmpje is niet helemaal wat je van GS zou verwachtten, maar wat mij betreft blijven ze de marrokaanse maatschappij flink afzeiken want dat is wat ze verdienen...
Voor de mensen die denken dat ik overdrijf, racistisch, itolerant ben: GA IN NIEUWE WEST WONEN!
je zal snel merken dat mensen uit deze cultuur (kan me geen flikker schelen dat het alleen berbers zijn die zo doen, het zijn ook alleen berbers die naar NL komen) verrot zijn in hart en nieren.
PS. racist vind ik een rare term, ik geloof niet in rassen, ik ben meer een cultuurist...
diamantzaag 17-05-07 @ 00:32
Vind ik me helaas volkomen in.
Ook ik ben op deze site gekomen om eens lekker af te geven over oa het Marokkanen probleem, Echter al lezend bedruipt ook mij het gevoel dat drijvende krachten achter deze site's welliswaar besneden zijn, maar zeker geen moslim. Op zich niet zo vreemd nu volgens welingelichte bron bekend is geworden dat Geert Wilders op de pay roll zou staan van de Mossad. En helaas zit ik zo in elkaar dat daar waar ik onrecht bespeur, Ik vaak de ongemakkelijke weg bewandel om dat onrecht aan de kaak te stellen.
Dat de Mossad en de Nedelandse tak het CIDI bekend staan om manipulatief gedrag en beinvloeding van de media is wijd verspreid bekend.
De invloed van bv de Mossad is zo groot dat zelfs een vluchtrecorder van een El Al Jumbo welke in de Bijlmer neer stoort zg niet gevonden wordt. En dat nagenoeg iedere medewerker van Schiphol Cargo weet wat er door El Al vervoerd wordt als de krimpfolie zwart in plaats van doorzichtig is en er op de bonnen PARTS staan. ( overigens vaak met medeweten van de Nederlandse staat) Het probleem met het aan de kaak stellen van deze feiten is echter dat je vaak keihard van onverwachte kant wordt aangepakt.
@diamantzaag
.
'Maar nee als het over joden gaat dan zullen ze bij Geenstijl altijd positief over berichten, over Moslim altijdmaar kutberichten.'
Jeauden (en anderen.....) zitten misschien vuistdiep in de samenleving,maar daar heb je op straat doorgaans geen last van..Simpel.Eigenlijk.
Haha die Samir Azouz aan het begin is echt goed, volgens mij is dat ook zo'n gast die in zo'n hoogwater broek loopt omdat Mohammed (vzmh) ook zo'n broek geowned schijnt te hebben...
Diamantzaag, een vrij opmerkelijke naam voor een jeaudenhatert, klinkt antisemitisch. Wat bedoel je met deze nickname?
.
De joden vormen een geaccepteerd onderdeel van de Nederlandse samenleving, deze bevolkingsgroep heeft nog dagelijks last van trauma's van de tweede wereldoorlog. Ja, het is lang geleden maar niet voor 2de en 3de generatie joden die dagelijks omgaan met de directe slachtoffers. En als joden met verse haat van antisemitisten worden geconfronteerd, dan is het meer dan logisch dat de slachtoffers zich daar ernstig zorgen over maken. Daarom verwachten wij van alle inwoners van Nederlander inclusief de nieuwkomers dat zij de joodse nederlanders met respekt behandelen, ook als je het niet eens bent met het joodse gedachtengoed. Wat mij betreft een zware onvoldoende voor de inburgeringscursus en terug naar het Rif gebergte.
.
De houding van Amsterdamse marokkanen jegens joden gedurende de afgelopen jaren is absoluut onacceptabel. Ik ken helaas ook Turkse antisemitisten, één ervan zag in elke amerikaanse politicus een jood, de ander hield stug vol dat joden babies opeten. Ik word niet goed van deze waangedachtes, heb toch een keer respekt voor joden. Je hoeft ze niet allemaal aardig te vinden (ik ken ook een tweetal arrogante joden, die hoef ik niet als vriend maar dat is geen reden om ze tot mijn vijand te zien) maar respekt betekent dat je iemand in zijn waarde laat, ook als je het niet eens met 'm bent of als zijn persoonlijkheid je niet aanspreekt. Leven en laten leven. Marokkanen willen wel respekt want ze hebben een zeer groot ego, maar laten andersdenkenden niet in hun waarde. Het is te vergelijken met het algemene marokkaanse wangedrag tegen vrouwen "kom niet aan m'n zus, maar ik rand aan en/of verkracht wel jouw zus" en dan ben ik bereid je zus met rust te laten maar waren zijn mijn zussen zelfs overdag niet veilig als ze langs Marokkanen lopen?
.
En als er één groep is die zichzelf continu als slachtoffer ziet van haat, dan zijn het Marokkanen. Uit het liedje van de kaa-uu-thee marokkanen: "we hebben niets gedaan, maar toch willen ze ons graag haten". Dat is nog eens een echte hooks. En een stille tocht willen voor een geweldadige draaideur crimineel, die bij zijn laatst misdaad met zijn scootah onder de auto kwam van een alert reagerend slachtoffer. Hou toch op met dat gejank!
Waarom lees of hoor ik nooit een Marokkaan of Turk die zich afzet tegen het antisemitisme?
Voor eens en voor altijd: het is niet "gravity" (zwaartekracht) maar "graffiti" klemtoon op tweede lettergreep!!!
goed stuk mr karremans!
Mag ik het even een gevalletje helemaal eens zijn met OversteKarremans
Overste Karremans haalt mij de woorden uit mijn mond. Ook ik heb in zo een buurt gewoond. Als rasechte amsterdammer heb ik het helemaal gehad met die Kaa-Uut-Tee naffertjes. Ze zijn er alleen op uit om je te beroven, in te breken in je huis of je auto. Wij werken ons een slag in de rondte en alles wat zij doen is met de nieuwste dure exclusieve (en spuug lelijke) merken kleding rond showen (die iedereen deze zomer weer nep gaat kopen in turkije...sukkels!!!!). En maar klagen die naffertjes, dat ze zo zielig zijn en door iedereen gediscrimineerd worden. Respect??? Ik spuug op ze!!!!
Heren politici en alle geiten wollen sokken, kom eens een maandje in west wonen wedde dat jullie meteen genezen zijn? En niet weten hoe snel jullie die geite neuqkers hier der uit moeten tyffen. Hek om west en pleur al dat uitschot daar maar in. Tot we ze terug kunnen verschepen. Ow ja kijk meteen ff of jullie mijn tom tom dan vinden die 2 weken terug tijdens mijn werk uit mijn auto is gejat terwijl ik ff iemand naar de voordeur toe hielp. En gooi die smerige maten naaiers van een plisie der ook bij die geen tijd hadden voor mijn aangifte.
pittautus 17-05-07 @ 08:17
Dat mag, alleen hoe lossen we het probleem op? Haat roept haat op. Als wij hun gaan haten, om hun gedrag, gaan zij ons haten, en eindigt het met een
bloedbad. Wat dat betreft had Theo gelijk toen hij zij dat we het uiteindelijk zullen gaan verliezen van "hun". Behalve als er een oplossing komt. Er zijn heel veel goede moslims. Vooral Turken. Maar ook Marokkanen. Ik denk dat we het probleem vooral met de laatste groep hebben. We moeten onze haat/ onvrede opzij zetten, en ze een nieuwe kans geven, ook al verdienen sommigen die eigenlijk niet. Tergelijkertijd moeten we snoeihard ingrijpen tegen diegenen die doorgaan met ons lastigvallen. Niet meer ons softe beleid.
Dat werkt alleen bij goedwillende mensen. Om tuig te bekeren helpt alleen de harde hand. Ik stel voor 3 times and you are out! 1e keer gele kaart, alleen waarschuwing, 2e keer 1 jaar gevangenisstraf, 3e keer levenslang! Kiezen we hier niet voor, dan kiezen we voor onze eigen ondergang. Aan jullie de keus.
Ps..
Ow ja en voor allen die denken dat er inderdaad niks aan de hand is en dat het echtpaar Vet alles heeft verzonnen...Dat heaumeau koppel in de diamant buurt dat weg gepest is...was ook zeker ook verzonnen en alleen een hersenspinsel van dat koppel?
En voor de simpele zielen onder ons die werkelijk nog denken dat er ook goede Mocro's zijn...Die 3 mogen dan hier blijven wonen ok?
Met grote verbazing lees ik hier een aantal reacties. Zijn er nu echt mensen die denken dat deze familie het allemaal maar overdijft? Ik zelf ben ook joods en loop bijna dagelijks tegen antisemitisme aan. Ook zogenaamde goede nederlandse burgers maken zich hieraan schuldig, en niet een beetje ook. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat geloof slechts een systeem is om je leven op een goede manier inhoud te geven. Niet meer en niet minder. Geloof is als de weg naar Rome. De ene weg is niet beter dan de andere, als je er uiteindelijk maar komt.
Joden, Marokanen, weet ik veel wat, hou is op met dat Calimero-gedrag. Zij zijn groot en iek ies klein en vooral heel zielig.
Een actie van zinloos geweld tegen een jood is niet hetzelfde als antisemitisme
Een actie van zinloos geweld door een mocro is niet hetzelfde als een integratieprobleem
Als marokanen, joden, homo's niet als groep willen worden aangepakt (verbaal), beschouw je dan ook niet als groep maar als inwoner van Nederland. Een individu. Niet als knoflookstrijder in een westers land. Niet als een knuffeljood in een glazen huis. Identificeer je niet met zaken die in feite een ver-van-je-bed-show zijn.
Wat heeft een moslim in Nederland nou voor'n band met Afghanistan of Irak. Je woont in Nederland, en nog goed ook.
Tondeldoos. Geloof is niet slechts een systeem. Het is een slecht systeem.
Oeps...ik heb zojuist gehoord dat een schizofrene Marokkaanse Jood zelfmoord gepleegd heeft....hoe lossen we dit op??
@Wittereus: dat is precies de reden dat het anti-joodse geweld ons allemaal raakt en dat vele niet-joden zich in de reacties solidair tonen met onze joodse landgenoten. Joodse mensen zijn een sinds eeuwen geaccepteerde groep binnen onze samenleving en gezien het grote leed van de tweede wereldoorlog, dienen deze mensen beschermd te worden tegen antisemitisme. En zinloos hakenkruizen neerzetten op een joodse voordeur, nou als het echt een vergissing was dan had het tuig maar beter moeten opletten bij wie ze het deden. Zinloos antisemitisme komt veel harder aan bij joden dan bij niet joden.
.
Als u de waarheid wenst te verdoezelen met semi intellectueel geneuzel, dan kunt u zich melden bij het stadhuis en vragen naar dhr. Cohen.
.
Als de macro's willen integreren, dan zullen zij de aanwezigheid van joden in onze samenleving onvoorwaardelijk dienen te accepteren en zich te onthouden van antisemitistisch gedrag.
Complimenten voor Rutger... goed dat ik me inhield... dat was geen ban waard.
Jongens, jongens, jongens, meisjes, kinderen.
Rutger is weer de held! en ook camera twan weet hem scherp te houden..
De televaag LIEGT bijna altijd. Schaamteloos om een foto te maken bij de buren en dan op de voorpagina te plaatsen als 'eigen' voordeur...
Marco Jansen 17-05-07 @ 09:10
Ben het helemaal met je eens. Het gaat niet om wie er gelijk heeft. Het gaat niet om 'wie zn schuld t allemaal is', het gaat niet om of die 2de kans wel verdiend is. Het gaat om WAT WERKT. En haten, terecht of niet terecht, werkt NOOIT. Oog om oog maakt iedereen blind. Stel alle Marrokanen zijn echt fout? Wat wil je daar aan doen dan? Allemaal het land uit? Die wet komt er nooit door en dat snap je zelf ook wel. Niet te realiseren. Allemaal heropvoeden? Kost te duur. Allemaal een 2de kans? Nou bijna graties en ook nog eens potentieel succesvol. Daar gaat het toch om? Nou dan.
hou toch op met die ellenlange verhalen hier! Rukter is gewoon een held! verheug me altijd weer op een volgende reportage
niet eens voor zijn eigen deur! waar hebben we het over!?
@Ohja 17-05-07 @ 11:04
Het kost veel, en het is duur!
*Mompelt boos iets over de jeugd van tegenwoordig en de hollandsche taal*
Goede reportage.. maar die conclusie is bar slecht.. die turkse buurvrouw weet niet eens wat een hakenkruis is..
-weggejorist-
Volgens mij zit er ook grafiti op de schuur van mijn overburen, zal de telegraaf maar eens bellen dat ik gepest word...Kan die man zichzelf niet beschermen met dat Ninja-zwaard wat achter hem hangt ;)
Als Rutger nou tegen die baard had gezegd dattie heaumeuax is bij het optillen van zijn jurk, had het nog grappig filmpje geworden, nou is 't een beetje slappe hap allemaal. Zij is wel degelijk joods zo te zien, alle gelul elders ten spijt.
@Firstpost: Da's Geenstijl toch?
En die ene gozer suggereert maar meteen dat het een inside job is. Complotdenkers ook altijd...
Ik woon zelf ook in Bos en Lommer en als ik de reacties hier moet geloven woon ik in een hel. Het is inderdaad zo dat als ik buiten kom of boodschappen bij de AH ga doen ik weinig Nederlanders zie, maar ik kan gewoon rustig over straat lopen met mijn laptop, mp3 speler en weet ik veel. De maanden dat ik hier woon, nog geen problemen meegemaakt. Ik weet wel dat er jongeren zijn die hier en daar door de brievenbus pissen, ruiten in gooien e.d. Maar zoals Rutger vraag ik me af of het specifiek gericht is op bv deze familie.
Ik woon zelf ook in Bos en Lommer en als ik de reacties hier moet geloven woon ik in een hel. Het is inderdaad zo dat als ik buiten kom of boodschappen bij de AH ga doen ik weinig Nederlanders zie, maar ik kan gewoon rustig over straat lopen met mijn laptop, mp3 speler en weet ik veel. De maanden dat ik hier woon, nog geen problemen meegemaakt. Ik weet wel dat er jongeren zijn die hier en daar door de brievenbus pissen, ruiten in gooien e.d. Maar zoals Rutger vraag ik me af of het specifiek gericht is op bv deze familie.
Het hoeft niet op die familie speciaal gericht te zijn inderdaad, maar goed als het bij hun bovengemiddeld voor komt, kan ik me best voorstellen dat je zo'n vermoeden hebt van wel. Dat het iets met antisemitisme te maken heeft, is mogelijk, maar niet perse waar. Ik kan me wel voorstellen dat je dat op die manier opvat, als er hakenkruizen op je deur staan, ja.
.
Het is m.i. ook niet zo raar dat niet iedereen er vanaf weet in de buurt. Ik heb zelf ook wel wat beters te doen als in de gaten houden wat er bij de buren gebeurd. Dat hoeft niet te betekenen dat er inderdaad niets gebeurd.
wat 'n jodenstreken
geen wonder dat israel hetzelfde doet
@sijtje boes
Blow me plz
Wanhopige mensen....prachtig.
pittautus 17-05-07 @ 08:17
Dat mag, alleen hoe lossen we het probleem op? Haat roept haat op. Als wij hun gaan haten, om hun gedrag, gaan zij ons haten, en eindigt het met een
bloedbad. Wat dat betreft had Theo gelijk toen hij zij dat we het uiteindelijk zullen gaan verliezen van "hun". Behalve als er een oplossing komt. Er zijn heel veel goede moslims. Vooral Turken. Maar ook Marokkanen. Ik denk dat we het probleem vooral met de laatste groep hebben. We moeten onze haat/ onvrede opzij zetten, en ze een nieuwe kans geven, ook al verdienen sommigen die eigenlijk niet. Tergelijkertijd moeten we snoeihard ingrijpen tegen diegenen die doorgaan met ons lastigvallen. Niet meer ons softe beleid.
Dat werkt alleen bij goedwillende mensen. Om tuig te bekeren helpt alleen de harde hand. Ik stel voor 3 times and you are out! 1e keer gele kaart, alleen waarschuwing, 2e keer 1 jaar gevangenisstraf, 3e keer levenslang! Kiezen we hier niet voor, dan kiezen we voor onze eigen ondergang. Aan jullie de keus.
-------------
Denk je nou echt dat marokko hieraan gaat meewerken??
Zij zijn hier geboren en getogen en dus is het een probleem van de Nederlanders.
Precies. Eruit kan niet met mensen die hier geboren zijn. Dat ze niet normaal Nederlands lullen wil niet zeggen dat ze ergens anders vandaan komen hoor. Al is het niet helemaal duidelijk waarom dan wel. Daarbij verplaats je het probleem dan alleen, er is niet minder rotzooi alleen omdat het verder weg staat. Dat is net zo iets als 'schat wil je het vuil buiten zetten?' ja is goed, en m dan alleen in de gang zetten. Anyway, je snapt m'n punt. Je kunt er gewoon niet omheen, dat er wat met die mensen moet gebeuren. Je kan zeggen dat dat duur is, maar volgens mij is dat een kwestie van creatief doen.
ach wat zielig gewoon als ze het doen heel zachtjes die armen van die kansarme verbrijzelen met een goed end hout goeie oplossing scheelt weer een cel en een uitkering